مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1396 - 19:31   |   کد مطلب: 22380
با حضور اساتید و دانشجویان از سراسر کشور چهارمین همایش گوهرشناسی و بلورشناسی در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، با حضور اساتید و دانشجویان از سراسر کشور چهارمین همایش گوهرشناسی و بلورشناسی در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا به در روزهای دوشنبه 20 شهریور 1396 آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاحیه این همایش آقای دکتر زرگر، نماینده انجمن گوهرشناسی و بلورشناسی ایران اظهار کرد: خوشبختانه سال آینده شاهد برگزاری این کنفرانس در دانشگاه زنجان خواهیم بود و خوشحال هستیم که با گذشته 25 سال از عمر این انجمن سمینارهایی با موفقیت بالا در سطح دانشگاه‌ ها برگزار شد. وی ادامه داد: در حوزه گوهرشناسی کارهای بسیاری می ‌توان انجام داد و می‌ توان دست به کارآفرینی زد بسیاری از کشورها از طریق این زمینه درآمدهای بالایی به دست آورده‌اند حال که کشور ما دارای معادن بسیاری است می‌تواند رشد بالایی در زمینه گوهرشناسی و بلورشناسی داشته باشد

در ادامه این مراسم آقای دکتر فرهاد آلیانی، دبیر علمی همایش ملی گوهرشناسی و بلورشناسی نیز گفت: طی سی سال حضور اینجانب در دانشگاه بوعلی‌سینا تاکنون سه بار موفق شدیم تا همایش بلورشناسی را برگزار کنیم. وی خاطرنشان کرد: در اوایل دهه 70 این انجمن تأسیس شد که نخستین سمینار بلورشناسی در دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مستقل برگزار شد. دکتر آلیانی افزود: با توجه به اینکه کانی ‌شناسی زمینه ‌ساز علم بلورشناسی است، این دو انجمن با هم ادغام شدند و فعالیت کردند که خوشبختانه تاکنون به موفقیت ‌های چشمگیری دست یافتند و باید قدردان زحمات بنیان ‌گذاران این انجمن بود. وی ادامه داد: در این همایش تعداد 17 مقاله به صورت شفاهی و 20 مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد که در این مدت اساتید و دانشجویان به بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف می پردازند.

آقای دکتر عباس افخمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن معرفی اجمالی دانشگاه بوعلی سینا گفت: از ویژگی های بارز این دانشگاه می توان به کیفیت بالای تولیدات علمی و توسعۀ تحصیلات تکمیلی اشاره نمود که ثمرۀ تلاش مسؤولین و اعضای هیأت علمی این دانشگاه در سالیان متمادی است. وی افزود: لازم به ذکر است این دانشگاه در علم شیمی و هم چنین میزان ارجاعات به مقالات اعضای هیأت علمی دانشگاه در کشور و جهان برند و شاخص محسوب می شود. هم چنین دانشگاه بوعلی سینا را می توان جزء یک درصد دانشگاه های مؤثر جهان نام برد. وی ادامه داد: انتظار داریم خروجی برگزاری اینچنین همایش هایی ایجاد شغل باشد، چون که هم مواد اولیه و معادن غنی در کشور ما به وفور موجود است و هم علم و دانش آن، لذا فعالان این رشته باید با انگیزه بالا درصدد ایجاد شغل برای خود و دیگران باشند.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار