مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1391 - 17:03   |   کد مطلب: 5338
وزیر علوم با تأکید بر اینکه دانشگاه جای میتینگ انتخاباتی نیست، گفت: عده‌ای دموکراسی را قبول دارند ولی مشروط بر اینکه فرد موردنظر خود را از این دموکراسی بیرون آورند.
به هیچ عنوان دانشگاه‌ها جای میتینگ انتخاباتی نیست

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم ظهر امروز در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی، گفت: عده‌ای خیال‌های خامی را در سر خود می‌پرورانند و عده‌ای نیز دموکراسی را قبول دارند اما مشروط بر اینکه فرد موردنظر خود را از این دموکراسی بیرون آورند.

وی اضافه کرد: شرایط اجرای انتخابات براساس قانون‌های موجود در کشور مشخص است و این در حالی است که عده‌ای نیز با همین روش‌های انتخاباتی خود انتخاب شدند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: قانون می‌تواند بهینه شود ولی همه افراد باید در چارچوب قانون عمل کنند.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه‌ها در قبال انتخابات مسئولیت دارند، گفت: هر کسی که در دانشگاه صحبت می‌کند باید حرف علمی و منطقی بزند و دانشگاه متفاوت از سکوی تبلیغاتی است.

وی با بیان اینکه باید شأن دانشگاه که شأن علم و منطق است رعایت شود، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دانشگاه‌ها جای میتینگ انتخاباتی نیست.

وزیر علوم اضافه کرد: فردی که در دانشگاه‌ها صحبت می‌کند باید مرز خود را در رابطه با صحبت‌هایی که درباره دشمن انجام می‌دهد، مشخص و شفاف کند، اگر مرزها به درستی شفاف شود دشمن نمی‌تواند از هر گونه نقصی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد سوءاستفاده کند.

* لزوم ایجاد اعتماد میان مسئولین دانشگاه‌ها و دانشجویان

وزیر علوم با بیان اینکه مشمولین دانشگاه‌ها باید میان خود و دانشجویان اعتماد ایجاد کنند، گفت: مسئولین دانشگاهی باید دانشجویان را از خودشان بداند.

دانشجو اضافه کرد اگر این اعتماد شکل بگیرد دانشجویان نیز به مسئولین دانشگاه‌ها اعتماد خواهند داشت و این اعتماد در مسیر کار بسیار ارزشمند است.

وی خطاب به مسئولین دانشگاه‌ها گفت: اگر کوتاهی درباره ایجاد اعتماد میان مسئولین دانشگاه‌ها و دانشجویان صورت گرفته است باید جبران شود.

* انتخاب مسئولیت می‌آورد

وزیر علوم با بیان اینکه انسان حق انتخاب دارد و نمی‌توان این حق را از او سلب کرد، گفت: این انتخاب مسئولیت می‌آورد.

دانشجو با بیان اینکه انتخاب به معنای بی‌بندوباری و هرج و مرج نیست، بیان داشت: انسان در مقابل انتخاب خود در این دنیا و آخرت مسئول است.

وی با بیان اینکه کلیت و آزادگی ارزش به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: آزادی یک مسئولیت است که در اختیار انسان قرار داده شده که بتواند مسیر خود را تنظیم و انتخاب کند.

وزیر علوم تأکید کرد: انتخاب انسان است که به او ارزش می‌دهد و این امر به معنای مسئولیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید آزادی در چارچوب مقررات وجود داشته باشد، افزود: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین موضوعی است که در کشور مطرح است و دانشگاه‌ها باید برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.

دانشجو خاطرنشان کرد: این بعید است که یک مدیر برای موضوعی با اهمیت انتخابات ریاست جمهوری با روزمرگی جلو رود.

وزیر علوم اضافه کرد: وقتی موضوع مهمی با عنوان انتخابات ریاست جمهوری مطرح است انصاف نیست که با روزمرگی در مورد آن حرکت کنیم و ما وظیفه داریم اگر کسی قصد دارد زمینه‌سازی برای هیجان کاذب ایجاد کند را شفاف‌سازی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار