گفته می‌شود یکی از بزرگترین بدهکاران نظام بانکی، یک ساختمان ۶ طبقه را جهت استقرار ستاد تبلیغاتی در اختیار حسین فریدون قرار داده است. این تنها گوشه ای از پول‌های کثیفی است که از سر و کول لیست دولتی‌ها بالا می‌رود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، روزانه ابعاد تازه‌تری از ورود «پول‌های کثیف» در حمایت از لیست دولت برای انتخابات افشا می‌شود. بعد از رو شدن ماجرای دریافت رشوه از علی ترقی‌جاه، یکی از دلال‌های ترکمن‌چایِ کرسنت، روز گذشته الیاس نادران از همکاری این فهرست با یکی دیگر از مفاسد اقتصادی به نام «شب‌دوست» پرده برداشت، فردی که با اهدای ساختمان شخصی برای لیست مورد حمایت روحانی و رفقا سنگ تمام گذاشته است. «چه کسی از شب‌دوست حمایت کرده است تا به زندان نیفتد؟ دولت به قوه قضاییه اجازه دهد تا همین امروز آقای شب‌دوست را بازداشت کنند بلکه حقوق ملت استیفا شود.» نادران پرسید، در نشستی که روز گذشته با عنوان «آمارها از فاجعه می‌گویند» برگزار شد. گفته می‌شود شب‌دوست آن ساختمان 6 طبقه را جهت استقرار ستاد تبلیغاتی در اختیار حسین فریدون قرار داده است. این همه تنها گوشه ای از پول‌های کثیفی است که از سر و کول لیست دولتی‌ها بالا می‌رود! اما چرا هواداران دولت تا این اندازه غرق در فساد هستند؟ نسبت ناتوانی دولت در تأمین مایحتاج معیشتی مردم با این حد باورنکردنی از فساد چیست؟  

این برادران فاسد/ همیشه پای یک فریدون در میان است!

«من در فرصت مناسب کارهایی که آقای حسین فریدون در دولت کنونی انجام داده، مفصل صحبت می‌کنم.» نادران گفت. پیشتر نیز علیرضا زاکانی دیگر نماینده مردم تهران در یک نشست خبری با طرح این سوال که برادر رییس جمهور در  کشور چه می‌کند؟ به روحانی توصیه کرده بود برای مبارزه با فساد از دفتر کار و از اقوام و بستگانش آغاز کند.

هرچند غیر از ماجرای آن ساختمان شش طبقه که فریدون برای تبلیغاتِ انتخابات رشوه گرفته است، برگ دیگری از مفاسد برادر آقای رییس جمهور فاش نشده، اما همین مختصر نیز موجبات برانگیخته شدن نگرانی‌های فراوانی در افکار عمومی شده است. اظهاراتی که نشان می‌داد فریدون مرد همیشه در صحنه‌ی دولت، غیر از آنکه سایه به سایه به دنبال آقای رییس جمهور حرکت کند، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که البته به نظر نمی‌رسد چندان شفاف باشند. این‌که فساد تا دفتر روحانی و تا حتی خانواده‌ی ایشان را نیز در بر گرفته باشد، نومید کننده است. بدتر از همه اما سکوت معنادار دولت و شخص آقای رییس جمهور در برابر این افشاگری‌ها است، روحانی به جای آنکه در مبارزه با فساد پیشقدم شده و برای حفظ ظاهر برادرش را برای تنویر اذهان و شفاف‌سازی در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد، یکسره سکوت کرده و با بی اعتنایی مشغول فعالیت‌های انتخاباتی است.  

 

«فردی که امروز در دولت آقای روحانی ادعای مبارزه با فساد دارد نباید فراموش کند که برادرش در دولت قبل با حمایت آقایان مشایی و بقائی بیشترین امتیاز را با تاسیس هلدینگ کشور گرفتند و بانکی را به عنوان پشتوانه مالی آن تاسیس کردند.» بخش دیگر سخنان نادران در نشست خبری دیروز، در خصوص برادر معاون اول آقای رییس جمهور بود؛ سخنانی که نشان می‌داد برادر جهانگیری هم در شفافیت گریزی و تحرکات مشکوک اقتصادی چیزی کمتر از برادر خود رییس جمهور ندارد! مطلبی که با توجه به ریاست آقای معاون بر ستاد مبارزه با مفاسد، کار را پیچیده‌تر نیز می‌کند. به نظر می‌رسد اصلاً یکی از پایه‌های اهمال دولت روحانی برای مبارزه با مفاسد اینجا است، یعنی عملکرد به شدت غیرشفاف و البته مشکوک رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت. مطلبی که در نطق دیروز نادران نیز متبلور بود؛ وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مجلس با مشارکت همه نهادهای مربوط و درگیر اظهار داشت: «چرا پس از دو سال حتی آیین‌نامه‌های اجرایی آن عملیاتی نمی‌شود؟! اگر مدیران دولتی در ورود این حجم از قاچاق به کشور دخیل نیستند باید اراده خود را در اجرای قانونی که پس از تصمیم مجلس و تایید شورای نگهبان لازم‌الاجرا است بگذارند یا اینکه پاسخ دهند چرا آن را اجرا نمی‌کنند؟»    

 

فساد دولت چگونه باعث تعمیق رکود و افزایش نرخ بیکاری شده است؟

این سومین فصلی بود که دولت نرخ رشد اقتصادی را محرمانه نگاه داشت، اینکه با چه منطقی و بر اساس کدام قانون این اتفاق رخ داده، همچنان روشن نیست؛ چرا که بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دولت اجازه‌ی چنین کاری نداشت؛ هرچه بود اما همان نرخ محرمانه هم از رکود سخن می‌گفت، یک رکود بی‌سابقه که دست‌فرسود دولت روحانی است. اما چرا دولت روحانی در تمام بیشتر از دو سال گذشته کمترین حرکتی برای خروج مملکت از بن‌بست رکود انجام نداده است؟ «بنابر مطالعات متعدد از تجارب کشورها فساد موجب توقف رشد اقتصادی می‌شود، زیرا فساد ریسک سیاسی برای سرمایه‌ گذاری را بالا برده و صرفا سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که حاشیه سود آن بالا باشد. صاحبان سرمایه هم به جای راه‌های قانونی برای کسب و کار، به دنبال مناسبات سیاسی می‌گردند.» دکتر الیاس نادران در بخش دیگری از سخنانش به این سؤال پاسخ گفت.

 
 
 
انتها پیام/م
نشست هفتگی رسانه ای سخنگوی وزارت خارجه امروز دوشنبه با حضور نمایندگان رسانه های جمعی برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه از سفر روسای جمهور سه قاره های آسیا، اروپا و آفریقا به تهران خبر داد.

 

وی ادامه داد: فردا سه شنبه الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به تهران سفر خواهد کرد و شنبه 8 اسفند رئیس جمهور سوئیس و دوشنبه 10 اسفند رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه افزود: این سفرها معانی خاصی به همراه خواهد داشت و دوره جدیدی را در روابط ایران با کشورهای جهان رقم خواهد زد و امیدواریم این رفت و آمدها زمینه تحقق منافع ایران و سایر کشورها را با گفتگوهایی که انجام می شود فراهم آورد.

 

جابری انصاری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پیامد انفجارهای زینبیه گفت: تروریست ها هیچ گاه خواهان آتش بس نبوده و راه حل سیاسی را قبول نداشته اند.

 

وی افزود: این اتفاقی نیست که هم زمان با هر یک از مراحل پیشرفت نشست های بین المللی دیگر اقدامات تروریستی هم افزایش پیدا می کند و این یک پیام آشکار است که باید زمینه مبارزه با گروه های تروریستی از طریق راه حل سیاسی و با جدیت افزایش پیدا کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه عمان به ایران گفت: سفر بن علوی به ایران در راستای ارتقای روابط دو جانبه بود و چندین مسئول وی را در این سفر همراهی می کردند که بخش عمده رایزنی ها مبتنی بر راهکارهای اقتصادی بین مسقط – تهران بود.

 

جابری انصاری در خصوص رابطه ایران و حماس نیز گفت: در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب ایران از همه جنبش ها و گروه های سیاسی و کشورهای مختلف شرکت می کنند که همه ساله روال بر این امر بوده است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: ایران از روابطی مستمر با فلسطین برخوردار است و در همین راستا روابط خود را در جنبش حماس علی رغم اختلافات اخیر ادامه می دهد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص سفر از پیش اعلام نشده وزیر دفاع روسیه به کشورمان و پیام ویژه ای که گفته می شود از جانب رئیس جمهور روسیه به همتای ایرانی وی ابلاغ شده است نیز گفت: سفر وزیر محترم دفاع روسیه که پس از سفر هفته گذشته همتای ایرانی وی به مسکو انجام می شود نمادی از روابط نزدیک و تبادل نظرات مستمر بین دو کشور است. در این سفر وزیر دفاع روسیه پیام ویژه ای از پوتین رئیس جمهور این کشور به آقای روحانی منتقل کردند که ناظر به تحولات منطقه ای و مسائل دو جانبه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه افزود: روابط ایران و روسیه به لحاظ سیاسی در عالی ترین سطح است و گفتگوهای جاری دو جانبه تلاش برای گسترده کردن هر چه بیشتر زمینه های همکاری در حوزه های اقتصادی و تبادلی بین دو کشور در حال انجام و جریان است.

 

جابری انصاری افزود: یکی از زمینه های همکاری که در حال رایزنی و گفتگوهای مشترک است زمینه تامین نیازهای دفاعی ایران است. در این خصوص گفتگوهایی میان مقام های ذیربط دو کشور در جریان سفر وزرای دفاع ایران و روسیه به تهران و مسکو در این خصوص در جریان بوده یکی از عمده مسائلی که در حال گفتگو در خصوص نسل جدید موشک اس 300 است که جزئیات آن حسب توافق هایی که بین دو کشور انجام خواهد شد در زمان مناسب منتشر خواهد شد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه رسانه های روسی به نقل از منابع وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که ایران هنوز پول مربوط به خرید سامانه اس 300 را پرداخت نکرده است به بیان این موضوع استناد کرد که مسئله اس 300 جزو مسائل مورد رایزنی دو کشور است. توافقات مسیر پیش بینی شده خود را طی می کند و مبادلاتی که باید بر اساس توافق ها انجام شود طی خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به قطع کمک های مالی و نظامی عربستان به دولت لبنان و درخواست دولت لبنان از ایران برای کمک به این کشور نیز گفت: هنوز درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارسال نشده است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی پیش از این آمادگی خود را برای کمک به ارتش لبنان در برابر تروریست و گسترش آن در عالی ترین سطوح اعلام کرده است.

 

جابری انصاری خاطرنشان کرد: دولت عربستان سعودی بعد از اعلام آمادگی ایران اعلام کرد چهار میلیارد دلار کمک هایی در اختیار لبنان قرار خواهد داد به ویژه این کمک به ارتش لبنان بود که اخیرا به بهانه های واهی اعلام کردند این کمک ها در اختیار دولت لبنان قرار نمی گیرد. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از ارتش و دولت لبنان حمایت می کند و آمادگی خود را برای کمک از قبل اعلام کرده و اگر درخواست کمکی شود در سطوح نظام در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به تغییر سمت معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه (امیرعبداللهیان) گفت: در وزارت خارجه هیچ گاه خبر محرمانه وجود ندارد و رفت و آمد و تغییر نیروها امری عادی و هر تغییری به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.  

 

جابری انصاری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان گفت: اظهارات وی خیلی از اوقات نزدیک به طنز است و جای گل آقای ایران خالی است که این فرد دست مایه طنزهای وی شود. عربستان خود به تروریست ها گذرنامه می دهد و تروریست هایی که کشته می شوند منصوب به این مسئله هستند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص انفجارهای اخیر در آنکارا نیز گفت: جمهوری اسلامی محکومیت خود را در این راستا اعلام کرده و گسترش تروریست حکایت از آن دارد که این معضل، معضلی جهانی است و ضرورت توجه ویژه همه کشورها را در بردارد از این رو ایران آمادگی همکاری با کشورها برای مبارزه با تروریسم را دارد.

 

وی تصریح کرد: ما از راه حل سیاسی حمایت می کنیم و معتقدیم تمام کشورها با هماهنگی های یکدیگر بایستی با مسئله تروریست مبارزه کنند موضع جمهوری اسلامی در این خصوص آشکار است و تا وقتی اراده مشترک بین کشورها فراهم نشود وضعیت بحرانی فعلی ادامه خواهد یافت.

 

جابری انصاری در خصوص دخالت انگلستان در مسئله انتخابات نیز گفت: دستاورد مهم انقلاب ایران استقلال و آزادی است و ملت ایران نیاز به توصیه از هیچ بازیگر خارجی ندارد ملت بزرگ ایران با رقم زدن انتخاباتی آگاهانه زمینه توسعه کشور را فراهم خواهد کرد و از آنجا که مجلس شورای اسلامی نهاد مهم کشور است امیدواریم با انتخاب مجلسی قوی شرایط برای ایجاد خدمت به منافع ملی مهیا گردد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در خصوص تلاش ها بین کشورهای عضو اوپک برای بازگرداندن قیمت نفت نیز گفت: تلاش هایی در این راستا بین کشورهای عضو در جریان است و ایران از این تلاش ها حمایت می کند و بازگشت به شرایط قبل از تحریم در دستور کار است.

 

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و همچنین انرژی گفتگوهایی انجام خواهد شد و مجموعه ای از موافقت نامه ها آماده خواهد شد همچنین در سفر رئیس جمهور به اروپا نیز رایزنی ها بین شرکت ها برای خرید هواپیمای ایرباس انجام شد که تامین این نیازها در دستور کار سیاست خارجی ایران است.

انتها پیام/م

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من با یارانه دادن به مردم مخالفم، اصل آن با اقتصاد مقاومتی منافات دارد؛ البته بخاطر موضوع انتخابات فعلا جرات قطع آن را نداریم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، نشستی پیرامون انتخابات به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف با حضور علی مطهری نماینده مردم تهران در سالن آمفی تئا‌تر مرکزی دانشگاه شریف برگزار شد.

 

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و انقلاب مظهر دموکراسی هستند گفت: دموکراسی به معنای حاکمیت مردم بر مردم است البته بنیان گذاران دموکراسی معتقدند که دموکراسی واقعی به طور مطلق تحقق پیدا نمی‌کند و آنچه که وجود دارد دموکراسی مقید است چرا که هر جامعه‌ای برای خود دارای ایدئولوژی، فرهنگ و عرف حاکمی است و همین امر دموکراسی را مقید می‌کند.

 

وی تصریح کرد: پس این گونه نیست که آنچه که مردم می‌خواهند تحقق پیدا کند و در واقع ایدئولوژی‌ها قیدی برای دموکراسی هستند به همین دلیل پس از پیروزی انقلاب بحث‌ها پیرامون نظام کنونی بود که آیا تعییر جمهوری اسلامی تعبیر درستی است؟

 

مطهری با بیان اینکه کلمه جمهوری اسلامی خودش معنی خود را نقض می‌کند گفت: هیچ‌گاه جمهوریت با اسلامیت هماهنگ نیست و برخی از روشنفکران این ایراد را وارد می‌کردند که تعبیر جمهوری اسلامی برای نظاممان تعبیر درستی نیست.

 

وی ادامه داد: در‌‌ همان زمان پاسخ داده شد که جمهوری اسلامی در جامعه‌ای که اکثر آن مسلمان نباشند تعبیر قابل تحققی نیست و با دموکراسی ناسازگار است ولی در کشوری که اکثر قریب به اتفاق آن همه مسلمانند تعبیر جمهوری اسلامی متناقض نیست و منافاتی ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه التزام به یک مکتب هیچ‌گاه منافاتی با دموکراسی ندارد ادامه داد: البته قبول داریم که دموکراسی در جمهوری اسلامی دچار آسیب شده آنچه که مورد نظر قانون اساسی بوده و با آنچه که امروز می‌بینیم در راستای یکدیگر نیست چرا که در طول تاریخ جمهوری اسلامی به مرور نقش مردم در انتخاب نماینده خود کم رنگ شده و یکی از‌‌ همان دلیل‌ها مسئله نظارت استصوابی شورای نگهبان است.

 

وی با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: نظارت استصوابی به انواع مختلف در کشور تصویب شده و به اشکال مختلف قابل اجراست. یکی از اشکالاتی که به این نظارت وارد می‌شود این است که مردم را در انتخاب نماینده خود محدود می‌کند در واقع نظارت استصوابی یعنی اینکه ما صلاحیت یک نامزد را برای انتخابات احراز کنیم قبلا شرایط طوری بود که استعلام چهارگانه از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، ثبت احوال و وزارت دادگستری کسب می‌شد که آیا فرد سوء سابقه دارد یا خیر در صورت نبود هیچ مشکلی به مردم محول می‌شد.

 

مطهری ادامه داد: ولی بعد‌ها قانون اصلاح شد که این پس از مجلس چهارم شروع شد و شورای نگهبان باید صلاحیت فرد را احراز کند. برخی‌ها در این میان می‌گویند که ممکن است اطلاعات شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ها کافی نباشد و به همین دلیل عده‌ای از رقابت در انتخابات باز می‌مانند.

 

وی با بیان اینکه نظارت استصوابی به سلیقه افراد در طول سال‌های گذشته سرایت کند اشتباه است ادامه داد: برای مثال اگر کسی در انتخابات سال ۸۸ طرفدار فلان کاندید بوده و یا در ستاد فلان کاندید فعالیت داشته او امروز رد صلاحیت می‌شود و یا اگر در خیابان‌ها اعتراضی کرده و از آن عکسی وجود دارد و یا نامه‌ای را به حمایت از یک کاندید امضا کرده آن فرد را رد صلاحیت کنیم ما با این مورد مشکل داریم چرا که نقش مردم را در انتخابات کم رنگ می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: معتقدیم اگر فردی دارای فساد بانکی اخلاقی و سیاسی و یا جاسوسی نیست احراز صلاحیتش را به عهده مردم بگذاریم من معتقدم جامعه ضمن اینکه توسط حاکمیت اداره می‌شود گاهی باید بستر را برای آراء و نظرات مردم باز گذاشت.

 

وی با بیان اینکه دموکراسی با آزادی بیان قرابت دارد گفت: اگر بخواهیم نگاهی به خلافت حضرت علی بیندازیم که چگونه با خوارج برخورد کردند نوع دموکراسی ما در دوران اسلامی کنونی و برخورد با منتقدین و مخالفان مانند ایشان نیست چرا که به مجرد یک انتقاد آن را محدود و برچسب گذاری می‌کنیم.

 

مطهری در پاسخ به سوالی از دانشجویان مبنی بر اینکه ما برای چه انقلاب کردیم پاسخ داد: فلسفه انقلاب روشن است حکومت استبدادی وابسته به خارج روی کار بود و طبیعی است که باید انقلاب شکل می‌گرفت. حکومت‌های شاهنشاهی بیشتر نقش تشریفاتی دارد و تمام اداره حکومت به دست نخست وزیر است ولی در زمان مشروطه و پهلوی شاه بر مردم حاکم شده بود.

 

وی به اهداف انقلاب که عدالت آزادی و استقلال و دموکراسی بود اشاره کرد و افزود: آزادی در طول تاریخ کشورمان فراز و نشیب‌های بسیاری داشته در بعضی از دوره‌ها با منتقدین برخورد‌ها خوب بود و در برخی جا‌ها آسیب دیده‌ایم امروز بحمدالله ایران تنها کشوری است که خود برای خود تصمیم می‌گیرد و دیگر سفیر انگلیس و آمریکا برای کشورمان تصمیم گیری نمی‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به استقلال فرهنگی بعد از انقلاب گفت: به طور نسبی در بحث استقلال فرهنگی موفق عمل کرده‌ایم و دیگر خودباختگی نسبت به غرب وجود ندارد و این نکته قابل ارزیابی است.

 

وی با بیان اینکه پس از مسائل ۸۸ آزادی بیان با آسیب مواجه شده بود گفت: نوع برخورد حکومت با منتقدین و با معترضین سال ۸۸ مناسب نبود البته ما برخی از اعتراضات را به رسمیت نمی‌شناسیم برخی‌ها هر گونه اعتراض را با براندازی نظام یکی می‌دانند در قانون اساسی راهپیمایی مجاز است مگر اینکه مخل امنیت و خلاف قوانین اسلامی باشد و اینکه گفته می‌شود باید مجوز گرفته شود اشتباه است. برخی‌ها فکر می‌کنند که اگر انتقاداتی صورت بگیرد نظام در خطر است و بلافاصله افراد را متهم به همکاری با غرب می‌کنند باید نوع برخورد با معترضین سال ۸۸ اصلاح شود و یکی از کارهای مجلس آینده براساس همین موضوع می‌باشد.

 

مطهری با اشاره به اینکه البته اولویت اول هر مجلسی پیگیری و بررسی مسائل اقتصادی است گفت: رونق اقتصادی، مسائل خروج از رکود، افزایش تولید، حل سوء مدیریت‌های داخلی از جمله مسائلی است که باید در مجالس بررسی شود در مسئله سیاست داخلی مسئله توجه به حقوق ملت‌ها که در فصل سوم قانون اساسی ذکر شده متاسفانه در مجالس هفت و هشت و نه مورد بی‌توجهی قرار گرفت و گویی که چنین فصلی برای قانون وجود ندارد. برای مثال در بحث کشته شدن ستار بهشتی او تنها در یک وبلاگی مطلبی را منتشر کرد که طبق گفته مسئولان دولتی روزی هشت نفر از این وبلاگ بازدید می‌کردند حال چرا آن فرد کشته شده است؟ در واقع کسی هم پاسخگوی این قضیه نیست ما نمی‌گوییم نظام برنامه قتل این افراد را چیده است ولی در این میان ماموری تخلف کرده است.

 

وی اضافه کرد: اینکه حالا بیایید از خانواده آن افراد عذرخواهی کنید چه می‌شود؟ روزی وزیر اطلاعات سابق را خواستیم که چرا پیرامون مسائل ۸۸ عذرخواهی نمی‌کنید بگویید که مامور شما مقصر بوده بامردم حرف بزنید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان فرهنگ عذرخواهی وجود ندارد گفت: برخی‌ها متصورند چون اسم نظام ما جمهوری اسلامی است از عالم ملکوت نازل شده است.

 

وی با بیان اینکه نوعی برخورد با منتقدین در سال ۸۸ حتی از نوع برخورد رژیم‌های گذشته با افراد بد‌تر بوده است گفت: شهید مطهری در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ علیه شاه سخنرانی کرد و بازداشت شد و پس از آزادسازی از زندان به تدریس دانشگاه ادامه داد حال اگر امروز استادی کوچک‌ترین اقدام و یا اعتراضات انتقادی کنند بلافاصله آن را اخراج و پرونده‌ای برای او درست می‌شود نوع نگاهی که به نظام دارید اشتباه است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص قطع یارانه گفت: من با یارانه دادن به مردم مخالفم،اصل آن با اقتصاد مقاومتی منافات دارد؛البته بخاطر موضوع انتخابات فعلا جرات قطع آن را نداریم.

 

مطهری گفت: شما که می گویید در اروپا کسی جرات نظر دادن پیرامون هلوکاست را ندارد امروز شما هم همان کار را تکرار می کنید امیدواریم در مجلس دهم مسئله مسائل 88 بررسی شود.

 

وی در واکنش به پخش کلیپی با مضمون بررسی مسائل جوانان از جمله ازدواج و اشتغال گفت: اگر ما شرایط خوب اقتصادی را هم مهیا کنیم باز هم مشکلات جوانان ادامه خواهد داشت چرا که در قشر مرفه هم چنین مشکلاتی وجود دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: پیرامون مسئله ازدواج جوانان هیچ راهی جز برگشت به اسلام وجود ندارد چرا که اسلام با دوری از ازدواج مخالف است مسائل جنسی عامل تکمیل انسان است در اسلام در درجه اول ازدواج دائم در درجه دوم ازدواج موقت و در درجه سوم تعدد زوجات مطرح شده که همه این راه حل معضلات اجتماعی است.

 

مطهری افزود: کسانی که می گویند آزادی مطلق را در جامعه قرار دهیم با وجود آزادی مطلق مشکلات افزایش می یابد چرا که شاهدیم کشورهای اروپایی با این مسائل درگیر هستند تاکنون کمیسیون فرهنگی مجلس قانون تسهیلات ازدواج جوانان و صندوق ذخیره ارزی را برای حل این مشکل ایجاد کرد که البته آن طرح به خوبی اجرایی نشده است.

 

وی با اشاره به موضوع یارانه ها گفت: به نظر من یارانه ها باید به مرور قطع شود و تنها به افرادی که زیر نظر کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند ارائه شود یارانه دادن به مردم با اصل اقتصاد مقاومتی منافات دارد مردم باید مانند دیگر کشورها به دولت ها پول دهند وجود یارانه تنها برای دوره موقتی بود ولی ادامه آن کار درستی نبود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مجلس با هم هم نظر هستند که باید یارانه ها قطع شود ولی چون بحث انتخابات مطرح است فعلا جرات قطع آن را نداریم.

 

مطهری در پاسخ به این سوال دانشجویان مبنی براینکه شورای نگهبان مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و امام خمینی نیز بوده و هست و ایشان هم نظارت استصوابی این نهاد را قبول دارند پاسخ داد: من فکر می کنم نظارت استصوابی برخی از تعبیرهایش می تواند درست باشد و گاهی اشکال غلط در آن موجود است رهبری منظورشان شکل درست از نظارت استصوابی است که از آن حمایت می کنند.

 

وی با اشاره به مسائل 88 گفت: فتنه به معنای لغوی یعنی جایی که حق و باطل مخلوط و تشخیص آن توسط مردم میسر نباشد در سال 88 هم این اتفاق افتاد و در روزهای ابتدایی کسی نمی دانست تقلب صورت گرفته یا خیر؟ من جزو اولین کسانی بودم که سه روز پس از انتخابات مصاحبه کرده و کلمه فتنه را به کار بردم اینکه همه را فتنه گر بنامیم اشتباه است و آیا این که بگوییم موسوی و کروبی در مسائل 88 مقصر و وابسته به خارج بودند کسی این امر را باور نمی کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: مسائل 88 سه پایه داشت اشتباه اول توسط نهادهایی مانند شورای نگهبان و .... پیش آمد اشتباه بعدی توسط احمدی نژاد صورت گرفت و خطای بعدی که توسط آقایانی بود که اعتراضاتشان طولانی شد آن ها باید دوباره تمکین می کردند نظر داور را می پذیرفتند حتی اگر از نظر آنان تقلبی صورت گرفته بود حتی اگر شورای نگهبان را هم قبول نداریم راه برخورد این گونه نیست.

 

مطهری ادامه داد: اگر مدعی هستیم تقلبی صورت نگرفته باید آن را بپذیریم و به دنبال عوض کردن ترکیب شورای نگهبان باشیم ولی این که بگوییم قانون را قبول نداریم امری اشتباه است.

 

وی با بیان اینکه در مسائل 88 فتنه به معنای کامل رخ داد گفت: یک اعتراض ساده مدنی بر اثر برخورد غلط ما تبدیل به یک فتنه شد اگر در همان ابتدا کنترل درست صورت می گرفت و به جای اینکه مسائل به دست سیاسیون حل شود و برخورد خشنی با مردم صورت نمی گرفت این مسئله به طور طبیعی حل می شد.

انتها پیام/م

حداد عادل در همایش جوانان فاطمی انقلاب:
حداد عادل در همایش جوانان فاطمی انقلاب:
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: جوانان باید از آن کسانی که در برابر حمایت های انگلیس از خودشان سکوت می کنند بپرسند شما چه کرده اید یا چه کاری می خواهید انجام دهید که اینقدر مورد علاقه خارجی ها قرار گرفته اید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با حضور در همایش جوانان فاطمی اصولگرایان که در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد اظهار داشت: جوانان بیشتر از هر قشر دیگری نسبت به استقلال وطنشان حساس هستند و وقتی هم خطری استقلال میهنشان را تهدید می کند قبل از همه پا به میدان می گذارند و دفاع می کنند که ما تجربه آن را در جنگ تحمیلی داشتیم.

 

وی تصریح کرد: امام بیش از هر چیز در این نهضت به استقلال این کشور اهمیت می دادند؛ وجود حکومت پهلوی به معنی نفی استقلال ایران بود و همه می دانستند که این سلسله را انگلیسی ها به وجود آورده اند و همه می دانستند که رضا خان را انگلیسی ها آوردند.

 

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه تصریح کرد: وقتی امام آمد مردم دیدند یک کسی از خودشان می خواهد اختیار این کشور را به دست بگیرد این بود که بیش از همه جوانان به امام توجه می کردند.

 

حداد عادل تاکید کرد: امام فاصله سنی زیادی با جوانان داشت و محیط زندگی ما هم با محیط دانشگاهی متفاوت بود ولی به اندازه ای ارتباط بین امام و جوانان قوی بود که دیگران تعجب می کردند حتی مهندس بازرگان بعد از اینکه از نخست وزیری کنار رفت طی مصاحبه ای با یک خبرنگار خارجی اعلام کرد از کار امام در حیرتم ما همه عمرمان را در دانشگاه گذراندیم اما این گونه که جوانان حرف امام را گوش می کنند و اطاعت می کنند به عنوان کسی که تمام عمرم را در دانشگاه بودم متوجه نمی شوم.

 

وی بیان داشت: ایران ما در دوران قاجار استقلال نداشت در دوره پهلوی این وضعیت بدتر شد در دوران قاجار ایران میدان تاخت و تاز روس و انگلیس بود در دوره بعد از قاجار انگلیسی ها خود حکومت رضا خانی را سر کار آوردند بعد هم پسر وی را بر سر کار نشاندند و در کودتای 28 مرداد حکومت دکتر مصدق را سرنگون کردند.

 

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: انگلیسی ها متخصص دخالت در کشورها هستند یعنی هیچ کشوری به اندازه انگلیس کارنامه اش از حیث استعمارگری و ضربه زدن به استقلال ایران سیاه نیست.

 

حداد عادل بیان داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران این بود که پای دولت های خارجی که می خواستند در کشورمان نفوذ پیدا کنند و سلطه استعماریشان را ادامه دهند قطع کرداز سال 58 تاکنون که به حمدالله با آمریکا رابطه ای نداریم.

 

 

وی با اشاره به برخی فرافکنی های شبکه BBC در انتخابات اسفند خاطر نشان کرد: در همین انتخابات باز شما می بینید که BBC برنامه های خود را اجرا می کند و توصیه میکند که به آیت الله جنتی، مصباح یزدی در انتخابات رای ندهیم برای انتخابات مجلس هم معلوم است که از چه کسانی حمایت می کنند جوانان بیش از هر قشر دیگری باید در این انتخابات حساس و فعال باشند و از آن کسانی که در برابر حمایت های انگلیس از خودشان سکوت می کنند بپرسند شما چه کرده اید یا چه کاری می خواهید انجام دهید که اینقدر مورد علاقه خارجی ها قرار گرفته اید.

 

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: مقام معظم رهبری هم فرمودند مثل اینکه دولت انگلیس دلش برای دخالت در ایران تنگ شده که دنبال راهی می گردد که انتخابات ما را انگلیسی ها و آمریکایی ها مهندسی کنند به هر حال این مسئله مهم است.

 

حداد عادل در پایان ضمن برشمردن فعالیت های فرهنگی تدریسی خود در دانشگاه و دبیرستان خاطر نشان کرد: بنده با امید به جوانان زندگی می کنم و خستگی یک هفته کار را در یکی دو ساعت سر کار داشتن با جوانان از تن به در می کنم و در مجلس به فکر این هستم که ما که نسل انقلاب بودیم چه کار کنیم که میراث عظیمی که امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند حفظ کنیم.

انتها پیام/م

در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت:
کواکبیان: برای ما بیشتر تبلیغ کنید!
فعال اصلاح طلب گفت: ما هر کاری می‌کنیم ربطی به خاوری، امیرمنصور آریا، جزایری، زنجانی و مرتضوی ندارد چرا که ما دنبال دو رای حلال هستیم پس برای ما بیشتر تبلیغ کنید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس در دانشگاه علم و صنعت در خصوص انتخابات پیش رو گفت: ما در آستانه یک رویداد بسیار مهم تاریخی هستیم و تا چند روز دیگر انتخابات خبرگان پنجم و مجلس دهم را پیش رو خواهیم داشت و شاید بتوان گفت این نخستین انتخاباتی است که در آن سران سه قوه خودشان کاندید هستند و تقریبا کل کسانی که فعال سیاسی هستند درگیر مسئله انتخابات شده‌اند.

 

وی انتخابات هفتم اسفند را اولین انتخابات پس از مذاکرات برجام عنوان کرد و افزود: این انتخابات هم چنین اولین انتخاباتی است که دولت جدید آن را برگزار می‌کند و ما نیز باید بیش از هر چیزی بر حماسه حضور مردم تاکید داشته باشیم را که مردم خودشان می‌دانند به چه لیستی رای دهند.

 

کواکبیان اظهار داشت: من معتقدم اگر ۶۰ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت کنند لیست اصلاح طلبان برنده خواهد شد. ما همیشه به پشتوانه مردم همه چیز را به دست آورده‌ای‌‌م همان طور که ظریف و تیم مذاکره کننده از خود چیزی نداشت و با پشتوانه ملت و مردم توانست به سه کشور قدرتمند دنیا بفهماند هیچ‌گاه نمی‌توان یک ایرانی را تهدید کرد.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کسانی که متکی به مردم هستند نیازی به قدرت‌های خارجی ندارند تصریح کرد: من اگر رای بیاورم یکی از طرح‌هایی که قطعا در مجلس تصویب خواهم کرد ایجاد تلویزیون خصوصی است چرا که در رسانه ملی ما گاهی شاهد یک جانبه گرایی هستیم.

 

وی در خصوص اظهارات خود افزود: شما ترکیه و حتی کشوری مثل افغانستان را ببینید که چندین شبکه خصوصی دارد پس چرا ما باید با یک صدا و سیما طرف حساب باشیم من قطعا این طرح را در مجلس مطرح می‌کنم و اگر شورای نگهبان فشار آورد مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه می‌دهد و قضیه را حل می‌کنیم.

 

کواکبیان با اشاره به اینکه ۱۶ نفر از لیست ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان ایثارگران هستند گفت: شورای نگهبان با این همه فیلترینگ آخر سر این افراد را احراز صلاحیت کرده و حالا عده‌ای می‌گویند همین‌ها هم نفوذی هستند.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدگاه اصلاح طلبان برای مجلس آینده نیز گفت: دیدگاه ما در خصوص اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، تحولات اداری، روابط بین المللی و... کاملا روشن است و اگر قرار باشد ما اقتصاد را در مجلس آینده حل کنیم باید سیاست را در نظر گیریم.

 

وی در ادامه به سوالات برخی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پاسخ داد.

 

کواکبیان در پاسخ به این سوال که در خصوص ائتلاف لیست اصلاح طلبان پاسخ دهید که کسانی مثل جلالی که قبلا در طیف اصلاح طلبی نبودند چرا هم اکنون باید در لیست ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان قرار گیرند و اینکه آیا آدم کم آوردید که کسانی مثل جلالی را به لیست اضافه کردید گفت: آقای جلالی در لیست ما است اما مفهومش این نیست که مواضع صددرصد ایشان را تایید کرده باشیم این یک ائتلاف بزرگ با حامیان دولت بوده است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بله درست می‌گویید ما آدم کم آوردیم چرا که شورای نگهبان تنها ۴ نفر از افراد سر‌شناس را در تهران احراز صلاحیت کرد که من آقای عارف و مهجوری جزو آن‌ها بودیم باقی لیست ائتلاف را با مذاکره با حامیان دولت جمع کردیم.

 

وی تاکید کرد: کسانی که در مجلس قبل نشان دادند یک دستمال آن‌ها می‌تواند قیصریه را به آتش بکشد دیگر نباید وارد مجلس شوند. از نظرمن چه قانون مجلس چه قانون شورای نگهبان در کل قانون ما مشکل دارد. پس فایده نخواهد داشت که ما به ۱۲ نفر از اعضای شورای نگهبان حمله کنیم اما این را بدانید که معتقدیم علی رغم چیزی که شورای نگهبان می‌گوید که باید صلاحیت افراد را احراز کنیم ما می‌گوییم به جای احراز صلاحیت افراد باید عدم صلاحیت آن‌ها احراز شود. هم چنین این را باید در نظر داشت که رهبر مگر فقط فقیه است او باید عادل، عالم، مسلط به امور روز جامعه و.... باشد پس اگر این طور است باید در خبرگان هم می‌توانستیم بگوییم برخی از آن را حقوقدانان، فقها و سیاستمداران تشکیل دهند. نه اینکه فقط بگوییم اجتهاد ملاک است و با دادن یک آزمون صلاحیت مجتهد مشخص می‌شود این‌ها از مشکلات خود شورای نگهبان است که البته ما علی رغم همه این مشکلات به آن‌ها تمکین می‌کنیم.

 

کواکبیان یاداور شد: من در مجلس هفتم سر یک چیز بیهوده رد صلاحیت شدم ولی تمکین کردم چرا که به هیچ عنوان حمله به شورای نگهبان مورد قبول ما نیست.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی براینکه چرا در سالن حجاب که برای تبلیغ لیست اصلاح طلبان برنامه داشت هنگامی که شعار رفع حصر داده شد دوستان شما آهنگ را زیاد کردند که صدای شعار شنیده نشود پاسخ دهید آیا از این شعار‌ها می‌ترسید؟ پس چگونه می‌خواهید در مجلس از آن دفاع کنید؟ گفت: یعنی اصلاحات درون نظام را قبول داریم ما اصلاح بر نیستیم بلکه اصلاح در هستیم پس بدانید اصلاحات منحصر به شخص خاصی نیست اصلاحاتی که ما از آن صحبت می‌کنیم دست روی خواسته‌های به حق مردم می‌گذارد و برای مردم است.

 

وی در خصوص موضع فردی‌اش در رابطه با رفع حصر نیز اظهار داشت: من هیچ‌گاه به قوه قضاییه و حکم آن‌ها انتقاد نداشتم مصوبه رفع حصر مصوبه‌ای بود در زمان دولت قبل اما این مصوبه باید به تایید مقام معظم رهبری می‌رسید و بار‌ها در این خصوص و حتی در برنامه‌های تلویزیونی شخصا از ایشان خواستم تا تدبیری در خصوص این افراد بیندیشند.

 

کواکبیان گفت: هم چنین افرادی که از سوی قوه قضاییه ممنوع التصویر یا بیان شدند مصوبه رسمی در خصوص آن نه در مجلس تصویب شده و نه شورای عالی امنیت مصوبه‌اش را صادر کرده است این را هم به خاطر داشته باشید که ما هر کاری می‌کنیم ربطی به خاوری، امیرمنصور آریا، جزایری، زنجانی و مرتضوی ندارد چرا که ما دنبال دو رای حلال هستیم پس برای ما بیشتر تبلیغ کنید.

انتها پیام/م

انتخابات تعیین شورای مرکزی "انجمن اسلامی دانشجویان تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان" برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، ظهر امروز انتخابات تعیین شورای مرکزی "انجمن اسلامی دانشجویان تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان" برگزار شد.

 

طبق قانون برگزاری انتخابات به منظور تعیین هیئت شورای مرکزی، برعهده هیئت موسس آن تشکل می باشد.

 

لازم به ذکر است شورای نظارت بر فعالیت تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی همدان در سال جاری با درخواست تشکیل این تشکل دانشجویی موافقت اصولی کرد و در دی ماه نیز اساسنامه این تشکل به تصویب رسید.

انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، سه تن از کاندیدای مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک که به همت مجمع تشکل های دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شده بود حضور پیدا کردند.

حاجی بابایی، حسنی حلم و شمس سه کاندیدایی بودند که در برنامه حاضر شده بودند.

لازم به ذکر است نیکو، دیگر کاندید مدعو، در برنامه حاضر نشد.

از دیگر حواشی این برنامه حضور حسنی حلم با حدود 45 دقیقه تاخیر در برنامه بود.

در زیر می توانید گزارش تصویری این برنامه را ببینید.

به گزارش صدای دانشجو، تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "من به ... رای نمیدهم" در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

گزارش تصویری مربوطه را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه ای آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی و حجت الاسلام دکتر شعبانی را به عنوان کاندیداهای اصلح در انتخابات مجلس خبرگان رهبری معرفی کرد.

به گزارش صدای دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان کاندیدای اصلح خود در انتخابات خبرگان را معرفی کرد.

گزیده هایی از بیانیه به شرح زیر است:

بسمه رب الشهدا والصدیقین
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
و بايد از ميان شما، گروهى، [مردم را] به نيكى دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتى بازدارند، و آنان همان رستگارانند.(104 آل عمران)
به کسانی و مجموعه‌هایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقه‌مندی به انقلاب لیست داده‌اند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و درود و سلام بر امام عصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای(حفظه الله) و همچنین سلام و درود بر مردم شریف، شهید پرور، مؤمن و صبور دارالمؤمنین همدان.

ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون شهیدان و رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، طی 37 سال گذشته شاهد حضور همیشگی مردم مؤمن و بصیر خود در صحنه های سیاسی و جلوه های مردم سالاری دینی بوده است.
اکنون نیز بعد از شکست فتنه آمریکایی -اسرائیلی 88 و در فضای پسا توافق شاهدیم که مقام معظم رهبری مکررا مسئله نفوذ را مطرح می کنند و نیک می دانیم که مسئله نفوذ در سطح کلان یعنی نفوذ جریانی با تفکر و گرایش متمایل به غرب در نهاد های تصمیم گیر در نظام اسلامی من جمله مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که در پی استحاله نظام و دگرگونی در مواضع و آرمان های انقلابی آن است. ان شاءالله همچون گذشته مردم با بصیرت و درایت ،با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح این فتنه را نیز ناکام می گزارند.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یک مجموعه انقلابی از سال 1373 در دانشگاه بوعلی سینا همدان وسپس در سائر دانشگاه های استان توسط جمعی از دانشجویان مؤمن و انقلابی تشکیل گردیده است که تا هم اکنون به لطف خداوند متعال و توسل به اهل بیت علیهم السلام و توجه کامل به نصیحت های ولایی و پدرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به حیات خود ادامه داده است. همچنان که برای مردم ولایت مدار و شهید پرور دارالمؤمنین همدان مشخص است جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یک تشکیلات اسلامی فراتر از جریان های سیاسی و صرفا به عنوان یک جریان برخاسته از متن دانشجویان شناخته می شود و طی سال های گذشته بنا به وظیفه روشنگری خود به عنوان تنها تشکل دانشجویی در میان تشکل های دانشجویی موجود در برخی از انتخابات ها و باتوجه به شرایط و منویات مقام معظم رهبری، علاوه بر معرفی معیار های انتخاب اصلح به صورت مصداقی به معرفی کاندیداهای اصلح نیز پرداخته است. آنچه در فرآیند این معرفی بسیار حائز اهمیت می باشد این است که بررسی انجام شده در شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا صرفا باتوجه به معیار های مطروح از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد و همانگونه که عنوان شد جامعه اسلامی دانشجویان بری از جریان ها و احزاب سیاسی می باشد هرچند که ممکن است فردا روزی بدخواهان و بدفکران با نیات شوم خود تصمیم های کاملا مستقل و مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا که در شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اتخاذ گردیده است را به گونه ای دیگر در میان مردم عنوان کنند که با توجه به تیزبینی و فهم کامل مردم عزیز از این نکته هیچ ابایی وجود ندارد. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا طی سال های گذشته از کاندیداهای موجود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شناختی به دست آورده است که این شناخت باتوجه به مجموع اعمال، رفتار و موضع گیری های شخصی و یا اعمال، رفتار و موضع گیری های مرتبطین ، بیت و دفاتر بزرگوارانی است که برای حضور در مجلس خبرگان رهبری خود را در معرض قضاوت مردم و دانشجویان( در مجامع مختلف و همچنین درجلسات پرسش وپاسخ دانشجوییکه اخیرا برگزار شده است) قرار داده اند. آنچه به عنوان مهمترین معیار برای تصمیم گیری در اعلام حمایت از کاندیداهای حاضر در ساحت مجلس خبرگان رهبری برای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است عبارت است از:
- محکم و استوار بودن در زمینه مبانی ولایت مطلقه فقیه،
- برخوردار بودن از دفاتر، بیت و مرتبطین عاری از حاشیه و تصمیم ساز و تصمیم گیر بودن شخص کاندیداها در تصمیم های مهم در عین توجه به معنای درست و صحیح مشورت،
- اعلام برائت علنی و بدون واهمه از جریانی که مدعی شورایی شدن و نظارت بر عملکرد رهبری می باشد وعدم ارتباط با آن ها ،
- پایبند بودن عملی و اصولی به آرمان های رفیع انقلاب اسلامی ، امام راحل و مقام معظم رهبری،
- ارتباط چهره به چهره با مردم عزیز ولایت مدار و شهید پرور دارالمومنین همدان از طریق منبرهای وعظ و خطابه،
- دقت در هزینه های انتخاباتی ،شفافیت مالی دوری از اسراف و تجمل و رعایت اصل ساده زیستی و دوری از جریان های قدرت و ثروت.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی
سینا با توجه به مجموع شرایط ذکر شده، معیار های انتخاب اصلح در گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت قاطع خود را از گفتمان انقلاب اسلامی اعلام می دارد و ضمن احترام برای همه نامزدهای محترم، حضرت آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی و حضرت حجة الاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله شعبانی را به عنوان نامزد های اصلح و مورد حمایت خود معرفی می نماید. لازم به ذکر است هر دو بزرگوار در سنگر تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، روشنگری در برابر انحراف و ارتجاع نقش مهمی در سال های گذشته ایفا نموده و دارای پشتوانه ی علمی و عملی برای تصدی کرسی مجلس خبرگان رهبری، التزام و اعتقاد قلبی و عملی به مبانی انقلاب و ولایت مطلقه ی فقیه هستند.
در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اعلام میدارد به جمع بندی برای ورود مصداقی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نرسیده است اما به همه مردم عزیز توصیه داریم بنا به فرموده مقام معظم رهبری به لیست جریان های انقلابی و متعهد به گفتمان انقلاب اسلامی اعتماد نمایند
والسلام علی من التبع الهدی
شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا
30 بهمن ماه 1394

انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، کارگاه دو روزه "گفتمان سازی مسائل زنان وخانواده" به همت معاونت خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

شادکام در تشریح برنامه های این کارگاه دو روزه به خبرنگار صدای دانشجو گفت: این دوره با هدف آشنایی دانشجویان دختر بسیجی با مسائل نظام حقوق زن در اسلام، کرامت زن، خانواده و رسانه های جدید برگزار شد.

وی گفت: در این که 65 نفر از دانشجویان بسیجی دختر دانشگاه های همدان شرکت کرده بودند 7 کلاس آموزشی با موضوعات حوزه زنان و خانواده برگزار گردید.

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS