مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. مرداد 1396 - 9:52   |   کد مطلب: 21913
خبرنگاري شغلي است به ظاهر لذت بخش و شيرين،اما در باطن انبوهي از رنج ها و مشکلات طاقت فرسا را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، خبرنگار مطالبه‌گر خواسته‌ها و نیازهای جامعه محسوب می‌شود. بدون حضور رسانه‌ها و خبرنگارانشان، هیچ کدام از اقشار جامعه نمی‌توانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش دیگران و از جمله مسئولان برسانند. این در حالی است که خبرنگاران آن قدر که در زمینه پرداختن به امور جامعه و مطالبه‌گری به عنوان واسطه مردم و مسئولان کوشا هستند، در مورد خود مطالبه‌گری نمی‌کنند.

 

وحید رستمی خبرنگار پایگاه خبری کورنگ در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت : رسالت خبرنگاری یعنی یک فرد در جامعه با توجه به اینکه یکی از عوامل تعیین کننده در بینش، نگرش و  رفتار افراد در جامعه محسوب می شود باید با توجه به حقوق مردم ، و بدون موضع گیری سیاسی و احترام به حقوق بشر و آزادی انسان ها به آن ها اطلاع رسانی دقیق بکند ؛ اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با توجه به واقعیت های رخ داده در جامعه و بدون درنظر گرفتن جناح های سیاسی از ویژگی های یک خبرنگار خوب است که اگر یک خبرنگار این شرایط را رعایت کند میتواند به هدف و غایت خود از خبرنگاری برسد.

 

وی گفت : یکی از سخت ترین شغل ها ، شغل خبرنگاری است اما با وجود این سختی ها خبرنگار امروز در کشورما به دلایل مختلف امنیت شغلی ندارد و نبود امنیت شغلی و بیمه ای و دست مزد های پایین باعث دوری علاقه مندان به این حرفه شده است .

 

رستمی بیان کرد: خبرنگاران از مسئولین انتظار دارند با توجه به تمامی مشکلات موجود امنیت ویژه ای در این شغل ایجاد کنند ، چه بسیار کسانی که به خاطر انتشار یک مطلب انتقادی از مسئولی شغل خود را از دست داده اند و خبرنگاران تنها چیزی که از مسئولین می خواهند امنیت شغلی است .

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار