مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آبان 1396 - 8:36   |   کد مطلب: 23158
رییس‌ جمهوری ایران گفت: از گسترش و تقویت همکاری‌های دفاعی و نظامی تهران–اسلام آباد استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از حوزه دولت خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ایران عصر امروز (دوشنبه) در دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان اظهارداشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر یک رابطه مستحکم، برادرانه و صمیمانه با همسایگان منطقه‌ای و از جمله پاکستان است و این روابط بی‌تردید مورد خواست دو ملتی است که عمق روابط آنان با یکدیگر اکنون فراتر از روابط سیاسی دو کشور است.

رییس جمهور با بیان اینکه تاریخچه همکاری نظامی و دفاعی ایران به دهه‌ها قبل باز می‌گردد و امروز ما برای توسعه این روابط آماده‌ایم، گفت: با توجه به اراده دو دولت ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات و همکاری‌ نیروهای مسلح، این همکاری‌ها می‌توانند با توسعه فعالیت‌های آموزشی و مانورهای مشترک، همکاری در صنایع نظامی و انتقال تجربیات تعمیق یابد.

روحانی تروریسم و اختلافات فرقه‌ای و قومی را دو مشکل امروز جهان اسلام برشمرد و با تاکید بر نقش برخی قدرت‌ها در ایجاد و تقویت این مشکلات و اختلافات در منطقه، اظهار داشت: قدرت‌ها علاقه‌ای به اتحاد و برادری میان مسلمانان ندارند چرا که اگر این اتحاد و برادری تقویت شود، بی‌تردید کشورهای اسلامی بدون حضور دیگران قادر به حل مشکلات خواهند بود.

وی با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در خصوص ضرورت حفظ وحدت میان کشورهای اسلامی و مبارزه با تروریسم و نقش برخی قدرت‌ها در ایجاد این مشکلات، گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان می‌تواند زمینه برای اتحاد بیشتر میان کشورهای اسلامی را نیز فراهم کند. هدف ما تقویت روابط میان کشورهای اسلامی است و تردیدی نیست که اختلافات میان کشورهای اسلامی با گفت وگو قابل حل و فصل است.

روحانی تقویت بیش از پیش امنیت مرزهای مشترک دو کشور را ضروری خواند و اظهار داشت: مرزهای ایران و پاکستان باید مرز دوستی، توسعه و گردشگری بین دو ملت باشد و نباید اجازه داده شود برخی گروهک‌های تروریستی، این مرزها را ناامن کنند.

رییس جمهور هدف ایران را در منطقه، تقویت برادری و ثبات و وحدت میان این کشورها عنوان کرد و با اشاره به اینکه تروریسم معضلی برای همه کشورهای منطقه است، گفت: حضور ایران در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش و سایر گروهک‌های تروریستی و به دعوت دولت‌های این کشورها انجام شده و نتایج مثبت آن نیز برای این دو کشور و منطقه اکنون کاملا مشهود است؛ اما سوال بزرگ این است که هدف از حملات نظامی، تخریب و کشتار مردم یمن چیست؟

فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار روابط ایران و پاکستان را روابطی برادرانه، ریشه‌دار و عمیق خواند و تاکید کرد که اسلام آباد خواهان گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی خود با تهران، همپای مناسبات تاریخی و اقتصادی است.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» با تشریح اقداماتی که برای تقویت امنیت در مرزهای ایران و پاکستان انجام شده، اظهار داشت: مردم پاکستان پیوسته برای مردم ایران به ویژه به خاطر شجاعت و ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مهاجمین، احترام ویژه‌ای قایل هستند و ما مصمم به گسترش روابط با ایران در همه حوزه‌ها هستیم.

وی با اشاره به گسترش تروریسم و افراطی‌های تکفیری در منطقه، اتحاد میان کشورهای اسلامی را ضروری خواند و گفت: باید اختلافات میان برخی کشورهای اسلامی در میز مذاکره حل و فصل شود و نباید به کشورهای غربی اجازه داد که به این اختلافات با هدف فروش تسلیحات خود، دامن بزنند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار