مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. تير 1396 - 18:39   |   کد مطلب: 21441
شورای عالی آب 80 هزار میلیارد ریال برای لایروبی کارون اختصاص داده بود اما این اعتبارات حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رهیاب، هوشنگ حسونی زاده سوم تیر امسال در نشست کارگروه حفاظت کیفی رودخانه رودخانه کارون درباره ساماندهی و لایروبی رودخانه کارون، نی زدائی و ساماندهی ورودی های فاضلاب گفت: از اهواز تا خرمشهر ۲۲ میلیون مترمکعب باید لایروبی شود که برنامه جامعی در ذیل بحث کاهش آلودگی رودخانه کارون ارائه دادیم ولی متاسفانه اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی که در شورای عالی آب اختصاص داده شده بود، حذف شد.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان می‌کند: در نقاط بحرانی خرمشهر این لایروبی صورت گرفته ولی کل مسیر اهواز تا خرمشهر۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در حال تلاش هستیم تا در قالب موافقتنامه ها کار جامعی در این زمینه انجام دهیم.

اعلام خبر حذف اعتبارات 8 هزار میلیارد تومانی لایروبی کارون، خبرنگار رهیاب را برآن داشت که موضوع را از طریق نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

خبرنگار رهیاب در تماس تلفنی با 6 نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس موضوع را پیگیری کرد اما نمایندگان مردم در خانه ملت با اظهار بی اطلاعی نسبت به این موضوع گفتند: نخستین بار است که از این موضوع مطلع می‌شوند و باید در این باره پیگیری کنند.

این بی اطلاعی نمایندگان در حالی است که از 18 نماینده خوزستان در مجلس، 9 نماینده در کمیسیون انرژی و 3 نماینده در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هستند.

همچنین مسیر رودخانه کارون به گونه‌ای است که حوزه انتخابیه 8 نماینده خوزستان در مجلس به صورت مستقیم مرتبط با کارون است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار