مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1396 - 19:12   |   کد مطلب: 22634
استاد برجسته حوزه و مبلغ علوم دینی اظهار داشت: زنان در كربلا نشان دادند كه تكليف اجتماعي خاص مردان نيست، بلكه آنان نيز برابر وظيفه شرعي مي بايست به جريان هاي اجتماعي توجه كنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، سکینه گرجی در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون نقش زنان در حماسه کربلا اظهار داشت: زنان در كربلاء نشان دادند كه تكليف اجتماعي خاص مردان نيست، بلكه آنان نيز برابر وظيفة شرعي مي بايست به جريان هاي اجتماعي توجه كنند.

وی ادامه داد: در واقعه کربلا مسئله حمايت از دين مطرح شده است و اقامة حق تنها با قيام آنان ميسر مي شود و باید در صحنه حضور يابند.

گرجی عنوان کرد: زينب كبري (ع) و ساير بانوان اهل بيت در كربلا ، كوفه و شام در اين راستا قدم برداشته و قيام امام حسين (ع) را به ثمر رساند.

این مبلغ علوم دینی با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها در کنار اباعبدالله الحسین علیه السلام عنوان کرد: کربلا با وجود حضرت زینب سلام الله علیها و استقامت و صبوری این حضرت است که میتوان از آن سخن گفت چرا که بسیاری از بار این سفر بر دوش حضرت زینب سلام الله علیها بود و اگر نبود حضور این بانو و زنان این کاروان شاید الان تا این زمان سخنی از کربلا و آن همه رشادت ها نبود.

وی با بیان اینکه زنان در واقعه کربلا نقش انکارناپذیری داشتند، تاکید کرد:حضور بعضی از مردها در کربلا به دلیل فداکاری و تشویق زنان بوده است همچنین صبر و استقامت زنان کاروان امام حسین و شکیبایی آنها در فراق عزیزان یکی از عوامل تشویق مردهای مبارز در کربلا بود.

گرجی مهمترین وظیفه پس از شهادت امام حسین علیه السلام را که بر دوش زنان بود اینگونه عنوان کرد: آنها بعد از واقعه کربلا و از زمان اسارت باید هدف قیام امام حسین علیه السلام و شهیدان کربلا را به گوش مردم می رساندند و آن را تبیین میکردند.

وی با تاکید بر اینکه زنان در واقعه کربلا همچون پرستارانی بودند که گرداگرد مبارزان میچرخیدند تصریح کرد: زنان قبل از واقعه کربلا و پس از آن واقعه دردناک از بیماران و کودکان و افراد زحمی مراقبت می کردند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار