مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. خرداد 1396 - 18:33   |   کد مطلب: 20919
کارگران شرکت هپکو اراک که حدودا سه ماه و نیم حقوق معوق دارند از ابتدای هفته دست از کار کشیده اند و در محوطه شرکت تجمع کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  به نقل از اراک امروز؛ کارگران شرکت هپکو اراک از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت و اجرای نادرست اصل ۴۴ با  مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است.

در این مدت بارها شاهد تجمعات اعتراضی کارکنان این شرکت در سطح شهر،مقابل استانداری و ... بوده ایم و بارها به واسطه وعده پرداخت حقوق کارگران با دریافت مبالغی از معوقات خود تجمعات را پایان می دادند و پس از مدتی باز این اعتراضات از سر گرفته می شد.

 

به طوری که کارگران هپکو بازهم از اوایل هفته جاری در اعتراض به مشکلات پیش روی این شرکت و عدم پرداخت حقوق در محل کار خود حاضر نشده اند و در محوطه شرکت سرگردان هستند.

کارگران شرکت هپکو اراک که حدودا سه ماه و نیم حقوق معوق دارند از ابتدای هفته دست از کار کشیده اند و در محوطه شرکت تجمع کرده اند.

این درحالی است که شرکت هپکو به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راه سازی کشور با ظرفیت ۱۵ الی ۲۰ درصدی مشغول فعالیت است و برای افزایش تولید این شرکت نیازمند ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی است.

تغییر سهامدار شرکت هپکو هم یکی از مشکلات این شرکت اعلام شده بود که از اسفندماه سال گذشته شرکت هیدرو اطلس که فعالیتی همسو با شرکت هپکو را انجام می‌دهد به عنوان سهامدار جدید این شرکت معرفی شده است.

سهامدار جدید شرکت هپکو روز شنبه معرفی شده؛ باید دید که سهامدار جدید به چه اندازه می تواند در رونق تولید در این شرکت موفق باشد.

از آنجایی که توجه به تولیدات داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، ظرفیت و توان شرکت هپکو باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرد و با جلوگیری از واردات مشابه در جهت بهبود شرایط شرکت هپکو قدم بردارند.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید–توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار