مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:46   |   کد مطلب: 20144
قاسمعلی زارعی می‎گوید: سلامت و دست‌پاکی کارگزاران در مسیر رشد اقتصاد باعث ماندگاری، استحکام و پیشرفت جامعه است؛ بنابراین قوه قضائیه باید بداند یکی از کارهای جهادی در اقتصاد مقاومتی برخورد قاطع با معضلاتی چون ارتشا، اختلاس و رانت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ یک وکیل پایه‌یک دادگستری در کانال تلگرامی خود نوشت: امسال هم سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است؛ به نظرم این تدابیر حکیمانه و کلیدواژه عبور از بحران‌های سیاسی و اقتصادی بوده و بسیار حائز اهمیت است.

کمتر کسی است که این روزها به بهانه‌جوئی‌های آمریکا واقف نشده باشد؛ که با همین اهرم اقتصادی و تحریم‌ها در پی توسعه منافع استعماری خود است و انرژی هسته ایی و موشکی و حقوق بشر دست‌آویزی بیش نیست.

در ظاهر محور اجرای اقتصاد مقاومتی  قوه مجریه است و مجلس هم ریل‌گذار این مسیر است؛  پیگیری دلسوزانه و  اقدام و عمل و به‌دوراز شعار و سخنرانی کمترین انتظار از این بزرگان و کارگزاران  است و دست به دعا برای توفیق در این راه هم سهم علمای دین و مؤمنین.

 اما نباید از نقش قوه قضاییه غافل بود چراکه  بیشترین بار مسئولیت در اجرای اقتصاد مقاومتی  بر دوش قوه قضائیه است که اگر در این میدان عمل کوتاهی کند؛  پیشرفتی حاصل نمی‌شود که هیچ ؛ مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده می‌شود  که دلسردی  نسل جوان و تحصیل‌کرده  که رکن رکین تولید و اشتغال است یکی از این مشکلات است.

قوه قضاییه  باید بداند سلامت و دست‌پاکی کارگزاران  در مسیر  رشد اقتصاد باعث ماندگاری و استحکام و دوام و  پیشرفت جامعه است؛

قطعاً دلیل پیشرفت اقتصادی  کشورهای توسعه‌یافته یا درحال‌توسعه پایه‌گذاری سلامت و پاک دستی کارگزاران در مسیر رشد اقتصادی و صنعتی است؛ کاری که دستگاه قضایی کشور کره جنوبی با رئیس‌جمهور که بالاترین  مقام آن کشور است انجام داد  می‌تواند نمونه ایی خوبی باشد.

 پس  انتظار از قوه قضاییه  این است که هوشیاری و پیگیری خود را دوچندان کند چراکه ارتشا و اختلاس و رانت طریق‌های سه‌گانه ثروت زا و فساد افزا هستند ، متأسفانه باید بپذیریم این روزها این علف هرز در جای‌جای این کشور جابازکرده و ریشه دوانیده و شاهد آن هستیم.

 البته با صد افسوس همه میدانیم و می‌دانند که هر سه این‌ها قبیح است و حرام و وقتی حضرات با ته‌لهجه عربی این عبارت غیرشرعی را به زبان می‌آورند خود بدون اینکه اخم به ابر وین بیاید به زبان دشمن فسادند  ولی باجان و دل خریدار آن‌اند و حتی خود فساد مجسم‌اند؛  

قوه قضاییه باید بداند برخورد قاطع با این معضلات یکی از کارهای جهادی در اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛

  بزرگان و علمای قوه قضاییه واقف‌اند و نباید غافل باشند  که  در صدر اسلام  حساسیت‌ها و اقدامات تنبیهی  به‌دوراز مصلحت‌اندیشی که حضرت علی(ع) با زیاده خواهان و منفعت‌طلبان داشت چگونه بود ،که بعد از صدها سال برای نسل امروز معلوم  و مشخص‌شده که  دافع حضرت علی(ع ) همان‌قدر شیرین است که جاذبه آن حضرت داشت.

دوستی از سر دلسوزی نصیحتم کرد و گفت آگه می‌خواهی در این آب‌وخاک بی‌دردسر روزی به شب برسانی و گرسنه نمانی نانت را بخور و خرت را بران و به کار اینان کاری نداشته باش؛  در پاسخش گفتم : این و جیزه طلب و سهم من  انقلابی از رئیسان قوای سه‌گانه انقلاب است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار