مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. اسفند 1395 - 23:28   |   کد مطلب: 19867
تحصن انقلابی ائمه جمعه و مردم خراسان جنوبی وارد روز ششم شد و تحصن کنندگان اعلام کردند تا عزل استاندار تحصن ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خاورستان، تحصن ائمه جمعه، علما، طلاب و مردم خراسان جنوبی به سخنان ضداسلام سید علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد و این تحصن که از صبح روز چهارشنبه 18 اسفندماه 1395 آغاز شده بود، وارد روز ششم شد.

 

در حالی که تمامی کانال های ضد انقلاب از جمله بی بی سی و آمدنیوز در جهت حمایت از استاندار خراسان جنوبی قد علم کرده اند و تحلیل های فراوانی را نیز در این باره داشته اند و مرتبا اخبار و اطلاعات توسط آن ها رصد می شود اما از طرفی دیگر مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان خراسان جنوبی در مقابل این بدعت و هجمه های درونی و بیرونی ثابت قدم هستند و خواستار عزل استاندار و توجه ویژه مسئولان عالی رتبه نظام شدند.

 

اگر این جریانات در نطفه خفه نشود به عنوان یک توطئه سیاسی مملکت را تهدید خواهد کرد

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی، امام جمعه بجستان، در جمع متحصنین اظهار داشت: از این جهت به حضرت زهرا(س) می گویند صدیقه الشهیدهT که صریح حرف خود را می زدند و این صراحت عاقبت دارد که عاقبت آن شهادت است، و به ایشان می گویند شهیده زیرا شهادت حضرت به دست نفاق و نفوذ صورت گرفت.

 

وی گفت: پیامبر(ص) در صدر اسلام جنگ های بسیاری انجام داده اند، اما در سوره منافقون تنها منافقون به عنوان دشمن آمده است.

 

امام جمعه بجستان افزود: بیشترین صدمه ها  به اسلام را همین منافقین وارد آوردند؛ قصه ی کربلا، قصه ی جنگ منافقین بود با اسلام، آنها به امید رفتن به بهشت با امام حسین(ع)می جنگیدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع خبرگان که فرمودند: " جوانان را دریابید، دلسرد نشوند، آنها را ابزار نسازید و آنها وجه المصالحه شما قرار نگیرند " گفت: آیا این حرف های استاندار دریافتن جوانان است؟

 

وی تصریح کرد: بحث، بحث انتخابات است.

 

امام جمعه بجستان اظهار داشت: اوضاع در کشور خوب نیست در منطقه خودمان در جنوب خراسان رضوی، در مجاورت خراسان جنوبی میان روستاها مسائلی است که من نمی گویم زیرا از رسانه های ضد انقلاب می ترسم.

 

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی گفت: سر گرم کردن مردم به این بهانه ها و رأی جمع کردن تعارف ندارد.

 

وی یاد آورشد: اگر این جریانات در نطفه خفه نشود به عنوان یک توطئه سیاسی و یک خطر سیاسی  مملکت را تهدید خواهد کرد، چرا که «اَلنّاس عَلی دینِ مُلوکِهِم»

 

امام جمعه بجستان اظهار داشت: به سخره گرفتن ضروریات دین کفر است و زنا زاده هایی مانند سلمان رشدی ضرورت های دین را به سخره می گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی ادامه داد: سلمان رشدی هم آیات خدا را به سخره گرفت، امام هم آن را در نطفه خفه کردند و فرمودند قتل او واجب است، و اگر امام آن روز آن راهبرد را انجام نمی دادند در برابر آن استراتژی دشمن  معلوم نبود امروز سرنوشت اسلام و قرآن و کشور های اسلامی چه بود و بعد از جریان سلمان رشدی کشور های اروپایی ما را تحریم کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی افزود: اروپایی ها به نماینده امام، آقای تصغیری،که به اروپا سفر کرد و به همه این کشور هایی که ما را تحریم کردند رفت و آنها گفتند شما با جان یک انسان بازی کردید  او به حق گفت :" شما با هویت دو میلیارد آنان بازی کردید چیزی نگوییم بعد شما می گویید که جان یک انسان به خطر افتاده است "

 

وی افزود: در آخر هم آن ها تسلیم شدند و تحریم ها را برداشتند و تنها انگلیس ماند که او هم چند سال پیش گفت هزینه نگهداری سلمان رشدی زیاد است و نمی توانیم آن را نگه داری کنیم.

 

حجت السلام و المسلمین وحیدی گفت: مقام معظم رهبری به عزت گرایی توصیه می کنند، آیا این حرف ها عزت اعتقادی ماست؟ عزت اجتماعی ماست؟ عزت سیاسی ماست؟ یا دین را ابزار زندگی کرن خودمان قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: آیا باید دین را به قربان گاه ببریم تا خودمان به قدرت و ثروت برسیم؟ رکود را کنترل کنید، بازار ها مشکل دارند، برجام برجام نکنید زیرا بازار خوابیده با برجام حل نمی شود و تحریم های اصلی آنها پا برجاست.

 

امام جمعه بجستان اظهار داشت: اینکه نفت ما از صد و ده دلار به بیست دلار رسید، کالایی که می خرید ده ها برایر با تورم جهانی می خرید و پول های ما را به ما نمی دهند و این ها معضلات جامعه می باشد.

 

حجت السلام و المسلمین وحیدی در پایان گفت: باید رکود و مشکلات اقتصادی حل شود، به داد عزت مردم، استقلال مردم و جوانان مردم برسد و اشرافی گری را رشد ندهید.

 

دفاع بی بی سی از استاندار نشان از حرکات پشت پرده دارد/ باید این موضوع توسط دستگاه امنیتی پیگیری شود

محمدرضا عرب پور؛ کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهار کرد: باید به استاندار تسلیت گفت که بی بی سی که از رسانه های شیطانی است از استاندار طرفداری کرده است.

 

وی افزود: اینکه بی بی سی به این موضوع پرداخته به این معنا است که امیدهایی به این قضایا دارند و باید گفت که موضوع نامیمونی برای استاندار است.

 

کارشناس سیاسی بیان کرد: شاید بخواهند مانند برخی موضوعات این مسئله را نیز طبیعی جلوه دهند اما این موضوع نشان از حرکات پشت پرده دارد.

 

عرب پور خاطرنشان کرد: بی بی سی برای تحقق مقاصد بریتانیای کبیر ایجاد شده و یک باند سیاسی صهیونیستی هستند.

 

وی تصریح کرد: برای استاندار مایه بسی تاسف است که اخبارشان را آلوده ترین و قدیمی ترین رسانه انگلیسی پوشش می دهد.

 

کارشناس سیاسی با بیان اینکه استاندار باید از خود بپرسد که معنای سخنانی که گفته چیست، گفت: موضوع بودار است که بی بی سی به یک موضوع استانی اینگونه پرداخته است.

 

عرب پور تصریح کرد: استاندار در سخنانش به آخرین پرده شبیخون فرهنگی که رقص مختلط است پرداخته و این موضوع را بسیار راحت جلوه داده است.

 

وی با اشاره به اینکه استاندار دو حرام خدا را حلال مطرح کرده است، گفت: این موضوع در بیش از 20 روز پیش مطرح شده و اگر سخنان در برابر این سخنان کذب بود چرا دلایل و سند و مدرک ارائه نکردند.

 

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دنباله سخنان استاندار رقاصی در شب شهادت حضرت زهرا(س) بود، گفت: جسارت به اسلام جسارت به تک تک آحاد مردم است.

 

عرب پور تصریح کرد: توهین به نیروی انتظامی و اشاعه منکر نمونه ای اقدامات اخیر استاندار است.

 

وی ادامه داد: استاندار باید دست از خاله بازی بردارد و ببیند دور و برش چه کسانی هستند و منشا خبر در بی بی سی چه کسی است و مسئولان امنیتی نیز پیگیر این موضوع باشند.

 

این ملت قانون شکنی را تحمل نخواهد کرد / باید شبهات در خصوص تحصن رصد و پاسخ داده شود

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی، نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در جمع علما و مردم متحصن در حوزه علیمه سفیران بیرجند اظهار کرد: آفرین بر شما مردم که آمن به اُمَّتِه و ایمان به مردم را برای آیت الله عبادی اثبات کردید.

 

وی افزود: همانطور که امام باور داشت و مقام معظم ولایت می فرمایند: " ما آینده روشنی داریم، نیرو های مؤمن و متعهد بدانند،  جبهه انقلاب و جبهه حق پر قدرت است."نهضت انقلاب اسلامی بعد از سی و هشت سال همچنان زنده است و هرگز ابتذال،لیبرال و فساد و آلودگی را تحمل نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه درسپاه انصار الرضا(ع)تصریح کرد: ملت ایران قانون شکنی را تحمل نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی گفت: حداقل صد مورد تخلف از نماینده عالی دولت در استان آورده اند و تنها بحث رقص و پای کوبی که خودش دهن کجی به اسلام و ارزش های اسلام و احکام اسلام می باشد، نیست بلکه قانون شکنی است که گویا این آقا شاهزاده قاجار است که هر چه بگوید دیگران حق اعتراض نداشته باشند، حتی بر علیه احکام اسلام، هرگز مردم تحمل شاهزاده قاجار که اسم قشنگی برای نماینده دولت در این استان است را به واسطه قانون شکنی ها تحل نخواهند کرد.

 

وی اشاره کرد: ما برای اسلام قیام کردی؛. شما مردم چون دو ویژگی ایمان و تعهد به اسلام داشتید پیروز شدید، امروز هم بقای انقلاب و اسلام به این موارد بستگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) اظهار داشت: ما همه تابع نماینده ولی فقیه دراستان هستیم و به این تبعیت افتخار می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی گفت: لیبرال ها پیاده نظام دشمن در داخل هستند.

 

وی تصریح کرد: تازه موج شروع شده است و ادامه دارد و این راهی است که ما باید با قوت ادامه بدهیم و باید آن را تبیین کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) افزود: تازه این جریان حق رسانه ای شده است؛ رسانه های جهان  تازه دارند این جریان را نشان می دهند؛رسانه های مختلف جریان حق را در این چند روز ناجوانمردانه تحریم کرده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی گفت: ما می بینیم که رسانه ی بی بی سی و امثال ذلک جریان باطل،لیبرال و طاغوت را نشان می دهد و از آنان طرفداری می کند و این مانند زمان قاجار است.

 

وی اظهار داشت: باید نهضت تبیین یابد و مردم استان را درباره تحصن آگاه کنید و این سیر ادامه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) بیان کرد: ائمه جمعه و مردم احساس تکلیف کردند و هنگامی که دیدند به مقام ولایت دراستان خراسان جنوبی بی اعتنایی و توهین شده است و مقام ولایت ضربه خورده است وارد صحنه شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی گفت: تیم رسانه ای حوزه خوب عمل می کند و من دست تک تک آنان را می بوسم.

 

وی اظهار کرد: باید شبهات درباره تحصن رصد و به آنها پاسخ داده شود و این بر همه ما است که انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) افزود: خیلی از افراد نمی دانند و حتی لباس روحانیت را هم پوشیدند؛ و باید با حکمت در دانشگاه ها، مسائل تبیین گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی تصریح کرد:آنانی که در نماز جمعه آن کارها را انجام داده اند آنان را نصیحت می کنیم؛ زیرا نماز جمعه سنگر ولایت و امامت است و بیایند و در مسیر حق قرار بگیرید.

 

وی گفت: ما در مسیر هستیم و این مسیر به ما نور می دهد و در این مسیر هم ممکن است عده ای مانند کاه به اسم این نهضت عمل کنند که به آنها می گوییم مانند کاه شما را باد خواهد برد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) اظهار داشت: جبهه وسیع شده است و رسانه های جهانی پای کار آمده اند و این موضوعات می طلبد که تلاش خود را بیشتر کنیم.

 

تجمع مردم خضری دشت بیاض در محکومیت سخنان سخیف استاندار/ اگر سخنان استاندار عمدی باشد؛ ملت ایران سیلی محکمی بر دهان این افراد خواهند زد

مردم و طلاب خضری دشت بیاض، مسئولین وامام جمعه بخش نیم بلوک و بسیجیان این شهر در محکومیت سخنان سخیف استاندار و حمایت از مواضع نماینده ولی فقیه در استان در مسجد امام حسین(ع) خضری دشت بیاض  اجتماع کردند.

 

حجت السلام والمسلمین مدنی امام جمعه خضری دشت بیاض در این اجتماع؛ با بیان اینکه امروز مردم حرمت ولایت رانگه داشتند گفت: نماز، روزه، خمس، حج  و ... در زندگی مهم است؛ اما مهمتر از همه ولایت و رهبری است که باید حرمت آن را نگه داشت چراکه اگر حرمت ولایت نگه داشته نشود؛ اجازه نفوذ و رغبت استکبار به انقلاب اسلامی داده شده است.

 

وی افزود: ملت ایران در پرتو رهنمودهای امام عظیم الشان و رهبر انقلاب اسلامی، راه ولایت را خواهند پیمود وهمه باید بدانند راه ولایت در استان خراسان جنوبی به دست نماینده ولی فقیه است و ایشان هر تصمیمی، سخنی ونظری بگیرد باید اجرایی شود واگر مسئولی بخواهد برخلاف سخنان ایشان حرکت کند پذیرفته نیست و باید قلبها همه متوجه این سید بزرگوار باشد و از ایشان حمایت شود.

 

امام جمعه خضری دشت بیاض با بیان اینکه تاکنون از نعمت الهی  نماینده ولی فقیه در استان محروم بودیم افزود: اما اکنون باید مسئولان به مطالبات و منویات نماینده ولی فقیه در استان گوش فرادهند و در راه ولایت حرکت کنند.

 

مدنی با اشاره به سخنان اخیر استاندار؛ با بیان اینکه اینگونه صحبتها در استان دین دار و ولایت مدارخراسان جنوبی  کم سابقه بوده است گفت: دردولتهای مختلف و استانهای دیگر از بدو انقلاب حرف های غیر کارشناسی زیادی زده شده است اما در استان ما شاهد اینگونه سخنان کمتر بوده ایم ولی نباید مسئولان مسائل را طوری مطرح کنند  که به دین اسلام و انقلاب  لطمه بزنند، ولی باید بدانند اگر مردم استان ما نسبت به مسائل دینی خود از مسئولین کم مهری  ببینند مطمئنا ساکت نخواهند نشست و غیرت خود را به خرج خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه سخنان اخیر استاندار از دوحالت عمدی و یا از روی غفلت  خارج نخواهد بود گفت: اگر استاندار اظهارنظرهای خود را عمدی مطرح کرده است باید گفت که در آستانه انتخابات می خواهد از پاسخگویی به مشکلات مردم شانه خالی کند واگر از روی غفلت باشد مطمئنا مردم استان را به درستی نشناخته است که باید وی  مراقب هر گونه صحبتی در پشت تریبون باشد؛ چراکه ناخواسته در را به سوی دشمن باز است.

 

امام جمعه خضری دشت بیاض با بیان اینکه اگر بر اساس منویات نماینده ولی فقیه در استان؛ این اشتباه از طرف دولت و وزارت کشورجبران نشود و جناحی عمل شود گفت:  اگر تاملی در این سخنان اخیر بکار گرفته شده باشد درحالی که سرسفره شهدا نشسته ایم بدانند ملت ایران سیلی محکمی بر دهان این افراد خواهند زد.

 

مدنی با اشاره به اینکه هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم شاهد احتمال  اینگونه اقدامات خواهیم بود افزود: مردم خراسان جنوبی باید به گوش باشند و در مسیر پیشبرد اهداف امام راحل و شهدا قدم بردارند. 

 

در پایان این تجمع هم بیانیه مشترک مردم متدین، علما و مبشرین فرهنگ علوی و فاطمی خضری دشت بیاض و بخش نیم بلوک در محکومیت مواضع نادرست و اظهارنظر غیر کارشناسی استاندار واعلام حمایت از لزوم فصل الخطاب قرار گرفتن منویات نماینده معزز ولی امر مسلمین حضرت آیت الله عبادی در استان خراسان جنوبی؛ به شرح ذیل قرائت شد:

 

ما تجمع کنندگان در این اجتماع ضمن انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان به خواسته علما وروحانیون و مردم شهید پرور خراسان جنوبی اظهارات نسنجیده وکارشناسی نشده مسئولان اجرایی استان در عرصه مسائل مذهبی و فرهنگی را محکوم کرده واعلام می داریم تمامی مسئولان طبق منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) با احساسات مذهبی و سابقه تاریخی مردم متدین و ولایت مدار مردم خراسان جنوبی همراه شده و از هرگونه اظهار نظر که موجبات خدشه دار شدن باورهای مذهبی مردم را فراهم می نماید بپرهیزند.

مسئولان استان لازم است با توجه به مشکلات معیشتی و آسیبهای اجتماعی در استان مانند بیکاری، فقرو فساد اداری تمام همت خود را به جای پرداختن به مسائلی که در حیطه مسئولیت آنان نیست به رفع مشکلات مردم معطوف داشته و در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل به مردم گزارش دهند که چه اقداماتی را در این راستا برای رفع بیکاری، فقر ، فساد اداری و ... انجام داده اند.

ما اجتماع کنندگان ضمن تشکر از متحصنین در مرکز استان و به پیروی از علما و مراجع عظام تقلید ضمن حمایت از دغدغه های به حق متحصنین اعلام می داریم دولت  و وزارت کشور در این موقعیت حساس کنونی هرچه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کنند و موجبات رفع دغدغه های متحصنین را طبق منویات نماینده رهبری دراستان فراهم کنند چراکه به در خواست مردم شریف و انقلابی، نماینده  محترم ومردمی ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، نخبگان، طلاب و فضلای این استان پاسخ مثبت داده نشود؛ ما نیز به این اجتماعات انقلابی ادامه خواهیم داد.

 

غیر از نماینده ولی فقیه در استان؛ کسی حق اظهار نظر درباره پایان یافتن تحصن را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس و سخنگوی تحصن طلاب، شب گذشته در جمع مردم و طلاب متحصن اظهار داشت: خداوند تغییر را بدست ما داده است و تا ما تغییر و تحول را نپذیریم؛ تغییر و تحولی در جامعه ایجاد نمی شود.

 

وی افزود: این حرکت انقلابی و خداپسندانه که ان شاءالله دل امام زمان و نایب بر حق ایشان و همچنین دل نماینده ولی فقیه در استان را خوشحال کرده است را تبریک میگویم.

 

امام جمعه فردوس گفت: اخیرا شایعاتی برای تخریب جامعه روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان و رسانه ها پخش شده است که مقام معظم رهبری با هرگونه شادی مخالف است؛ که این کذب محض است و شادی سر جای خود باقیست ولی شادی مشروع.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی افزود: ولادت حضرت زهرا(س) نزدیک است و ما ولادت هارا جشن میگیریم و شاد هستیم و در نوروز هم،عید را با پیام مقام معظم رهبری آغاز می کنیم و به تفریح می پردازیم؛ بنابر این؛ این صحبت ها و اینکه باید عروسی ها مثل روضه خوانی برگزار شود، تهمت است.

 

وی اظهار داشت: جریانی که در نماز جمعه اتفاق افتاد هیچ ربطی به متحصنین ندارد و از اینجا برنامه ریزی نشده و این تهمت به شدت مردود است.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند:"اگر بیگانه از شما تعریف کرد در کار خود شک کنید" بیان کرد: این روز ها بی بی سی حمایت خودش را از حرمت شکنان به دین تعریف کرده است که معنای آن برای شما روشن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی گفت: هرکسی که قبل از نماینده ولی فقیه در باره تحصن اظهار نظر کرده است، نظرش مردود است.

 

 وی اظهار  داشت: در این جریان قدرت روحانیت به نمایش گذاشته شد و نمایندگان وزیر کشور وقتی آمدند از این جمعیت وشعار ها ترسیدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی تصریح کرد: این بار کسی در برابر نماینده ولی فقیه ایستاد و از کار خودش پشیمان شد؛ و اگر دوباره کسی از این کار ها بکند و کلمه ای در مخالفت یا در برابر ایشان بزند دیگر تحمل نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به سخن امام حسین(ع) که فرمودند:"در حوادثی که اتفاق می افتد مرد از نامرد شناخته می شود" اظهار داشت: در این حادثه چهره هایی شناخته شد؛ کسانی قبل از اعلام متحصنین و در رأس آیت الله عبادی، تحصن را تعطیل اعلام کردند و گفتند با عذر خواهی استاندار باید تحصن تعطیل بشود، در حالی که کسی غیر از نماینده ولی فقیه حق اظهار نظر درباره پایان تحصن را  ندارد.

 

 امام جمعه فردوس افزود: کسانی  مثل آیت الله عبادی عمل نکردند و نمایندگان دولت را قبل از اینکه با متحصنین حرفی بزنند و صحبت متحصنین را بشنوند و جواب بدهند؛ را به منزل خود راه دادند و کاش آنها هم مثل آیت الله عبادی عمل می کردند و نمایندگان دولت را قبل از اینکه با متحصنین دیدار داشته باشند را در منازل خود راه نمی دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابایی گفت: ملبسین به لباس روحانیت سعی کنند در جلسه ای که آقای استاندار  حضور دارد حضور نداشته باشند.

 

موج گسترده بیانیه هایی که توسط گروه های مردمی نیز جهت حمایت از تحصن ارسال می شود نیز در خور خود جالب توجه می باشد.

 

بیانیه حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان در حمایت از تحصن علما، روحانیون و ائمه جمعه خراسان جنوبی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ضمن اعلام حمایت قاطع از اقدام ارزشمند اعظه ی گرانقدر و متحصنین انقلابی در دفاع از ارزش ها و سپاس از نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله عبادی(دامت برکاته) یادآوری می نماید آقای استاندار اگر اهل تدبیر، مدیریت، خیر خواهی، منفعت استان و خدمت رسانی به مردم بود در همان روز اول و در پاسخ به اولین واکنش ها می توانست جبران مافات نماید.

 

آقای استاندار اگر از هوش بالا نه از هوش طبیعی هم برخوردار بود فرصت عظیم خدمت را  به صحنه ی تهدید منافع عمومی تبدیل نمی نمود.

 

بر این اساس جناب ایشان اگر لباسی از آیات قرآن هم بر تن کند و یا سر تا پا طلا و زمرد شود هر لحظه ی او  هزینه برای استان بوده و حضور ایشان در این خطّه توجیه ندارد.

 

اینک که همه و از جمله وزیر محترم کشور می دانند تداوم خدمت برای استاندار خراسان جنوبی میسر نبوده و این امکان از میان رفته شایسته است با فوریت تمام نسبت به عزل ایشان اقدام و بیش از این هزینه تراشی برای نظام اسلامی نداشته باشند.

 

محمد باقری، مسئول مرکز مدیریت حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان

 

 

بیانیه امام جمعه، طلاب و اساتید حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان چابهار در حمایت از تحصن/ استاندار را معزول و به محاکم ذی صلاح معرفی نمایید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امام خمینی(ره): بر علما اعلام و خطبای بلاد است که به مساجد و مراکز عمومی تشریف برده و مردم را به صلاح دعوت کنند و از اعمال خلاف شرع و خلاف مسیر نهضت به شدت جلو گیری نمایند / صحیفه امام،جلد6،صفحه 129

 

با نهایت تاسف و تأثر مطلع شدیم یکی از افرادی که اصطلاحا از کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید مظلوم است، در افاضاتی غیر کارشناسانه و ناآگاهانه در مقام افتاء نشسته و توهین به احکام مترقی اسلام نموده  و رقص مختلط زن و مرد را از عوامل شادی مردم بیان داشته وانگهی اکتفا به این هم ننموده است و از جایگاهی که آن را مدیون خون شهیدان است تعریضی به بزرگداشت و یاواره شهدا زده و همچون عده ای از نفس افتاده قائل است که باید یادواره شهدا تعطیل شود، زهی خیال باطل.

 

طلاب و اساتید حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان چابهار ضمن محکوم نمودن این گونه حرکات انحرافی و نامربوط حمایت خود را از علما و ائمه جمعه و طلاب حوزه های علمیه و مردم انقلابی استان خراسان جنوبی اعلام داشته و از مقامات و مسئولین کشوری تقاضا می شود که به دغدغه روحانیت و مردم متدین و دلسوز و انقلابی توجه داشته و فرد خاطی را معزول کرده و بر محاکم ذی صلاح معرفی نمایند.

 

امید است که با اقدام عاجلانه و قاطعانه مسئولین امر برائت خود را چنین اعمال و افعال ابراز داشته تا از تکرار چنین مواضع شنیع جلو گیری کنند.

 

بیانیه مردم انقلابی سربیشه در حمایت از تحصن علما، روحانیون و ائمه جمعه خراسان جنوبی/ استاندار ضمن عذرخواهی و استعفا مسیر دیگری را جهت خدمت انتخاب کند

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چند هفته ایست جوانان انقلابی شهرستان سربیشه در بهت و حیرت اند که مگر انقلاب اسلامی و مسئولیت اجرایی آن دست چه کسانی رسیده است که ابایی از رویارویی با احکام صریح اسلام را ندارند و تذکر نماینده رهبر معظم انقلاب هم در آنها بی اثر شده است.

 

مگر چه تفکری در بالاترین سطح اجرایی استان حاکم است که حاضر است برای حفظ آن تفکر تمام  ائمه جمعه و جماعت و دغدغه مندان دین و اسلام ناب را در تحصن چند روزه نگه دارد و بر مواضع خود پافشاری کند؟

 

کدام اسلام است که در آن رقص زن و مرد به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی کند؟

 

شیطان بزرگ و ایادی آن پس از نا امید شدن از مبارزه مستقیم با امام(ره) و تفکرات انقلابی نظام اسلامی  در مقابل اسلام ناب و ولایی و اسلام مرجعیت دینی، اسلام لیبرال و اسلام آمریکایی را معرفی می کنند و به تبلیغ آن می پردازند.

 

" ما به جمهوری اسلامی مبارزه سیاسی نخواهیم کرد بلکه کار ما صرفا فرهنگی و اصولا استراتژی جدید ما مبارزه فرهنگی است.ما باید بینش و فرهنگ مردم را عوض کنیم تا جمهوری اسلامی ساقط شود" «شجاع الدین شفا، نویسنده ضد انقلاب، کتاب هویت، صفحه 19»

 

چرا گروهی خواسته یا نا خواسته باید مبلغ اسلام لیبرالی باشند؟ چرا باید از جانب سطوح بالایی اجرایی نظام اسلامی حمایت شوند؟ این حمایت ها شاعبه دفاع از لیبرالیسم را توسط قوه مجریه در ذهن ها حاکم می کند. خطری که امام امّت بارها به آن اشاره کرده اند.

 

امام خمینی (ره) در منشور روحانیت میفرمایند: " من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی چون  گذشته اعتراف می کنم که تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست ها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی  به اسلام ناب محمدی نداشتند اشتباه بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی رود. گرچه من در آن موقع شخصا موافق به رو کار آمدن آنان نبوده ام، ولی به صلاح دید و تایید دوستان قبول نموده ام و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصول هر حرکت به سوی آمریکای جهانخوار قناعت نمی کنند.در حالی که در کار های دیگر نیز جز ادعا چیز دیگزی ندارند.

 

امام(ره) می فرمایند: امروز هیچ تأسفی نمی خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول  هم نبوده اند، و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تاثیر توهم های بیجا و بی مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام به گونه ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سئوال برود.

 

من بعضی از این موارد را نه تنها  به سود کشور نمی دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می برند.من به آنهایی که دستشان به رادیو،تلوزیون و مطبوعات می رسد چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحا اعلام می کنم، تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیافتد"

 

امام خامنه ای(مدظله العالی)بار ها اشاره فرموده اند که: " این مسئله تهاجم فرهنگی که ما بارها روی آن تاکید کرده ایم واقعیت روشنی است. با امکان آن نمی توان اصل آن را از بین ببریم.

 

تهاج فرهنگی را نباید انکار کرد، وجود دارد، به قول امیر المؤمنین(ع) "اگر شما در سنگر خوابت برد معنایش این نیست که دشمنت هم در سنگر مقابل خوابش برده است".تو خوابت برده سعی کن خودت را بیدار کنی. ما باید توجه داشته باشیم که انقلاب فرهنگی در تهدید است کما اینکه اصل فرهنگ مکلی و اسلامی ما در تهدید دشمنان است" .

 

ما جوانان انقلابی شهرستان سربیشه، در به حق بودن  مواضع نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عبادی( مدظله العالی) و ائمه جمعه و جماعت استان هیچ گونه شک و شبهه ای نداریم و معتقدیم که اگر دغدغه اسلام ناب و تفکر اسلام ولایی نمی بود این تحصن شکل نمی گرفت.

 

حمایت قاطع خود را از این حرکت انقلابی اعلام می داریم و به استاندار و به مسئولینی که به دنبال سنجش خشم انقلابی ما هستند توصیه می کنیم ضمن عذر خواهی و استعفا مسیر دیگری را برای ادامه خدمت خود انتخاب کنند و بدانند که این استان و مردم ولایت مدراش هوشیارانه ضمن دفاع از نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعت در مقابل انحرافات خواهند ایستاد و منتظر و گوش به زنگ برای اجرای فرامین ایشان هستند و اگر ایشان صلاح بدانند کاری خواهیم کرد که با پشیمانی بیشتر استان را ترک کنند.

 

بیانیه مردم زیرکوه بخش زهان در حمایت از تحصن علما خراسان جنوبی/ خواستار اخراج و محاکمه استاندار هستیم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اِنَّ الَذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا و جاهَدوا فی سبیلِ الله اولئِکَ یَرجونَ رحمت َالله و اللهُ غَفورٌ رَحیم

آنان که ایمان آورده اند و از وطن خود مهاجرت مرده اند و در راه خدا جهاد نمودند، آنان امیدوار و منتظر رحمت خدا باشند که خدا بر آن ها بخشاینده و مهربان است.

 

درود خدا بر سلاله پاک رسول الله، نماینده صالح امام خامنه ای(مدظله العالی) و تمام کسانی که پرچمدار عزت این خطه ی ولایت مدار و شهید پرورند.

 

درود خدا بر ائمه جمعه انقلابی، بصیر، شجاع و زمان شناس استان خراسان جنوبی که به مصداق آیات شریفه  ده و یازده سوره مبارکه صف با خدا تجارت نموده و برای حفظ ارزش ها جهاد نموده اند.

 

درود خدا بر مردم مؤمن و ولایت مدار خراسان جنوبی که هیهات من الذّله را در عمل اثبات نموده اند.

 

آنچه از زبان استاندار خراسان جنوبی صادر شده است شک نداریم پروژه تعریف شده و حساب گرانه عده ای منفعت طلب و خود فروخته است که برای عقده گشایی حفظ منافع شخصی و سیاسی از جمله در انتخابات پیش رو در حال اجرا در سطح کشور است. همچون طرح های دیگری مانند؛ حمله به اصل ولایت فقیه،تخریب شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی و تخریب نیرو های نظامی و انتظامی.

 

طراحان جاهل اینگونه طرح ها باید بدانند سکوت و خویش تن داری  امت انقلابی حد و اندازه خواهد داشت، این سکوت و خویش تن داری تاکنون در تبعیت از امام خامنه ای(مدظله العالی) برای حفظ حرمت ها و وحدت امت بوده و اگر احساس شود اینها را عامدانه هدف گرفته اید و با جسارت به دین و اعتقادات مسلمین در پی تحقق این اهداف هستید با تمام هستی خویش در مقابل شما و افکار پلیدتان خواهیم ایستاد.

 

ما مردم شهرستان زیرکوه و بخش زهان، ضمن اعلام انزجار خویش از سخنان استاندار خراسان جنوبی این اظهارات را محکوم نموده،از حرکت اسلامی و انقلابی ائمه جمعه معزز،حوزه های علمیه و سایر متحصنین مؤمن حمایت قاطع می نماییم.ما تبعیت از نماینده معزز ولی فقیه دراستان را، تبعیت از ولی امر مسلمین دانسته و اعلام می داریم تنها راه بستن روزنه نفوذ به اعتقادات و فرهنگ مردم این مرز و بوم که به دست  استاندار باز شده اخراج و محاکمه وی است.

 

بیانیه تشکل های مذهبی شهرستان نهبندان در حمایت از تحصن علما، روحانیون و ائمه جمعه خراسان جنوبی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یااَیُّها الَذینَ آمَنوا اِن تَنصُرُ الله یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم

 

ای کسانی که ایمان آورده اید اگر آیین خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و گام هایتان را استوار می نماید.

 

ارزش های های حاکم بر هر جامعه ای نشان دهنده هویت اجتماعی، دینی و اخلاقی آن جامعه است و آرمان های جامعه را در بر گرفته و راهنمایی برای رفتار و کردار افراد جامعه بوده و به آنها برای رسیدن به اهداف  و آرمان ها ی خود انرژی و جسارت اقدام می دهد.

 

انقلاب اسلامی همانند کتاب الله دارای محکمات و متشابهاتی است که انسان های انقلابی و مؤمن با پایبندی به محکمات آن در تفسیر و تحلیل درست متشابهات اقدام می کنند. در مقابل کسانی که بیمار دل اند و در زندگی خویش تنها در پی بهره برداری از فتنه ها هستند و می خواهند از آب گل آلود آن برای خود مقام منزلت مادی و اعتبار و منسب دنیایی بسازند به این متشابهات تمسک می جویند  و با آن به حیات مادی و حقیر خویش ادامه می دهند.

 

لذا پویایی معنوی و سیاسی جامعه به حضور بالنده ارزش های دینی و ملی پذیرفته شده و در آن جامعه و میزان پایبندی افراد جامعه به آنها بستگی دارد بنابر این بهترین راه سالم سازی و افزایش آمدگی جامعه در برابر ترفند ها و توطئه های پیچیده دشمن تلاش برای حفظ و گسترش ارزش ها در زندگی فردی و اجتماعی است و در این راستا نقش مرز بانان دینی و عقیدتی و اسلام،علما و روحانیون عزیز سنگین تر است. که الحمد لله استان خراسان جنوبی با بهره گیری از وجود ذی جود نماینده شجاع،بصیر و فهیم ولی فقیه آیت الله عبادی(مد ظله العالی) به عنوان ستون و خیمه و ائمه محترم جمعه و روحانیت معزز همیشه در صحنه و بیدار از فرهنگ اصیل و ارزش های ناب محمدی پاسداری نماید.

 

ضربه به ارزش های جامعه اسلامی از طرف کارگزاران نظام که تشکیل دولت اسلامی را باید در سایه حکومت مهدوی سرلوحه کار خویش قرار دهند پسندیده و قابل اغماض نیست و ما مردم ولایی شهرستان نهبندان براساس تکلیف دینی و شرعی خویش ضمن محکوم نمودن بیانان ناهنجار استاندار بی بصیرت خراسان جنوبی خواستار توجه مقامات عالی دولتی به  مطالبات به حق علمای بزرگوار و مردم متدین استان خراسان جنوبی بوده و در این راه فَاستَقِم کَما اُمِرت خواهیم بود.

 

حمایت رسانه‌های ضدانقلاب از استاندار خراسان جنوبی

از دیگر موارد قابل تأمل، حمایت رسانه‌های ضدانقلاب مانند بنگاه دروغ‌پراکنی سلطنتی انگلیس حیله‌گر BBC و کانال آمدنیوز از استاندار خراسان جنوبی است که این حمایت همچنان ادامه دارد. این حمایت‌ها این سوال را در اذهان مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی بوجود می‌آورد که چرا ضدانقلاب قاطعانه از سید علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی که مسئولی دولتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حمایت می‌کند؟ و چرا مطالبی که در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر می‌شود، دقیقا همان مطالبی است که در رسانه‌های حامی استاندار می‌باشد؟!

 

عزل استاندار خراسان جنوبی خواسته تمامی علما، روحانیون، ائمه جمعه و مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه خراسان جنوبی است اما متاسفانه با گذشت سه هفته از این جریان هنوز که هنوز است وزارت کشور در قبال آن هیچگونه واکنشی نشان نداده است و مشخص نیست این همه بی توجهی چرا باید به استان محروم خراسان جنوبی سرازیر گردد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار