مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مهر 1396 - 13:42   |   کد مطلب: 22598
معاون سیاسی بسیج دانشجویی استان گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید از رویکرد انفعالی خارج شده و دیپلماسی از جنس انقلابی را در جهان به منصه ظهور بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ناصر قوامی معاون سیاسی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اظهارات سخیفانه ترامپ در سازمان ملل و ادعاهای بی‌پایه و اساس آن اظهار کرد: سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل بی‌شرمانه بود اما این جنس سخنان و تهدیدها از شیطان اکبر به دلیل خوی استکباری آن دور از انتظار نبوده و نیست.

قوامی خاطرنشان کرد: معتقدم دستگاه دیپلماسی کشور باید از رویکرد انفعالی خارج شده و دیپلماسی جدید از جنس انقلابی را در جهان به منصه ظهور بگذارد.
معاون سیاسی بسیج دانشجویی استان همدان ضمن اشاره به اینکه رویکرد دولت ترامپ به برجام را می‌توان در قالب مفهوم «دیو و دلبر» تحلیل کرد افزود: آمریکا با آگاهی از اهمیت برجام برای دولت دوازدهم و ترس برخی از دولتمردان از لغو برجام، همواره درصدد بهره‌برداری از این ترس بوده و به دنبال آن است که با برجام آرزوها و رؤیاهای تعبیرناپذیر خود در قبال ایران را محقق کنند.
وی ادامه داد: اعلام خروج رسمی از برجام برای آمریکا بسیار هزینه‌ بردار و سنگین تمام می‌شود و از این رو نباید هیچ‌گونه ترس و دلهره‌ای در میان دیپلمات‌های ما وجود داشته باشد.
قوامی با اشاره به اینکه چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، خود به خود مجوز خروج از برجام نیز برای کشورمان صادر شده و ایران نیز می‌تواند از اجرای تعهدات برجامی خود سرباز زند
افزود: در مواجهه با سیاست برجامی آمریکا باید ضمن پرهیز از ساده‌اندیشی و ساده‌سازی مسئله هزینه‌های اقدامات آمریکا افزایش یابد و به این کشور گوشزد شود که دست ایران نیز برای اقدام متقابل باز است.
معاون سیاسی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره با اینکه مواضع آمریکا و ترامپ مشخص است و از موضع سابق خود که پاره کردن برجام بود عقب‌نشینی کرده‌اند عنوان کرد: آمریکا امروز خواهان تجدیدنظر در برجام به معنای مذاکره بر روی برجام‌های 2 و 3 است.
وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشور باید ضمن پذیرش مسؤولیت خود در قبال آثار خسارت بار برجام به ارائه الگویی انقلابی از دیپلماسی فعال روی بیاورد و در مقابل این دشمن گستاخ محکم بایستد و به زیاده‌خواهی آن‌ها جواب محکم و دندان‌شکن بدهد.
قوامی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه کوتاه آمدن در برابر نظام سلطه به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی انقلابی است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند چالش عقلانی کم‌هزینه‌تر از سازش خواهد بود.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار