به گزارش صدای دانشجو به نقل از رسا،  در طول تاریخ جهان به ویژه تاریخ اسلام در زمان‌‌‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که افراد، جریان‌ها و ملت‌‌‌هایی از سوی افراد دیگر مورد لعن و نفرین قرار گرفته‌اند. همچنین خداوند متعال در قرآن کریم در آیات متعدد «لعن» را درباره برخی افراد و گروه‌‌‌ها به کار برده است؛ گروه‌ها و افرادی که تنها به دنبال فساد در زمین بوده و هستند.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از اواخر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی آسمان استان برفی می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از ایسنا، نادر پیرتاج‌همدانی" در گفت‌وگو با خبرنگار ما،  با بیان اینکه شهرستان تویسرکان با 262 میلیمتر بارندگی رکورددار بارش در استان است، افزود: میزان بارش در شهرستان تویسرکان نسبت به سال گذشته 87 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت 78 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط مه‌آلود بوده که این وضعیت تا 3 روز آسنده پایدار است و از اواخر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی آسمان استان برفی می‌شود.

پیرتاج‌همدانی حداقل دمای شهرستان همدان را طی 24 ساعت گذشته 6 درجه سانتیگراد زیر صفر دانست و افزود: انتظار می‌رود امشب این دما به 8 درجه سانتیگراد زیرصفر برسد.

وی سردترین نقطه استان را شهرستان رزن با 10درجه سانتیگراد زیرصفر اعلام کرد و افزود: تویسرکان با دمای 5 درجه سانتیگراد بالای صفر، بالاترین دمای استان را داشته است.

پیرتاج همدانی همچنین میزان بارش روزهای گذشته را برای شهرستان همدان 3 سانتیمتر عنوان کرد و یادآور شد: شهرستان‌های ملایر با 5 سانتیمتر و نهاوند با 4 سانتیمتر بیشترین میزان بارش را داشته است.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ازدواج یک امر مقدس و مهم‌ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، که او را وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌کند. تشکیل زندگی مشترک و ورود به دنیای دو نفره و خانواده‌ای سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی نیازمند است.
* آیا شاخصه‌های اقتصادی جایگزین ارزش اخلاقی می شود؟

پس از سپری‌شدن فصل اول مجموعه تلویزیونی «کیمیا»، این بار مقاومت مردم خرمشهر و جنوب را از زبان روایتگری‌های «کیمیا» شاهد هستیم.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ 31 شهریور ماه سال 1359، نخل‌های خرمشهر جلوی کینه و نفرت رژیم بعث عراق قد بر افراشتند و با تمام نفس و آخرین توان ایستادگی کردند.
خرمشهر، آبادان، اهواز و ... از تکه‌زمین‌هایی هستند که با واژه خون، حمله‌های شیمیایی و جنگ‌های تن به تن غریبه نیستند و با گوشت و خون خود خاک، خون و خاکستر را لمس کرده‌اند.
[آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»]
دیگر نیازی به گفتن و بازگو کردن اتفاقاتی که در این هشت سال بر مردم ایران گذشته، نیست. آنچه که باید نسل‌های بعد از مادران و پدران ما بدانند، این روزها با سلاح نرم قاب تلویزیون، سینما و با زبان عکس روایتگر روزهای 8 سال مقاومت مقدس بوده و همچنان پررنگ‌تر هستند.

روایتی عاشقانه از 3 دوره تاریخی
«کیمیا» درامی عاشقانه است که در کشاکش روزهای قبل و پس از انقلاب اسلامی، قاب دوربین خود را از خرمشهر به تهران و سپس به فرانسه برده است و حالا این روزها روایت خود را در میان نخلستان‌های خرمشهر رقم می‌زند.
[آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»]

آنچه که در فصل اول «کیمیا» گذشت؛
پس از درگیری و کشاکش روزهای قبل از انقلاب اسلامی، خانواده پارسا به بهانه دادگاه نظامی «فرخ» (حسن پورشیرازی)، مهاجرت کردند و به دنبال آن ماجراهایی آغاز شد که خانواده پارسا به خصوص شخصیت اصلی «کیمیا» را در جریانات دوران انقلاب اسلامی همراه کرد.
در دوران انقلاب با دخالت‌های بیجای شهرام کامفر (مهدی سلطانی) و کنجکاوی‌های کیمیا (مهراوه شریفی‌نیا) کم کم خانواده پارسا رنگ و بوی خانه‌ای انقلابی را به خود گرفت. مهری (آزیتا  حاجیان) که مادر خانواده است با همان غریزه مادری، مدیریت خانواده را در دست می‌گیرد و در کنار دختر و همسرش سعی می‌کند، اوضاع داخل خانواده را آرام کند.
[آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»]

 مجموعه تلویزیونی «کیمیا» جدای از خانواده پارسا که بر محوریت اصلی داستان دختر این خانواده می‌چرخد و همچنین با تعدد قصه‌های جذاب دیگری که دارد، حضور خانواده نکونام، منوچهر، مشفق و... را هم که هر کدامشان نشانه‌ای از خانواده‌های ایرانی دوران انقلاب اسلامی است را نشان می‌دهد.
 مهتاب (عاطفه رضوی) همسر سابق مشفق (رضا کیانیان) به دنبال پسر خانواده آرش ( پوریا پور سرخ) است که دست آخر با دوندگی‌های مهری، آرش مادرش را می‌ بیند و در ایران می‌ماند.
اگر قسمت‌های سریال 110 قسمتی کیمیا را دنبال کرده باشید، دیده‌اید که آرش جدای از مهر فرزند به مادر، به دنبال علاقه‌ای که به کیمیا داشت، در ایران ماندگار شد و تمام تلاش خود را می‌کند بیش از پیش در دل کیمیا جای باز کند و با او ازدواج کند.
«کیمیا» پس از سپری کردن دوره تحصیلی و در سن 17 سالگی  با آرش مشفق ازدواج می‌کند، البته از همان روز عقد مخاطب متوجه می‌شود که ازدواج این دو سرانجامی ندارد و با دخالت‌های خواهر ناتنی آرش ( فرزانه) زندگی آن دو به دوری تبدیل می‌شود.

[آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»]
و در ادامه .....
کیمیا به همراه مادر و برادرش به خرمشهر می‌روند تا شاید بتوانند اخبار تازه‌ای از فرخ بگیرند و به تهران بازگردند، با پافشاری‌های کیمیا در خرمشهر ساکن می‌شوند و کم کم صدای بمب، آژیر و حملات شبانه رژیم بعث عراق شنیده می‌شود. در دو قسمت اول، فصل دوم شاهد بودیم که جنگ تحصیلی از روز 31 شهریور ماه آغاز شد و نه تنها خانواده کیمیا بلکه تمام مردم خرمشهر مانند کوهی استوار در مقابل دشمن بعثی ایستادگی می‌کنند.
در فصل دوم سریال 110 قسمتی «کیمیا»، شاهد ایفای نقش بازیگرانی چون حامد بهداد در نقش «محمد جهان‌آرا» ودیگر بازیگران سینما و تلویزیون هستیم.
[آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»]
 حالا می‌بینیم که فرخ پس از فراز از زندان بغداد، در دوران جنگ تحمیلی به خرمشهر باز می‌گردد و در کنار خانواده خودش که حالا هر کدامشان به میدان نبرد رفته‌اند، از خاک خود دفاع  می‌کند.
هر آنچه باید و نبایدهای روزگار دهه 50.60 بود و بارها و بارها از رسانه تصویری چه در قالب مجموعه‌های بلند تلویزیونی و چه فیلم‌های سینمایی به خوبی به تصویر در آمدند‌، از جمله فیلم‌های سینمایی «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور، «سیمرغ» حسین قاسمی جامی و مجموعه‌های تلویزیونی چون «خاک سرخ»، «گل‌های گرمسیری»، و «در چشم باد» را می‌توان نام برد و حالا سریال 110 قسمتی «کیمیا» از آن دسته مجموعه‌هایی است که برای اولین بار با تعدد و پیچیدگی صحیح روایت شده و توانسته با نگاه تیزبینانه جواد افشار و قلم مسعود بهبهانی‌نیا هر شب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:30 مخاطب را پای گیرنده‌ها بنشاند و تاریخ ایران را در سه فصل پیش و بعد از انقلاب،  8 سال دفاع مقدس و زمان معاصر به تصویر در بیاورد.
انتهای پیام/ح
 

دشمنان جهان اسلام با كشتار مسلمانان نمي توانند به خواسته هاي شوم خود دست پيدا كنند .

علي مصطفي از اساتيد مصطفي العالميه واهل نيجريه در گفتگو با خبر نگار صداي دانشجو با بيان اينكه دشمنان اسلام كه در راس آن آمريكا وصهيونيسم قرار دارد با كشتار شيعيان نيجريه وشيخ زكزاكي نمي توانند به اهداف شوم خود دست پيداكنند زيرا اين آتش شوق به پيامبر (ص) واهل بيت (ع)با اين كشتار شعله ور تر خواهد شد.

وي با اشاره به زواياي پنهان اين حادثه گفت در اين درگيري بيش از دو هزار نفر كشته شدند و در حاليكه رسانه ها امار دقيق اين حادثه را  بازگو نمي كنند.

استاد كلام با اشاره به اينكه چرا دشمنان اين ماه را براي كشتار شيعيان ودامن زدن به اختلافات مذهبي انتخاب كردند تصريح كرد:شيخ زكزاكي هر ساله در 12 ربيع الاول تا 17 ربيع الاول جشنهاي هفته وحدت را با شكوه بر گزار مي كردند كه اين باعث وحشت دشمنان اسلام بويژه آمريكا وصهيونيسم شده بود كه با دستور آنها اين اتفاق صورت گرفت.

وي به اهتمام شيخ زكزاكي به اتحاد بين مسلمانان اشاره كرد وافزود : شيخ اعتقاد دارند جشن ميلاد حضرت رسول(ص) مي تواند تحولي عظيم در جهان اسلام دربين مسلمانان ايجاد كند  كه اين امر خوشايند استكبار  نيست.

علي مصطفي با بيان اينكه آمريكا وصهيونيسم در دولت وارتش نيجريه رخنه كرده از دولت انتقاد كرد و گفت:رييس جمهور نيجريه با كشته شدن بيش از دو هزار مسلمان هيچ عكس العملي از خود نشان نداد واين امر را محكوم نكرد تا چه برسد به اعلام عزاي عمومي اين نشان از نفوذ صهيونيسم در اين دولت دارد.

استاد دانشگاه مصطفي العالميه(ص) شخصيت شيخ زكزاكي را در ميان مسلمانان نيجريه يك شخصيت تاثير گزار عنوان كرد وگفت شيخ زكزاكي قبل از انقلاب اسلامي ايران هم در دانشگاه ها به دفاع از انقلاب واسلام مي پرداخت و تلاش مي كرد وبعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران اين روند شدت گرفت.

برچسب‌ها: 
دانشگاه‌های سطح کشور و در راس آن دانشگاه علمی - کاربردی می‌توانند در بحث اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی کمک کننده و موثر باشند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا، محمد مهدوی نیری، سرپرست دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان قزوینبا اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بحث‌های موجود در کشور اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بیش از 1000 نفر از استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، می‌توان به تاکید ایشان بر مقوله تحقق اقتصاد مقاومتی پی برد که این موضوع هنوز به نحو مطلوب عملیاتی نشده است.

 

وی افزود: ایشان در این جلسه بر این مهم تاکید داشتند که اگر اقتصاد مقاومتی به درستی نهادینه و اجرایی شود منجر به پیشرفت‌های مهم در تمامی سطوح جامعه می‌شود و در صورت عدم تحقق آن آسیب‌های جدی و غیرقابل جبران پیش خواهد آمد.

 

مهدوی‌نیری با اشاره به اینکه باید به این باور برسیم که منافع ملی قربانی هیچ چیزی نمی‌شود، ادامه داد: تمامی امور باید با تکیه بر توانمندی جوانان و ظرفیت‌های داخل کشور متمرکز شود و نگاه ما به دنبال کشورهای دیگر نباشد.

 

سرپرست دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان قزوین اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی افزایش سهم بخش خصوصی در همه‌ی سطوح کشور خواسته شده که دانشگاه علمی - کاربردی در این حوزه توانسته به بهترین شکل ممکن ایفای وظیفه کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 50 درصد از مراکزعلمی- کاربردی در دست بخش خصوصی است و در استان قزوین نزدیک به 70 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های علمی -کاربردی مربوط به بخش خصوصی تحصیل می‌کنند.

 

مهدوی‌نیری با اشاره به سیاست‌های 5 ساله ششم توسعه ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، گفت: در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی 50 درصد مراکز علمی -کاربردی دولتی سطح کشور و حدود 30 درصد از مراکز دولتی استان استان باید به بخش خصوصی واگذار شود.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در بخش اقتصاد مقاومتی می‌تواند تاثیرگذار باشد، یادآور شد: در کشور ما یک تشکیلات، ساختار و موسسه به تنهایی قادر نیست وظایف خود را به درستی انجام دهد و نیازمند تعاملات با دیگر مجموعه‌ها است که دانشگاه علمی-کاربردی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

سرپرست دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان قزوین با اعلام اینکه حدود 13 هزار دانشجو در سطح استان در دانشگاه علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند که بالاترین میزان دانشجو بعد دانشگاه آزاد اسلامی را در استان به خود اختصاص داده، یادآور شد: برخی از مراکز علمی- کابردی سطح استان توانسته‌اند در حوزه اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن ورود پیدا کنند که باید با قوت بیشتری نسبت به گذشته این مسیر را ادامه دهند.

دولتمردان چرا قفلِ رکود کارخانه‌ها را باز نمی‌کنند?
چرا کارخانه‌ها تعطیل می شوند
تکیه بر استعدادهای داخلی و چشم ندوختن به دست بیگانه موجبات پیشرفت کشور را فراهم می‌آورد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی رهبر در نماز جمعه این هفته با اشاره به مسئله برجام و خط و نشان‌های آمریکا، اظهار داشت: پس از اجرای برجام تاکنون هر روز که می‌گذرد، یک نوع شیطنت از مسئولان آمریکایی یا از کاخ سیاه شنیده می‌شود و به همین دلیل است که بارها اعلام شده نباید چشم به بیگانه دوخت و منتظر آنها ماند و اگر مسئولان کشور تصور می‌کنند آمریکایی‌ها به‌دنبال پیشرفت ایران هستند سخت در اشتباه‌ هستند.

وی با اشاره به سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری در مورد آمریکا و شیطنت‌هایش، افزود: امروز ایران بین مردم جهان حرف اول را می‌زند. تکیه بر استعدادهای داخلی و چشم ندوختن به دست بیگانه موجبات پیشرفت کشور را فراهم می‌آورد.

امام‌جمعه موقت اصفهان خطاب به دولتمردان تصریح کرد: آقایان مدام از کاهش نرخ تورم سخن می‌گویند، اما سؤال اینجاست: چرا کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و چرا قفل رکود کارخانه‌های کشور را باز نمی‌کنند؟ متأسفانه کارخانه‌های این کشور مدام در حال تعطیلی است.

وی با اشاره به تذکر 100 نماینده خطاب به دولت به‌دلیل رکود اقتصاد گفت: این چهار ریال یارانه را ندهید، ولی نگذارید قیمت‌ها آزاد شود و جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرید. متأسفانه دولت‌مردان نتوانسته‌اند با مشکلات اقتصادی پخته عمل کرده و آن را مهار کنند.

رهبر با اشاره به روز 9 دی خاطرنشان کرد: سال 88 عده‌ای فریب خورده با هدایت بیگانه می‌خواستند ضربات سنگینی به انقلاب وارد کنند که با هدایت رهبر انقلاب دست فتنه‌گران رو و فتنه در 9 دی دفن شد.

وی با اشاره به انتخابات و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه همه از همه جریان‌ها و جناح‌ها به میدان انتخابات پا گذاشته‌اند، اما هنگام انتخاب باید انتخاب اصلح یعنی فردی که به انقلاب، اسلام و خط امام اعتقاد دارد به صحنه بیاید و انتخاب شود. من تأکید می‌کنم که در تبلیغات و دعوت‌ها حتماً آرامش گزینه اصلی باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک آن به مسیحیان و ارامنه کشور و اصفهان، اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانند حضرت مسیح(ع) به آمدن حضرت محمد(ص) بشارت داده و پیروان آن پیامبر نیز همواره این مسئله را می‌دانند.

وی به شیخ زکزاکی اشاره و خاطرنشان کرد: او تاکنون شش فرزندش را در راه اسلام داده و خودش نیز امروز به‌خاطر اسلام به این روز در آمده، این همان پیام انقلاب اسلامی است که در جهان طنین‌انداز شده و استکبار از همین پیام می‌ترسد، اما همه مطمئن باشند که پیروزی همواره با اسلام است.

فیلم "چند متر مکعب عشق" توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان اکران می شود.

به گزارش صدای دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی همدان، فیلم چند متر مکعب عشق توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
این فیلم دوشنبه 7ام دی ماه از ساعت 12:30 الی 14 در آمفی تئاتر فرهنگ دانشگاه پخش خواهد شد.
چند متر مکعب عشق، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی محصول سال 92 است. این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موسوی و کروبی بازیچه فتنه بودند و خیلی از کسانی که در فتنه 88 دخیل بودند، هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از  صبح توس، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی شب گذشته در اجتماع بزرگ مردمی «مرزبانی فرهنگی ۲» با موضوع نفوذ در مهدیه مشهد با اشاره به شدت نفوذ در جمهوری اسلامی ایران، گفت: نفوذ راه سهل الوصولی است که بدون هزینه مزایایی برای هر مملکتی دارد و با توجه به این که ما داعیه تمدن سازی و حضور در عرصه های هم آوردی با نظام سلطه را داریم، این نفوذ شدت یافته و حساسیت ها بیشتر است.

وی با اشاره به نفوذ در عامه مردم و نیز در سطح مسؤلین نظام اشاره و اظهار کرد: نفوذ می تواند بر مردم تأثیر بگذارد یا مسؤلین نظام را با تأثیر اشتباه در زمینه محاسباتی آن ها مورد نفوذ قرار دهد که تصمیم اشتباه برای مردم بگیرند و به جای پرداختن به اولویت ها به امورات غیر اهمیت پرداخته می شود.

تصمیم گیری برخلاف مکتب امام، جهت گیری انقلاب و منویات رهبری بدترین نوع نفوذ است

زاکانی تصمیم گیری برخلاف مکتب امام، جهت گیری انقلاب و منویات رهبری را بدترین نوع نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: دیرترین نوع نفوذ زمانی است که مسؤلی در غالب دوست در آمده و عامدانه تصمیم غلط می گیرد و در بین خود را خیرخواه جامعه عنوان می کند که بیشترین ضربه را به انقلاب می زند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو دیدگاه در کشور، گفت: یک دیدگاه بر ارزش های انقلاب تأکید دارد و نگاه تمدن سازی دارد وبراساس مکتب امانم و رهبر است و دیدگاه دیگر نیز از نگاه امام عدول کرده و معتقد است ما نمی توانیم با آمریکا هماوردی داشته باشیم و باید شرایط را به سمتی هدایت کرد که ارتباط مسالمت آمیز با شیاطین را فراهم کند.

وی با بیان این که کسانی که تکیه بر قدرت می زنند باید با مکتب اهل بیت کشور را اداره کنند، گفت: قابلیت های ما متکی به اهل بیت(ع) و اسلام ناب است و اگر این نگاه را دنبال کنیم هدایت می شویم.

زاکانی خاطرنشان کرد: از مسؤلین انقلاب انتظار داریم در چارچوب انقلاب گام بردارند و براساس اصول اسلامی که در مکتب اما تجلی یافته و به وسیله رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، حرکت کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز قبح نفوذ را ریخته اند، اظهار کرد: امروز به این نفوذ رسمیت می دهند و ازنفوذ به عنوان مسیری  برای قهرمان سازی و بزرگ پروری استفاده می کنند و این مسیر را هموار کرده تا کدخدا راضی باشد.

وی افزود: امروز کسانی شعار امام و رهبری را سر می دهند اما زمینه نفوذ را فراهم می کنند و وقتی رهبر معظم انقلاب به نفوذ تأکید می کند، ناراحت می شوند  و مسیر را برای ورود امریکا هموار می کنند.

سنددار کردن دروغین ادعای داشتن بمب اتمی و مطرح کردن بحث شورایی کردن انقلاب نمونه هایی از نفوذ در کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی به نتیجه کوتاه آمدن در برابر ابرقدرت ها اشاره و بیان داشت: در تابستان ۸۸ ما متهم به شرارت و بمب هسته ای شدیم و همه تحقیقات در زمنیه هسته ای را تعطیل کردیم که نتیجه آن این شد.

وی به ادعای دروغین هاشمی رفسنجانی در خصوص داشتن بمب هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: چه کسی عامل تحریم است، غرب مدعی بود که ما بمب اتم داریم اما هیچ سندی نداشت که هاشمی مدعی می شود ما دنبال بمب اتم بودیم و این دروغ محض است و چرا این ها می خواهند سند دهند؟ آیا به نفع جامعه است؟ آیا ملت باید تاوان حرف این ها را بدهند؟

زاکانی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران، گفت: کسانی که به دنبال شورایی کردن انقلاب هستند ایا این همه زانو زدن در برابر رهبر را دیده اند، قدرت های بزرگ مادی قدرت ایران را می ستاید، روسیه آینده خود را در همراهی با ایران می داند، چه ضرری دیده اند که حال به دنبال تجدید نظر در مسیر خود باشیم.

موسوی و کروبی بازیچه فتنه ۸۸ بودند / آمریکا را در رأس فتنه ۸۸

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره و اظهار کرد: پیش مقدمات فتنه ۸۸ در فتنه ۷۸ شکل گرفت و رهبر نیز فتنه ۸۸ را با زمینه ۱۰ ساله بیان می کنند که اگر دقت می شد، فتنه ۸۸ اتفاق نمی افتاد.

وی در ادامه به دیدار خود به همراه حدود ۶ نفر از نمایندگان مجلس با معترضین انتخابات ۸۸ اشاره و به دلایل اعتراض آن را بیان وآن ها را بی اساس دانست و گفت: از جمله کروبی دلیل اعتراض خود را این بیان می کند که اگر اعتراض نکنم این رای از من می گذرد و حال آیا این دلیل حقانیت می شود؟ دلیلی که اتفاقات تلخ را به دنبال داشت.

زاکانی آمریکا را در رأس فتنه ۸۸ دانست و بیان داشت: موسوی و کروبی بازیچه فتنه بودند و خیلی از کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند، هنوز شناسایی نشده اند در هر صورت این ها خیل در فتنه شدند و کسی مانع آن ها نشد و رهبر نیز تلاش بسیار کردند تا مانع شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدبیر رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ گفت: اگر تدبیر رهبر انقلاب نبود امروز از نظام اسلامی خبری نبود و آمریکایی ها و داعشی ها امروز در این مملکت جولان می دادند.

وی افزود: بنای دروغ نداریم اما نباید بی تفاوت بود و بر روی فتنه بزرگتری که با آن مواجه هستیم سرپوش بگذاریم و حال چه کسانی حرف هایی می زنند که رسانه های بیگانه خشنود شود که بنای انقلاب تغییر کند و رهبری انقلاب شورایی شود.

زاکانی افزود: ۹ دی قله افتخار آمیز بصیرت، دین داری، رشادت و درصحنه بودن مردم است.

کتمان اتفاقات گذشته ظلم به نظام است

نماینده مجلس شورای اسلامی بصیرت و آگاهی را نیاز آینده دانست و گفت: در صورت داشتن بصیرت اگر کسی خلاف مسیر امام حرکت کرد دیگران با توجه به منویات رهبری خلاف نظر وی حرکت می کنند.

وی کتمان اتفاقات گذشته را ظلم به نظام عنوان و اظهار کرد: برای مصنونیت در آینده باید مکتب امام جلودار ما باشد و بصیرت را فزایش داده و اگاهانه و متواضعانه زمینه آرامش در جامعه را فراهم کینم.

زاکانی به تلاش برخی بر اجرای برجام بدون توجه به نامه رهبری، اشاره و تصریح کرد: این بزرگترین خطا است و در تاریخ ثابت شده است که در گذشته  با وجود تعطیلی مجموعه های هسته ای پرونده هسته ای در سال ۸۲ اما به شورای امنیت رفت همچنین برخی مدعی تنش زداعی با اسرائیل و طالبان بودند و اگر این راه را می رفتیم چه اتفاقی می افتاد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی بسته شدن PMD را به خاطر تدبیر رهبری دانست و گفت:  بنا بود تحریم ها برداشته شود اما در برجام چنین چیزی نیست از جمله در کاهش قیمت نفت و نیز  قانونی در زمینه لزوم ویزا گرفتن برای ورود به آمریکا برای کسانی که به ایران سفر کرده اند چرا که به موجب آن حضور گردشگران، بنگاه های اقتصادی کاهش خواهد یافت، نمونه ای بارز از نقض برجام است.

حجت الاسلام مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات هم در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ، گفت: فرمایشات ایشان در راستای تحریف مسیر انقلاب است و نفوذ نیز در همین راستا است.

وی به ایستادگی دشمن در برابر مسیر انقلاب اشاره و اظهار کرد: استکبار وقتی شاهد به نتیجه رسیدن انقلاب است در مسیر آن چالش هایی را ایجاد می کند اما ما باید در این مسیر قرار گرفته و به خصوص اقلیتی در این مسیر باشند که حرکت های ملی را شکل می دهند.

نفوذ در افراد و التقاط فکری در جریان ها از شیوه های دشمن در نفوذ

حجت الاسلام مصلحی به اقسام نفوذ اشاره و تصریح کرد: نفوذ شامل نفوذ فردی و نفوذ جریانی است که در نفوذ موردی با جنسیت و پول افراد را تطمیع می کنند و در این نفوذ ترور شخصیتی فرد و یا به قدرت رساندن شخص صورت کمی گیرد و امروز  در این نفوذ تمام خط قرمز ها و چارچوب های اطلاعاتی کنار گذاشته شده است.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این که در نفوذ جریانی التقاط فکری صورت می گیرد، بیان داشت: این نفوذ در حوزه، دانشگاه و فضای نخبگانی وجود دارد و آن ها را مورد هدف قرار می دهند.

وی به کتاب ایران و آمریکا که نویسنده آن فردی جاسوس به نام حسین موسوی است اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان مسؤلیت من اصرار ورود وی به ایران بودندن که موافقت نکرم اما در دولت دهم به وی اجازه حضور داده شده و بعد از برگشت در این کتاب ۷ مسأله را در خصوص نفوذ جریانی و ایجاد التقاط فکری نام می برد و می گوید آن را برای امریکایی ها نوشته تا آشتی بین آن ها و ملت ایران صورت گیرد.

حجت الاسلام مصلحی افزود: آمریکا شیطان بزرگ است و عده ای به دنبال این هیستند که بگویند دشمن یعنی چه اما درآور این است که ملت ایران را احمق فرض کنند.

وزیر پیشین اطلاعات خاطرنشان کرد: در طول انقلاب و بعد از رحلت امام در بحث نفوذ و تحریف حوادث قابل توجه رخ داد که به سادگی نمی توان از ان عبور کرد.

شیوه های نفوذ در دولت های مختلف در ایران

وی با اشاره به تحریف و نفوذ در دوره دولت سازندگی، گفت: سرمایه داری مسیری مسیری  که در این دوره طرح شده بود و معوقات بانکی که اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است مربوط به حدود ۳۰۰ نفر بود.

حجت الاسلام مصلحی به نفوذ و تحریف در دوره اصلاحات اشاره و اظهار کرد: در دوره اصلاحات نفوذ و تحریف دوره ای قابل ملاحظه را گذراند و اندیشه های امام کنار گذاشته شد و این مسیر امروز پیشرفت کرده و باید در خاطره های آن را جستجو کرد.

وزیر پیشین اطلاعات به نفوذ در کشور بعد از دوره اصلاحات اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از اصلاحات نیروهای ارزشی روی کار آمدند ( البته مجموعه دولت نهم را که نیروهای ارزشی در قدرت قرار گرفتند را از یک فردی که تخلف کرد باید جدا کنیم ) و برنامه های دشمن به هم ریخت اما دشمن آرام ننشست و تلاش برای اعمال نفوذ خود کرد.

وی افزود: در دو سال آخر کار دولت دهم التقاط فکری ایجاد شد و موجب شد تا نفوذ و تحریف به اهدافی برسد و بسیاری از صدمه هایی که وارد شد به خاطر جفای این دو سال بود.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به رفتن پرونده هسته ای به شورای امنیت در دوران اصلاحات، گفت: در دوره اصلاحات ضربه سنگین اطلاعاتی را متحمل شدند و فتنه زمانی اتفاق افتاد که وقتی قطعنامه به سازمان ملل رفت افراد فتنه رفته و راه های فشار را بیان کردند.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این حکومت سعودی الگویی برخی در کشور است، گفت: امام به دنبال اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی بود و اسلام ناب را اسلام پابرهنگان و فقرا می داند و اسلام آمریکایی را اسلام ابوسفیان و اشرافیان می دانند و حال برخی با سفر به قصرهایی که سعودی ساخته است به دنبال چنین قصرهایی هستند.

وی با اشاره به این که تا زمانی که دست از ارزش های خود برنداریم، دشمن با ما درگیر است، اظهار کرد: با فتنه های مختلف دشمن مواجه هستیم و در بحث نفوذ فتنه را طراحی می کند و با ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤلین و خواص زمینه را برای رسیدن به اهداف خود فراهم می کند.

فتنه جمل از فتنه های پیش رو است

حجت الاسلام مصلحی به سابقه تاریخی فتنه دشمن اشاره و تصریح کرد: امیرالمومنین با فتنه جمل، صفین و نهروان مواجه بود، دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر رفتار، افکار و ساختار است و بحث شورایی کردن رهبری نیز چیزی جز تغییر ساختار نیت و با توجه به سیلی که خورده و توطئه هایشان خنثی شده است بنابراین به دنبال شورایی کردن رهبری هستند.

وی زمینه سازی ها قبل از انتخابات را از راه های نفوذ دانست و گفت: قبل از انتخابات ۸۸ بحث صیانت از انتخابات و تقلب مطرح می شود و حال نیز حرف هایی زده می شود، این ها زمینه سازی چه چیزی می شود؟

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که ما امروز در فتنه جمل هستیم، اظهار داشت: باید از تاریخ عبرت گرفت و طلحه و زبیری که برای دفاع از علی(ع) شمشیر می کشید در برابر  ایشان قرار گرفت و در جنگ جمل عایشه، همسر پیامبر را سوار بر شتر کردند تا فردی را از خانه پیامبر آورده باشند و حال ما با همان فتنه مواجه هستیم.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به بی توجهی به روشنگری های قرآن در خصوص فتنه ها، گفت: امروز ما در حق اسلام و قران جفا کره ایم، یک سوم قران وضعیت یهود را بیان می کند که جریان ها و الفردا را بررسی می کند تا با کدام به اسلام ضربه بزرند.

وی افزود: در جنگ نرم دشمن کار را به جایی می رساند که وقتی حضرت علی(ع) در محراب شهید شد، می گفتند مگر ایشان نماز هم می خواند؟

محور های نفوذ دشمن در مسؤلین و خواص

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به چگونگی نفوذ دشمن در دستگاه مسؤلین و خواص اشاره و اظهار کرد: تهدید و ایجلاد ترس، وعده دروغ، مغفول کردن به خیال آرزو های دور و دراز، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه پراکنیو دروغ پراکنی، القاء یأس، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند و اولویت ها و ظرفیت های اصلی کشور، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود، تفسیر سخن حق و ارائه تفسیر باطل از آن از محور های نفوذ دشمن در مسؤلین و خواص است.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: کسانی که ترس از لطمه خوردن داشته و گرایش خود را به غرب بیان می کنند، آیا شاهد وضعیت منطقه نیستند و این که پوتین معادلات بین المللی را زیر پا می گذارد و به حضور رهبر معظم انقلاب می رسد را چه طور تفسیر می کنند؟

وی با اشاره به عملیات های تروریستی در فرانسه گفت: هر اتفاقی که از سوی استکبار رخ می دهد پشت صحنه دارد و با توجه به این که اولین کشور فرانسه بود که بعد از توافق هسته ای به ایران آمد و برخلاف چارچوب آمریکا عمل کرد این انفجارها اتفاق افتاد و حال آن که داعش که نمی آید، بزند و برود.

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به چارچوب فعلی که دشمن در مقابله با نظام در نفوذ و تحریف دنبال می کند، اشاره و اظهار کرد: القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا به عنوان تنها گزینه، ایجاد اشتباه محاسباتی، تلاش برای فرسایش ظرفیت های نظام در داخل و خارج، پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم به جهت گیری سیاست خارجی نظام و ایجاد باور بر مردم برای حل مشکلات اقتصادی مردم باید سیاست خارجی را دنبال کرد از از این چارچوب ها است.

حمیدرضا مقدم‌فر هم در انتهای مراسم با بیان اینکه ‌«از مهم‌ترین تهدیدات کشور نفوذ است» را مقام معظم رهبری بارها هشدار داده‌اند، ‌افزود: در این ‌ارتباط‌ بحث‌های عمیقی صورت نگرفته و مباحث بیشتر ژورنالیستی بوده است.

مقدم‌فر با بیان اینکه نفوذ آخرین هماوردی ملت ایران با آمریکایی‌هاست، ادامه داد: آمریکایی‌ها هرچه داشتند را به میدان آورد‌ند و در پنتاگون دفتری به نام «نفوذ استراتژیک» تاسیس کرده‌اند‌، لذا پشت‌پرده‌های این نفوذ باید به خوبی شناخته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آنها معتقدند در نفوذ نباید عجله کرد و ‌نتیجه ‌را باید در سال ۲۰۳۰ دنبال کنیم، تصریح کرد: ‌آنها به تحمیل ‌اراده‌اشان به ملت ایران هستند ‌و در این مسیر نمی‌خواهند با زور و قدرت عمل کنند که این همان فضای جنگ نرم است و بنا دارند‌ بدون لشکرکشی و جنگ به اهداف خود برسند.

 

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 
گواهی دیگر بر مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب در فتنه ۱۸ تیر با خلق حماسه ۲۳ تیر ۷۸
حماسه ۲۳ تیر ۷۸ همان ۹دی ۸۸ بود
حماسه ۲۳ تیر ۷۸ علاوه بر عنایت ها و دست غیبی الهی، نقش بی بدیل مدیریت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را در مدیریت بحران ها به نمایش گذاشت و نشان داد مادامی که مردم پای رهبری و نظام ایستاده اند، هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.
حماسه ۲۳ تیر ۷۸ همان ۹دی ۸۸ بود

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم،در ﺗﯿﺮﻣﺎه ﺳﺎل 1378 ﻧﻈﺎم ﺳﻠﻄﻪ و اﺳﺘﮑﺒﺎر ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺑﺎ ھﻤﺮاھﯽ و ﮐﻤﮏ ﺑﺮﺧﯽ از ﻣﺰدوران داﺧﻠﯽ و ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮی ﺗﻤﺎم ظﺮﻓﯿﺖ ھﺎی ﺧﻮد، ﺑﺎ راه اﻧﺪازی ﺟﻨﮓ رواﻧﯽ- رﺳﺎﻧﻪ ای و ﺑکارﮔﯿﺮی از ﻋﻮاﻣﻞ واﺑﺴﺘﻪ و ﻣﺰدور ﺟﺮﯾﺎن ﺟﻨﮓ ﻧﺮم ﻧﻈﺎم ﺳﻠﻄﻪ، ﺑﻪ وﯾﮋه روزﻧﺎﻣﻪ ھﺎی زﻧﺠﯿﺮه ای ﺟﺮﯾﺎن ﻓﺘﻨﻪ درﺻﺪد اﯾﺠﺎد آﺷﻮب و ﺑﻠﻮا ودرﮔﯿﺮی در ﺳﻄﺢ ﮐﻮی داﻧﺸﮕﺎه و ﺳﭙﺲ در ﺗﻌﺪادی ازداﻧﺸﮕﺎه ھﺎی ﮐﺸﻮر و ﺳﺮاﻧﺠﺎم ﺑﺮاﻧﺪازی ﻧﻈﺎم و ھﺪف ﻗﺮار دادن اﺻﻮل ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ وﺟﺎﯾﮕﺎه وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻨﮕﺮ و ﺣﺼﻦ ﺣﺼﯿﻦ ﻧﻈﺎم ﺑﺮ آﻣﺪﻧﺪ.اﻣﺎ ﺑﺎز ھﻢ ﺳﺮاﻧﮕﺸﺖ ھﺪاﯾﺖ و اﺷﺎره رھﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ و اراﺋﻪ طﺮﯾﻖ ورھﻨﻤﻮدھﺎی روﺷﻨﮕﺮاﻧﻪ و ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺘﺪل ﻣﻌﻈﻢ ﻟﻪ و ھﻮﺷﯿﺎری و آﮔﺎھﯽ ﻣﻠﺖ ﺷﺠﺎع و ﺑﯿﺪاراﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺣﺎدﺛﻪ 18 ﺗﯿﺮ و درﮔﯿﺮی ﮐﻮی داﻧﺸﮕﺎه ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ھﺎی ھﻤﻪﺟﺎﻧﺒﻪ و ﻋﻠﻨﯽ ﻧﻈﺎم اﺳﺘﮑﺒﺎر و ﻣﺸﺨﺼﺎ آﻣﺮﯾﮑﺎی ﺟﻨﺎﯾﺘﮑﺎر و اﻧﮕﻠﯿﺲ ﺧﺎﺋﻦ و ﺟﯿﺮه ﺧﻮاران ﻣﺰدور داﺧﻠﯽ آﻧﺎن ﻣﯽ رﻓﺖ ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻣﯽ دﺳﺘﺎوردھﺎی اﻧﻘﻼب و ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ را ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ واﻋﺘﻘﺎدات ﻣﺮدم و ارزش ھﺎی واﻻی اﻧﺴﺎﻧﯽ- اﻟهی را از ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮد، ﺑﻪ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺑﺰرگ و ﺑﯽ ﺑﺪﯾﻞ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر 23 ﺗﯿﺮ1378 ﻣﺒﺪل ﺷﺪه و اﯾﻦ ﻧﺸﺎن از ﻗﺪرت ﻧﺮم و اﻗﺘﺪار ﺑﺎﻻی ﻧﻈﺎم ﭼﻪ در داﺧﻞ وﭼﻪ در ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر ﺑﻮد، ﮐﻪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﺎ ﺑهﺮه ﮔﯿﺮی از ظﺮﻓﯿﺖ ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ- رﺳﺎﻧﻪ ای و ﺑﻪوﯾﮋه آﮔﺎھﯽ ﺑﺎﻻ و اراده ھﺎی ﭘﻮﻻدﯾﻦ ﻣﺮدﻣﯽ و در راس آن ﻧﯿﺎﻧﺎت ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ رھﺒﺮ اﻧﻘﻼبﻣﻌﺎدﻻت را ﻋﻮض ﮐﺮده و اﯾﻦ ﺗهﺪﯾﺪ را ﺑﻪ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﻣﻐﺘﻨﻢ ﺑﺮای ﻧﻈﺎم ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺳﺎزد. حماسه 23 تیر 78 علاوه بر عنایت ها و دست غیبی الهی، از یکسو بار دیگر نقش بی بدیل مدیریت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را در مدیریت بحران ها به نمایش گذاشت و نشان داد مادامی که مردم پای رهبری و نظام ایستاده اند، هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد. در این حماسه نمی توان از سخنرانی انقلابی و متعهدانه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور کنونی به سادگی گذشت. سخنرانی ای که در آن مقطع برخی شخصیت های بزرگ کشور، حاضر به انجام آن نبودندو از همان زمان هم مرز خودشان را با دشمن پررنگ نکردند و تا جایی پیش رفتند که در دام فتنه 88 گرفتار شدند.این افتخار در همیشه تاریخ برای آقای روحانی باقی خواهد بود.باید به مردم  و جوانان یادآور شد که رئیس جمهور کنونی چگونه در آن حماسه در هم کوبنده فتنه گران، به دفاع جانانه از نظام و رهبری و انقلاب پرداخت و گفت که « مردم ما به خوبی می‌دانند آن قدرتی که توانست در دفاع 8 ساله در برابر همه قدرت‌های استکباری و حامیان آنها بایستد و مقاومت کند و پیروز شود اسلام و اسلامیت نظام بود. آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است. مردم ما به خوبی می‌دانند مسئله ولایت به عنوان مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است. اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است. اهانت به ایران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگانی است که قلبشان برای ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌تپد، بنابراین این حرمت شکنی نه برای مردم ما و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست. گرچه آنهایی که به این عمل زشت دست زده‌اند، تعدادشان بسیار اندک است، اما در عین حال لبخند و تشویق استکبار جهانی و امیدهای نابخردانه‌ای که در آنها ایجاد کرد نشان می دهد که قدرتهای استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین این بنا مورد هدف قرار داده‌اند.» رئیس جمهور کنونی در آن حماسه بزرگ به درستی گفت که «ولایت،‌ مهم‌ترین رکن حکومت و نظام ما در قانون اساسی کشور ما است. اهانت به این رکن، اهانت به قانون اساسی است. اهانت به قانون‌گرایی است و اهانت به همه ارزش‌های انقلابی است.»

بازخوانی سناریوی کوی دانشگاه تهران حماسه ماندگاری که آحاد ملت ایران در بیست و سوم تیر 1378 خلق کردند، بازیگران داخلی و بین المللی را که چشم امید به فتنه 18 تیر و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران دوخته بودند آنچنان کور کرد که سکوتی مرگبار آنان را فراگرفت. حوادث تلخ و عبرت آموز 18،19،20،21 تیر به کندی و تلخی می گذشت . روزهایی که فرزندان انقلاب خون دل های فراوانی خوردند و به دستور مقتدایشان سیاست صبر و سکوت و تحمل را پیشی گرفته بودند. در روز 22 تیر، پیام هشدار دهنده و آرامش بخش رهبر معظم انقلاب التیامی بر زخم هایی بود که از حرامیان بر پیکره دوستداران و پیروان خمینی کبیر(ره ) رسیده بود. و بالاخره راهپیمایی میلیونی و حماسی ملت ایران در 23 تیر نشان داد که از دفع فتنه تا حماسه راهی نیست به شرط آنکه گوش و دل را به امیر کاروان سپرده باشی و برای چنین ملتی سرافراز، هماره چنین بوده و هست و خواهد بود فتنه 78 چگونه کلید خورد؟ دو سال بعد از روی کار آمدن جبهه اصلاحات در قوه مجریه و در آستانه انتخابات مجلس ششم فتنه گران نیاز داشتند تا با التهاب‌آفرینی کاذب، جامعه را به سوی اهداف خود رهنمون سازند، چراکه در فضای آرام و حاکم بودن منطق، این خواسته‌ها قابل تحقق نبود. بهترین ابزار آنان برای تحقق اهداف خود در آن برهه هم دانشگاه بود. زیرا پتانسیل بالایی برای پیاده‌سازی فرمول "فشار از پایین" را داشت تا بعد از آن "‌چانه‌زنی از بالا" تئوریزه شود. کمیسیون فرهنگی مجلس پنجم در تیرماه 78 طرحی را با عنوان "اصلاحیه قانون مطبوعات" و با هدف مأیوس ساختن ضدانقلاب از نفوذ در مطبوعات به تصویب رساند که مورد اعتراض روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات (که اکثریت آنان سرخط فکری خود را از خارج می‌گرفتند و خیلی اتفاق می‌افتاد که حدود 15 روزنامه یک تیتر را با ادبیات مختلف انتخاب کنند) واقع شد. اولین مخالفت را با این اصلاحیه، مجمع روحانیون مبارز انجام داد که آن را به گستراندن سایه استبداد بر فضای مطبوعات تشبیه کرد. روزنامه نشاط نیز در 13 تیر با انتشار بیانیه شورای شهر تهران و سردبیر 10 نشریه دوم خردادی نسبت به طرح این اصلاحیه در مجلس هشدار داد. بعد از این دو بازی، مأموریت بازی خطرناک به موسوی خوئینی‌ها سپرده شد تا در تاریخ 15 تیر در روزنامه سلام اقدام به انتشار سند محرمانه منتسب به وزارت اطلاعات کند. تیتر اول "سلام" اینگونه بود: «سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است.» انتشار این نامه محرمانه، توقیف روزنامه سلام را در پی داشت. تجدیدنظرطلبان که با اعلام حکم توقیف روزنامه سلام غافلگیر شدند، سیاست تهدید را پیش گرفتند.با اینکه توقیف روزنامه ساعت 10 شب اتفاق افتاد اما از عجایب روزگار آن بود که تمامی این روزنامه‌ها تیتر یک خود را روزنامه سلام انتخاب کرده بودند تا نشان دهند "یک" تیم پشت پرده، هدایت این جریان را بر عهده دارد. شاهد ادعای ما مبنی براینکه این رخداد اتفاقی نبود و از قبل برنامه‌ریزی شده بود، نشریه امریکایی "میدل‌ایست اکونومیک دایجست" است که در هفتم تیر نوشته بود: «بیشتر ناظران در تهران بر این اعتقادند که تابستان امسال شاهد یک آزمون حیاتی قدرت و حتی شاید دور نهایی رویارویی جدی بین جناح محافظه کار و اصلاح گرایان خواهد بود. اصلاح‌طلبان یک تابستان سیاسی داغ را در پیش روی دارند تا جناح محافظه کار را از میدان مبارزه خارج کنند.» از شعله‌ور شدن فتنه تا حماسه 23 تیر جوسازی مطبوعات زنجیره‌ای و تهدیدات آنان روی برخی از دانشجویان تهران تاثیر گذاشت و اولین تجمع اعتراضی در شامگاه 17 تیر در کوی دانشگاه برگزار شد. محرکان اصلی این گروه افرادی غیر دانشجو چون "منوچهر" و "اکبر محمدی" بودند که پس از دستگیری، درباره چگونگی دریافت کمک مالی و ارتباط با عناصر خارجی و طراحی تجمعات اعتراض‌آمیز اعترافات قابل تأملی داشتند. این حادثه با ورود عناصر خودسری که نام لباس شخصی به آنان داده شد به تشنج کشیده شد و خوراک لازم را برای افراد فرصت‌طلب و ضدانقلاب برای آشوب فراهم ساخت. با تیترهای تحریک‌آمیز مطبوعات دوم خردادی در صبح  19 تیر، همچون "کوی دانشگاه به خون کشیده شد"، زمینه فتنه‌ آماده شد و بعد از آن بود که اراذل و اوباش با آتش زدن بسیاری از ساختمان‌های دولتی و حتی اماکن مقدس چون مسجد، شهر را به جولانگاه خود تبدیل کردند. این ناآرامی‌ها تا صبح روز 22 تیر ماه ادامه داشت تا در آن روز با پیام رهبر بصیر انقلاب، بسیجیان جان‌برکف وارد عرصه شدند و امنیت شهر را به دست گرفتند، آن هم بدون آنکه حتی یک قطره خون از دماغی بریزد. حال نوبت مردم بود که حماسه‌ساز شوند و در روز 23 تیر با آن راهپیمایی عاشورایی و افشاگرانه قدرت خود را به رخ فتنه گران و تجدیدنظرطلبان بکشند و همانند آب سردی بر آتش، شعله فتنه را خاموش کردند. فتنه‌ای پیچیده‌تر که عقبه 10 ساله داشت غائله 23 تیر با حماسه حضور مردم در صحنه فروکش کرد و توانست تا سال‌ها نظام را از گزند ضدانقلاب مصون سازد، اما از آنجا که بسیاری از "ابعاد پنهان فتنه" برای آحاد جامعه موشکافی نشد و همچنین "سرنخ‌های ارتباطات عناصر اصلی شکل دهنده فتنه با خارج از کشور به دلیل استقرار دولت اصلاحات برای مردم بازگو نشد"، ریشه‌های این جریان کاملا خشک نشد و رمقی از آن در جامعه باقی مانده بود تا توانست "با ترمیم و بازسازی تشکیلاتی خود" 10 سال بعد از لاک بیرون آید و این بار انتخابات 88 را بهانه توطئه براندازانه خود کرده و اسم رمزی چون "تقلب" را برای آن تعریف کند. چرا مهار فتنه 88 سخت‌تر از فتنه 78 بود؟ اگر مبدأ شکل‌گیری غائله کوی دانشگاه را 18 تیر بدانیم که با حماسه 23 تیر، یعنی پنج روز بعد فیصله یافت، شاید این سؤال در ذهن برخی پدید آید که چرا فتنه بعدی قریب به هشت ماه به درازا کشید. برای پاسخ به این سؤال باید برخی شاخصه‌های خاص فتنه دوم را بازگو کنیم.شاخصه اول فتنه 88 این بود که "بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر" از غائله کوی دانشگاه بود. شاخصه دوم اینکه موضوعی با اهمیت‌ترو ملموس‌تر همچون انتخابات برای آن انتخاب شده بود؛ موضوعی که بستر تمامی انقلابات رنگی منطقه را شکل داده بود. سوم اینکه برخلاف 10 سال قبل آن که بیشتر جوانان احساسی تحت تاثیر القائات دشمن در آن وارد شده بودند، در فتنه جدید بسیاری از خواص سوار بر موج فتنه شدند و "سیلاب فتنه" آنان را به "ناکجا آباد" برد که نجات آنان به راحتی امکان‌پذیر نبود. شاخصه بعدی "نحوه مواجهه دشمن با فتنه دوم" بود. در این برهه دشمن تجربه کوی دانشگاه را با خود داشت و از این رو بسیار زیرکانه تر و‌‌ با هجمه تبلیغاتی صدچندان وارد شد تا بتواند در فضای غبارآلود ایجاد شده، کار نظام را یکسره سازد و اجازه پدیدآمدن حماسه 23 تیر دیگری را ندهد. نقاب دین بر چهره زدن، تردیدافکنی در تمامی ابعاد و شبهه افکنی در همه چیز، کشته‌سازی‌های دروغین و تشییع‌جنازه‌های ساختگی برای آنان به منظور تهییج مردم، ادعای تجاوز به بازداشتی‌ها برای تحریک عواطف داخل و خارج، به صحنه آوردن تمامی ضدانقلاب در اقصی نقاط جهان برای سوق دادن افکار جهانیان به سمت ایران، فعالیت شبانه روزی صدها شبکه ماهواره‌ای و سایت، فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر همگی از جمله عواملی بود که به جای پنج روز، فتنه جدید فرصت هشت ماهه‌ای برای جولان بیابد تا با حماسه عاشورایی 9دی و 22 بهمن خلع ید شود. بازخوانی سخنرانی تاریخی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بعد از غائله 18 تیر 78 18 تیر 78، یکی از روزهای تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی است. تلخ از چند جهت، یکی همراهی و هم نوایی عناصر و مسئولان دولت وقت با دشمنان در مسیر براندازی نظامی که خاستگاه خودشان بوده است، دیگری ضرب و شتم دانشجویان و قشر فرهیخته ای که انقلاب روی آن حساب ویژه باز کرده بود و سوم و از همه مهمتر جریحه دار شدن قلب امام امت، در پی وقوع این حادثه تلخ بود. حادثه ای که اگرچه در ابتدای امر تلخی زهرآگینی داشت، اما با درایت مقام عظمای ولایت و مردم بصیر ایران، تلخی آن حادثه با خلق حماسه 23 تیر خنثی شد و بعد از آن بارها امام خامنه ای از آن به نیکی یاد کردند. شاید بتوان گفت آن زخم بی قانونی و تخلف در نظام جمهوری اسلامی را این بصیرت و حضور به موقع و حماسی مردم مسلمان و ولایی التیام بخشید.اقدام به حمله به خوابگاه دانشجویان اگرچه علی الظاهر به دست افرادی بود که شعار «یاحسین» و «یازهرا» سر می دادند، اما دلجویی های رهبر انقلاب از دانشجویان مضروب و نصایح پدرانه ایشان برای حادثه دیدگان، نشان داد که خط اصیل ولایت به عنوان شاخص اعتدال گرایی، در جهان مطرح خواهد بود. بیانات امام خامنه ای را در دلجویی از دانشجویان مضروب می توانید از اینجا مطالعه نمایید.برای افرادی که فتنه 88 را دیده اند، شاید فتنه 78 رنگ و رویی نداشته باشد، اما روند وقوع آن حوادث نشان می دهد که دشمنان نظام هرجا حفره ای یافتند با نهایت قدرت در آن نفوذ کردند و تا جایی که مانعی ندیدند پیش رفتند. مفاد اصلاحیه قانون مطبوعات قصه آن فاجعه و جنایت از آنجا شروع شد که عده ای به اصلاحیه قانون مطبوعات اعتراض داشتند. حال مفاد این اصلاحیه چه بود؟ یقیناً اگر امروز و بعد از باران دیده شدن ملت شریف ایران در پی فتنه های 78 و 88 کسی با این مفاد مخالفت کند، عظیم ترین تودهنی ها را از ملت ایران خواهد خورد.مفاد این اصلاحیه به شرح زیر بود: الف ) ممنوعیت فعالیت مطبوعاتی برای عوامل بیگانه، اعضای گروهک های تروریستی و ضدانقلاب، جاسوسان، وابستگان و سردمداران رژیم طاغوت و... ب ) منع شدن مطبوعات کشور از دریافت کمک مالی از کشورهای بیگانه ج ) ضمانت اجرایی برای مقابله با افراد دولتی یا غیردولتی که نشریات را برای چاپ مطلب یا مقاله ای زیر فشار قرار داده یا آنها را وادار به سانسور نمایند. (در قانون مطبوعات با تأکید بر آزادی بیان و قلم و برای پیشگیری از اعمال قدرت مسئولان بر مطبوعات، تصریح شده بود که اگر مطبوعات دولتی یا غیردولتی از این ماده تخلف کنند به حکم دادگاه از خدمات دولتی منفصل و یا تعزیز خواهند شد) د) لزوم التزام عملی مدیران مسئول و صاحبان امتیاز نشریات به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. سؤال اینجاست که چه چیزی موجب شد که این قانون از طرف فتنه گران و برخی اصلاحاتی ها، خلاف آزادی بیان تلقی شود؟ این درخت نحس که روزی هم نوا با سایر انقلابیون و انقلابی تر از انقلابی ها هم بود، چه شد که به این لجن زار غوطه ور شد؟اما آن اعتراضات در نهایت با چاپ نامه ای محرمانه از وزارت اطلاعات در روزنامه "سلام" به مدیر مسئولی موسوی خوئینی ها با تیتر "سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است" و در پی آن توقیف این روزنامه به اوج خود می رسد. عده ای نفوذی و دست پرورده دشمن در فضای دانشجویی شروع به التهاب آفرینی می کنند و نیروی قوی احساسات این جوانان را به بازیچه می گیرند و درگیری هایی در کوی دانشگاه پیش می آید که رهبر معظم انقلاب اینگونه گلایه خود را از آن ابراز می دارند: «حرفهاى گفتنى زیاد است؛ اما مطلبى که از نظر من مهمتر از همه است و ذهن مرا مشغول کرده، حمله به خوابگاه جوانان و دانشجویان است. این حادثه تلخ، قلب مرا جریحه‌دار کرد؛ حادثه غیرقابل قبولى در جمهورى اسلامى بود. حمله به منزل و مأوا و مسکنِ جمعى - بخصوص در شب یا در هنگام نماز جماعت - به هیچ وجه در نظام اسلامى قابل قبول نیست. جوانان این کشور - چه دانشجویان و چه غیر دانشجویان - فرزندان من هستند و هرگونه چیزى که براى این مجموعه‌ها مایه اضطراب و ناراحتى و اشتباه در فهم باشد، براى من بسیار سخت و سنگین است. هرکسى بوده، فرق نمى‌کند؛ چه در لباس نیروى انتظامى، چه در غیر آن. مسلماً با کسانى‌که در نظام جمهورى اسلامى تخلّف مى‌کنند، باید برخورد شود؛ اما با کسى که تخلّفى نکرده است؛ کسى‌که در خانه خود در حال استراحت است، آن هم در محیط جوان دانشجویى، کار بسیار خطا و ناروایى است اگر برخورد شود. ‏(21/4/78)‏» حادثه تلخ حمله به دانشجویان بهانه ای که برای حمله به کوی دانشگاه ایجاد می شود شعارهای ساختارشکنانه عده ای قلیل و نفوذی در میان دانشجویان است و امام خامنه ای در محکومیت تعرض به دانشجویان اینگونه واکنش نشان می دهند: «این که صد نفر یا دویست نفر از کوى دانشگاه خارج شدند و حرفهایى زدند و شعارهایى دادند، بهانه و مجوّزى نمى‌شود براى این‌که کسانى، در هر لباس و با هر نامى، وارد آن محیط شوند و کارهاى ناروایى انجام دهند؛ بخصوص وقتى که نام مقدّس نیروى انتظامى در میان مى‌آید، عملى که موجب شود نیروى انتظامى بدنام گردد، قضیه را سخت‌تر مى‌کند. شما مى‌دانید که امروز نیروى انتظامى در اطراف کشور، در جاده‌ها، در مرزها، در برخورد با اشرار، چه جانفشانیهایى مى‌کند و چه زحماتى مى‌کشد. چقدر از اینها براى حفظ امنیت ما، جان خود را از دست مى‌دهند. با این حال، به‌وسیله چند نفر عملى انجام شود که چهره این خدمتگزاران در نظر بعضى تیره گردد؛ آیا این انصاف است؟! یا آن طورى که نقل کرده‌اند، بعضى با آوردن نام مقدّس «یا حسین» و «یا زهرا» وارد اتاق دانشجوى بسیجى یا دانشجوى جانباز شوند و او را از خواب بپرانند، یا آن‌طور حوادثى را به‌وجود آورند؛ آیا این درست است؟! اینها قلب را مى‌فشارد. این همه جوان مؤمن، عاشقان امام حسین، عاشقان فاطمه زهرا، در همه جاى کشور، در خدمت اسلام، در خدمت کشور، در طول دوران دفاع مقدّس، در هر خطرى که این کشور را تهدید کند، سینه سپر مى‌کنند و وارد مى‌شوند؛ اما بعد کسانى با استفاده از این نامها حوادثى را به‌وجود آورند. براى من، حادثه خیلى تلخى بود.(21/4/78)» دشمن دانشجو را هدف گرفته بود اما آنچه در همه این قضایا مهمترین پیز است دیدن دست دشمن و بازی نکردن در پازل اوست. آن روزها عده بسیاری بودند که در هم نوایی با دشمن اقدامات نیروی انتظامی و لباس شخصی ها را محکوم می کردند، به اعتراض استعفا می دادند، دوپهلو حرف می زدند و ... اما بصیرت نائب امام زمان در آن هنگام که عده ای لبخند خرسندی از نزدیک شدن نظام اسلامی به آخرین لحظات عمر بر قلبشان نشسته بود و در دولت و وزارت کشور وقت صدای پایکوبی دل هایشان هم حتی شنیده می شد، نقشه ها را خنثی کرد. امام خامنه ای در همان روز 21 تیر خطاب به دانشجویان می فرمایند: «حرف من به دانشجویان این است که مراقب دشمن باشید؛ دشمن را خوب بشناسید؛ مبادا از شناسایى دشمن غفلت کنید. غریبه‌هایى را که در لباس خودى خودشان را در همه جا داخل مى‌کنند بشناسید؛ دستهاى پنهان را ببینید. هیچ کس به‌خاطر غفلت ستایش نمى‌شود. هیچ‌کس به‌خاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمى‌شود. اگر بر آدم غافل ضربه‌اى وارد شد، اوّل کسى که مسؤول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید. دانشجو، قشر فاخر و با ارزشى است. دشمن، دانشجو را هدف گرفته است. چند سال است سعى مى‌کنند بلکه بتوانند دانشجویان را در مقابل نظام قرار دهند؛ اما موفّق نشدند؛ بعد از این هم موفّق نخواهند شد. اگر یک عدّه نفوذى خواستند از فرصتى استفاده کنند و از آب گل‌آلودى ماهى بگیرند - وارد اجتماع دانشجویان شدند و شعارهایى درست کردند و حرفهایى زدند - خیال نکنند که ما اشتباه خواهیم کرد؛ نه، ما اشتباه نخواهیم کرد. ما مخاطب و طرفِ خودمان را مى‌شناسیم. دانشجو، فرزند ماست؛ متعلّق به ماست؛ متعلّق به این کشور است. دشمن است که مى‌خواهد با نام دانشجو یا با نام نفوذ در میان دانشجویان، فساد و تباهى کند؛ خود دانشجویان بایستى هوشیارانه متوجّه باشند...در یک چنین موقعیّت و فصل حسّاسى مثل این فصل سال - فصل امتحانات دانشجویى، فصل کنکور؛ که همه خانواده‌هایى که جوانى دارند، این فصل که مى‌شود، همه همّت خودشان را مى‌گذارند که جوانشان حواسش جمع باشد و بتواند در امتحان یا در کنکور موفّق شود - آن کدام دستى است، آن کدام دشمن آینده این مملکت و دانشگاه این مملکت است که این طور جوانان را به یک سمت انحرافى مى‌کشاند، سرگرمى درست مى‌کند و تشویق مى‌نماید به این که سراغ درس و سراغ امتحان نروید؛ اجتماع کنید؟! اوّل کسى که این جا باید هوشیارانه چشم خود را باز کند و تصمیم بگیرد، خودِ دانشجوست.» دشمن درصدد نفوذ برای کسی که در سال 88 در بدنه دانشجویی فعال بوده است، این حرف ها معنی دیگری دارد. وقتی عده ای منافق و ضدانقلاب که از دانشجویی فقط کارت دانشجویی آن را دارند، تلاش بی حد و حصری به راه می اندازند که در آن روزها به هر نحوی میان دانشجو و نظام و ولایت فاصله بیندازند و دانشجو را منزجر از نظام معرفی کنند و اقدامات ابلهان خودی نیز مزید بر علت می شود، تنها این چنین گفتاری از سوی نائب امام عصر است که می تواند ان دل های رنجیده را به کانون پرمهر ولایت برگرداند.امام خامنه ای در ادامه بیانات خود به ملت شریف ایران نیز توصیه هایی می کنند: «به ملت ایران هم عرض مى‌کنم: اى ملت بزرگ و شجاع که بیست سال است دشمنى را که انقلاب از این کشور بیرون راند، با قدرت پشت در نگه داشتید و نگذاشتید که این دشمن از هیچ منفذى وارد شود؛ بهوش باشید. این معناى حرفهاى مکرّرى است که من در این چند سال به ملت ایران و به مسؤولان عرض کرده‌ام که دشمن درصدد نفوذ است. هر پنجره‌اى پیدا کند، وارد خواهد شد؛ هوشیاریتان را بیشتر کنید. دشمن، امنیت ملى ما را هدف گرفته است. امنیت ملى براى یک ملت، از همه چیز واجبتر است. اگر امنیت ملى نباشد هیچ دولتى نمى‌تواند کار کند؛ براى سازندگى، هیچ سنگى روى سنگ گذاشته نخواهد شد. وقتى که هرج و مرج و ناامنى باشد، هیچ مشکلى از مشکلات مملکت حل نخواهد شد؛ نه اقتصاد مردم، نه فرهنگ مردم، نه مسائل اجتماعى مردم، نه مسائل سیاسى مردم. وقتى امنیت نبود، همه اینها از بین خواهد رفت. دشمن این را هدف گرفته است. این را ملت ایران در همه جاى کشور باید بفهمد؛ که البته مى‌فهمد و مى‌داند. بحمداللَّه ملت هوشیار است.» ستایش هوشیاری ملت ستایش هوشیاری ملت همانطور که بارها و بارها و سال های سال است از دهان مقام عظمای ولایت نیفتاده است، علاوه برآنکه باید موجب فخر و غرور ملت بزرگ ایران باشد، از طرف دیگر زنگ خطری نیز هست که مبادا این هوشیاری از دست برود. البته این ملت از آن رو که مؤید به نصرت الهی است و ما جوان تر ها علی الخصوص از سال 88 به بعد آن را به وضوح دیده ایم، بسیار محال است که هوشیاری شان را از دست بدهند و در مقابل دشمن و نفوذ او بیکار بنشینند. نمونه آخر آن هم در خلق حماسه سیاسی بود. شاید ظاهر این حرف ها بیانیه وار و شعاری نمود کند، اما چه کنیم که قرابت این ملت با عملی کردن شعارهای آرمانی اش غیرقابل چشم پوشی است! بی انضباطی برخی جوانان در ادامه آن سخنان آتشین و بصیرت بخش امام خامنه ای جوانان را خطاب قرار می دهند و با گلایه از بی انضباطی برخی جوانان و خرج نیروی جوانی در غیر از محلی که باید خرج آن شود می گویند: « یک حرف هم به شما جوانان عرض مى‌کنم. جوانان عزیز! شما امیدهاى انقلاب و اسلامید. رفتار شما مى‌تواند این مملکت را در جهت شکوفایى، با سرعت به پیش ببرد. وقتى جوان مملکت هوشیارانه، با تدبیر، با حلم و با توجه به موقعیّتها، حرف بزند و تصمیم بگیرد و عمل کند، کشور گلستان خواهد شد. وقتى هیجانات کور، پا وسط بگذارند، دشمن فوراً استفاده خواهد کرد. بارها گفته‌ام، باز هم تکرار مى‌کنم؛ من معتقدم که جوان مملکت بایستى در همه میدانها حضور و آمادگى داشته باشد؛ منتها با انضباط. این‌گونه حرکاتى که ملاحظه شد کسانى به دانشگاه حمله کنند، ناشى از بى‌انضباطى است؛ با هر نامى انجام گیرد، غلط و محکوم است. اگر با نام دفاع از دین هم انجام گیرد، غلط است؛ اگر با نام دفاع از ولایت هم انجام گیرد، غلط است. مگر من بارها نگفته‌ام در اجتماعات کسانى که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونت‌آمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال مى‌کند. بارها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمى‌کنند؟! حتّى اگر یک حرفى که خون شما را به جوش مى‌آورد به زبان آورند - مثلاً فرض کنید اهانت به رهبرى کردند - باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید. نیرویتان را براى آن روزى که کشور به آن نیازمند است، براى آن روزى که نیروى جوان و مؤمن و حزب‌الّلهى باید در مقابله با دشمن بایستد، حفظ کنید، والاّ حالا فرض کنیم یک جوان، یا یک دانشجوى فریب‌خورده‌اى هم حرفى زد و کارى کرد؛ چه اشکالى دارد؟ من از او صرف‌نظر مى‌کنم.» طراحان اصلی فتنه 78 اما خطاب دیگر سخنرانی آن روز مقام معظم رهبری به دشمنان است که مانند همیشه کوبنده و لرزاننده بنیان های دشمن است:«و اما یک مطلب به دشمن مى‌گویم؛ هر که هست و هرجا هست. دشمنان اصلى ما در سازمانهاى جاسوسى، طرّاحان این قضایا هستند. این پولى که مجلس امریکا تصویب کرد که باید براى مبارزه با نظام ایران صرف شود، این پول و چندین برابر این پولها کجا مصرف شد؟! معلوم است؛ براى همین‌طور طرّاحیهایى مصرف مى‌شود؛ شکّى نیست. این دشمنان بدانند که خواب برگشتن امریکا به این مملکت، یک خواب پریشان و غیرقابل تعبیر است. این عناصر داخلىِ حقیر، این عناصر سیاسىِ مطرود و منفور، که ملت اینها را مثل دندان فاسدى بیرون آورد و به یک طرف پرتاب کرد، هجده، نوزده سال است که کمین گرفته‌اند تا از ملت و از امام و از نام امام و از راه امام انتقام بکشند. اینها هم بدانند که اشتباه کردند؛ در همین قضیه هم اشتباه کردند، خودشان را لو دادند و چهره خودشان را مشخص کردند. درست است که به دستگاه اطّلاعاتى ما آن ضربه ناجوانمردانه را وارد کردند؛ به دستگاه انتظامى ما هم در این‌جا این ضربه را وارد کردند، اما عناصر خدمتگزار و سربازان مخلص و بدون نام و نشان جمهورى اسلامى، اطّلاعات را کسب مى‌کنند و مى‌فهمند که چه کسى در کجاست و چه‌کار مى‌کند. نمى‌توانند این ملت را با این روشها از صحنه مبارزه در راه استقلالشان، در راه اسلام عزیزشان و در راه مبارزه با دشمنانشان عقب برانند.» سوء استفاده دشمن از برخی جریان های سیاسی خطاب آخر نیز به گروه های سیاسی داخلی است که امام خامنه ای اینچنین ان ها را مورد عتاب قرار می دهد: «یک نکته هم به این خطّ و خطوط سیاسى عرض کنیم. آقایانى که سردمداران خطوط سیاسى و گرایشهاى سیاسى هستید، حالا برسید به این حرفى که ما مى‌گوییم شما خودیها وقتى سر قضایاى بیهوده این‌طور با هم درگیر مى‌شوید، دشمن سوء استفاده مى‌کند؛ بفرمایید، این یک نمونه؛ دیدید دشمن چطور استفاده کرد؟! دیدید دشمن چگونه نیش خود را زد؟! این مسائل را کنار بگذارید. البته ما اصرار نداریم که همه یک طور فکر کنند؛ اما براى کار سیاسى و درگیرى سیاسى، حدّى قائل شوید و خطّ قرمزى بگذارید. بى‌حساب و کتاب با هم مبارزه نکنید که آن‌قدر مشغول شوید که به دشمن اجازه دهید این‌طور بیاید و داخلِ این میدانها بشود. سرِ این قضیه قانون مطبوعات و سرِ قضایاى گوناگون دیگر، چه جنجال و چه دعوایى به راه افتاد! همه‌اش مسائل خطّ و خطوط! براى چه؟ براى این که قانونى در مجلس تصویب مى‌شود! من به یک جریان سیاسى خاص اشاره نمى‌کنم؛ خطاب من به همه است. براى من، آن خطّ و این خط و هر خطّ سیاسى و سلیقه سیاسى دیگر، تفاوت نمى‌کند. براى من، مناط و ملاک، راه خدا و راه امام و راه اسلام و حفظ کشور و رعایت مصالح مردم و حفظ آینده کشور مطرح است. براى من فرقى نمى‌کند که فلان کس متعلق به خطّ «الف» است، فلان کس متعلّق به خط «ب» است. من به همه عرض مى‌کنم؛ شما هم هشیار باشید.» درس‏ها وعبرتها از فتنه 78 با گذشت 15 سال از غائله 18 تیر، هنوز بسیارى از ابعاد پنهان این حادثه براى عبرت‏‌گیرى، به خوبى‏ موشکافى نشده است. براى موشکافى و بازخوانى فتنه 18 تیر سال 78 در حد حوصله این نوشتار به موارد زیر به‏‌عنوان عبرتها و پندهاى این حادثه، براى قشر دانشجو، جناح‌هاى سیاسى و مسؤولین اشاره مى‏‌شود: الف: جدى گرفتن خطر فتنه گران و تجدید نظرطلبان داخلى: در غائله 18 تیر، نقش سازمان‏‌یافته، عناصر سیاسى‏ی تندرو و ورشکستگان سیاسىِ تجدیدنظرطلب و ارتباط مستقیم آن‏ها با گروهاى ضدانقلاب خارج از کشور و آمریکا به وضوح معلوم شد، این عناصر که مانند میکروب‌هاى پنهانى هستند که در صورت وجود آلودگى و فراهم شدن شرایط، آشکار مى‏‌شوند و سلامت جامعه را به خطر مى‏‌اندازند، در حادثه کوى دانشگاه هم همین نقش را ایفا نمودند. بنابراین بر جناح‌هاى سیاسى دلسوز کشور و دانشجویان آگاه، لازم است که در حرکتها، اعتراضات و فعالیتهاى سیاسى خود، مواظب فرصت‏‌طلبى این عناصر باشند تا ناخواسته زمینه‏‌ساز و جاده صاف کنِ مقاصد آن‏ها نشوند.تجربه «انقلاب‏‌هاى مخملین» نشان مى‏‌دهد، سرمایه‏‌گذارى بر روى جوانان - به‏‌ویژه جنبش‏هاى دانشجویى - یکى از مهم‏ترین مؤلفه‏‌هاى پیش‏برنده طرح‏‌هایى چون براندازى نرم است. اولین تجربه انقلاب رنگى در دوران پس از جنگ سرد، در یک دوره زمانى 6 هفته‏‌اى یعنى از 17 نوامبرتا 29 دسامبر 1989 در کشور چکسلواکى به ثمر نشست. حلقه دوم این انقلاب که در واژگان‏ علوم سیاسى به کودتاى فرامدرن (post modern coup) شناخته مى‏‌شود، در صربستان (1997) و به وسیله جنبش دانشجویى اتپور (به معناى مقاومت) تکمیل گردید و سپس در سال‏2003، حلقه سوم آن در گرجستان با حرکت دانشجویى کمارا (به معناى «بس است») تدارک دیده شد. در اکراین نیز گروهى از جوانان و دانشجویان آموزش دیده، حرکتى به نام پورا (به معناى «لحظه موعود فرا رسیده») را در سال 2004 طراحى و به مرحله اجرا گذاشتند که به عناوینى همچون انقلاب نارنجى، سرخ و شاه‏‌بلوطى ملقب گردید. این سناریو در بلاروس با نام جنبش زوبر و در انقلاب لاله‏اى 2005 قرقیزستان که دانشجویان در صفوف مقدم آن قرار داشتند، با نام‏اتپور (مقاومت) ادامه یافت. این پروژه در جمهورى اسلامى ایران نیز از اوایل دهه 70 خورشیدى، به صورت جدى کلید خوردتا گروهى از عناصر خودفروخته و وابسته، اقدام به سربازگیرى از دانشگاه‏هاى کشور کند. در پروژه‏‌اى که «حلقه کیان» طراحى کرده بود، مأموریت عبور از میدان مین و خطوط قرمز به‏ عهده جنبش به اصطلاح دانشجویى گذاشته شد تا جنبشى که خاستگاه و فلسفه وجودى آن باعدالت‏خواهى، استکبارستیزى و استقلال‏‌محورى تعریف شده است، به ابزارى در جهت تحقق واجراى سناریوى دشمن تبدیل گردد. ثمره این سرمایه‏‌گذارى در شبه کودتاى 18 تیر سال 78،خود را به خوبى نشان داد و عناصر فریب‏‌خورده‏‌اى چون على افشارى، رضا دلبرى، اکبر عطرى،عبدالله مومنى، موسوى خوئینى، رضوى فقیه و... به عنوان پیشقراولان جنبش دانشجویى‏ معرفى شدند!!!کسانی که امروز عمدتا در خارج کشور به فتنه علیه نظام مشغولند. ب: تکیه بر توده مردم در حل مشکلات: حماسه عظیم و بى‏‌نظیر 23 تیر 78 تمامى معادلات و محاسبات غائله آفرینان را خنثى کرد، این حضور در حالى بود که بسیارى از گروه‌ها و دسته‏‌هاى سیاسى در مورد حضور مردم در 23 تیر در شک و تردید به‏ سر مى‏‌بردند و حتى روز قبل از آن، جرأت دادن یک اطلاعیه براى حمایت و دعوت به حضور در راهپیمایى فردا را از طرف گروه متبوع خود نداشتند اما با مشاهده موج میلیونى مردم مثل قطره‏‌اى خود را به دریاى خروشان مردمى رساندند و این مسأله مؤید دیگرى است که در بحران‌ها و غائله‏‌ها رمز موفقیت، تکیه بر آحاد مردم و نیروى عظیم آن‏ها است لذا بر مسؤولین و قشر تحصیلکرده است به‏ جاى تکیه بر گروه‌هاى خاص و احزاب سیاسى، نیروى قدرتمند مردم را صادقانه تکیه‌گاه خود قرار دهند. ج: عدم اعتماد به سیاسیون بى‏‌تقوا و فتنه گر: در ایجاد و گسترش حادثه 18 تیر، برخى از سیاسیون ظاهر صلاح که بعضاً هم داراى مسؤولیتى در دولت بودند، نقش داشتند، این افراد چنان حریص بر کسب قدرت و حفظ منافع گروهى و فردى خود بودند که براى رسیدن به مقاصدشان، که از جمله آن‏ها فتح قوه مقننه بود، حاضر شدند هزینه‏‌هاى سنگینى را بر نظام اسلامى و کشور وارد کنند و اقتدار نیروى انتظامى، سلامت جسمى و روحى دانشجویان را فداى مطامع خود کنند، بنابراین به نظر مى‏‌رسد شناسایى و طرد افراد بى‏‌تقوا و سیاسى‏‌کار بر قشر جوان دانشجو، مسؤولین دلسوز نظام و افراد صادق در گروه‌های سیاسى لازم است تا ناخواسته آتش‌بیار معرکه هوا و هوسهاى آن‏ها نشوند. د: نقش بى‏‌بدیل ولایت فقیه در حل معضلات و بحران‌ها: در غائله 18 تیر در حالی‌که برخى از مسؤولین در فکر استعفا و شانه خالى کردن از مسؤولیت بودند و برخى دیگر با ساده‏‌اندیشى، برخوردهاى سستى را از خود بروز مى‏‌دادند، رهبر انقلاب با برخوردهاى حکیمانه، ضمن دلجویى از دانشجویان و جدا نمودن صف آن‏ها از صف ضدانقلاب با یک پیام، بسیجیان و مردم را به صحنه آورد و فتنه را خاموش و دشمنان را که در تدارک جشن پیروزى بودند، براى بار دیگر مأیوس کرد. لذا حفظ و تقویت ولایت فقیه براى جناح‌هاى سیاسى، دانشجویان و همه مردم و مسؤولین، اگر خواستار حفظ دین، انقلاب و کشور هستند یک امر ضرورى و غیر قابل انکار است. سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی علیه فتنه 78 مرورى گذرا بر سخنرانى حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانى دبیر وقت شوراى عالى امنیت ملى در راهپیمایى ‏بزرگ مردم تهران در 23 تیر ماه 1378 نشان مى‏‌دهد که اگر هوشیارى به خرج ندهیم ممکن است تاریخ دوباره تکرار شود: «حوادث این چند روزه درس بزرگى براى همه جناح‏ها و گروه‏ها بود. حوادث چند روز اخیر به ما نشان داد و روشن نمود که در جهان سیاست، اول باید قواعد بازى را بیاموزیم. بدون آشنایى به قواعد بازى ورود به صحنه رقابت‏‌ها و مجادله‏‌هاى سیاسى ممکن است خطرات جبران‏‌ناپذیرى را براى کشور به بار آورد. در تمام کشورهاى جهانى حتى آن‏هایى که مدعى هستند که مهد دموکراسى هستند، قواعد بازى را به عنوان محور اصلى حرکت سیاسى، همواره مورد توجه و مراعات قرار مى‏‌دهند. مصالح ملى، امنیت ملى و منافع ملى باید خطوط قرمز همه گروه‏‌ها و جناح‏‌ها باشد. امیدوارم این حوادث درس خوبى براى همه ما باشد. حتى در لحن سخن گفتن و مکالمه با یکدیگر و نوع گفتمان باید از لحن متناسب با فضاى سیاسى سالم استفاده کنیم. لحن درشت و تحریک‏‌کننده، دشمن را امیدوار مى‏‌کند. لحن ناصحیح، فضاى مناسب را براى فعالیت دشمن ایجاد مى‏‌کند. همه جناح‏‌ها و همه گروه‏‌ها باید این درس و سرمشق را مد نظر داشته باشند. حوادث چند روزه اخیر، در کنار حوادثى که در این 20 سال گذشته داشتیم که یک پالایش دیگر براى‏ انقلاب ما بود. انقلاب ما در هر مقطعى نیاز به یک پالایش دارد به گفته حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم حماسه 23 تیر، انقلاب ما در هر مقطعى نیاز به یک پالایش دارد و این حوادث چند روزه زمینه‏‌اى را براى پالایش جدید در انقلاب ما و نظام ما به‏‌وجود آورده است. در مجموع، خسارت‏‌هایى در این چند روز دیدیم، اما در کل و در نتیجه نهایى شاید این حادثه مایه تکامل انقلاب و سالم‏‌سازى حرکت‏هاى‏‌انقلابى و فضاى سیاسى کشور باشد. حوادث چند روزه به همه گروه‏ها آموخت که باید واقعیت‏هاى نظام، جامعه، جهان و شرایط سیاسى منطقه و جهان را به خوبى درک کنیم و با درک این واقعیت، همبستگى و وحدت یک ضرورت براى همه ما است. حوادث چند روزه به ما گفت خشونت و خشونت‏‌گرایى تحت هر عنوانى محکوم است و همه باید به سمت قانون و قانونگرایى حرکت کنیم. با عناصر خشونت‏‌طلب در این چند روز و با این اشرار برخورد قاطع خواهد شد تا براى دیگران درس عبرت باشد. خوشبختانه همه ارکان نظام، مسؤولین همه قوا بدون هیچگونه اختلاف‏‌نظر نسبت به برخورد قاطع و انقلابى نسبت به این عناصر فرصت‏‌طلب اتفاق نظر دارند و قوه قضائیه در روزهاى آینده به وظیفه قانونى، شرعى، ملى و انقلابى خود به خوبى عمل خواهد کرد. حضور مردم در سراسر کشور حماسی بود آقای روحانی رئیس جمهور محترم در آن روز همچنین یادآور شدند: در روزهاى آینده مردم ما با هیجان، هوشیارى خودشان را در صحنه حفظ کنند. بدون این‏که دست به عملى بزنند، در زمینه اطلاعات به دست آمده به وزارت اطلاعات کمک کنند. در زمینه عمل هم پشتیبان نیروهاى رسمى و مسؤولین امنیت باشند، یعنى کمک نیروى انتظامى، بسیج و سایر نیروهاى امنیتى در صحنه عمل باشند. باید بدانیم که اتکاء اصلى نظام و مسؤولین ما به مردمان عزیز و قهرمان حاضر در صحنه است. گرچه چند روز گذشته، شاهد حوادث تلخى بودیم، اما حضور امروز مردم شیرینى و شهد را در کام تلخ مردم ریخت. حضور میلیونى امروز مردم در سراسر کشور حماسه دیگرى بود. اطلاعاتى که من یک ساعت پیش از همه استانها گرفتم این بود که در سراسر ایران، موج خروشان مردم، تکبیرگویان به مراکز اجتماعى که به آن‏ها اعلام شده است، زن و مرد در حال حرکت هستند. همه جا شعار و فریاد در حمایت از نظام و علیه استکبار و مزدوران داخلى آن‏هاست. مردم ما امروز یکبار دیگر دشمنان خارجى و مزدورانشان را مأیوس کردند و مشت رد به سینه آن‏ها زدند. مردم ما به خوبى توجه دارند براى توسعه اقتصادى، سیاسى و فرهنگى اولین شرط ضرورى و لازم، امنیت و ثبات است و براى این امنیت و ثبات همه ما باید در صحنه باشیم و هوشیارى و بیدارى‏‌مان را حفظ کنیم و دولت و نیروهاى امنیتى را براى این اهداف مهم یارى دهیم» اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است به اعتقاد آقای روحانی، دشمنان داخلی و خارجی می‌دانند آن سد نیرومندی که در طول 20 سال گذشته در برابر همه توطئه‌ها ایستاد و مقاومت کرد اسلام بود. آن عاملی که بین ملت عزیز و بزرگوار ایران با بیش از یک میلیارد مسلمان جهان پیوند ناگسستنی ایجاد کرد، اسلامیت نظام است. مردم ما به خوبی می‌دانند آن قدرتی که توانست در دفاع 8 ساله در برابر همه قدرت‌های استکباری و حامیان آنها بایستد و مقاومت کند و پیروز شود اسلام و اسلامیت نظام بود. آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است. (تکبیر حضار) مردم ما به خوبی می‌دانند مسئله ولایت به عنوان مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است. اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است. اهانت به ایران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگانی است که قلبشان برای ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌تپد، بنابراین این حرمت شکنی نه برای مردم ما و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست. گرچه آنهایی که به این عمل زشت دست زده‌اند، تعدادشان بسیار اندک است، اما در عین حال لبخند و تشویق استکبار جهانی و امیدهای نابخردانه‌ای که در آنها ایجاد کرد نشان می دهد که قدرتهای استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین این بنا مورد هدف قرار داده‌اند. ولایت،‌ مهم‌ترین رکن حکومت و نظام ما در قانون اساسی کشور ما است رئیس جمهور کنونی در آن حماسه بزرگ به درستی گفت که «ولایت،‌ مهم‌ترین رکن حکومت و نظام ما در قانون اساسی کشور ما است. اهانت به این رکن، اهانت به قانون اساسی است. اهانت به قانون‌گرایی است و اهانت به همه ارزش‌های انقلابی است. من در این حادثه چند روزه چیزی که می‌دیدم در میان این مردم باوفا، مردم مخلص، مردم انقلابی. مردم در این چند روز، صبر 25 ساله مولای متقیان علی (ع) را به نمایش گذاشتند که فرمود «صبرت ‌و فی‌ العین ‌غذی‌ و فی‌الحلق شجی» استخوان در گلو و خار در چشم این چند روزه تحمل کردند. این صبر انقلابی، این تحمل توأم با «کظم‌غیض» این حفظ نظم و آرامش، این هوشیاری، آماده بودن اما منتظر دستور ماندن و دست روی دست گذاشتن نکته بسیار جالبی بود. اگر منع مسئولین نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رسانند. »(تکبیر حضار)   این متانت، صبر و این آماده بودن و گوش به فرمان بودن تمرین نوینی بود که مردم ما از زندگی مولای متقیان حضرت علی (ع) سرمشق گرفته بودند و به نمایش گذاشتند. ما همچنان باید آمادگی و هوشیاری توأم با صبر و متانت خودمان را حفظ کنیم. مطمئن باشید دولت و ارگان‌های امنیتی کاملاً بر کشور مسلط هستند و این گروهک‌ها و این چند صد نفر اوباش چیزی نیستند که بخواهند برای ملت ما و برای مردم عزیز و قهرمان تهران، نگرانی بوجود آورند.(تکبیر حضار) حادثه تلخ سوم، حمله به اموال عمومی، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، برهم زدن آرامش و امنیت، سلب آسایش از مردم، آزار مردم و حتی دستبرد به اموال شخصی و اهانت و تعدی به مردم بود. حرکت‌های آشوب‌طلبانه در هیچ کجای دنیا تحمل نمی‌شود به گفته روحانی، در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران مسئولین امنیتی نظام، این گونه حوادث را تحمل خواهند کرد. این صبر و متانت، در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن می‌شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند. اسلام در این کشور زنده است دشمنان خارجی، آنها که در این چند روز کف زدند و همچنین این عناصر پست و مزدور، بدانند اسلام در این کشور زنده است و زنده خواهند ماند. مردم عزیز و بزرگوار تهران و ایران زنده‌اند و در صحنه‌اند و با همان شور و هیجان سال‌های 57-58 در صحنه حضور دارند و پاسخ دندان‌شکن به آنها خواهند داد. نیروهای امنیتی قدرتمند ما اعم از نیروی انتظامی، بسیج و سایر قوا و پرسنل بیدار وزارت اطلاعات در صحنه مقتدرانه خواهند بود. خوشبختانه اکثر این عناصر در ظرف دیروز و دیشب دستگیر شده‌اند. همه این افراد مورد بازجویی قرار خواهند گرفت. در میان این افرادی که دستگیر شده‌اند افراد شرور، جنایتکار و سابقه‌دار، وابسته به گروهک‌های معاند و ورشکسته، افرادی که به نوعی از سوی دستهای مشکوک تطمیع شده بودند همه اینها دیده می‌شوند که در فرصت مناسب ماهیت این افراد به مردم معرفی خواهد شد. بی‌تردید آنهایی که به آشوب و تخریب اموال عمومی و تعرض به نظام در این چند روز مشغول بوده‌اند، در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و طبق قوانین و مقررات به مجازات خواهند رسید.(تکبیر حضار) تحلیل غلط دشمنان انقلاب و مزدورانشان از نظام جمهوری اسلامی حجت الاسلام والسلمین دکتر روحانی در مراسم حماسه 23 تیر تاکید کرد که«من فکر می‌کنم ریشه حرکت‌هایی این یکی، دو روز اخیر به تحلیل غلط دشمنان انقلاب و مزدورانشان از نظام جمهوری اسلامی و تحلیل نادرست نسبت به هوشیاری و آمادگی ملت بزرگوار و حاضر در صحنه ایران برمی‌گردد. اولا آنچه که رادیوهای خارجی برای آتش زدن چند اتوبوس برای حمله به چند باجه و کیوسک تلفن، کف زدند و برای عربده‌کشی چند نفر شرور امید بسته‌اند. باید بدانند نظام ما و انقلاب ما یک انقلاب مردمی است، ریشه در اعماق جان مردم دارد مردم خود این انقلاب را به پیروزی رسانده‌اند. مردم خود این انقلاب را در برابر انواع توطئه‌ها حفظ کرده‌اند. مردم ما بدون کمک دیگران در 8 سال دفاع مقدس در برابر متجاوزین، از تمامیت ارضی و شرف ملی خود دفاع کردند. مردم ما با خون با رهبری انقلاب و نظام عزیز اسلامی خود پیمان بسته‌اند.(تکبیر حضار) دشمنان خارجی ما تجربیاتی که دارند نسبت به کشورهایی است که نظام آنها به قدرت خارجی وابسته است و ریشه در اعماق دلهای مردم ندارد و دارای نظام مردمی نیستند و با بادی می‌لرزند آنها تجربه‌ را می‌خواهند نسبت به انقلاب شکوهمند و عزیز اسلامی ایران و مردم مقتدر و هوشیار و بیدار ما پیاده کنند. مگر این انقلاب تعلق به قشر خاصی دارد و از آن گروه خاصی است؟ این انقلاب به 60 میلیون نفر مردم ایران تعلق دارد که با جان و دل برای این انقلاب فداکاری کرده‌اند و فداکاری خواهند کرد.» انتهای پیام/
 

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS