مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مرداد 1396 - 10:30   |   کد مطلب: 21864
فشارها به روحانی با نامه لیدر اصلاحات به رئیس جمهور دوازدهم در آخرین دقایق علنی شد تا شاید سهمی بیشتر نصیب اصلاح طلبان شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ امروز پیام لیدر جریان اصلاحات در کانال های اصلاح طلب مبنی بر اینکه ما سهم نمیخواهیم اما مطالبات مردم مهم است، منتشر شد. سیدمحمدخاتمی این‌بار تعارف و کنایه و توصیه را کنار گذاشته و شخصا حسن روحانی رئیس جمهور را مخاطب قرار داده و از او می خواهد در کابینه احتمالی تغییراتی اعمال کند.

وی در این پیام می گوید: «کسانی که در انتخابات مایه گذاشتند نباید مورد بی وفائی قرار بگیرند و طرد شوند.»

این نامه به معنای این است که کابینه احتمالی دوازدهم به مذاق جریان خاص خوش نیامده  زیرا وی در ادامه لحن را تندتر می کند و با صراحت می گوید: «برای اصلاحات دنبال رهبر و رهبری هم نگردید، اصلاحات رهبری پذیر نیست گرچه باید سامان داشته باشد ما که نمی توانیم بنشینیم تعیین و بخش‌نامه بکنیم چه کسی رهبر هست چه کسی رهبر نیست.».

رشید داودی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در یادداشتی به رئیس جمهور یادآور شده است که "مبادا راه دیگری از راه مرحوم هاشمی پیش بگیرد". در این یادداشت آمده است:

«در روزهای منتهی به مراسم تنفیذ و تحلیف حضرتعالی، مردم قدرشناس ایران بارها با بازنشر تصاویر حضور آیت الله در جلسات مشابه گذشته، یادشان را گرامی داشته و به جای خالی شان در مراسمات پیش رو اشاره می کردند؛ اما متاسفانه نه در مراسم تنفیذ و نه در مراسم تحلیف هیچ نامی از ایشان به میان نیامد؛ و همین موجبات گلایه و ناراحتی پشتوانه مردمی شما شد.»

روزنامه قانون هم با تیتر فراموشی تا 1400 نوشت: «گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست. به نظر، این خیال سبب شده که روحانی به خودمحوری برسد و حتی یادی نیز از بزرگان خود نکند.»

اصلاح طلبان که بارها به منتقدان چهارساله دولت بابت انتقادهای محترمانه تاخته اند این بار و در جریان تشکیل کابینه، به رئیس جمهور لقب های بعضا نامناسبی می دهند و حتی او را با شخصیت منفورشان احمدی نژاد مقایسه می کنند.

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب و یکی از افراد پیشنهادی برای شهرداری تهران در نشست هم اندیشی زنان مسلمان بازهم از انتخاب نشدن زن در کابینه احتمالی روحانی انتقاد و گفته بود: کشور همسایه افغانستان از این جهت توسعه یافته تر است زیرا 4 وزیر زن دارد.

الیاس حضرتی که این روزها در توئیتر بسیار فعال شده است با انتشار پیامی گفت: « دو، سه وزیر رأی اعتماد نمی‌گیرند. وزیر آموزش و پرورش کمترین شانس را دارد.»

گفتن کمترین شانس به گزینه وزارت آموزش پرورش صریح‌ترین خط و نشان اصلاح‌طلبان برای روحانی است،  و به معنای معرفی فرد جدید برای این پست؛ زیرا اگر همین فرد بیاید شانسی برای رای آوری از مجلس نخواهد داشت.

اصلاح طلبان هم زمان با فشار به روحانی خواستار ابقای شهیندخت مولاوردی در کابینه جدید شدند و با پیام های توئیتری و اینستاگرامی فشار خود را به روحانی برای ابقای مولاوردی بیشتر کردند.

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس و عضو فراکسیون امید با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عدم حضور شهیندخت مولاوردی در پست معاونت زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم اظهار کرد: ما پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری به دنبال افزایش حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم بودیم اما با شایعاتی که امروز مبنی بر عدم حضور مولاوردی در دولت دوازدهم در سمت معاونت زنان رئیس‌جمهور به گوش می‌رسد برای ابقای وی در پست قبلی‌اش فشار وارد کرده و تلاش می‌کنیم.

فواد صادقی مشاور خبر ساز رسانه ای مرحوم هاشمی نیز نوشت: روحانی با انتخاب کابینه احتمالی جدید از خاتمی و مرحوم هاشمی عبور کرده و مسیرش را تغییر داده است.

فردا از کابینه روحانی رونمایی شده و باید منتظر بود و دید آیا این فشارهای گسترده به رئیس جمهور می تواند مسیر روحانی را تغییر دهد و یا روحانی این بار راه خود را پیش خواهد گرفت؟

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار