وي لاريجاني را اهل زد و بند مطرح كرده و عارف را گزينه "بي عرضه و ناتوان" معرفي كرده است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، آقاي علي مطهري در گفتگو با برخي اعضاي فهرست "صداي ملت" از اعلام آمادگي اش جهت رياست مجلس دهم، خبر داده است.

وي لاريجاني را اهل زد و بند مطرح كرده و عارف را گزينه "بي عرضه و ناتوان" معرفي كرده است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شعار صدای ملت مبنی بر «رونق اقتصادی» درباره انتقادات به دولت در این زمینه اظهار داشت: ما باید شرایط دولت را درک کنیم، هنوز تحریم‌ها به صورت کامل برداشته نشده و قضیه کاهش قیمت نفت مسئله کوچکی نبوده و بودجه سال 94 و درآمدهای پیش‌بینی شده به طور کامل حاصل نشده است.

مطهری ادامه داد:‌ تا چند ماه قبل می‌گفتند 65 درصد درآمد بودجه تحقق پیدا کرده و طبعا دست دولت در خیلی امور  بسته شده است، یعنی بسیاری از پروژه‌های عمرانی تعدیل شد و خود به خود بیکاری ایجاد می‌شود و دولت فقط می‌تواند حقوق کارمندانش را بدهد که در آن نیز با مشکل مواجه است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که آیا دولت بدون در نظر گرفتن این شرایط به مردم وعده‌های اقتصادی پسابرجام را داده است، تصریح کرد: دولت وعده‌ای نداده است.

وی درباره اینکه اما دولت تاکید داشت مشکل آب هم پس از برجام حل می‌شود و حل مشکلات اقتصادی را به رفع تحریم‌ها گره زد، توضیح داد: حالا به طور طبیعی می‌گویند اگر سوئیفت برقرار شود، تحریم بانکی هم از بین برود و تحریم‌ها به طور کلی برداشته شود، تسهیلی در روابط اقتصادی ایجاد می‌شود و طبعا در آینده بازار کسب و کار بهتر خواهد شد.

مطهری درباره این نکته که آیا این مسئله باعث ایجاد امید کاذب در مردم برای بهبود وضعیت اقتصاد ایجاد نکرد، گفت: البته قبول دارم دولت یک مقدار بیش از حد بر این موضوع تاکید کرد و مانور داد و انتظار مردم را بالا برد و اگر این کار را نمی‌کرد، بهتر بود.

*مطالبات اقتصادی مردم هیچ وقت تمام نمی‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حالا دولت که این کار را کرده، مخالفان سیاسی نباید از آن بهره‌برداری کنند، در پاسخ به اینکه بالاخره این مباحث مطالبات مردم است، یادآور شد: مطالبات اقتصادی مردم همیشه وجود دارد و هیچ وقت تمام نمی‌شود.

وی درباره اینکه وعده‌های ویژه اقتصادی برای بعد از برجام به مردم داده شده بود، اظهار داشت: خیر، هیچ وعده ویژه‌ای به مردم داده نشده بود بلکه گفتند اوضاع بهتر می‌شود و قاعدتا بهتر خواهد شد چرا که این بحثی نیست که پنهان باشد. وقتی تحریم برداشته شود گشایش اقتصادی نیز ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/م

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به لیست معرفی شده بی‌بی‌سی اعلام کرد: هرچه سریع‌تر از این لیست کذایی اعلام برائت کنید و یا از آن خارج شوید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به حاضرین در لیست معرفی شده بی بی سی اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرات آیات و اساتید حوزه و دانشگاه:

آقایان امینی، امامی کاشانی، موحدی کرمانی، میر محمدی، محمدی ری شهری، شاه آبادی، سجادی عطا آبادی، دری نجف آبادی، فاضل گلپایگانی و اسماعیلی.

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید این روزها توسط رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله بی بی سی و صدای آمریکا و یا رادیو فردا که همگان می دانند این رسانه ها از جمله بی بی سی و صدای آمریکا تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت خارجه و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس و سازمان سیا اداره می شوند، مطالبی گفته شده است که تعجب همگان را برانگیخته است.

 

اخیرا شاهد آنیم همان رسانه هایی که روزی انتخابات را تحریم می کردند، لیست هایی را برای انتخابات به مردم معرفی می کنند و متاسفانه باید گفت در همان لیستی که توسط رسانه های معارض جمهوری اسلامی بیان شده، نام بزرگوارانی چون شما را می بینیم که مایه تعجب امت انقلابی است.

به منزله تکلیف دانشجویی و از باب یادآوری به شما عرض می کنیم که هرچه سریع تر راه خود را از دشمن جدا کرده و از این فتنه انگلیسی و لیستی که توسط انگلیس خبیث این جورثمه فساد و تباهی تهیه شده اعلام برائت کنید؛ چرا که دوست نداریم اسم شما هم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به عنوان خواص بی بصیرت ثبت شود که البته امیدواریم چنین امری نیز صورت نگیرد.

حضرات آیات عظام همگی شما عزیزان از بزرگان این انقلاب و نهضت هستید و تمامی مردم از شما به عنوان بزرگان نظام انتظار دارند هرچه سریع تر از این لیست کذایی اعلام برائت کنید و یا از آن خارج شوید.

حق بدهید به مردم شریف که برایشان سئوال شود چرا شما عزیزان باید در لیستی قرار گیرید که مورد تایید دشمان این ملت است و یا اینکه نام شما در کنار کسانی قرار گیرید که در فتنه ۸۸ به تعبیر رهبری انقلاب نظام را تا پرتگاه بردند و هم اکنون هم با حمله های مکرر خود به شورای نگهبان این نهاد مقدس و مورد اعتماد امام و رهبری را به قهقرا می برند.

حضرات آیات عظام این را بدانید که امت انقلابی ایران مطیع امر ولایت و امام خود هستند و در هفتم اسفند ماه نه بزرگی را به فتنه انگلیسی خواهند گفت و البته امید داریم در این حرکت همگانی ملت شریف، شما هم حاضر باشید ودر این آزمون بزرگ سربلند بیرون آیید.

 

در آخر کلام نظر جنابتان را به سخنانی از امام صادق(ع) و امام راحل(ره) که همچنان ملت ایران در بیعت با امام خود هستند جلب می کنم باشد که موجب بصیرت و هدایت مردم عزیز و خواص نیز شود.

امام صادق (ع) می فرمایند: از میان دونفر آن را که مطلوب دشمنان ماست کنار بگذارید وآن را که مورد خشم و غضب دشمنان ماست ترجیح دهید.

امام راحل (ره) می فرمایند: اگر چنانچه آمریکا و انگلیس از ما تعریف کنند و روزنامه های آنان از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند قضیه چیست؟ یک قضیه ای است که دارند تعریف می کنند.

و یا در جایی دیگر می فرمایند: آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند، باید عزا گرفت، آن روز که کارتر وریگان از ما تعریف کنند، معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است.

فاعتبر یا اولی الابصار.

انتها پیام/م

فائزه هاشمی رفسنجانی گفت که هیچ دلیلی برای اعلام برائت از حمایت رسانه‌های انگلیسی از برخی فهرست‌های انتخاباتی نمی‌بیند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به‌دلیل نقش آفرینی در فتنه 88 سابقه محکومیت و زندان دارد به حمایت از  رسانه سلطنتی انگلیس بی بی سی پرداخت.

وی در پاسخ به خبرنگار که از او می‌پرسد "با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی همچون بی بی سی انگلیس از اصلاح‌طلبان تمجید می‌کنند و چهره بسیار بدی از این رسانه‌‌ها در میان مردم وجود دارد، تحلیل شما از این رخداد چیست؟ و چرا اعلام برائتی از سوی اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گیرد"، پاسخ می‌دهد: من این چیزی که شما می‌گویید را اصلاَ ندیده‌ام و اعلام برائت از چه چیزی باید صورت بگیرد؟ اینکه می‌گویید چهره بدی {از رسانه‌های بیگانه} وجود دارد قبول ندارم.

 فائزه هاشمی پیشتر در مصاحبه با روزنامه فیگارو با اشاره 6 ماه زندانی شدنش مدعی شده بود: زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شده که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

بخش فارسی رسانه سلطنتی انگلیس بی بی سی اخیراَ با دعوت از برخی اصلاح‌طلبان فراری همچون نورالدین پیرموذن نماینده مجلس ششم، رسما به به تعریف و تمجید از لیست جریان اصلاح‌طلب برخاسته بود. همچنین این رسانه سلطنتی در روزهای گذشته تلاش گسترده‌ای را برای رای نیاوردن فقهایی همچون علامه مصباح  و آیات جنتی و یزدی در انتخابات مجلس خبرگان و در مقابل رای آوری لیست هاشمی رفسنجانی کرده است.

هفته گذشته رهبرمعظم انقلاب نیز در دیدار  با جمعی از مردم آذربایجان شرقی با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله بی بی سی به جبهه‌بندی داخلی انتخابات  و اینکه دشمن «دستورالعمل می‌دهد که به چه کسی رأی بدهید یا ندهید» فرموده بودند:«رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران... اینکه ما عرض می‌کنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه میخواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه میخواهد، عکس او عمل میکنی؛ معلوم است.»
انتهای پیام/م

نامه تحلیلی مهدی بلوکات خطاب به جوانان انقلابی و فعالین اصولگرا؛
جریان انقلابی تردید نکند در صورت تعلل، مجلسی می‌‌آید که در دهان انقلابیون "سیمان" خواهد ریخت
نکند خدای نکرده چون سلیقم و ذائقه و تشخیص امثال ما در لیست محقق نشده، راه تشتت و تفرقه در مقابل رقیب و دشمن متحد در پیش بگیریم و بدانیم که سکوت و کم عملی ما، به نفع جریان غیرانقلابی تمام خواهد شد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ مهدی بلوکات* نامه ای را به جوانان انقلابی و فعالین اصولگرا درباره  انتخابات پیشرو منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

دوستان و برادران عزیز
جوانان و دانشجویان انقلابی و فعالین محترم جبهه اصولگرایی
با سلام؛

حالا که تنها 4 روز تا موعد انتخابات باقی مانده، بایستی بدون اتلاف وقت و پرداختن به مقدمات و حواشی، حرف ها و سخنان را، صریح و شفاف و بی پرده گفت.

خطر اصلاح طلبان و لیست های مورد حمایت بی بی سی و اپوزیسیون خارج نشین، در این انتخابات را نباید ساده انگاشت و علی الظاهر همه دوستان اصولگرا و انقلابی بر این مسئله اتفاق نظر دارند.

عملکرد دو ساله جریان مذکور هم گواه این مدعی است که خطوط قرمز گفتمان انقلاب اسلامی، برای برخی افراد و جریان ها چندان اهمیت ندارد؛ حتی اگر آن خطوط قرمز مسئله استقلال و عزت کشور باشد.

حالا هم که موسم انتخابات شده، گریزی از رقابت با ایشان نیست و در این مسیر، دوستان اصولگرا و جوانان و دانشجویان انقلابی چند راه بیشتر پیش رو ندارند.

راه اول اینکه سکوت کنند و تماشاگر صحنه انتخابات باشند که در اینصورت، ظلم به انقلاب و رهبری است. چرا که اگر جوانان انقلابی و فعالین اصولگرا، در چنین مقطعی حرف نزنند و با صراحت و شهامت وارد میدان نشوند، انقلابی بودن چه فایده ای خواهد داشت؟ حرف و عمل «به موقع» از چه کسانی باید سر بزند؟ واضح است که این راه، ناصواب و غیر منطقی است.

راه دوم اینکه جوانان انقلابی و فعالین اصولگرا، به میدان بیایند و از جریان انقلابی حاضر در رقابت انتخابات دفاع نمایند، اما صرفاً دفاع گفتمانی و سخن گفتن از کلیات و شاخص ها و ملاک ها و ...
خب، البته این راه شاید بد نباشد ولی کاملا حداقلی است. راهی است که نه تنها به شفاف شدن اوضاع برای مردم و عموم دانشجویان و جوانان کمکی نمی کند، بلکه بر غبار آلوده شدن فضا هم خواهد افزود.

بدین معنا، حرف زدن از کلیات و مبانی، بدون ارائه مصداق، شاید در ظاهر متفاوت با راه اول (یعنی سکوت) باشد، ولی در نتیجه تفاوت چندانی نخواهد داشت. چه اینکه رقیب هم، خود را مدعی گفتمان انقلاب اسلامی و خط امام می داند و شاخص ها و ملاک هایی را طرح می کند که در مقام نظر، بعضا قابل دفاع هم است! پس این راه هم موضع گیری «به هنگام و به اندازه» نیست.

راه سومی که بخشی از فعالین اصولگرا و جوانان انقلابی در پیش گرفته‌اند، حمایت از لیست ائتلاف اصولگرایان، اما با منطق "30-x" است که البته بازه تغییرات این عدد  x  بزرگتر از 1 و کوچکتر از 30 است!

رهروان راه سوم، با منطق‌ها و دلایل مختلف از جمله «حجت و تکلیف شرعی» برای خود، x های گوناگون تعیین می‌کنند و به لیست‌ها و مصادیق مختلفی می‌رسند.

در رابطه با این راه(راه سوم) نکاتی وجود دارد که خواهش می کنم، فعالین محترم اصولگرا و دانشجویان و جوانان انقلابی به آن توجه داشته باشند.

بدیهی است که هر کس مختار است به هر شخص یا هر لیستی و با هر منطق و هر حجتی رای بدهد. پس اجباری در کار نیست و جوانان محترم انقلابی و فعالین اصولگرا می توانند برای اساس تشخیص خود عمل کنند. اما این زمانی است که فقط پای رای شخص خودشان در میان باشد و نه بدنه اجتماعیِ انقلابی و عموم مردم و جوانان. این دوستان می‌خواهند به اطرافیان خود و افرادی که از ایشان مشورت می گیرند یا به ایشان رجوع می کنند چه بگویند؟

می خواهند لیست  "30-x" را که خودشان اجتهاد کرده‌اند، به همه ارائه و پیشنهاد کنند یا لیست کامل 30 نفره ائتلاف اصولگرایان را؟

اگر لیست "30-x"را ترویج و تبلیغ کنند که خب، عملاً در جریان اصولگرایی وحدت شکنی کرده اند و این کار، عملی خلاف تکلیف و غیر منطقی است که دلایلش را در بخش های بعدی یاداشت عرض خواهم کرد.

اما اگر مردم و اطرافیان را به لیست کامل 30 نفره ائتلاف اصولگرایان سفارش و ترغیب کنند، در حالی خودشان به این سفارش و ترویج اعتقادی ندارند، این هم کاری غیراخلاقی و غیرقابل دفاع است.

در نتیجه، راه سوم هم به نتیجه ای مشابه راه های اول و دوم خواهد انجامید و این یعنی بی عملی، بدون موضع بودن و سکوت جریان انقلابی در بزنگاه انتخابات.

یک راه بیشتر باقی نمی ماند و آن هم راه چهارم است.

راه چهارم عبارت است از پذیرش منطقی، اعتقادی و قلبی لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان و دفاع جانانه و تبلیغ آن در سطح جامعه که البته در این اندک زمان باقی مانده، قدری سخت است.

قبول دارم که پذیرش همه مصادیق 30 نفره ائتلاف اصولگرایان کار مشکلی است.

قبول دارم که عملکرد بخشی از ائتلاف فعلی در گذشته، به زعم بدنه اجتماعی اصولگرایی و انقلابی در مواردی مانند برجام و ... قابل دفاع نیست.

قبول دارم که این لیست می‌شد خیلی بهتر از این باشد؛ اما چاره چیست؟

دست روی دست بگذاریم تا مجلس ششم دیگری شکل بگیرد که دیگر مسئله‌اش نه تنها برجام، که اصل ولایت فقیه و اصل انقلاب و استقلال کشور بوده است؟

دست روی دست بگذاریم که جریان مسبب و حامی فتنه 88  که می خواستند نظام را براندازی کنند، به قدرت برگردد و اسم رمز «برجام 2» طرح و لایحه برای رفع حصر و تطهیر موسوی و کروبی و خاتمی بدهند؟

دست روی دست بگذاریم که جریانی که حتی حاضر به اعلام برائت از بی بی سی و انگلیس هم نیست زمام امور را در دست بگیرد؟

دست روی دست بگذاریم که جریانی که برای پیش بردن اهداف سیاسی‌اش حتی از گفتن دروغ هم ابایی ندارد زمام امور را در دست بگیرد؟

دست روی دست بگذاریم که این بار به جای قلب رآکتور اراک، در قلب و دهان انقلابیون و دلسوزان کشور سیمان و بتن بریزند؟

دست روی دست بگذاریم که برخی با قراردادهای غیرشفاف و محرمانه، صنعت نفت را دوباره از ملت بگیرند و به بیگانگان تقدیم کنند؟

دوستان و فعالین محترم اصولگرا و برادران عزیز انقلابی

خواهش می کنم بیاییم و قدری واقع بینانه تر و تکلیف‌ مدارانه‌تر فضا را رصد کنیم.

حتی اگر تمام فعالین اصولگرا و جوانان انقلابی، بصورت اعتقادی و جهادی، و با جان و دل و تمام قوا، هم خود به لیست کامل 30 نفره ائتلاف اصولگرایان رای بدهند و هم به میدان عمل بیایند و اطرافیان و بدنه اجتماعی انقلاب و عموم مردم را برای رای به لیست مذکور اقناع و توجیه و تشویق کنند، باز هم معلوم نیست پیروزی حاصل شود و جلوی نفوذ جریان سازش کار و غیر انقلابی به مجلس رفته شود!

چه رسد به شرایط موجود -که با کمال معذرت- برخی دوستان عزیزمان، گوشه عزلت گرفته و در اعتراض به نحوه چینش لیست، راهی دیگر در پیش گرفته‌اند و از ظرفیت بی بدیلشان استفاده نمی کنند.

با عرض پوزش، چرا برخی دوستانمان که در دوره قبل انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری، با دل و جان و با دادن هزینه های بسیار بالای سیاسی و رسانه ای، خود را به آب و آتش می زدند که جریان مطبوعشان در انتخابات پیروز شود، امروز حاضر نیستند از آبرو و اعتبار خود برای جلوگیری از نفوذ جریان غیر انقلابی به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هزینه دهند.

دوستان عزیز، زمانی باقی نمانده است و وقت چه کنم، چه کنم و تردید نیست!

در این چند روز باقی مانده، حرف‌های چند پهلو و غیرشفاف، هیچ مشکلی را حل نمی کند و بایستی با صداقت و تمام قد از لیست کاندیداهای انقلابی حاضر در میدان انتخابات دفاع کرد.

این کار، دقیقاً همان کاری است که رقیب‌مان به خوبی انجام می‌دهد و در تمام سطوح، حتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ابایی از طرح شفاف و بی چون و چرای مصداق و لیست مد نظر خود ندارد.

ولی در مقابل، برخی دوستان ما در فاصله چند روز مانده به انتخابات، همچنان درگیر مباحث فلسفی و نظری هستند که بالاخره حجت شرعی  ما برای رای دادن چیست؟ هنوز بحث بر سر آن است که آیا از حمایت و نقش آفرینی امثال آقایان مصباح ، موحدی کرمانی و یزدی برای ائتلاف 30 نفره اصولگرایان، می توان به حجت شرعی رسید یا خیر؟

اگر بنا بر شناخت و حجت شخصی است و برخی دوستانمان می‌گویند که وقتی خودمان شناخت داریم، نیاز به تشخیص امثال آقایان یزدی، مصباح و موحدی کرمانی و سایر اعضای ائتلاف نیست، دیگر در جبهه اصولگرایی سنگ روی سنگ بند نمی شود و به تعداد همه آدم ها و افراد بایستی لیست داشته باشیم؟

در اینصورت دیگر کار جمعی و تشکیلاتی در حوزه سیاست معنی ندارد و هر کس برود و کار خود را بکند و ساز خود را بنوازد؟!

نکند خدای نکرده چون سلیقم و ذائقه و تشخیص امثال ما در لیست محقق نشده، راه تشتت و تفرقه در مقابل رقیب و دشمن متحد در پیش بگیریم و بدانیم که سکوت و کم عملی ما، به نفع جریان غیر انقلابی تمام خواهد شد.

در پایان مجددا از همه دوستان و برادران انقلابی خواهش می‌کنم قفل سکوت بشکنند و در بزنگاه این انتخابات راه بی عملی در پیش نگیرند و به میدان بیایند همچنان که در دوره ای قبل به میدان آمدند که در این اینصورت انشاالله نصرت و پیروزی همچون گذشته از آن جریان انقلابی خواهد بود و جلوی برخی انحرافات که از دو سال گذشته به کشور و مردم تحمیل شده است گرفته خواهد شد.

با تجدید احترام
مهدی بلوکات
دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه های سراسر کشور

انتها پیام/م

عبدالملکی: دغدغه امروز مردم مطالبات سیاسی نیست/ حضرتی: با کارشناسی و کارشناسی ارشد هم می شود مشکل اقتصاد را حل کرد

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ الیاس حضرتی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگ ترین انقلاب های تاریخ در قرن بیستم و بیست و یکم است. افزود: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان تهران با اشاره به اینکه مردم در تعیین ساختار سیاسی کشور و جهت گیری مدیریت حکومت نظر می دهند فلسفه مردمسالاری را بر همین اساس معرفی کرد.
وی ادامه داد: دلیل اصلی اتخاذ نام جمهوری اسلامی برای نظام سیاسی ایران بر همین اساس بوده است.

حضرتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده ای با اصل وقوع و تشکیل نظام جمهوری و وجود قانون اساسی و رای مردم مخالف بودند اما امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب شخصیت مقتدری بود که ارتباطی تنگاتنگ با مردم داشت که اجازه ندادند خواست مردم نادیده گرفته شود. گفت: اقتدار امام خمینی(ره) و رابطه عاطفی مردم با ایشان باعث شد تا گروه های لیبرالی، مارکسیستی و مذهبی با ایشان همراه شوند. جمهوریت و اسلامیت به مثابه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی در منظر بنیانگذار کبیر انقلاب جایگاهی ویژه و مهم داشت.

این نامزد اصلاح طلب ادامه داد: عده ای می گفتند باید غرب زده شویم تا کشور را نجات دهیم و عده ای از این طرف می گفتند رای مردم معنا ندارد. امام درمقابل آنها مقاومت کرد. انتخابات را به عنوان پایه نظام کشور برگزید. امام گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. امام احساس می کرد باید فرصت پیش آمده را غنیمت شمرد و باید از خواسته مردم و اسلام ناب استفاده کرد.

وی با اشاره به گفتگوی خبرنگار فرانسوی که از امام پرسید چه نوع جمهوری را برای نظام سیاسی ایران می خواهید اجرا کنید؛ گفت: امام(ره) در پاسخ فرمودند همان مدل جمهوری ای که در دنیا مرسوم است اما محتوای اسلامی داریم که پایه سند و میثاق ملی شد. متحجران و افراطی ها در طول همه سال های پس از انقلاب هزینه های سنگینی را به نظام و مردم تحمیل کرده اند.

حضرتی معتقد است اصلاح طلبان دردسرها و هزینه های سنگینی درباره جمهوریت داده اند. تحجرگرایان همچنان در دو طرف در مسیر انقلاب کارشکنی می کنند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی مورد تایید امام و همه مردم ایران باعث شد تا منفعلان غرب زده و متحجران عقب نشینی کنند، همه حرف ما بر این است که دنبال اجرایی کردن کامل قانون اساسی هستیم که نتیجه تلاش مردم و خواست آنان است. با قرار گرفتن زیر چتر قانون، امنیت همه فراهم می شود. محوریت قانون می تواند مایه رفع نگرانی امت و ملت شود.

وی گفت: اگر در دانشگاه با تشکیلاتی مخالفت می شود یا اگر روزنامه ای مجبور به رعایت ممنوع التصویری می شوند یا کاندیدایی رد صلاحیت می شود باید به حکم قانون و نه سلیقه باشد.

حضرتی پیرامون ائتلاف اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان با تمام مشکلاتی که داشته اند با اعتدالگریان ائتلاف کرده و لیست انتخاباتی داده اند اما می بینیم که رسانه ملی باز هم در اختیار جریان رقیب است.

این نامزد اصلاح طلب ابراز عقیده کرد: رسانه ملی متعلق به همه مردم و جریان های سیاسی و فکری ایران است. اصلاح طلبان معتقدند که نهادها و تمامی ارگان های ملی باید در اختیار خواست و اراده مردم باشند نه آنکه گروهی سهم و اختیار بیشتری از رسانه ملی و نهادهای ملی داشته باشند.

وی پیرامون قانون گفت: قانون باید محور رفتار و عملکرد همه باشد. قانون مداری برای کشور و مردم آفرینش ساز است و از دید ما هر کس قانون را برنتابد محکوم است.

حضرتی در خصوص انتخابات پیش رو با بیان اینکه: حضور حداکثری مردم در تمامی بحران ها و بزنگاه ها مایه اقتدار ملی ایران شده است. افزود: برخی گروه های سیاسی با رفتارهای خطی و جناحی شان به دنبال بی انگیزه کردن مردم برای شرکت در انتخابات هستند. با وجود همه عوامل و بازی هایی که برخی برای بی انگیزه سازی مردم انجام می دهند تردیدی نیست که مردم پای صندق های رای می آیند و گام دوم را محکم تر از گام اول بر می دارند.

ین نامزد اصلاح طلب گفت: به شورای نگهبان اعتقاد دارم اما فیلتر اصلی مردم هستند. اعتبار و آبروی احزاب در گرو اعتباری است که در این فیلترها گذاشته شده است اما در حال حاضر و با وجود بیش از ٢٤٠ حزب پروانه دار، احزاب در ایران همچون مطبوعات بلاتکلیف اند.

وی در خصوص فضای انتخاباتی گفت: فعالیت احزاب در تهران نسبت به شهرستان ها قوی تر است اما وجود این همه حزب در کشور نشان دهنده بلاتکلیفی فعالیت حزبی در ایران است. نمایندگان تهران تاثیرگذار تر از نمایندگان شهرستان ها بوده اند که علت اصلی این اتفاق این است که شکل و شمایل انتخابات در تهران، شبه حزبی است.

این نماینده اسبق مجلس ابراز عقیده کرد: من به عنوان فردی که تجربه چهار دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد می گویم که ٨٠ درصد انرژی نمایندگان صرف اموری می شود که ربطی به وظیفه شان ندارد.  وی تاکید کرد: امیدوارم مجلس آینده مجلسی شجاع، جسور، کارشناس، مودب و در خدمت مصالح مردم باشد چرا که وکیل ملت باید با طبقات مختلف جامعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

الیاس حضرتی در پاسخ به این سوال که چرا در لیست اصلاح طلبان هیچ اقتصاددانی وجود ندارد، گفت: این گونه نیست که اقتصاددانی در لیست اصلاح طلبان نباشد بلکه افرادی با مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد حضور دارند و این کفایت می کند.

انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ اصلاح طلبان مدعی آزادی بیان، پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، هاشمی و کارگزارانش را یکی از مهم ترین موانع ایجاد توسعه سیاسی در ایران می دیدند. تکبر سازمانی عجین شده با روحیات و سابقه کارگزاران در کنار موضع از بالا به پایین هاشمی، آنها را به شدت آزار می داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رسانه های ضدانقلاب نه تنها انتخابات را تحریم نکردند بلکه تاکید دارند ضمن حضور در انتخابات «رأی سلبی» دهید!، این یک پدیده جدید است، که به این افراد رأی دهید و به این افراد رأی ندید؛ چی شده است که دشمن برای ما دلسوز شده است؟

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ظهر امروز (یکشنبه) در جمع فعالین فرهنگی و دانشگاهی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور در انتخابات یکی از مظاهر تعیین کننده سرنوشت کشور است، و وظیفه همه ما است کسانی را که درباره حضور در این انتخابات تردید دارند، تشویق کنیم که در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: طبیعی است که سلیقه‌ها برای انتخاب متفاوت باشد، اما بالاتر از این سلیقه ها برای مومن، تکلیف است. خوش‌آمد مومن تابع تکلیف است. لذا در انتخاب افراد انسان باید بین خود و خدا یک حجتی داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: اینکه دیگران سلیقه و ذائقه ما را بپسندند یا نه مهم نیست، مهم رضای خدا است. مهم این است که در روز قیامت برای رأی مان دلیل داشته باشیم. از ما خواسته اند برای تشخیص درست تلاش هم کنیم. البته اینکه تلاش کنیم و درست تشخیص دهیم نکته مهمی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی سری از افراد را خودمان از نزدیک می شناسیم، و صالح تر هستند، ما باید به آنها رأی دهیم، اما طبیعی است که خیلی از افراد اصلح را بخصوص در شهرهای بزرگ نمی شناسیم، اینجا همان رهنمودی است که حضرت آقا فرمودند، که "به کسانی رأی بدهید که به آنها اعتماد دارید و دارند لیست می دهند"؛ که این فرمایش رهبر انقلاب یک راه عقلانی است. البته در اینجا نیز باید اعتماد بین خود و خدا را نیز احساس کنیم، که وجود دارد، و این چیزی است که در همه دنیا هم اتفاق می افتد، البته در دنیا بیشتر این کارها حزبی است که، مردم آن کشور به یک حزب اعتماد دارند و به آن رأی می دهند، که این مسئله در کشور ما، زیاد جا افتاده نیست، البته اسماً حزب نیست اما کار حزبی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: متأسفانه در کشور ما گروه ها استفاده غنیمتی از حزب می کنند، اما غرامتی نمی پردازند. یعنی مواقعی که باید مسئولیتی برعهده بگیرند آن را نمی پذیرند. این به این معنی است که کار حزبی در کشور، نصف آن در حال  انجام شدن است.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها افزود: در این میان انتخاب در برهه ای از زمان ها سخت می شود؛ به این معنی که فردی را اصلح می دانیم که آن فرد به هر دلیلی رأی نمی آورد، که این دلایل با توجه به جریانات سیاسی است، که در این حالت باید یک فردی که در درجه پایین تری است انتخاب شود. یعنی اگر رأیی بین خوب و خوب تر باشد در این حالت باید خوب را انتخاب کرد. که همین مسئله بین بد و بدتر نیز است. اگر در انتخاب دیدیم که اگر به بد رأی ندهیم، بدتر انتخاب می شود، باید بد را انتخاب کنیم.

محمدیان در ادامه با بیان این مطلب که "همه این مسائل ذیل «تدبیر سیاسی» معرفی می شود"؛ ادامه داد: کسانی هستند که سعی در به راه انداختن دعوای بین اصلاح طلب و اصولگرا هستند، که این یک حرف انحرافی است. الآن دعوا بین انقلابی و ضدانقلاب است، مشکل ما با ضدانقلاب است که از اول، انقلاب را قبول نداشتند و یا وسط راه  خسته شدند و در طرف مقابل قرار گرفتند.

محمدیان با بیان این مطلب که باید ببینیم ضدانقلاب بدنبال چیست، ادامه داد: نکته قابل تامل در این انتخابات این است که رسانه های ضدانقلاب نه تنها انتخابات را تحریم نکردند بلکه تاکید دارند ضمن حضور در انتخابات «رأی سلبی» دهید!، این یک پدیده جدید است، که به این افراد رأی دهید و به این افراد رأی ندید؛ چی شده است که دشمن برای ما دلسوز شده است؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینکه رهبر انقلاب تاکید می کند که انگلیس دلش برای دخالت در انتخابات تنگ شده است، قطعاً اتفاقاتی در حال صورت گرفتن است. این به این معنی نیست که این افراد که دشمن به آنها دل بسته است افراد خائنی هستند، ما تا مطمئن نشدیم اصلا نمی گوییم این افراد خائن هستند؛ اما اینکه دشمن به کسانی که دل می بندد و امیدوار می شود، ممکن است در آنها ضعف هایی باشد؛ جالب اینجا است که بعضی از افراد افتخار می کنند که کلمه دشمن را به زبان نمی آورند، این در حالی است که دشمن وجود دارد و برای آنها هویت انقلابی ما مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان سخنان خود گفت: اینکه بگوییم من افتخار می کنم اسم دشمن را نیاوردم، که دشمن کار خود را رها نمی کند، دشمن در یک عده این ضعف را می بیند، وقتی می بیند کسی صراحتاً می گوید من هیچ وقت از کلمه دشمن استنفاده نمی کنم، بالاخره به آن امید می بندد. فکر می کند که دشمن مهربان می‌شود. شاید هم نیت آن فرد خیر و خدمت باشد. اما خط امام و انقلاب آن روحیه انقلابی است.

انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در همین خصوص و پیرامون وضعیت گروه های سیاسی حاضر در انتخابات، علی خضریان* در یادداشتی می نویسد: با نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گروه‌های سیاسی رفته‌رفته به تکاپوی انتخاباتی خود شتاب ‌بخشیده و فعل ‌و انفعالات بازیگران این عرصه اعم از عناصر سیاسی و گروه‌های تأثیرگذار به‌علاوه‌ی بررسی پیوندهای صورت گرفته در قالب ائتلاف های انتخاباتی که نقش به‌سزایی در آرایش نهایی انتخابات داشته است، می تواند زمینه ساز شناخت واقع بینانه تری از وضعیت کاندیداهای اصلی انتخابات شود.

جنجال‌های جشن رقص و آواز دانشگاه علوم پزشکی همدان تمامی ندارد؛
وقتی دانشجویان و اساتید بی‌اطلاع از محتوای جشن، آماج تهمت‌ها قرار می‌گیرند
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان درباره ماجرای پر سر و صدا و جنجالی جشن رقص و آواز که به بهانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده بود گفت: شخصیت‌های ارزشی و انقلابی دانشگاه که از برگزاری چنین جشنی بی اطلاع بودند، مقصر شناخته شده و مورد تهمت قرار گرفتند. این اتهامات در ایام انتخابات چه هدفی ممکن است داشته باشد؟

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ جشن انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حاشیه‌هایی همراه بود که در ابتدا واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه و در گام بعدی، توضیحات معاونت فرهنگی را به همراه داشت.

مجتبی عبادی مفتون، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در این باره گفت: برگزاری جشن 22 بهمن در سالن همایش های دانشگاه، در کنار نقاط مثبت و قابل تقدیری که داشت، حوادثی پیرامونش رخ داد که جای انتقاد داشت؛ اما مسئولین بجای پاسخ گویی به دنبال فرافکنی افتادند و دانشجویان و اساتید متدین و مذهبی را متهم کردند که این موضوعات در نهایت، چیزی جز دامن زدن به حواشی به وجود آمدن فضای امنیتی در پی دانشگاه نداشت.

عبادی مفتون در ادامه با اشاره به دانشجویان و اساتید ارزشی و انقلابی دانشگاه تاکید کرد: این افراد اصلا از برگزاری چنین جشنی بی اطلاع بودند در حالی که مقصر شناخته می شوند و به آن ها تهمت زده می‌شود.

وی ابراز عقیده کرد که این اتهامات در ایام انتخابات چه هدفی ممکن است داشته باشد؟

این فعال دانشجویی همچنین با بیان اینکه تشکل‌های اسلامی دانشگاه توسط مسئولین و برخی دانشجویان با اهداف خاص متهم می‌شوند، اظهار داشت: با این اقدامات وجهه این تشکل‌ها تخریب نخواهد شد.

عبادی مفتون یادآور شد: تردیدی نیست که تشکل‌های اسلامی مخالف جشن و شادی نیستند اما نه با هر روشی! روایات زیادی از معصومین که الگو و سرمشق ما هستند نقل شده که در این میان به دو سخن از امیر المومنین بسنده میکنم: «شادی مومن در چهره اوست» و «هرکس دلی را شاد کند، خداوند از آن شادی لطفی برای او قرار می‌دهد .»

وی در پایان افزود: ما خواهان اتحاد و همبستگی در بین دانشجویان مسلمان در دانشگاه هستیم و از اختلافات و دودستگی‌ها گریزانیم. باید مراقب بود که تفرقه افکنی حربه ی دشمن است.

انتها پیام/م

نماینده مجلس گفت: به ما گفتند کاسبان تحریم اما من پیشنهاد دارم حالا که ما کاسب تحریم شدیم اگر فقط ویلاهای شمالشان و نه جای دیگر را به مردم نشان دهیم مشخص می‌شودچه کسی کاسب تحریم و تاجر برجام است!

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، مهرداد بذرپاش در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در خصوص انتخابات پیش رو گفت: تفاوت انتخابات امسال با سال‌های قبل این است که تعداد کاندیدا‌ها در صحنه زیاد است و نکته جالب اینجاست که دولت با کلیت مجلس فعلی مشکلی ندارد. در حال حاضر آقای لاریجانی در لیست حمایت اصلاح طلبان در قم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازی‌هایی از سوی رسانه‌های غربی در خصوص رای ندادن به بعضی از افراد در لیست خبرگان ایجاد شده است تصریح کرد: باید‌‌ همان قدر که شأن قانون گذاری مجلس بالا است ظرفیت‌های نظارتی‌اش نیز افزایش پیدا کند. این دستگاه‌های اجرایی هستند که علاقه‌ای به اجرای قوانینی که مرتبا در مجلس ارائه و تصویب می‌شود ندارند چرا که می‌خواهند کمتر در بند قوانین باشند تا آزادانه‌تر عمل کنند.

بذرپاش ادامه داد: دولت‌ها همیشه قصد دارند مجلس همسوی خودشان را داشته باشند و از نظر من اگر با این دید مجلس آینده شکل بگیرد وکیل الدوله عنوان برازنده‌ای برای آن خواهد بود. مجلسی که کاری به دولت ندارد در صورتی که اصولا مجلس باید با دولت کار داشته باشد و این امر بدی است که قدرت‌ها با سوء استفاده از قدرت خود سعی بر سر کار آمدن مجلسی دارند که با آن‌ها کاری نداشته باشد.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بعضی نماینده‌ها از اول وکیل الدوله به مجلس می‌روند و بعضی وسط‌هایش وکیل الدوله می‌شوند که این هم چیز بدی است.

وی در خصوص اولویت اصلی لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: الگوی حاکم بر تصمیم گیری ما در ائتلاف اقتصاد و خارج کردن کشور از رکود است چرا که خوب است بدانید در دو سال اخیر ۹۲ درصد واردات کشور از کشور چین بوده است و یا واردات محصولات کشاورزی ما تا ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده واگن پارس ما روزانه تعدیل نیرو دارد آن وقت قرارداد ۶ میلیارد دلاری می‌بندیم تا واگن وارد کنیم. آیا مجلس باید نسبت به این مسائل سکوت کند یا نه؟ آیا مجلسی که حرف نزند خاصیتی برای جامعه و مردم خواهد داشت؟

بذرپاش در ادامه اظهارات خود در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: با همه این مشکلات مدام به ما می‌گویند آقا از حصر حرف بزنید! باشد اما بدانید قاچاق کالا در کشور به ۲۵ میلیارد دلار در سال رسیده. بحث اشتغال زایی به یک معضل در جامعه برای جوانان تبدیل شده و ما مشکلات این چنینی بسیار داریم من معتقدم جریان دیو و دلبر بازی که راه انداخته‌اند برای مردم شغل و پول نمی‌شود.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا نمایندگان نسبت به هر اتفاقی در کشور سکوت می‌کنند یادآور شد: اگر من بذرپاشم که به عنوان معاون رئیس جمهور دولت قبل حرفم را زدم و دو سال و نیم از دولت مانده بیرون آمدم. حتی دولتی که اصولگرا بود و مجلسش هم به نوعی اصولگرا نشان می‌داد سکوتی در آن دیده نشد. مجلس آن زمان چهار وزیر دولتش را انداخت و حالا این بار مجلس سه وزیر این دولت را با وجود بیشترین رای اعتماد به وزیرانش که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نظیر نداشت استیضاح کرد و انداخت.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: مادامی که ما (تا هفتم خرداد ماه) در مجلس هستیم آزادسازی قیمت‌ها را قبول نخواهیم کرد چرا که آزادسازی قیمت‌ها پدر کارمند و کارگری که حقوق بگیر ثابت هستند درمی آورد. گفتند با مسکن مهر مشکل داریم گفتیم خب اسمش را بگذارید مسکن اعتدال لااقل بگذارید مردم خانه دار شوند حالا سه سال از طرح مسکن اجتماعی دولت تدبیر می‌گذرد و هیچ خبری از آن نیست مسکن مهر را به مزایده گذاشتند و هر کدام از واحد‌هایش را صد و چند ده میلیونی می‌فروشند آیا از خود پرسیده‌اید اصلا این مسکن از اول برای چه کسانی ساخته شده بود برای کسانی که حتی پول پنج میلیون تومانی اول مسکن مهر را هم نداشتند.

بذرپاش در ادامه عنوان کرد: فشار اقتصادی سنگین شده و صدای مردم بلند شده است حالا هی بگویید همه چیز تقصیر دولت قبل است یک جایی باید پای همه چیز ایستاد و کار کرد.

نماینده مجلس هدف مجلس آینده را کاهش واردات، نقدینگی، افزایش اشتغال زایی برای جوانان عنوان کرد و گفت: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در این دولت بالا رفته است و این یعنی فقط اسکناس چاپ شده اما ما همچنان درگیر رکود هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه این آمار‌ها را از کجا می‌آورید و از چه مبنایی به آن استدلال می‌کنید گفت: از نظر من نقدینگی در بانک‌ها و خانه‌های مردم بلوکه شده است بانک سود ۲۱ درصد به سپرده گذاران می‌دهند و این یعنی غلط در غلط در حال حاضر بانک‌ها مستولی بر دولت‌ها هستند.

بذرپاش در پایان سخنان خود در خصوص شایعه‌ای که روز گذشته کانال تلگرامی اصلاحات نیوز بر ضد وی منتشر کرده بود گفت: این کانال بدون هیچ سند و مدرکی خبری را مبنی بر اینکه معاون احمدی‌نژاد برای جمع کردن رای تراول صد هزار تومانی به مردم شهرری داده است گفت لااقل اگر می‌خواهند دروغ بگویند دروغ بزرگتری بگویند و شأن و شخصیت مردم را برای صد هزار تومان پایین نیاورند من به آن‌ها می‌گویم آن پنج میلیارد تومانی که از سوی بابک زنجانی برای ستاد انتخاباتیتان خرج کردید را به مردم شهرری بدهید. به ما گفتید کاسبان تحریم اما من پیشنهاد دارم حالا که ما کاسب تحریم شدیم از کل خاندان و دار و ندار ما فیلم بگیرید و زیر نظر قوه قضائیه و صدا و سیما به مردم نشان دهید و در مقابل زندگی دو نفر از کسانی که این قدر سرد و صدا می‌کنند و به ما کاسبان تحریم می‌گویند را در قالب فقط ویلاهای شمالشان و نه جای دیگر به مردم نشان دهید تا مردم قضاوت کنند و بفهمند چه کسانی کاسبان تحریم و تاجران برجام هستند.

انتها پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS