مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1396 - 21:59   |   کد مطلب: 20110
پس اعلام شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال » چند تن از نماینده های مردم در مجلس خبرگان رهبری برای حل مشکلات اقتصادی مردم و تحقق شعار سال نظراتی را بیان کرده اند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶، سال جدید را سال «اقتصاد  مقاومتی: تولید – اشتغال» نام‌گذاری کردند و مطالبه‌ی خود و مطالبه‌ی مردم از مسئولین را تمرکز بر این دو نقطه دانستند.

مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی افزودند: تمرکز مسئولان بر تولید داخلی و مطالبه‌گری ملت در این زمینه موجب حل مشکلات فراوان به‌ویژه «بیکاری جوانان» خواهد شد و سپس به مسئله‌ی اساسی و اولویت اول کشور یعنی اقتصاد اشاره کردند و با تأکید بر اینکه هدف دشمن، فشار اقتصادی بر مردم ایران و دلسرد و دلزده کردن آنان از نظام اسلامی است.

حال چند تن از نماینده های مردم در مجلس خبرگان رهبری پس از اعلام سال ۹۶ مبنی بر ” اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال “بر لزوم اجرای آن برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نظراتی را بیان کرده اند .

هفت الزام رونق تولید و اشتغال/نامگذاری سال ۹۶ مشخص کننده نیاز و تبیین کننده سمت و سوی مسؤولان و مردم است

آیت‌الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران اظهار داشت : نامگذاری سال ۹۶ مشخص کننده نیاز و تبیین کننده سمت و سوی مسؤولان و مردم در این سال خواند.

وی در ادامه به بیان هفت الزام برای تولید و اشتغال پرداخت و گفت: اگر قرار است در این کشور تولید و اشتغال بازار گرم پیدا کند این هفت الزام ضروری است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : ورود مدیران متدین، انقلابی و جهادی در عرصه های اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه گذاری در کشور دو الزام برای تولید و اشتغال هستند ،بنابراین باید قوه قضائیه و مجلس مقرراتی را تصویب کنند که سرمایه گذاران امنیت اقتصادی داشته باشند.

خاتمی صادرات و توسعه صادرات یک ضرورت برای تولید و اشتغال است و خاطر نشان کرد : جلوگیری از واردات بی رویه و حرام تلقی کردن وارداتی که مشابه داخلی دارد و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از مبادی ورودی به عنوان دیگر الزامات تولید و اشتغال است .

آیت‌الله خاتمی همچنین از تولیدات فاخر و با کیفیت که بتواند با تولید خارج رقابت کند به عنوان الزام دیگر در عرصه تولید و اشتغال نام برد و اظهار داشت: مردم مسأله تولید داخل را به عنوان یک فرهنگ بر تولید خارجی ترجیح دهند.

اقتصاد مقاومتی در سالی که گذشت عملی نشد /مردم به هیچ عنوان در برابر مسئوولان کم کار کوتاه نخواهند آمد

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی درگفتگو با صبح توس اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل انتظار بر آن بود که مردم شاهد رونق اقتصادی در کسب  وکار و معیشت باشند که به هر دلیل چنین اتفاقی نیافته نیافته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما معتقدیم مردم عزیز کشورما مردمانی فهیم و با انصاف و واقیعت‌نگرهستند و آنچه مربوط به سختی های معیشتی ناشی از ایستادگی پای انقلاب وارزشهای دینی است در گام ملت ما شیرین تر از عسل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه که ناشی از کم کاری‌ها و بی تدبیر‌ها وتقصیر وکوتاهی است مورد اشکال و اعتراض است. ومردم ما به هیچ عنوان در برابر مسئولان کم کار کوتاه نخواهند آمد.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به سفر امام خامنه‌ای در آستانه سال جدید به مشهد وهمزمانی آن با ولادت حضرت زهرا(س) گفت:  تشرف رهبر فرزانه وحکیم انقلاب به مرکز ایران وپایتخت فرهنگی جهان اسلام باعث برکت برای این سرزمین است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضورمقام معظم رهبری  در اجتماع عظیم مجاوران عظیم مجاوران و زائران امام رئوف هم زمان با حلول سال نو که آغاز حرکت وحیات ونشاط و رویش است همه باید به  فال نیک بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما از خدای بزرگ می خواهیم سال جدید را برای کشور و ملت ونظام ما وهمه مسلمین و مظلومان جهان سالی پر از نشاط ورونق اقتصادی وصلح قرار دهد ودر همه ابعاد جامعه نشاط وشادابی داشته باشیم.

هدف شعار سال حاکم  کردن  اسلام  در حوزه  اقتصاد است/تولید و اشتغال دو رکن از ارکان اقتصاد اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی نماینده مردم استان کرمان درمجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با صبح رابر در خصوص شعار امسال سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت : رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی مسائل اقتصادی را شعار سال قرار می دهند و این در راستای همان هدف کلانی که ایشان دارند؛ یعنی حاکم  کردن  اسلام  در حوزه  اقتصاد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری یکی از  ارکان  اقتصاد  اسلامی کشور تولید کننده است و  نه مصرف کننده و عنوان کرد: تولید کننده  باشید،  معاش  مردم  با عزت  بگذرد  تولید داشته باشندو هیچ  جوانی و آماده کاری بیکار نماند.

وی تولید و اشتغال را  دو  رکن  از  ارکان اقتصاد اسلامی خواند و افزود : رهبر انقلاب،  که انقلاب  اسلامی  را رهبری می کنند می خواهند اهداف  اسلام  محقق  شود، لذا  اهداف  اسلام در حوزه  اقتصاد دو  رکن آن همین مسئله تولید و  اشتغال  است هر کسی که امکان  و  توان کار دارد باید دست به کار باشد.

رسانه ها مردم را از نتایج خرید جنس خارجی آگاه کنند / خروج ارز از مملکت ، کشور را فلج می کند

آیت الله ممدوحی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود وظایف دولت و ملت را در این زمینه مطرح فرموده اند، گفت: اشتغال باید در داخل ایجاد شود و کار افراد داخلی و محصولات ایرانی باید مطلوب باشد تا خریدار داشتهه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت باید وام ارزان به تولیدکنندگان بدهد و وام را جای دیگر خرج نکنند، عنوان کرد: آنچه مهم است وظایف رسانه ها در این زمینه می باشد؛ رسانه ها باید مردم را آگاه کنند.

وی افزود: مردم هنوز آگاهی کافی ندارند و برخی وقتی ببینند لباس چینی قشنگ تر است، آن را می خرند؛ یکی از عوامل وضعیت اقتصادی بد کشور، مردم هستند.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: هم مردم هم دولت ناآگاهند لذا رسانه ها مردم را آگاه کنند که خرید جنس خارجی و خارج شدن ارز از مملکت چه نتایجی به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند ارز در کشور مانند خون در بدن است؛ اگر ارز داخل وارد جیب خارجی ها شود، کشور فلج است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار