مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1395 - 21:01   |   کد مطلب: 19074
بیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب روسای پنج دانشگاه کشور در جلسه اخیر کمیته تعیین روسای دانشگاه ها خبر داد و گفت: در این جلسه محمدحسین امید به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور انتخاب شد.
 ​محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شد/ سند آموزش ۲۰۳۰ از نظرما وجاهتی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مخبر دزفولی امروز در پایان جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: مدتی بود که برخی از روسای دانشگاه ها که پیشنهاد شده بودند در نوبت بررسی قرار داشتند که در جلسه اخیر کمیته تعیین روسای دانشگاه ها که به حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد در این جلسه محمدحسین امید به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، محمود نصیری به عنوان رئیس دانشگاه دریانورودی و علوم دریایی چابهار، داوود دومیری گنجی به عنوان رئیس دانشگاه تخصصی فناوری آمل، محسن اژدی به عنوان رئیس دانشگاه فسا و سیدحسین داوودی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انتخاب شدند.

 

وی افزود: هنوز در مورد دانشگاه فرهنگیان تصمیمی گرفته نشده است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مورد دانشگاه آزاد هم هیئت موسس باید تعیین تکلیف شود چون بعد از فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی که ریاست هیئت موسس و هیئت امنا را برعهده داشته تعدادی از اعضای هیئت موسس کم شده اند و طبق اساسنامه این دانشگاه اعضای هیئت موسس باید با نظر اعضای شورای انقلاب فرهنگی تایید شوند.

 

مخبردزفولی با بیان اینکه باید ترکیب اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد هم تکمیل شود، گفت: این دو کار در حال بررسی هستند و هر گاه به نتیجه کامل برسیم و کار مسیر خود راردر شورا طی کند آن را اعلام می کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات شورای تحول علوم انسانی به صورت منظم برگزار می شود، گفت: بیش از 50 برنامه در این شورا بازنگری شده و به وزارت علوم نیز اعلام شده اند و وزارت علوم نیز دارد برنامه های خود را برای عملیاتی کردن این برنامه ها انجام می دهد.

 

مخبردزفولی بیان کرد: هماهنگی خوبی بین شورای تحول علوم انسانی ، وزارت علوم و بخش های مختلف که پای کار هستند به وجود آمده تا برنامه های تصویب شده زودتر انجام شوند.

 

وی با اشاره به سند ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سند یک جریان جهانی است که یونسکو آن را طراحی کرده ولی باید با بخشی از اسناد تصویب شده ملی ما مطابقت داشته باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه به تصویب برسد چون در آن مغایرت هایی وجود دارد و در هیچ جای معتبری هم تصویب نشده بنابراین وجاهتی از نظر مراکز معتبر کشور و از نظر ما ندارد و باید مسیر اساسی و قانونی خود را طی کند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص موضوع جلسه امروز شورا گفت: موضوع فناوری های نرم بود و در خصوص بازی های رایانه ای و پویانمایی برگزار شد البته ادامه این جلسه در نشست بعدی ادامه پیدا خواهد کرد و نتیجه آن به اطلاع عمومی می رسد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار