مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. تير 1399 - 11:58   |   کد مطلب: 24069
رئیس نظام پرستاری همدان از برگزاری آزمون تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و شرکتی در مردادماه خبر داد و گفت: مجدد با پرستارانی که ۸۹ روزه به کار گرفته شده بودند انعقاد قرارداد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،هادی زرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارما در همدان با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنند چون افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها نگران‌کننده است اظهار کرد: با وجود اینکه همکاران با لباس حفاظت فردی از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند اما باز روزانه تعداد از آنها درگیر این بیماری شده‌اند و از سیستم درمان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامت همکاران در اولویت است افزود: پرستاران اگر از سیستم درمان خارج شوند پیگیر وضعیت آنها هستیم اما متاسفانه از طرفی هم وقتی نیروی درمانی خارج می‌شود فشار کار روی دیگر همکاران است زیرا نسبت به جایگزین اقدام نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری همدان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مدت زمان فعالیت پرستارانی که قرارداد ۸۹ روزه داشتند تمام شده و گویا قرارداد دیگری منعقد نشده است ادامه داد: خیر تاکنون شاهد این وضعیت نبودیم، برای پرستارانی که قرارداد ۸۹ روزه داشتند مجدد ۸۹ روز دیگر تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قول وزارت بهداشت در استخدام ۵ هزار پرستار اولویت با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی است گفت: اگر مردادماه استخدامی انجام شود نیروهایی تبدیل وضعیت خواهند شد و این اتقاق اوضاع را بهتر خواهد کرد‌.

زرینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد نیروی پرستار در همدان جذب خواهند شد؟ افزود: این موضوع بستگی به جایگاه‌ها و چارت‌های سازمانی دارد که در استان خالی هستند؛ البته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان می‌توانند سهمیه خوبی برای همدان بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر ضریب پرستار به تخت را حداقل به ۱.۷ استاندارد کشوری برسانیم قریب به ۲۵۰ پرستار در این دوره باید در همدان جذب شوند که برای سال اول خوب است  تا بخواهیم چند سال آینده به استاندارد ایران برسیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری همدان با تاکید به اینکه در حال حاضر ضریب پرستار به تخت در همدان ۱.۳ است که حتی در برخی از بیمارستان‌ها ۱.۱ و زیر یک بوده گفت: بیمارستان بهشتی با کمبود شدید نیروی پرستار مواجه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها با بیماران کرونایی مواجه هستند اما بیمارستان‌های داخلی نظیر سینا و بهشتی درگیری بیشتری دارند که نیاز به جذب نیروهای بیشتری است و می‌طلبد سهمی برای این دو مرکز درمانی گرفته شود تا کمی از حجم کار کاهش یابد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار