مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. بهمن 1395 - 14:29   |   کد مطلب: 19183
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بازار و افزایش تولید می تواند از افزایش تعرفه ها و نرخ پوشاک به دلیل حادثه پلاسکو جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: آتش سوزی ساختمان پلاسکو، حادثه دردناکی بود که قلب همه را جریحه دارد کرد و آسیب دیدگان این حادثه و فرشتگان نجاتی که پروانه وار سوختند تا جان مردم را نجات دهند جز شهدای انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان کرد: تعداد زیادی از تولیدکنندگان پوشاک و البسه در ساختمان پلاسکو حضور داشتند که امروز شغل خود را از دست داده و نیاز به حمایت دارند.

 نماینده مردم سنقر در خانه ملت تصریح کرد: پلاسکو قطب تولید پوشاک کشور بود و با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم؛ ممکن است شاهد افزایش تعرفه‌ها باشیم، اما حمایت دلت می‌تواند بخش زیادی از سنگینی این ضایعه را کم کند.

حسینی‌کیا اظهار کرد: ظرفیت کنترل بازار با افزایش تولید وجود دارد زیرا زمان زیادی تا عید مانده و نیازی به واردات نیست.

وی با تأکید بر حمایت از کارکنان پلاسکو گفت: سپاه نیز قول داده تا دهکده مقاومت را در اختیار کسبه پلاسکو قرار دهد.

حسینی‌کیا اعلام کرد: همچنین صندوق‌های بیمه موظف شدند تا حمایت لازم را از افراد متضرر در این حادثه داشته باشند تا جمعیت زیادی به خیل بیکاران جامعه اضافه نشود.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو، تلنگری برای مسئولان بود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام حادثه برای ما این بود که باید نسبت به مقام سازی ساختمان‌ها دقت لازم به خرج داده شود تا دیگر شاهد حوادث این‌چنینی نباشیم.

حسینی‌کیا ادامه داد: درواقع پیام اصلی قصه پلاسکو این است که هنوز آمادگی لازم برای مقابله با بحران در تهران را نداشته و این آمادگی باید تقویت شود وگرنه در حوادث بزرگ‌تر نظیر زلزله نمی‌توان کاری کرد.

وی افزود: مجلس بر اساس رسالت و جایگاه نظارتی خود در فرصت مناسب به حادثه گلاسکو رسیدگی کرده و از مسئولان مرتبط سئوال می‌کند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار