مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. دى 1397 - 18:32   |   کد مطلب: 23581
شهردار همدان گفت: دیوان عدالت اداری در حکمی نادیده گرفتن حقوق شهرداری را تضییع حقوق عمومی دانسته است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص سکوت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،عباس صوفی پیش از ظهر امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورا و شهرداری همواره به دنبال تعامل با مجموعه‌های مختلف هستند اظهار کرد: پرداخت حقوق قانونی شهرداری یکی از اصول مهم اجرای بهتر مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه چندین سال اصناف برای صدور پروانه کسب به شهرداری مراجعه نکردند افزود: بنابر آخرین رأی دیوان عدالت اداری به عنوان عالی‌ترین سطح قضایی کشور که در سال 96 حکم نهایی را صادر کرده است، برای صدور پروانه کسب به نظر شهرداری نیاز است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه از اصناف انتظار داریم برای اجرای قانون شهرداری را همراهی کنند تصریح کرد: باید بین افرادی که با توجه به قوانین فعالیت می‌کند با افرادی که بدون رعایت قوانین به کسب و کار می‌پردازند، تفاوت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه رأی دیوان صراحتاً می‌گوید که عدم پرداخت عوارض توسط اصناف تضییع حقوق عمومی است گفت: از سال گذشته به طور مستمر با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکاتبات انجام شده است.

صوفی با بیان اینکه هنوز تکلیف ما مشخص نشده است که رویکرد سازمان به اجرای قانون چیست؟ گفت: طفره رفتن از اجرای قانون صحیح نیست؛ شهرداری درخواستی خلاف قانون ندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نباید سکوت کند.

وی با اشاره به اینکه اصناف به عنوان مجموعه اقتصادی شهر در کنار شهرداری قرار دارند گفت: به دنبال پلمب واحدهای صنفی نیستیم و اگر تعامل ایجاد شود هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

شهردار همدان با بین اینکه آمادگی لازم برای تعامل و تفاهم با اصناف را داریم ادامه داد: به سرعت برنامه لازم برای رسیدن به یک تفاهم تدوین می‌شود.

قانون تأکید بر اخذ استعلام از شهرداری ندارد

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه ما سکوت نکردیم و همه به اجرای قانون تأکید دارند تصریح کرد: 40 سال است اصناف همدان همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند.

علی سلیمانی با بیان اینکه اتحادیه‌ها وظیفه صدور پروانه کسب را دارند ادامه داد: در استان 55 هزار واحد صنفی وجود دارد و حدوداً 30 هزار واحد صنفی در شهر همدان داریم.

وی با بیان اینکه اصناف زیر نظر کمیسیون نظارت هستند خاطرنشان کرد: این مسأله در کمیسیون مطرح شد و نظر آنها این بود که در رأی دیوان نظری مبنی بر استعلام از شهرداری برای واحدهای صنفی نیامده است.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: اتحادیه‌ها تکلیفی برای استعلام از شهرداری ندارد و مبنای قانونی ندارد و اگر اتحادیه‌ای نیز استعلام نکند نمی‌توانیم با آن برخورد نکنیم.

افزایش 3 برابری عوارض کسب و  پیشه منطقی نیست

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه شهروندان برای ساختن شهر باید عوارض را پرداخت کند اظهار کرد: عوارض کسب و پیشه در سال 94، حدود 60 هزار تومان و در سال 95 به 180 هزار تومان رسیده است.

حسین محرابی با اشاره به اینکه 30 هزار واحد صنفی در شهر همدان می‌توان برای شهر مثمر ثمر شود افزود: شهرداری تخفیف برای عوارض کسب و پیشه در نظر بگیرد چراکه بسیاری از کسبه به دلیل سه برابر شدن، آن را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار