مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. فروردين 1396 - 15:47   |   کد مطلب: 20312
گویا قرار نیست به این زودی ها خط تولید پراید متوقف شود و حداقل تا پایان دولت یازدهم روند تولید آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مرصاد، امروز کمتر کسی در ایران هست که نام پراید را نشنیده و آن را ندیده باشد. خودرویی که در گوشه و کنار کشور سال هاست که دیده می شود و خود را به یکی از پر فروش ترین خودروهای کشور تبدیل کرده است.

 

اما آنچه که در خصوص پراید اهمیت دارد پرفروش بودن آن نیست بلکه وجود ایمنی و یا عدم ایمنی و رعایت و یا عدم رعایت استانداردهای خودروست که بحث هایی در خصوص این خودرو را به وجود آورده است.

 

شاید به دلیل تصادف های زیادی که این خودرو داشته و در بسیاری از آن ها افرادی فوت کرده اند، بتوان نام قاتل چهارچرخ را برای پراید گذاشت.

 

اما با این وجود باز هم این خودرو فروش دارد. شاید دلیلش را باید در مسائل دیگری جستجو کرد.

 

چندی پیش رامین نورقلی پور عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته بود: تقاضای مردم به دلیل علاقه به خودروی "پراید" نیست؛بلکه تقاضای مردم به دلیل این است که توان خرید خودرویی با قیمت بیشتر از "پراید" را ندارند یا توان خرید آن ها خودروهایی با قیمتی نزدیک به قیمت پراید است.(1)

 

همچنین محمدرضا منصوری عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم خارج شدن پراید از خط تولید تاکید کرده بود.

 

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه برنامه ششم توسعه حاشیه امن خودروسازان و مدیران آن را از بین برد،تصریح کرد:هر تصادفی که انجام شود،مدیرعامل خودروسازی ها باید در دادگاه ها پاسخگو باشند،لذا خودروسازان باید کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهند و خودروی"پراید" از خط تولید خارج شود.(2)

 

به گزارش مرصاد، اما آن طور که نعمت زاده  وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم به تازگی گفته است گویا قرار نیست که این خودرو به این زودی ها از رده خارج شود و حداقل این اقدام تا پایان دولت یازدهم انجام نخواهد شد.

 

 

نعمت زاده تاکید کرد: بالاخره زمانی پراید از رده خارج خواهد شد اما معلوم نیست این کار در چه زمانی صورت گیرد، اما با توجه به تدوین استانداردهای جدید بعید می‌دانم امسال پراید از رده خارج شود.(3)

 

با این تفاصیل هنوز هم باید شاهد فروش خودرویی در کشور باشیم که خیلی ها تصاویر تصادف های هولناکش را در جاده ها دیده اند.

 

------

1- تقاضا برای خرید پراید به دلیل عدم وجود انتخاب گزینه دیگر است

 

2- خط تولید پراید باید متوقف شود

 

3- سخنان نعمت زاده در اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال  9

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار