مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. ارديبهشت 1396 - 21:10   |   کد مطلب: 20663
کارشناس مسائل اقتصادی در بررسی عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تولید و اشتغال گفت: دولت یازدهم علی رغم کارهای پراکنده ای که در زمینه تولید و اشتغال داشته متاسفانه از کارنامه مورد قبولی برخوردار نبوده، علت این امر عدم اعتقاد مسئولین دولت یازدهم به امر تولید داخلی و اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الله عبدالملکی ، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس مسائل اقتصادی ، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بررسی عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تولید و اشتغال گفت: دولت یازدهم علی رغم کارهای پراکنده ای که در زمینه تولید و اشتغال داشته متاسفانه از کارنامه مورد قبولی برخوردار نبوده، علت این امر عدم اعتقاد مسئولین دولت یازدهم به امر تولید داخلی و اشتغال است.

 

وی در تشریح کارنامه اقتصادی دولت یازدهم در زمینه تولید و اشتغال بیان کرد: نگاهی که دولت در این زمینه ها داشته است تا کنون نگاه به غرب بوده و تمام سیاست های اقتصادی خود را بر اساس سیاست های خارجی و نگاه به غرب تنظیم کرده است؛ همانطور که می دانیم در دولت یازدهم بیشتر واردات را به کشور داشتیم این امر نشان دهنده ی این است که دولت برای رفع نیاز های خود بجای اتکا به توان و تولید داخلی به خارج از کشور چشم دوخته است.

 

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق ادامه داد: بر قراری ارتباط با غرب برای رفع تمام نیاز های کشور یکی از اصلی ترین اولویت های دولت یازدهم بوده است ؛ بنابراین کشوری که برای رفع نیاز های خود به کشور های غربی چشم دوخته آیا می تواند برای تولید و اشتغال داخلی کشور برنامه ای داشته باشد ؟

 

عبدالملکی در ادامه با اشاره به موضوع خام فروشی نفت نیز بیان کرد: دولت متاسفانه بجای اینکه نفت خام را فراوری کند و ارزش افزوده در آن ایجاد کند آنرا به صورت خام در اختیار کشور های دیگر قرار می دهد ، امروز می گویند بیشترین فروش نفت را داشتیم و به آن افتخار هم می کنند، زمانی باید افتخار کنند که بجای خام فروشی فراورده های نفتی را در اختیار کشور های دیگر قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه دولت در طول چهار سال عمر خود سیاست های غلط اقتصادی را در کشور پیاده کرد اظهارداشت: بر اساس سیاست های نادرستی که دولت در طول این چهار سال عمر خود در زمینه اقتصادی کشور پیاده کرد، متاسفانه نرخ بیکاری از 10 درصد به 12/5 درصد افزایش پیدا کرد که در نتیجه این امر یک میلیون و سی صد هزار نفر بر امار بیکاران کشور در سال جاری افزوده شده است.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل در دولت یازدهم تصریح کرد: امروز دولت ادعا می کند که وام های زیادی را در اختیار واحد های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل قرارداده است، در حالی که اصلا در این دولت وامی به عنوان وام احیای واحد های صنعتی به آنان اعطا نشده است.

 

عبدالملکی ادامه داد: دولت وام هایی را که از گذشته باید به این واحد ها داده می شد را امروز به نام وام احیای واحد های صنعتی به انان اعطا می کند و به نام خود تمام می کند ؛ در حالی که این ها وام هایی بود که دولت از قبل باید به این واحد ها اعطا می کرده که نکرده است و امروز به نام وام احیا به انان اعطا  می کند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار