برنامه تلویزیونی نود بعد از برنامه شب گذشته تعطیل شد.

به گزارش صدای دانشجو، عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته نود اعلام كرد كه این برنامه به دلیل تعطیلی یک ماهه لیگ به صورت موقت و به مدت دو یا سه هفته تعطیل خواهد شد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، احمد چلداوی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر به دست رژیم آل سعود، اظهار داشت: آل سعود یک بار دیگر وحشی‌گری و بربریت خود را با اعدام شیخ نمر به جهان اسلام نشان داد. جنایات آل سعود در حق مردم سوریه و یمن و امروز نسبت به شیعیان عربستان فراموش نخواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی پشتوانه شیعیان و مسلمانان مستضعف جهان است اما دولت و وزارت خارجه سیاست خارجی خود را طبق این اصل هماهنگ نمی‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه خبر داد:
مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در همدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: تا پایان آذرماه امسال، 105 نفر در همدان با گاز مونواکسید کربن مسموم شده‌اند و یک نفر نیز به این علت جان خود را از دست داده است.

به گزارش صدای دانشجو، مهندس امید ساعتچی افزود: میزان شیوع این دو بیماری در همدان از میانگین کشوری کمتر است ولی روند ابتلا روزافزون است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین غربالگری انجام شده در جمعیت روستایی استان همدان، 3 درصد از جمعیت روستایی استان دیابت و 7 درصد فشارخون بالا دارند و تعداد بالایی نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری‎ها هستند و ریسک‎فاکتورهای لازم را دارند.

مهندس ساعتچی تصریح کرد: در استان همدان نیز همانند سایر مناطق کشور، آحاد جامعه با بیماری‌های غیر واگیر درگیر هستند و بخش زیادی از اعتبارات مالی بخش بهداشت و درمان صرف پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‎های اخیر، بیماری‎های غیر واگیر نه تنها سلامت افراد بلکه توسعه و رشد اقتصادی جوامع بشری را تهدید می‌کنند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان با بیان اینکه در گذشته، این دسته از بیماری‎ها شیوع بیشتری در جوامع مرفه داشتند؛ اما امروزه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ظهور و بروز پیدا کرده‌اند، افزود: در شرایط فعلی در کشور ما سهم بیماری‎های غیر واگیر در مقایسه با ابتلا به انواع بیماری‎ها حدود 49 درصد پیش‌بینی می‌شود که اضافه وزن و چاقی، رژیم غذایی نا مناسب و نداشتن تحرک بدنی از عوامل خطر مهم ابتلا به این بیماری‎هاست.

مهندس ساعتچی اضافه کرد: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های قلبی _ عروقی، دیابت و فشار خون بالا اشاره کرد که با وجود تلاش‌های انجام شده در سیستم بهداشت و درمان کشور، موارد ابتلا به این بیماری‌ها روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت به منظور پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر نسبت به تدوین اهداف جهانی 9گانه اقدام کرده است و کشورهای مختلف از جمله ایران متعهد شده‌اند برنامه‌ریزی لازم را به منظور دسترسی به این اهداف تا سال 2025 انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اهداف شامل کاهش مرگ و میر زودرس در اثر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر به میزان 25 درصد، کاهش میزان شیوع فعالیت بدنی کم به میزان 10 درصد، کاهش میزان مصرف نمک سدیم به میزان 30 درصد، کاهش شیوع استعمال دخانیات به میزان 30 درصد، کاهش مصرف الکل به میزان 10 درصد و جلوگیری از افزایش بیشتر چاقی و دیابت است.

مهندس ساعتچی اضافه کرد: کاهش شیوع فشار خون بالا به میزان 25 درصد، پوشش دارودرمانی و مشاوره به میزان 50 درصد، پوشش دارو و تکنولوژی‌های ضروری برای کنترل عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر به میزان 80 درصد نیز از دیگر اهدافی است که باید تا این زمان مشخص، تحقق پیدا کند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان:
شیوع فشار خون در همدان
کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت: هم اکنون از هر پنج بزرگسال در همدان یک نفر به بیماری فشارخون بالا مبتلاست.

 به گزارش صدای دانشجو  به نقل از وب دا،مهندس امید ساعتچی افزود: میزان شیوع این دو بیماری در همدان از میانگین کشوری کمتر است ولی روند ابتلا روزافزون است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین غربالگری انجام شده در جمعیت روستایی استان همدان، 3 درصد از جمعیت روستایی استان دیابت و 7 درصد فشارخون بالا دارند و تعداد بالایی نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری‎ها هستند و ریسک‎فاکتورهای لازم را دارند.

مهندس ساعتچی تصریح کرد: در استان همدان نیز همانند سایر مناطق کشور، آحاد جامعه با بیماری‌های غیر واگیر درگیر هستند و بخش زیادی از اعتبارات مالی بخش بهداشت و درمان صرف پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‎های اخیر، بیماری‎های غیر واگیر نه تنها سلامت افراد بلکه توسعه و رشد اقتصادی جوامع بشری را تهدید می‌کنند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان با بیان اینکه در گذشته، این دسته از بیماری‎ها شیوع بیشتری در جوامع مرفه داشتند؛ اما امروزه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ظهور و بروز پیدا کرده‌اند، افزود: در شرایط فعلی در کشور ما سهم بیماری‎های غیر واگیر در مقایسه با ابتلا به انواع بیماری‎ها حدود 49 درصد پیش‌بینی می‌شود که اضافه وزن و چاقی، رژیم غذایی نا مناسب و نداشتن تحرک بدنی از عوامل خطر مهم ابتلا به این بیماری‎هاست.

مهندس ساعتچی اضافه کرد: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های قلبی _ عروقی، دیابت و فشار خون بالا اشاره کرد که با وجود تلاش‌های انجام شده در سیستم بهداشت و درمان کشور، موارد ابتلا به این بیماری‌ها روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت به منظور پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر نسبت به تدوین اهداف جهانی 9گانه اقدام کرده است و کشورهای مختلف از جمله ایران متعهد شده‌اند برنامه‌ریزی لازم را به منظور دسترسی به این اهداف تا سال 2025 انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اهداف شامل کاهش مرگ و میر زودرس در اثر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر به میزان 25 درصد، کاهش میزان شیوع فعالیت بدنی کم به میزان 10 درصد، کاهش میزان مصرف نمک سدیم به میزان 30 درصد، کاهش شیوع استعمال دخانیات به میزان 30 درصد، کاهش مصرف الکل به میزان 10 درصد و جلوگیری از افزایش بیشتر چاقی و دیابت است.

مهندس ساعتچی اضافه کرد: کاهش شیوع فشار خون بالا به میزان 25 درصد، پوشش دارودرمانی و مشاوره به میزان 50 درصد، پوشش دارو و تکنولوژی‌های ضروری برای کنترل عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر به میزان 80 درصد نیز از دیگر اهدافی است که باید تا این زمان مشخص، تحقق پیدا کند.

 

به گزارش  خبرنگارصدای دانشجو،نشست هم اندیشی اساتیدبا موضوع شیوه های دعوت فرزندان به نماز در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دیانت از موسسه نماز قم برگزار گردید.

این نشست با حضور اساتید واعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد که در این نشست به پرسشهای اساتید راجع به نحوه ایجاد شوق در فرزندان برای دعوت به نماز وهمچنین راهکارها وشیوه  صحیح تربیت فرزندان وخانواده پاسخ داده شد.

به گزارش صدای دانشجو،معاونت دانشجویی وفرهنگی اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره خیریه غذا که هر ساله توسط کانون دانشجویی حمایتی امید دایر میشود ودرآمدهای حاصل از آن صرف بیماران نیازمند میشود برگزار شد.

در این جلسه که  با حضوردکترابراهیم جلیلی معاونت دانشجویی وفرهنگی ودکتر مهیار معتقد مدیر فرهنگی ، صفری مدیر دانشجویی ، دبیر کانون دانشجویی حمایتی امید وجمعی ازاعضاء مجمع خیرین سلامت استان برگزار شد حاضرین به بیان نقطه نظرات وپیشنهادات خود به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره پرداختند ومقرر شد که در هفته های اخیر نیز جلسه ای به منظور هماهنگی بیشتر برگزار شود

کانون دانشجویی حمایتی امید برگزار کرد
نقدوبررسی کتاب «قیدار» آخرین اثر رضا امیرخانی
جلسه نقد و بررسی کتاب «قیدار» آخرین اثر رضا امیرخانی با حضور نویسنده کتاب در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، در این جلسه که با حضور جمعی از استادان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، نویسنده کتاب در خصوص داستان و محور بودن جوانمردی در آن توضیح داد.

این روزها گوگل قادر به انجام امور بی شماری است؛ جهت یابی، ترجمه، خرید آنلاین، خواندن کتاب و صد البته جستجو های عمومی. اما با توجه به تحقیقات برخی پژوهشگران، گوگل حتی قادر به خواندن ذهن افراد نیز هست.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از مشرق، «استفن دیویدویتز»، اقتصاددان و داده‌پرداز سابق گوگل، این موتور جستجوی غول پیکر را با نام «اتاقک اعتراف» خطاب می‌کند که قادر به سنجش دسته‌ای از احساسات عمومی است که نظرسنجی ها و بررسی های اجتماعی قادر به تخمین و نشان دادن آنها نیستند. برای مثال بعد از حملات تروریستی اخیر در سن برناردینو و پاریس، گوگل به سادگی قادر به تخمین احساسات ضد اسلامی یا اسلام هراسی است.
 
وی می‌گوید: گاه افراد به‌سادگی آنچه را در ذهن دارند، در موتور جستجوی گوگل وارد می‌کنند. این جستجو ها دقیقا شبیه به یک گونه‌ای از اعتراف است. آنها بیانگر احساسات و درونیاتی هستند که افراد شاید هیچ گاه در یک نظر سنجی عمومی یا یک پیمایش میدانی اجتماعی بیان نکنند. در نتیجه جستجوهای گوگل اغلب زاویه‌ای دیگر و متأسفانه‌ای جنبه ای تاریک‌تر از روان انسانی را برای ما روشن می‌کند.
 
دیویدویتز به‌همراه همکار پژوهشگر خود «ایوان سولتاس»، مدتی است مشغول تحقیق پیرامون امکان جمع‌آوری داده‌ها به شکل ناشناخته از گوگل، برای پیش بینی اموری نظیر جرم و احساسات منفی در مورد مسلمانان هستند. وی بیان می‌کند: وقتی افراد در گوگل اقدام به جستجوی عباراتی نظیر "تنفر از مسلمانان" یا "کشتن مسلمانان" می‌کنند، به‌سادگی می‌توان فهمید که جرایم علیه مسلمانان در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.
 
[چگونه گوگل قادر به فاش کردن ذهن ماست؟]
 
و متأسفانه تحقیقات آنها در هفته‌های اخیر نتایج چندان خوبی برای مسلمانان  نداشته است. بر اساس این تحقیقات، جستجوی عبارات علیه مسلمانان در اینترنت و گوگل به سطحی رسیده که از سال 2001 تا کنون سابقه نداشته است. این دو محقق اخیرا فرضیه خود را با سخنرانی باراک اوباما به آزمون گذاشته‌اند.
 
استفن دیویدویتز درباره این سخنرانی گفته است: سخنرانی بسیار تحریک آمیز بود. باراک اوباما درباره اهمیت عدم قضاوت افراد بر اساس مذهب آنها سخنرانی کرد و ما تلاش کردیم تا بفهمیم که جستجوهای اینترنتی چگونه واکنشی در برابر این سخنان داشته اند. متأسفانه آنچه ما به آن رسیدیم این بود که این سخنان بیشتر در جهت برانگیختن احساس خشم و تعصب مردم عمل کرده است، زیرا جستجوی عبارت های ضد مسلمانان بعد از این سخنرانی سه برابر قوت گرفته است.

[چگونه گوگل قادر به فاش کردن ذهن ماست؟]
 
دیویدویتز در نکته‌ای جالب توجه بیان می‌کند: در سخنرانی دیگری از اوباما، وی درباره مسلمانان آمریکایی سخن گفته که همگی قهرمان ورزشی بوده و حاضرند جان خود را برای ایالات متحده فدا کنند. بعد از این سخنرانی برای اولین بار در یک سال جستجو های مربوط به مسلمانان با عباراتی نظیر تروریست، افراطی و پناهنده همراه نبود، بلکه با اسامی ورزشی و ورزشکاران همراه شده بود که نشان از اثر مثبت سخنان اوباما داشت.
 
این دو محقق اکنون سه سال است ظریه خود را دنبال کرده و آزمون می‌کنند. قرار است نتایج این پژوهش به زودی در یک کتاب منتشر شود. دیویدویتز بیان می‌کند که این جستجوها دقیقا شبیه اعترافاتی خاموش است و گوگل قادر است، بخش هایی پنهان از روان انسانی را که در هیچ کجای دیگر فاش نمی‌شود، بازگو کند.
انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 
تجمع خودجوش دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در حوالی سفارت عربستان برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از راه دانا؛ تجمع خودجوش دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در حوالی سفارت عربستان برگزار شد.

این تجمع که پیش از ساعت 15 در حوالی سفارت عربستان آغاز شده بود تا ساعت 17 ادامه پیدا کرد و در تمام این مدت بر تعداد معترضان افزوده می‌شد.

در اواسط این تجمع سردار ساجدی‌نیا در بین دانشجویان حاضر شد که دانشجویان از وی خواستند تا بلندگویی در اختیار آن‌ها قرار بدهد تا بتوانند از طریق آن با معترضان صحبت کنند که این درخواست آن‌ها با مخالفت رئیس پلیس تهران بزرگ مواجه شد.

در ادامه این برنامه تعدادی از دانشجویان تابلوهای اطراف خیابان سفارت عربستان را به نام شیخ نمر تغییر دادند و با سر دادن شعارهایی، رژیم آل سعود را قاتل و غاصب خانه‌ی خدا خواندند و خواستار برخورد شدید و دور از دیپلماسی لبخند دولت یازدهم با رژیم آل سعود شدند.

در پایان این برنامه نیز یکی از طلاب حاضر در تجمع، بیانیه‌ای را قرائت کرد و پس از قرائت بیانیه جمعیت حاضر در تجمع با تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی متفرق شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان که در حوالی سفارت عربستان برگزار شد از حواشی نیز برخوردار بود که از جمله این حواشی می‌توان به دستگیری برخی خبرنگاران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار دانا، با وجود اینکه هیچ‌یک از خبرنگاران مزاحمتی برای ماموران نیروی انتظامی ایجاد نکرده‌ بودند، اما ماموران ناجا تعدادی از خبرنگاران و عکاسان را بازداشت و دوربین آن‌ها را ضبط می‌کردند.

از دیگر حواشی این تجمع، تصویر برداری کارمندان سفارت جمهوری چک از اعتراض دانشجویان به اعدام شیخ نمر بود که این اقدام تا دقایقی توجه برخی از معترضان را به خود جلب کرده بود.

اما تجمع دانشجویان در حوالی سفارت عربستان، در حالی برگزار شد که بنا به اعلام استانداری تهران، معترضان باید برای اعلام انزجار خود در میدان فلسطین حاضر می‌شدند و همزمان با این تجمع تعداد زیادی از دانشجویان بسیجی در تجمع قانونی میدان فلسطین حاضر و اعدام رهبر شعیان عربستان به دست دولت این کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام/ح

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های ملایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد.

به گزارش صدای دانشجو متن بیانیه به شرح زیر است.

((بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت)) 

هر روز که می گذرد زخمی تازه بر پیکره جهان اسلام وارد می آید .

یک روز این زخم به بهانه های واهی بین المللی و حمله به کشور های مسلمان است و روز دیگر به بهانه دموکراسی و مبارزه با تروریسم .

جالب اینجاست که تمامی این نبرد های همه جانبه چند وجه مشترک دارند و یکی از مهم ترین آنها وصل آنها به رژیم فاقد صفات انسانیت آل سعود است .

دیروز بار دیگر فرزند منحوس رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن شیخ نمر و تعداد دیگری از انقلابیون عربستان تجدید عهدی دوباره با آرمانهای رژیم صهیونیستی و جهان استکبار نمود و این جریانی بود در ادامه شهادت سمیر قنطارها,سردارهمدانی ها,و تعرض به زکزاکی ها و ریختن دریای  بمب بر سر ملت های مظلوم منطقه .

و جالب این جاست که دنیای به ظاهر پایبند دموکراسی غربی که برای معدوم شدن افرادی که به جرم تجاوز به عفت و چندین فقره جنایت و قتل صدای وامصیبتشان  گوش عالم را کر می کند  در لانه سکوت خزیده اند و دم بر نمی آورند و حتی برای این شهدای معصوم نه شمعی روشن می کنند و نه دسته گلی نثار.اگر دیروز از طرف دستگاه دیپلماسی درخصوص شهادت زائرانمان در منا موضعی مقتدرانه اتخاذ شده بود امروز شاهد تهدید دیپلماسی دولت ایران از سوی دولت سعودی نبودیم.

ما دانشجویان دانشگاه های شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نمر و همرزمان شهیدش در سراسر جهان از  دستگاه دیپلماسی و شخص ریاست محترم جمهور می خواهیم که با اتخاذ مقتدرانه در خصوص این مسئله و سایر مسائل بین المللی اقتدار سیاسی نظام اسلامی را حفظ نمایند .

 

شورای تبیین مواضع بسییج دانشجویی شهرستان ملایر

انتهای پیام/ح/م/د

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS