مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مرداد 1396 - 23:08   |   کد مطلب: 21813
اجلاس شورای عالی نظامی ترکیه برای سومین بار در خارج از قرارگاه نظامی و در کاخ چانکایا برگزار شده و فرماندهان جدید نیروهای مسلح این کشور معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، در جلسه شورای عالی نظامی ترکیه که به ریاست نخست وزیر و همه فرماندهان و وزرای نظامی و اعضای این شورا در کاخ چانکایای آنکارا برگزار شد، یاشار گولر به عنوان فرمانده جدید نیروی زمینی، دریاسالار عدنان اوزبال به عنوان فرمانده نیروی دریایی و حسن کوچوک آک یوز به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ترکیه انتخاب و معرفی شد.

اجلاس شورای عالی نظامی ترکیه که قبلا در ریاست ستاد مشترک ارتش ترکیه برگزار می شد، برای سومین بار در خارج از قرار گاه نظامی و در کاخ چانکایا برگزار شد.

تصمیمات اجلاس شورای عالی نظامی ترکیه در پی تایید از سوی رجب طیب اردوغان به شکل رسمی اعلام و ابلاغ می شود.سال گذشته در همین ایام، مدت ماموریت فرماندهان قوای سه گانه نظامی با پیشنهاد وزیر دفاع ملی، امضای نخست وزیر و تایید رئیس جمهوری برای یک سال تمدید شده بود.

گفتنی است، شورای عالی نظامی ترکیه از سال ۱۹۷۲ تشکیل شده و حداقل سالانه یک جلسه رسمی تشکیل می دهد و این شورا عالی ترین مرجع تصمیم گیری نیروهای مسلح و قوای نظامی ترکیه به شمار می رود.به موجب قانون پرسنل نیروهای مسلح ترکیه ، ارتشبدهایی که به فرماندهی قوا منصوب می شوند، می توانند برای مدت دو سال انجام وظیفه کنند. این مدت با پیشنهاد وزیر دفاع، امضای نخست وزیر و تایید رئیس جمهوری می تواند برای مدت یک سال تمدید شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار