مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. ارديبهشت 1396 - 10:56   |   کد مطلب: 20395
تاخیر در سفر روحانی به آذربایجان در کنار افتتاح پروژه هایی که پیش از این نیز افتتاح شده و یا اینکه هنوز کامل نشده بودند شائبه مانور انتخاباتی دولت در آذربایجان به بهانه سیل را تقویت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ بعد از بارش ممتد باران در مناطقی از شمال غرب کشور و در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان و زنجان، سیل بزرگی به راه افتاد که در نهایت علاوه بر خسارات مالی فراوان و جدی به مردم ساکن در این استان‌ها، تعداد ۴۲ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده و همچنان 2 نفر مفقود هستند.

در حالی که مردم تبریز بیشترین آسیب را از این سیل دیده بودند و روز به روز آمار خسارات وارده بالاتر می رفت، روحانی به سفرهای استانی خود با شائبه های انتخاباتی برای افتتاح پروژه‌های تمام و نیمه تمام ادامه داد اما در نهایت 5 روز بعد از سیل دولت تصمیم گرفت به تبریز سفر کند.

رئیس جمهور در بدو ورود خود به آذربایجان در فرودگاه شهید مدنی تبریز بدون حضور خبرنگاران و طرح هر گونه سوال و جوابی از سوی آنهابه ایراد سخنرانی پرداخت.

 

خبرگزاری حامی دولت: روحانی ترجیح داد به جای بالگرد با خودرو به مناطق سیل زده برود

در ادامه روحانی به روستای چنار از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی رفت که سایت های وابسته به دولت ضمن تعریف و تمجید از این اقدام روحانی نوشتند: «در شرایطی که قرار بود رئیس جمهوری با بالگرد برای بازدید از روستای سیل زده 'چنار' شهرستان عجب شیر برود، وی ترجیح داد مسیر بیش از 100 کیلومتری تبریز تا آنجا را با خودرو بپیماید.»

در ادامه این سفر یک روزه به آذربایجان شرقی، روحانی تنها از دو روستانی سیل زده بازدید کرد و در نهایت بقیه اوقات خود را طبق روال سفرهای استانی قبلی خود به افتتاح پروژه های عمرانی پرداخت.

 

افتتاح سدی که قرارگاه خاتم طی 12 سال گذشته ساخته بود

در همین راستا مشاور وزیر نیرو نیز در قالب سفر یکروزه رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی، مسیر خود را به سمت شهرستان بستان آباد کج کرد تا سد یک هزار و 100 میلیارد ریالی 'کلقان' را افتتاح کند سدی که کلنگ زنی آن مربوط به دولت یازدهم نبود.

کلنگ سد کلقان در سال 83 به زمین خورد و پیمان کار آن در این سال ها قرارگاه خاتم الانبیاء بود که در نهایت در سال 95 یعنی یک سال گذشته به بهره برداری رسید و این سد یکی از پروژه های ملی به حساب می آید.

در حالی که کمک به مردم سیل زده آذربایجان و یافتن پیکرهای مردم سیل زده اولویت های مردم آذربایجان به شمار می رفت و در ادامه این سفر تبلیغاتی وزیر صنعت، معدن و تجارت کابینه'تدبیر و امید' با حضور در شهرک شهید سلیمی آذرشهر، کلید واحد خصوصی تولید الکتروموتورهای سامانه های گرمایشی و سرمایشی را با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای 150 نفر و ممانعت از خروج سالانه دو میلیون دلار ارز را روشن کرد تا افتتاحی دیگر در واپسین روزهای عمر دولت یازدهم در کارنامه آنها ثبت شود.

در پایان سفر روحانی به تبریز روحاین رد جمع نخبگان حاضر شد و واپسین ساعات حضور روحانی در تبریز به شعر خوانی و ... سپری شد؛ روحانی از این تریبون هم غافل نشده و بر ضرورت هم افزایی ملی در روزهای منتهی به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری سخن گفت و تاکید کرد که ناامید کردن مردم، خدمت به منابع ملی، کشور، و شهروندان نیست!

حضور دولت 5 روز بعد از سیل در استان آذربایجان شرقی تنها به مدت یک روز بود که بیشتر آن هم صرف انجام امور انتخاباتی شد؛ شاید اگر هدف اصلی دولت رسیدگی به مردم سیل زده بود در نخستین روزهای این حادثه، سفرهای انتخاباتی خود را لغو کرده و به سوی مردم آذربایجان می رفت و حداقل در این سفر از افتتاحیه های نمایشی دست بر می داشت.

تاخیر در سفر روحانی به آذربایجان در کنار افتتاح پروژه هایی که پیش از این نیز افتتاح شده و یا اینکه هنوز کامل نشده بودند شائبه مانور انتخاباتی دولت در آذربایجان به بهانه سیل را تقویت می کند.

در مسئله ریزگردها در خوزستان، دولت به جای حضور در صحنه مدیریت از تهران را برگزید و با حضور دیر هنگام خود در خوزستان بعث افزایش نارضایتی های مردم نسبت به عملکرد دولت شد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار