مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. ارديبهشت 1396 - 20:11   |   کد مطلب: 20359
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: 

موقعیت امروز جامعه در یک موقعیت خاص انتخاباتی است، نکته‌ای که به‌عنوان یک تذکر لازم و ضروری باید به محضر مقدس شما برادران و خواهران عرض کنم، یک تصویر از ساختار این نظام است.

ایشان ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ما مثل یک قلعه است که اطراف آن یک دیوار بلند بالایی که هیچ‌کس از دیوار این قلعه نمی‌تواند بالا برود و آن دیوار و حصار محکم، مقام ولایت هست؛ در هر جریانی، در هر نظامی، نفوذ از دشمن و بیگانه از اطراف‌واکناف و ابعاد مختلف امکان‌پذیر است اما در نظام ما، نفوذ از اطراف‌واکناف در این قلعه محکم امکان‌پذیر نیست چون حصار محکمی دارد که مقام ولایت و رهبری است که هیچ قدرتی از این دیوار نمی‌تواند بالا برود.

 

حراست از دروازه‌های نفوذ به نظام اسلامی به عهده مردم است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که حصار و دژ مستحکم نظام اسلامی، مقام ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: اما این قلعه یک دروازه وسیع و گسترده دارد و آن، مردم‌سالاری است که از این دروازه اگر درست پاسداری و مرزداری نشود، هر دشمنی امکان نفوذ پیدا می‌کند و لذا مرحله انتخابات چه انتخابات مجلس، چه ریاست جمهوری، چه شورا و چه انتخابات خبرگان، هر موقعیت انتخاباتی پیش می‌آید، زمانی است که این دروازه بازشده و باید با سیانت و پاسداری کامل صورت گیرد تا از این دروازه وسیع مردم‌سالاری، دشمن به داخل نفوذ نکند.

ایشان، حراست و صیانت از دروازه‌های نظام اسلامی و کشور را مسؤولیت اصلی مردم دانست و گفت: این پاسداری و حراست در درجه اول، مسؤولیت خطیر همه شما مرد و زنی هست که می‌خواهید وارد نظام بشوید و در این نظام رأی، فکر، فریضه و خواست خودتان را حاکم کنید چون امروز تنها نظامی روی کره زمین است که مردم برای آن نظام آزادانه تصمیم می‌گیرند، نظام مقدس جمهوری اسلامی هست و هیچ نظام حکومتی در هیچ کشوری هراندازه مقتدر و پیشرفت کرده وجود ندارد که مردم آن کشور برای نظام آن کشور تصمیم بگیرند حتی آمریکا با این قدرتش، لابی صهیونیستی برای آن تصمیم می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مدیریت اجرایی نظام اسلامی باید برای دنیا الگو باشد، عنوان کرد: دروازه را باز کردند، شما وارد نظام شوید، تصمیم، اراده و خواست شما در این نظام حاکم شود، باید حواستان جمع باشد که خودتان پاسداری و حفاظت کنید، باید مراقبت کنید در کنار شما، دشمن نفوذ نکند؛ انتخابات از این نظر برای ما یک مرحله فوق‌العاده خطیری است که باید به آن توجه کنیم؛ در انتخابات ریاست جمهوری مردم هستند که می‌خواهند تصمیم بگیرند برای کشور مدیر اجرایی انتخاب کنند؛ کشور ما یک کشور عادی و معمولی نیست، مدیر اجرایی در این کشور باید اقتصاد، معیشت، امنیت، آبادانی کشور را اداره کند اما غیر از این‌هایی که باید خیلی زیبا و جالب در کشور ما اداره شود چون کشور ما الگو است.

 

ارائه دکترین سیاسی اسلامی در مقابل لیبرال دموکراسی در جمهوری اسلامی

ایشان تصریح کرد: ما یک دکترین سیاسی در مقابل دکترین سیاسی لیبرال دموکراسی که نزدیک به دو قرن و نیم بر دنیا حاکم است، دنیا را خسته کرده و متنفر کرده از لیبرال دموکراسی و محصول آن در جهان جز آدم کشی، خون‌ریزی و چپاول یک عده دزد در دنیا چیز دیگری نبوده است، آمدیم یک دکترین سیاسی به دنیا ارائه می‌دهیم به نام ولایت و نمونه و الگوی این دکترین سیاسی هم این کشور است پس این کشور باید در مدیریت سیاسی، امنیتی و معیشت مردم الگوی باشد، دنیا ببیند و به‌طرف این دکترین سیاسی بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: نظام ما سه خصوصیت دیگر دارد که مدیر اجرایی که شما می‌خواهید انتخاب کنید، باید کسی باشد که در مدیریت این سه خصوصیت نقش‌آفرین باشد، نظام جمهوری اسلامی که به وجود آمده، نظامی نیست که بگوییم در نتیجه موازنه و مقابله دو قدرت نیرومند، بک قدرت مسلط شد نظامی ایجاد کرد، این‌طور نبود؛ نظام جمهوری اسلامی نظامی نبوده که با یک کودتای ضد نظام شاهنشاهی با تکیه‌بر قدرت بیاید نظام شاهنشاهی را کنار بزند و حاکم شود، این هم نبوده؛ نظام جمهوری اسلامی نظامی است که مردم آمدند سینه خشک خود را مقابل گلوله داغ گرفتند، ده‌ها، صدها، هزاران انسان به خاک و خون کشیده شد و تز عاشورایی سیدالشهدا (علیه‌السلام)، پیروزی خون بر شمشیر اجرا شد و برحسب اجرای تز عاشورایی سیدالشهدا (علیه‌السلام)، مردم این نظام را ایجاد کردند.

 

لزوم بازنگری در قوانین انتخابات

وی گفت: 38 سال از این انقلاب می‌گذرد؛ هنوز قانونی برای ثبت نام ریاست جمهوری مشخص نشده است؛ آیا برای مدیریت همچنین نظامی باید بیش از هزار نفر بیایند و بخواهند مدیر نظام شوند؛ قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود؛ در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه شورای نگهبان کارش احراز  صلاحیت است نه قبول و رد گفت: مردم هستند که قبول و رد می‌کنند؛ احراز صلاحیت اگر صورت نگیرد دلیل نمی‌خواهد؛ اگر احراز صلاحیت انجام شود باید دلیل آورده شود اما عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد. شورای نگهبان باید احراز صلاحیت کند و رد و قبولی در این مسئله نیست و اگر احراز نکرد نمی‌توان ایراد گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود فرمودند اعضای محترم شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند و این در صحیفه امام قید شده است، همه باید مقید باشند که قانون را ولو خلاف رای بپذیرند، ایشان فرمودند میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان. درست است کسی مقابل شورای نگهبان بایستد؟ این امام است که این مهم را فرموده‌اند و این حرف بنده نیست. امام همچنین می‌فرمایند اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید این شورای نگهبان کذا، این فرد مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امام همچنین تضعیف شورای نگهبان را امری خطرناک توصیف فرمودند و عنوان کردند همه باید به قوانین توجه کنیم و هرچند مخالف نظر ما باشد باید به آن احترام بگذاریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار