مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. اسفند 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 19824
خاطرات جنگ نباید از یادها برود و نیاز به فناوری دارد، این فناوری راهیان نور است.
کار فرهنگی نیاز همه ی جوامع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محمدی مسئول فرهنگی معراج شهدای اهواز در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: خادمین شهدا از تاریخ  بهمن ماه در معراج الشهدای اهواز مستقر و مشغول آماده سازی معراج الشهدا شدند که بعد از ده پانزده روز موفق به اجرای کلیت کار شدند و به فعالیت فرهنگی  پرداختند که روزانه باید در اختیار زائرین قرار بگیرد مخصوصا برنامه های فرهنگی از جمله ایام فاطمیه که گذشت و ویژه برنامه هایی که در همین ایام در حال سپری شدن بود.

 

وی افزود: تاثیر شهدا بر زائرین و کاروان هایی که به یادمان ها میروند قطعا قابل توصیف نیست، اما اگر در حد توان بخواهیم توصیف  کنیم ، قطعا این شهدا از رزقی که نزد خدای متعال میخورند سهمی هم به زائرین می دهند و مارا از این رزق بی بهره نمی گذارند.

 

محمدی بیان کرد: همه ی ما خادمان به صورت دعوتی در اینجا حاضر میشویم ، هیچ خادمی را پیدا نمیکنیم که بدون دعوت اینجا حاضر شده باشد، وقتی میگوییم دعوت شاید ذهنمان به سمت دعوت قرارگاه نور ،بسیج  و غیره برود ، اما این چنین نیست ، این دعوت خاص و از جانب شهداست. قطعا این خادمین یک قدم جلوتر از زائرین هستند چرا که صبح که چشمش را باز میکند ، در فضای یادمان باز میکند ، هرروز پیکر شهید را میبیند و با آن مانوس میشود.

 

وی با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب افزود: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان گفتند خاطرات جنگ نباید از یادها برود و نیاز به فناوری دارد، و گفتند فناوری ازیاد نرفتن یاد و خاطره ی شهدا و دفاع مقدس راهیان نور است ، اگر به این فناوری برسیم ، قطعا تاثیری که راهیان نور در کارهای فرهنگی و تربیتی در حوزه های دانش آموزی و دانشجویی میگذارد بیشراز سایر کارهاست.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: کار فرهنگی در همه ی حوزه ها نیاز اساسی است ،همه ی جامعه نیار به کار فرهنگی دارد،حتی در جامعه ی غربی ؛ ما کاری را شروع میکنیم به عنوان کار فرهنگی ، چه در راهیان نور یا سایر زمینه ها؛ اگر مسیر معینی برای کار داشته باشیم می توانیم نتیجه ی لازم را بگیریم و این نتیجه می شود جوان مومن انقلابی که مقامم معظم رهبری به آن اشاره کردند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار