مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 12:25   |   کد مطلب: 22370
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد و تغییر مدیریت، این سیاست‌ها را مثبت خواند و گفت: بنده به هیچ وجه معتقد نیستم که دانشگاه آزاد در مسیر هاشمی زدایی قرار گرفته است و این یک اتهام و تفکر غلط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در اردوی آموزشی-تشکیلاتی حیات طیبه که در دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه در حال برگزاری است، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت امام موسی کاظم (ع)گفت: برگزاری چنین اردوهایی باعث افزایش تعامل و نشاط دانشجویی می شود.

کواکبیان با عقلانی خواندن تاسیس دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد به منظور پاسخگویی به نیازهای علمی و جبران کاستی‌های دانشگاه‌های دولتی تاسیس شد و از این جهت حرکتی عقلانی و بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

کواکبیان با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد و تغییر مدیریت، این سیاست‌ها را مثبت خواند و گفت: بنده به هیچ وجه معتقد نیستم که دانشگاه آزاد در مسیر هاشمی‌زدایی قرار گرفته است و این یک اتهام و تفکر غلط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت فراکسیون‌های مجلس و تصمیم گیری‌های بهارستان در رابطه با موضوعات مختلف افزود: در مجلس سه فراکسیون اصلی داریم، فراکسیون‌های ولایی، مستقلین و اصلاح‌طلبان، اما فراکسیونی که حائز اکثریت باشد نداریم، چرا که اصلاح‌طلبان نهایتا ١٢٠ نفر هستند و اکثریت برای یک فراکسیون در مجلس فعلی وقتی اتفاق می‌افتد که فراکسیون مستقلین با آن همراه باشد که متاسفانه فراکسیون مستقلین دارای ثبات نیستند و براساس منافع خود حرکت می‌کنند.

کواکبیان با اشاره به جلسات رای اعتماد به وزرا گفت: در جریان جلسات رای اعتماد به وزرا فراکسیون‌ها در انتخاب بعضی وزرا یک دست نبودند، مثلا در انتخاب بیطرف فراکسیون ولایی و مستقلین مخالف بودند و ما موافق، اما در انتخاب وزیر ارتباطات اصلاح‌طلبان مخالف و فراکسیون ولایی و مستقلین موافق بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لابی‌گری‌های وزرا با نمایندگان در جریان جلسات رای اعتماد گفت: بیطرف فرد صادقی بود، اما نتوانست لابی خوبی داشته باشد.

کواکبیان در ارتباط با حسن روحانی افزود: به نظر من روحانی مشی اصلاح طلبی پیش نخواهد گرفت و اصلاح‌طلبانه پیش نخواهد رفت، حتی در کابینه دولت روحانی یک چهره شاخص اصلاح‌طلب وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره بر لزوم انتخاب کابینه حزبی گفت: در حال حاضر این اتفاق در دولت روحانی نیفتاده، ولی ما موظفیم به کابینه و تشخیص روحانی احترام بگذاریم.

بعد از پایان سخنرانی کواکبیان، پرسش و پاسخ‌های دانشجویی آغاز شد و نمایندگان و اعضای تشکل‌های مختلف سوالات خود را از این نماینده مجلس پرسیدند. سوالات مطرح شده توسط دانشجویان حول مسائل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی، معیشتی، برجام و انتخابات بود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار