مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. فروردين 1396 - 19:00   |   کد مطلب: 20256
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حفظ «نزاکت اخلاقی» توسط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در رأس توقعات مؤمنین است، گفت: رئیس‌جمهور نباید روحیه سازشکاری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: امید داریم دعای معتکفین زمینه حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را در سطحی که دشمن مرعوب شود، فراهم آورد.

وی افزود: ما راه شهدا را ادامه می‌دهیم و هرگز از انقلاب و نظام‌مان خسته نشدیم و با حضور پای صندوق‌های رأی اعلان بیعت مجدد با نظام و اعلام حاکمیت اراده‌های خودمان در مسیر اسلام را خواهیم داشت، مسئله انتخابات از اهم مسائل است و سرنوشت کشور و آبروی کشور، اقتدار نظام، سالم‌سازی آینده جامعه، نه گفتن به دشمن و آری گفتن به شهداست.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: حضور گسترده در انتخابات هم حق است و هم تکلیف؛ حق است از این جهت که همه کشور مال خودمان است، ما برای کسی پای صندوق‌ها نمی‌رویم، اگر نرویم خودمان را به انزوا می‌کشیم و از حق‌مان استفاده نمی‌کنیم، اما تکلیف است از این جهت که کشور، نظام، اسلام و انقلاب در خطر است، شهدا برای خدا، دین و اسلام رفتند، امروز هم کسانی که به سوریه می‌روند همگی بندگان صالح خدا هستند که به خاطر اسلام و دین می‌روند و از حرم اهل بیت، از حریم ملت اسلامی و از جریان مقاومتی که امام از اسلام پیام را ابلاغ کرد و این جبهه را به روی آزادمردان عالم گشود، دفاع می‌کنند و این ادامه راه امام و شهداست.

وی با بیان اینکه ما مجاهد می‌مانیم و مقاومت را همچنان استمرار می‌بخشیم و تا آخر ایستاده‌ایم، گفت: حضور در انتخابات همان حمایتی است که از جبهه‌ها می‌کنیم و برای خودمان عزت و اقتدار می‌آفرینیم.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین به بیان چند توصیه به داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و تصریح کرد: جا دارد از روی تواضع به کاندیداهای انتخابات عرض کنیم آنچه که توقع شرعی، ملی و قانونی است رعایت «نزاکت» است، اینجا کشور امیرالمؤمنین، کشور حضرت زهرا، کشور پیامبر (ص) و امامان معصوم است، اینجا مهد انتظار امام زمان (عج) است، ایران اسلامی تنها کشوری که هر روز که می‌گذرد عشق مردمش به ظهور حجت زمان بیشتر می‌شود؛ ما این حکومت و نظام اسلامی را مقدمه‌ای برای آمدن امام زمان (عج) می‌دانیم و حکومت ایشان هم حکومت اخلاق، توحید و حاکمیت خداست.

وی اضافه کرد: کسی توجه به دستورات خدا نکند و بخواهد رئیس‌جمهور شود این فرد هر حرفی که به زبانش بیاید را مطرح می‌کند، هر جسارتی را می‌کند، این فرد در تراز این نظام و این کشور نیست، فلذا حفظ «نزاکت اخلاقی» توسط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در رأس توقعات همه مؤمنین، متدینین و ملت ایران است، لذا هر نوع تهمت، جوسازی و تخریب خلاف منش و شخصیت نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: نکته دومی که به عنوان مطالبه عمومی باید به این عزیزان مطرح شود این است که باید «مرّ قانون» توسط آنان رعایت شود، چون رئیس‌جمهور بعد از رهبری حافظ و نگهبان قانون است، اگر کسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و بیاید پایگاه‌های قانونی را مورد حمله و هجوم قرار دهد، به عنوان مثال بگوید شورای نگهبان چیست یا برای آنها تعیین تکلیف کند و خودش را مهم‌تر از قانون بداند.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: این امر برای ملت ایران بسیار تلخ است که ببینند کسی می‌خواهد در سنگری استقرار پیدا کند که به جای اینکه مرزهای قانونی را حفظ کند، بیاید سنگرهای قانونی را تخریب و ویران کند، معلوم است که تفکر این فرد قانونی و دینی نیست و مرزهای امنیت کشور را قبول ندارد در حالی که مرزهای امنیت کشور همان قانون است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس یادآور شد: پست ریاست‌جمهوری جای انسان اسیر نیست، ما انسان آزاده می‌خواهیم که اسیر شهوات شخصی نباشد، اسیر و در بند تعصبات فامیلی و گرایش‌های سیاسی نباشد، رئیس‌جمهور یک گروه و یک حزب نباشد، رئیس‌جمهور 80 میلیون مردمی فداکار، با وفا، حامی نظام و پشتیبان مسئولان و از جان گذشته برای حفظ انقلاب اسلامی باشد.

وی همچنین گفت: این کشور زاییده انقلاب است، هویت فعلی ملت ما هویت انقلابی است، هویتی است که می‌تواند با قدرت‌های بزرگ دست و پنجه نرم کند و از هیچ قدرتی نمی‌ترسد، آن روحیه‌ای که امام داشت و می‌گفتند نه شرقی و نه غربی؛ ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که روحیه سازشکاری، تزلزل و انفعالی نداشته باشد، بلکه روحیه تهاجمی، استقلالی و اتکاء به خدا داشته باشد، در مسئله ریاست‌جمهوری موضوع چشیدن مزه فقر، دوری از اشرافیت و پایبندی به اصول اخلاقی امر بسیار مهمی است.

صدیقی یادآور شد: این تبعیض، اختلافات سنگین و فاصله در مسائل زندگی بین جنوب شهر، کارمندان و کارگرها و عده‌ای در داخل و خارج که همه چیز دارند، قابل تحمل نیست، این همه جوان بیکار، این همه ازدواج کرده بی‌مسکن، این همه گرانی، رکود و مشکلات کمرشکن، مرد میدان فداکاری می‌خواهد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا با حمله ددمنشانه، خلاف عرف و قوانین بین‌المللی به سوریه، هم دروغ‌گویی خودش را در عمل به جهانیان نشان داد و هم خوی تجاوز و درندگی خودش را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: حمله یک طرفه به یک کشور مستقل بدون هیچ مجوز بین‌المللی نشانه این است که باید آنان را خلع سلاح کرد، آنان قانون نمی‌شناسند و دینی ندارند و به خدا باور ندارند، ما حمله آمریکا به سوریه را هم محکوم می‌کنیم و هم اعلام می‌کنیم مقاومت زاییده انقلاب اسلامی ماست اگر بنا بود با این تشرها عقب‌نشینی کند، تاکنون از بین رفته بود، ایران با این حمله‌ها اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی ایران اهل حمله و تجاوز به هیچ کشوری نبوده و نیست ولی اگر یک وحشی و درنده‌ای قصد هجوم به این کشور را داشته باشد با ایمانی که بالاترین اقتدار ماست و با امکاناتی که امروز در اختیار داریم، پاسخ آنان را می‌دهیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز اگر کسی قصد کمترین جسارتی به این مملکت را داشته باشد آنچنان پاسخ دندان‌شکنی را خواهد دید که برای همیشه پشیمان شود؛ حمله مجدد وحشیانه آل‌سعود و هم‌پیمانانش به یک کشور فقیر دلیل ضعف و وحشت آنان است، هشدار می‌دهیم هر قدر ظلم بیشتر شود عواقبش برای شما وخیم‌تر خواهد بود، آه مظلومین شما را خاکستر خواهد کرد اما ننگ بر این سازمان ملل و ننگ بر این مدعیان حقوق‌بشر که همیشه مظلوم‌کُش و حامی ظالم بوده‌اند، همه اینها نشان می‌دهد تنها راه نجات اقتدار، اتحاد و مقاومت است.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا داعش نیز در حال نابودی است و از 40 درصدی که در اختیار آنها بود فقط 8 درصد از خاک عراق باقیمانده که آن هم ان‌شاءالله به زودی آزاد می‌شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار