مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1395 - 20:16   |   کد مطلب: 19545
مولوی ساداتی ستاره درخشان انقلابی قوم بلوچ و اهل سنت در آسمان سراوان بود که با سلاح عمامه و آبرو مردم را در مسیر مستقیم نگاه می داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سنت نیوز؛ سیستان و بلوچستان همواره از صدر انقلاب تاکنون یکی از استان های پایبند و مقید به انقلاب اسلامی و آرمان های والای امام راحل بوده است.

در سیستان و بلوچستان شیعه و سنی در کنار هم انقلاب را به فرجام رسانیدند و نقش علما در این میان بیش از سائر اقشار بوده است.

علمائی که دراقصی نقاط استان در حد توانشان با سلاح آبرو مردم را از بیراه به راه مستقیم می کشاندند و با تمام وجود جلوی ظلم و جور می ایستادند.

مواوی عبدالعزیز ساداتی یکی از بزرگانی بود که در این مسیر به مثل ستاره ای درخشان می درخشید و آسمان سراوان را نورانی می نمود.

وی در تمام عمر گوهر بار خویش همواره با ظلم و جور دستگاه دیکتاتور شاهنشاهی مخالف بود و در برابر آن در مقاطع مختلف می ایستاد و با وجود تهدیدات و اخطارهای مکرر رژیم پهلوی همواره به انقلابیون و مبارزین بر علیه حکومت شاه کمک می کرد.

رهبر انقلاب در بیاناتشان در جمع مردم آذربایجان شرقی پیرامون عظمت شخصیت مولوی عبد العزیز ساداتی فرمودند: در بین بلوچها علمایی بودند که در مقابل دشمنان انقلاب در اوّل انقلاب سینه سپر کردند. بنده آنجا مدّتها بوده‌ام، می‌شناختم علمای آنجا را. بگذارید اسم بیاوریم تا مردم بشناسند اینها را: مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی، اهل سراوان؛ پیرمرد -یک مشت استخوان- در مقابل مخالفین انقلاب و منتقدین انقلاب و بهانه‌گیران بر انقلاب ایستاد و از انقلاب دفاع کرد؛ بلوچ و سنّی بود.

این توصیفات عظیم پیرامون مرحوم مولوی عبد العزیز ساداتی آنهم از ناحیه رهبری انقلاب اسلامی حاکی از عظمت وجودی آن مرحوم و تلاش بی وقفه مولوی ساداتی در راستای اعتلاء انقلاب اسلامی دارد.

مولوی عبد الصمد ساداتی فزرند مرحوم عبدالعزیز ساداتی و امام جمعه کنونی اهل سنت سراوان، مولوی عبد العزیز ساداتی را فردی با عظمت وجودی وصف ناشدنی توصیف کرد و افزود: بنده تلاش دارم تا راه ایشان را ادامه دهم به همین منظور در سال های دفاع مقدس چندین نوبت در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتم.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار