مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. فروردين 1396 - 22:03   |   کد مطلب: 20005
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: حضور افراد غیر متخصص در انتخابات به جهت پایین آوردن ضریب دقت شورای نگهبان و امکان تصدی مناصب مهم توسط افراد غیر متخصص تضییع حقوق الناس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سنت نیوز؛ تقارن نوروز امسال با ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا شور و تکاپو ویژه ای بر کالبد شهر نشانده ست.

شور و حالی که هزاران نفر را برای ثبت نام و نامزدی برای شوراهای شهر و روستا بر سر فرمانداری ها ریخته و حاکی از سر شلوغی بیش از پیش برای شورای نگهبان در انتخابات امسال است.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری در این خصوص ابراز داشت: کثرت آمار ثبت نام کنندگان دال بر رقابت آزاد انتخاباتیست که ذاتا پسندیده است.

وی در ادامه افزود: کثرت نامزدها سبب می شود که مردم گزینه های متنوعی برای انتخاب داشته باشند اما این حجم انبوه از نامزدها معایبی هم دارد و از جمله آن می توان به پایین آمدن دقت شورای نگهبان در بررسی افراد اشاره داشت.

مولوی سلامی بی ضابتگی و عدم موجودیت قوانین غربالگر در ثبت نام شوراهای شهر و روستا را معزلی قانونی شمرد و عنوان داشت: برای اینکه بتوان از ورود افراد ناباب به عرصه انتخابات جلوگیری نمود می بایست ضوابتی را در قانون ملحوظ داشت که افراد بی تخصص و ناکارآمد را از ورود در انتخابات منع نماید.

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری حضور افراد غیر متخصص را برای نامزدی و شرکت در انتخابات معزلی جدی فرا روی شورای نگهبان دانست و ابراز داشت: درست است از منظر قانونی دایره حضور افراد شامل افراد غیر متخصص هم می شود اما حضور افراد کم تخصص و بی هنر برای ثبت نام در انتخابات اسباب زحمت و پایین آمدن دقت شورای نگهبان را فراهم می آورد.

وی افزود: حضور افراد غیر متخصص و نابلد در عرصه انتخابات به جهت پایین آوردن ضریب دقت شورای نگهبان و امکان تصدی مناصب مهم توسط افراد غیر متخصص تضییع حقوق الناس است.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار