مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. دى 1395 - 14:13   |   کد مطلب: 18872
چهار سال و 6ماه و 15 روز از زمان تشییع و تدفین پنج شهید گمنام در تپه نورالشهدای تویسرکان می گذرد، اما این محل نه روشنایی مناسبی دارد و نه المان و نمازخانه ای
تپه نورالشهداء جولانگاه معتادان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رودآور،  خرداد سال 91، تپه همینه تویسرکان محل آرمیده شدن پنج شهید گمنام می شود و از آن پس به نام تپه نورالشهدا معروف می شود، مردم با شور و معنویت ویژه ای از شهدا استقبال کردند، روزها یکی پس از دیگری گذشت اکنون بیش از چهار سال است می گذرد و مردم و به ویژه خانواده شهدا چشم به راه حداقل ساخت المان و نمازخانه در این مکان هستند.

گرچه مسیر رسیدن به محل مزارهای مطهر شهدای گمنام بعد از چهار سال آن هم چند ماهی است که آسفالت شده، اما این مردم هستند که از روند کند ساماندهی این محل گله مند هستند.  

م.م یکی از شهروندان تویسرکانی است، او در گفت و گو با خبرنگار رودآور، می گوید: روشنایی گلزار شهدای تویسرکان خاموش شده، در این تاریکی بارها مشاهده شده که تعدادی افراد معتاد سر قبر شهدا به دلیل باز بودن فضا و تاریک بودن محل اقدام به استعمال مواد مخدر کرده آن هم با موتورسیکلتی که کنار قبر شهدا پارک می شود.

وی اظهار کرد: در یک کلام گلزار شهدای تویسرکان در اوقاتی که هوا تاریک می شود و یا هوا به اصطلاح خوب است تبدیل به محلی می شود که نباید و در این کلام جای سخن نیست و یا گاهی محلی برای استعمال مواد مخدر توسط برخی معتادان!

شهروند دیگری عنوان کرد: در تابستان بارها با بچه های مسجدی شب ها برای غبار روبی مزارهای مطهر به گلزار شهدا رفتیم و با وجود تاریکی کار خودمان را انجام دادیم، چند بار هم از مراجعی پیگیر شدیم  اما جوابی که گفتند این بود "هزینه آن جا زیاد می شود!"

وی تصریح کرد: سوال این است که برای روشن شدن لامپ گلزارشهدا آن هم برای چند ساعت تاریکی مبلغ زیادی لازم هست؟!! شهدایی که روشنی چراغ خانه، زندگی و  کشورمان هستند و چراغ زندگی خودشان را بخشیدند آیا باید این گونه به مزار مطهر آنان رسیدگی شود؟!

شهروند دیگری هم از مسئولان خواست برای ساخت یک سالن یا نماز خانه اقدام مناسب و عاجلی انجام دهند.

 

انتهای پیام/ چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار