مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. شهريور 1399 - 11:49   |   کد مطلب: 24133
براساس ابلاغ وزارت علوم تمام دانشجویان دانشگاه ها ملزم هستند در طرح پایش سلامت روان شرکت کرده و پرسشنامه آنلاین مربوطه را تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،تمام دانشجویان دانشگاه ها پیرو ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان در خصوص اجرای طرح پایش سلامت روان و طرح غربالگری توسط تمامی دانشجویان در همه مقاطع در سال۱۳۹۹، باید کارنامه سلامت روان را تکمیل کنند. شرکت در طرح و تکمیل پرسشنامه آنلاین برای تمام دانشجویان دانشگاه ها الزامی است.

دانشجویان برای ثبت نام  و تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان باید به آدرس https://portal.saorg.ir/mentalhealth مراجعه کنند. این طرح از ۱۵ شهریور ماه همزمان با بازگشایی دانشگاه ها آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

طرح پایش و غربالگری سلامت (روان و جسم) امسال برای اولین بار برای همه دانشجویان شاغل به تحصیل از ۱۵ شهریورماه (همزمان با بازگشایی دانشگاه ها) و به صورت مجازی اجرا می شود و  برای حمایت های روانی اجتماعی و بهداشتی از دانشجویان تغییراتی در پرسشنامه های قبلی با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ به وجود آمده است.

در کارنامه سلامت جسم سوالاتی در مورد وضعیت جسمانی و در کارنامه سلامت روان سوالاتی در مورد وضعیت روان شناختی مرتبط با تجارب ناخوشایند کرونا از دانشجویان پرسیده شده است.

در کارنامه سلامت جسم موارد مشکوک، محتمل و قطعی کرونا بررسی شده و توسط مراکز بهداشت و درمان پیگیری انجام می شود. دانشجویانی که خودشان یا یکی از اعضای خانواده بیماری شدید، بستری یا فوت داشته باشند، بررسی شده و توسط مراکز بهداشت و درمان پیگیری انجام می شود تا از خدمات بسته های خدمات روانی اجتماعی مراکز مشاوره دانشجویی بهره مند شوند.

 

منبع: مهر

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار