مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 15:14   |   کد مطلب: 20145
نتیجه و دست آورد اعتکاف فقط نباید به اجتماع سه روزه ی در مسجد محدود شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، افشین زاد،مدیر حوزه ی جامعة الزهرا(س) همدان ، در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با فضیلت اعتکاف گفت:هنگام دعوت به مهمانی ها، مهمانان بسته به جایگاهی که نزد میزبان دارند هرکدام در کنار سفره در جای مخصوصی مینشینند که البته دیر یا زود آمدن مهمان هم در این جایگاه تأثیر دارد؛ از یک جهت همه دعوتند، همه از این سفره و میهمانی بهره میگیرند، ولی از جهت دیگر که در کجای مجلس بنشینند بحثی جداست.
 

وی افزود:در برخی از مهمانی های عمومی، قسمتی مخصوص مهمانان ویژه است؛ در ماه مبارک رمضان و دیگر ماه های مورد توجه خدا،چنین مهمانی هایی وجود دارد که اعتکاف مختص میهمانان ویژه‌ ی خدا در نظر گرفته شده.

افشین زاد در ادامه گفت: برای رفتن به مهمانی خداوند مقدماتی وجود دارد که این مقدمات از رجب شروع می شود که با آماده کردن خود، پاک کردن دل و پیراستن آن از کینه ها و کثافات روحی می توان در ضیافت الهی شرکت کرد. بنابراین می توان فلسفه ی اعتکاف را آماده شدن برای مهمانی ویژه ی خدا در نظر گرفت که با اجتماع سه روزه و گسستن از ملحقات و دلبستگی های دنیا در مکان مقدسی مثل مسجد، با جلای روح آسانتر با خدای خود ارتباط بگیریم.

مدیر جامعة الزهرا(س) در پایان گفت: نتیجه و دست آورد اعتکاف فقط نباید به اجتماع سه روزه ی در مسجد محدود شود که البته آن هم ثمرات خود را دارد،ولی باید با خروج از اعتکاف خدا را در جای جای زندگی حس کنیم، چرا که در اعتکاف است که انس و الفت با خدا سریع تر محقق شده و می توان به خدا نزدیک تر شد، با خدا میثاق بست و تمام ابعاد زندگی را خدایی کرد که نمو عملی آن نماز اول وقت است که هر معتکفی می تواند آن را دنبال کند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار