مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1397 - 19:07   |   کد مطلب: 23366
برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه کوثر از جمله برنامه‌های هفته کتاب بود که مسئول کتابخانه به عنوان یکی از شرکت‌ کنندگان در این نشست کتاب «به صحرا شدم عشق باریده بود» با موضوع پیاده‌روی اربعین را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،هفته کتاب طی سال جاری با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و اجرای برنامه‌های متنوعی در این بازه زمانی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفت و در هفته کتاب و کتاب خوانی همه به تکاپوی آشتی با  یار دیرین و قدیمی انسان‌ها افتاده‌اند.

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و به منظور اطلاع از برنامه‌های این هفته، مهمان یکی از کتابخانه‌های سطح شهر همدان شدیم و گفت‌وگویی با فاطمه نقوی مسئول کتابخانه کوثر و اعضای این کتابخانه انجام دادیم .

فاطمه نقوی با بیان اینکه کتابخانه کوثر در منطقه کوی کوثر واقع شده است، اظهار کرد: در این منطقه چندین مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد و به همین دلیل بیشترین تعداد اعضا کتابخانه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی به برنامه‌های هفته کتاب در انی کتابخانه اشاره کرد و گفت: بازدید دانش‌آموزان به همراه معلمان از این کتابخانه و آشنایی با برنامه‌های اجرا شده در طول سال از جمله برنامه‌هاست؛ بازدید کودکان مهد‌های کودک از کتابخانه دیگر برنامه در دستور کار این هفته است.

مسئول کتابخانه کوثر بیان کرد: طی سال برنامه‌های مختلفی متناسب با ایام مذهبی و ملی در کتابخانه برگزار می‌شود که برگزاری برنامه ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از آن جمله بود.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های متناسب با رویدادها و مناسبت‌ها در تقویم ملی در کتابخانه دنبال می‌شود، افزود: پرداختن به روز صنایع دستی از جمله این موارد است که اعضا چند روز قبل از روز صنایع فعالیت‌ها و محصولات خود را به کتابخانه آورده و نمایشگاهی کوچک با عنوان صنایع دستی ایجاد می‌کنند.

نقوی تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری برنامه‌های عادی طی سال در کتابخانه، می‌توان به برگزاری کلاس‌های هنری و مهارت‌های زندگی و کلاس‌های مشاوره خانواده و کلاس‌های آموزشی اشاره کرد.

برگزاری نشست کتابخوان طرحی برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌هایی به منظور بالا بردن سرانه مطالعه در استان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ای با عنوان نشست کتابخوان با حضور علاقمندان به حضور در اینگونه برنامه‌ها در کتابخانه برگزار شد.

مسئول کتابخانه کوثر خاطرنشان کرد: در این نشست، اعضا کتابی را  طی 7 دقیقه به صورت خلاصه و چکیده به دوستان خود معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: برگزاری برنامه‌هایی ازقبیل نقد کتاب، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی تأثیر بسیار خوبی بر ذهن مخاطب گذاشته و افراد مهارت‌های ارتباط با یکدیگر، مدیریت وقت، همفکری و هم‌اندیشی را فرا می‌گیرند.

نکته قابل توجه در برگزاری نشست کتابخوان شرکت فاطمه نقوی در این نشست بود که کتاب «به صحرا شدم عشق باریده بود» اثر حداد عادل با موضوع پیاده‌روی اربعین را معرفی کرد.

گفتنی است علاوه بر برگزاری نشست کتاب‌خوان، نقد کتاب «آدم و حوا» نوشته پیمان آزاد نیز با حضور زنان خانه‌دار و دختران جوان در این کتابخانه برگزار شد.

وجیهه حاجیلویی منتقد کتاب «آدم و حوا» در ابتدای این برنامه اظهار کرد: این کتاب به قلم پیمان آزاد در حوزه روانشناسی و مباحث اختلافات خانوادگی نگارش شده است و مطالعه این کتاب به دختران و زنان توصیه شده است.

وی با بیان اینکه نویسنده کتاب، مشاور و وکیل بوده است، گفت: بر همین اساس این کتاب برگرفته از واقعیات جامعه است.

منتقد کتاب «آدم و حوا» بیان کرد: کتاب «آدم و حوا» به لحاظ محتوایی بسیار غنی و کاربردی در زندگی امروزه است؛ در بخش‌هایی از کتاب به مشکلات مراجعان و دلایل ایجاد مشکل و راهکارهای عملی برای مقابله با مشکلات اشاره شده است.
 
عضو کتابخانه: کتاب «آدم و حوا» راهکار عملی زندگی روزمره است

سودابه صدری یکی از اعضا کتابخانه کوثر و شرکت کننده در جلسه نقد نیز تصریح کرد: به نظر من این کتاب به یک راهکار عملی و صحیح برای مراجعه به مشاور اشاره دارد؛ در زندگی نیز  باید برای حل مشکلات و یافتن راهکار به مشاور و متخصص مراجعه کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش‌های مختلف کتاب نویسنده به مشکلات مراجعان به مشاوره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای عملی برای مقابله با مشکلات، دید همه‌جانبه و واقع‌گرایانه و گفتگو با طرف مقابل است.

صدری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات زوجین بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشند به جار و جنجال می‌پردازند، در حالی که یک گفتگوی ساده بدون غرض‌ورزی ممکن است تا حدودی از تحمل فشارهای عصبی بکاهد .

نیره حسینی از دیگر شرکت‌کنندگان در این برنامه به قدرت کلمات در این کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در مشاجرات زناشویی گاهی، زوجین  ضعف یکدیگر را به رخ می‌کشند و کلمات تنفرآمیز را به یکدیگر نسبت دهند.

وی اظهار کرد: شاید این مشاجره پس از دقایقی به پایان برسد اما کلمات  تحقیرآمیز که شخص مقابل به آنها نسبت داده در ذهن طرفین باقی می‌ماند؛ در زندگی واقعی زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و باید به خواسته های یکدیگر احترام بگذارند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار