مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1396 - 22:25   |   کد مطلب: 21970
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بطحایی را گزینه مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش ندانست و گفت: باید طرح تحولی در نظام آموزشی اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه با انتقاد از معرفی بطحایی برای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نمی‌دانم چرا در چند سال گذشته برای وزارت آموزش و پرورش اهمیت داده نمی‌شود.

وی افزود: هم در قانون ما وجود دارد و هم بزرگان کشور و افرادی که در گذشته در وزارت آموزش و پرورش بودند و زیربنای این وزارتخانه را ایجاد کردند از جمله شهید رجایی و شهید باهنر همگی به اهمیت این وزارتخانه تاکید داشتند اما تا به امروز انتظارات برآورده نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر به وزارت آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، ابراز کرد: اگر بعد از 38سال می‌خواهیم برخی از آسیب‌های اجتماعی را حل کنیم و آمار اعتیاد، طلاق، کودکان کار، بیکاری جوانان و دیگر آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: امروزه بحث آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تبدیل شده است و برای رفع این مشکلات تاکید مکرری دارند، باید گفت این آسیب‌ها زاییده نقصانی است که در آموزش و پرورش وجود دارد.

بیگدلی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش و آموزش عالی سبب مشکلات زیادی در کشور شده است، گفت: بطحایی گزینه مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش نیست.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در آموزش و پرورش وجود داشته و وجود دارد و همچنین مشکلاتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان پیش آمد سبب می‌شود که به این نتیجه برسیم بطحایی گزینه مناسب برای این وزارتخانه و حل مشکلات آن نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقا آموزش و پرورش با گزینه پیشنهادی دولت میسر نمی‌شود، اظهار کرد: باید طرح تحولی در نظام آموزشی در دولت دوازدهم اجرا شود که این گونه اقدامات باید توسط یک وزیر کاردان انجام شود.

وی گفت: به نظرم با وجود بطحایی اتفاق خاصی در وزارت آموزش در بحث ارتقا نظام آموزشی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار