مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. دى 1395 - 22:13   |   کد مطلب: 18963
مسئول فرهنگی سپاه همدان در مورد تشکیل گروه جهادی ولیعصر(عج) گفت: هدف ما علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان حواشی شهر زمینه سازی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن و لبیک به فرمایش رهبری (مدظله العالی) و زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) است.
خدمت رسانی در مساجد با هدف مبارزه با جنگ نرم و لبیک به فرمایش رهبری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازشبنم همدان، تاریخ ایران همواره شاهد دلیر مردانی سخت تر از آهن بوده است روزگاری این مردان  برای حراست از مرزهای میهن جان بر  کف گرفتند تا از بند تن رها شوند و امروز  مردانی در قامت  مدافعان  حرم  پا در عرصه نهادند تا دشمن حتی در مخیله اش ایران را نگنجاند و در صحنه اجتماع نیز مردان و زنانی برای لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب، خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی  جهاد می کنند  و در برابر جنگ نرم دشمن، قد علم کرده اند تا دشمنان مانند موریانه ها فرهنگ جهاد را نپوسانند. زمین از مردان خدا هرگز خالی نمی شود.  اساس همه  جهادها تنها برای رضای خدا و زمینه سازی ظهور است  اما در هر زمانی جهادی  لازم است از نوعی دیگر.

کارگروه های تخصصی در گروه جهادی ولیعصر (عج)

خبرنگار شبنم همدان، به سراغ یک گروه جهادی رفته است تا از کم و کیف فعالیت آنها مطلع شویم. گروه جهادی ولیعصر زیر نظر سپاه استان همدان فعالیت می کند. صادق نظری مسئول فرهنگی سپاه پاسداران شهر همدان درباره هدف از تشکیل قرارگاه حضرت ولیعصر (عج )اظهار داشت: با توجه کثرت مناطق کمتر توسعه یافته وکم برخوردار در شهر همدان ،  و مشکلاتی که  بر اثر ندانستن های مردم شکل می گیرد، گروه  ما با بررسی مشکلاتی که در حواشی شهر همدان وجود دارد  کارگروههای تخصصی ایجاد کرده است  که  در هر کارگروه چند متخصص وجود دارد.

 وی اذعان داشت: خانم حامیان در گروه تخصص روانشناسی خانواده  و ترک اعتیاد, حجت الاسلام والمسلمین زنگنه در کار گروه احکام ومسائل اعتقادی , آقای سیف در کار گروه کارآفرینی فعالیت می کنند. یکی از فعالیت های مهم این گروه جهادی کارآفرینی است. در بسیاری از مناطق حاشیه شهر  افرادی هستند که سرمایه اندکی دارند و نمی دانند چگونه می توانند برای خود و اطرافیانشان شغل  ایجاد کنند و یا افرادی که در هنرهای دستی توانامنده ستند  ولی نمی دانند برای عرضه محصولات هنری خود به بازار چه کارهایی می توانند انجام دهند.  در کارگروه  کار آفرینی افراد سرمایه گذار , هنرمند و کسانی که بیکار هستند ولی دارای مهارت خاص هستند به یکدیگر معرفی می شوند و در زمینه سرمایه گذاری راهنمایی می شوند.

نظری افزود: در این گروه جهادی علاوه بر افراد نام برده،  ستاری مشاوره  گیاهان دارویی  ,  محمود حمیدیان پزشک عمومی , مسعود قهرمانی دکترای حقوق در زمینه پیشگیری از جرم ومسائل حقوقی وقضایی  ومتخصصان دیگر ........باما همکاری می کنند.

حضور کارگروهها در مساجد حاشیه شهر

وی در مورد مکان فعالیت های این گروه جهادی گفت: هر پنج شنبه قرارگاه حضرت ولیعصر (ع) در مساجد مناطق کم برخوردار حضور پیدا می کند ودر کار گروههای مختلف به شهروندان خدمات ارائه می دهد . البته قبل از حضور گروه در هر منطقه از یک هفته قبل در مساجد حواشی شهر از طریق نصب بنر  و اعلام در نماز جماعت مساجد درباره کارگروهها و نحوه خدمات رسانی به شهروندان اطلاع رسانی می کنیم .

وی در مورد اهداف گروه جهادی ولیعصر (عج) بیان داشت: هدف بزرگتر ما علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان حواشی شهر زمینه سازی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن ولبیک به فرمایش رهبری و زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (ع) است وهمه  افراد باتخصص های گوناگون با هدف بندگی وسربازی برای  امام زمان (ع) قدم در گروه جهادی حضرت ولیعصرگذاشته اند و  افرادهمه گروه ها   از بسیجیان هستند  که به طور رایگان از تخصص خود در گره گشایی از مشکلات مردم استفاده می کنند. مسجد المهدی کوی کوثر چهارمین مسجدی است که قرارگاه حضرت ولیعصر به آن مراجعه می کند .

از وی پرسیدم آیا گروه شما با تقاضای هیئت امنای مساجد در آنها حاضر می شود یا خود شما اعلام امدگی می کنید ؟

نظری  پاسخ داد : حضور گروه جهادی ما در مسجد المهدی بنا بر درخواست هیئت امنا و روحانی مسجد بوده است و اعضای این مسجد ، با همکاری پایگاه کمیل میز وصندلی و  تجهیزات مورد نیاز  در اختیار ما قراردادند ولی قسمت هایی از مناطق کم برخوردار هم بوده اند  که کار گروه ما با بررسی مشکلات آن منطقه  بدون درخواست مسجد یا اهالی برای حضور و رفع اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان سخنانش اذعان داشت:  امیدوارم این حرکت جهادی کوچک خود باعث هوشیاری وبیداری سایر ارگان های دولتی وسمن های مردمی شود که همگی با همکاری هم  ریشه مشکلات مردم را از میان برداریم ودر این تحریم ها برای عمل به فرمایشات رهبری پیشگام شویم .

پس از اطلاع از کم و کیف کار این گروه به سراغ کارشناسان فعال در کارگروههای آن رفتیم و با آنها نیز گفتگو کردیم.

 

رسالتی که بر دوش افراد متعهد و با مسئولیت است

   مسعود قهرمانی کارشناس  کارگروه حقوقی و قضایی درباره فعالیت قرارگاه حضرت ولیعصر می گوید : هدف قرار گاه ولیعصر ارائه خدمات رایگان به مردم حواشی شهر  همدان است  در هر یک از این کار گروه ها افراد مجرب و متخصص با حس مسئولیتی که در خود نسبت به تمام افراد جامعه دارند در مساجد حاضر می شوند و به رسالتی که بر دوش خود حس می کنند لبیک می گویند.

وی اگفت: جامعه در هر زمانی اتفاق  مورد نیاز خود  را می طلبد و در هریک از این کار گروهها افراد با تخصص خود به میدان آمده اند تا لبی را به خنده بگشایند و باری از دوش مردم با توجه اوضاع اقتصادی بردارند و در عرصه های مختلف جنگ نرم که دشمن ورود پیدا کرده است راهگشا باشند . مطمئنا در آینده  متخصصان بیشتری با اطلاع از گروههای جهادی در آنها ورود پیدا خواهند کرد  .

قهرمانی درباره نتایج  مشاوره پس از حضور گروه جهادی می گوید : به طور مثال در مشاوره هایی که به خانواده ها داده می شود اگر در ناحیه ای خشونت خانوادگی بیشتر باشد سعی می شود در آن ناحیه مشاوره  و کارگاههای آموزشی رایگانی برگزار شود و در زمینه فرهنگی خانواده ها سرمایه گذاری شود .

 

پیشگیری از جرم یکی از اهداف تشکیل کارگروه حقوقی

وی درباره وظیفه خود وسایر همکارانش می گوید :بنده  به عنوان کارشناس حقوقی وقضایی بیشتر تلاشم در پیشگیری از جرم است. اگر تلاش کنیم با آموزش درست و فرهنگ سازی جرم و خشونت را در جامعه کم کنیم به هدف خود رسیده ایم.  شاید باورتان نشود افراد حاضر در این مکان برای خدمات رسانی به همشهریان از یکدیگر سبقت می گیرند و در بسیاری از مواقع همکاران با اصرار از یکدیگر می خواهند که به جای شخصی که نوبت حضورش در کارگروه است انجام وظیفه کنند در بین داوطلبان خدمت رسانی به همنوعان بسیار مصداق و تفسیر آیه السابقون السابقون هستندرا می بینیم.

وی افزود:  وظایفی که افراد بر عهده گرفته اند از وظایف اصلی دولتمردان است که باید در نواحی کم برخوردار پزشک رایگان و مشاوره رایگان وجود  داشته باشد. گرچه هم نسلان من در جنگ حضور نداشتند اما در جبهه جنگ نرم امروز ایستاده ایم تا با دانش خود قدمی کوچک در گره گشایی از مشکلات همشهریان  داشته باشیم.  اولین گام قرارگاه حضرت ولیعصر(عج) خدمت رسانی در مناطق حواشی شهر همدان است در حالی که هدف ما خدمات رسانی به تمامی مناطق شهر است .

به سراغ یکی دیگر از کارشناسان متعهد و خدمتگزار این گروه جهادی می رویم. حجت الاسلام والمسلمین زنگنه ( کارشناس اعتقادی ومذهبی  ) درباره علت حضور خود و نیاز مراجعان می گوید : احکام نماز ومسائل اعتقادی از بیشترین سوالات مراجعه کنندگان است وهمه اینها حاکی از کم رنگ شدن مسائل اعتقادی وعدم مراجعه به توضیح المسائل است وبنده مشاوره این مسائل را با روحانیون مساجد در میان می گذارم تا در بین الصلاتین یا به صورت تراکت ها وبروشور در اختیار نمازگزاران قرار دهند.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار