مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1399 - 13:24   |   کد مطلب: 24092
نماینده مردم اراک با اشاره به اینکه این تعرض در آسمان سوریه اولین و آخرین اقدام غیرقانونی آمریکایی ها نبوده است عنوان کرد: به خاطر سکوت مجامع بین المللی و شورای امنیت است که آمریکا به خود اجازه انجام چنین اقدامات گستاخانه‌ای را می دهد، اما باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و گفت: آمریکایی ها همواره مهمانان ناخوانده منطقه به ویژه غرب آسیا هستند که بدون مجوز وارد و بدون مجوز خارج می شوند و هیچ کس نسبت به این رفت و آمدها جرات اعتراض ندارد.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که حضور آمریکایی‌ها در کشور عراق در سال 2005 غیر قانونی بود امروز هم به طور غیر قانونی در سوریه و سایر کشورهای منطقه غیرقانونی است عنوان کرد: بدون هیچ مجوزی وارد کشورهای منطقه شده و آسمان و آب ها و خاک کشورها را ناامن می کنند.

آصفری با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که در پی ایجاد ناامنی در کشورهای مختلف قدرت نمایی کرده و مسابقه تسلیحاتی بین کشورها برای فروش سلاح های خود ایجاد کند تصریح کرد: آمریکایی ها امروز با مشکلات اقتصادی عدیده ای مواجه هستند و کارخانه های ساخت سلاح آنها نیازمند جذب مشتری هستند و برای پیدا کردن مشتری هیچ راهی جز ناامن کردن کشورهای منطقه ندارند تا بتوانند از این طریق بخشی از اعتبارات و دارایی های کشورهای مختلف را برای خرید تسلیحات نظامی جذب کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه منابع غنی نفتی در کشورهای غرب آسیا همواره برای آمریکایی ها عامل تشویق کننده برای حضور در این کشورها بوده است تصریح کرد: هدف آمریکایی ها غارت نفت کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این تعرض در آسمان سوریه اولین و آخرین اقدام غیرقانونی آمریکایی ها نبوده است عنوان کرد: به خاطر سکوت مجامع بین المللی و شورای امنیت است که آمریکا به خود اجازه انجام چنین اقدامات گستاخانه‌ای را می دهد، اما باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

وی ادعای آمریکا مبنی بر اینکه این اقدام را به اشتباه انجام داده و متوجه هواپیمای مسافربری نشده است دروغ است گفت: اینها برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی چنین ادعای دروغی را مطرح می کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال آن بودند که پدافندهای منطقه را به اشتباه انداخته تا با شلیک این پدافند ها فاجعه خونبار برای هواپیمایی ایران شکل بگیرد گفت: جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض و شکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاهی که به جنگنده های آمریکایی اجازه پرواز داده هم باید پاسخگو باشد که چرا تن به صدور چنین مجوزی داده است هم آمریکایی ها و هم کشوری که در منطقه اجازه داده تا از باند فرودگاهش برای عملیاتی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار