به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 5. دى 1394 - 8:57   |   کد مطلب: 16519
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موسوی و کروبی بازیچه فتنه بودند و خیلی از کسانی که در فتنه 88 دخیل بودند، هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از  صبح توس، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی شب گذشته در اجتماع بزرگ مردمی «مرزبانی فرهنگی ۲» با موضوع نفوذ در مهدیه مشهد با اشاره به شدت نفوذ در جمهوری اسلامی ایران، گفت: نفوذ راه سهل الوصولی است که بدون هزینه مزایایی برای هر مملکتی دارد و با توجه به این که ما داعیه تمدن سازی و حضور در عرصه های هم آوردی با نظام سلطه را داریم، این نفوذ شدت یافته و حساسیت ها بیشتر است.

وی با اشاره به نفوذ در عامه مردم و نیز در سطح مسؤلین نظام اشاره و اظهار کرد: نفوذ می تواند بر مردم تأثیر بگذارد یا مسؤلین نظام را با تأثیر اشتباه در زمینه محاسباتی آن ها مورد نفوذ قرار دهد که تصمیم اشتباه برای مردم بگیرند و به جای پرداختن به اولویت ها به امورات غیر اهمیت پرداخته می شود.

تصمیم گیری برخلاف مکتب امام، جهت گیری انقلاب و منویات رهبری بدترین نوع نفوذ است

زاکانی تصمیم گیری برخلاف مکتب امام، جهت گیری انقلاب و منویات رهبری را بدترین نوع نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: دیرترین نوع نفوذ زمانی است که مسؤلی در غالب دوست در آمده و عامدانه تصمیم غلط می گیرد و در بین خود را خیرخواه جامعه عنوان می کند که بیشترین ضربه را به انقلاب می زند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو دیدگاه در کشور، گفت: یک دیدگاه بر ارزش های انقلاب تأکید دارد و نگاه تمدن سازی دارد وبراساس مکتب امانم و رهبر است و دیدگاه دیگر نیز از نگاه امام عدول کرده و معتقد است ما نمی توانیم با آمریکا هماوردی داشته باشیم و باید شرایط را به سمتی هدایت کرد که ارتباط مسالمت آمیز با شیاطین را فراهم کند.

وی با بیان این که کسانی که تکیه بر قدرت می زنند باید با مکتب اهل بیت کشور را اداره کنند، گفت: قابلیت های ما متکی به اهل بیت(ع) و اسلام ناب است و اگر این نگاه را دنبال کنیم هدایت می شویم.

زاکانی خاطرنشان کرد: از مسؤلین انقلاب انتظار داریم در چارچوب انقلاب گام بردارند و براساس اصول اسلامی که در مکتب اما تجلی یافته و به وسیله رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، حرکت کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز قبح نفوذ را ریخته اند، اظهار کرد: امروز به این نفوذ رسمیت می دهند و ازنفوذ به عنوان مسیری  برای قهرمان سازی و بزرگ پروری استفاده می کنند و این مسیر را هموار کرده تا کدخدا راضی باشد.

وی افزود: امروز کسانی شعار امام و رهبری را سر می دهند اما زمینه نفوذ را فراهم می کنند و وقتی رهبر معظم انقلاب به نفوذ تأکید می کند، ناراحت می شوند  و مسیر را برای ورود امریکا هموار می کنند.

سنددار کردن دروغین ادعای داشتن بمب اتمی و مطرح کردن بحث شورایی کردن انقلاب نمونه هایی از نفوذ در کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی به نتیجه کوتاه آمدن در برابر ابرقدرت ها اشاره و بیان داشت: در تابستان ۸۸ ما متهم به شرارت و بمب هسته ای شدیم و همه تحقیقات در زمنیه هسته ای را تعطیل کردیم که نتیجه آن این شد.

وی به ادعای دروغین هاشمی رفسنجانی در خصوص داشتن بمب هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: چه کسی عامل تحریم است، غرب مدعی بود که ما بمب اتم داریم اما هیچ سندی نداشت که هاشمی مدعی می شود ما دنبال بمب اتم بودیم و این دروغ محض است و چرا این ها می خواهند سند دهند؟ آیا به نفع جامعه است؟ آیا ملت باید تاوان حرف این ها را بدهند؟

زاکانی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران، گفت: کسانی که به دنبال شورایی کردن انقلاب هستند ایا این همه زانو زدن در برابر رهبر را دیده اند، قدرت های بزرگ مادی قدرت ایران را می ستاید، روسیه آینده خود را در همراهی با ایران می داند، چه ضرری دیده اند که حال به دنبال تجدید نظر در مسیر خود باشیم.

موسوی و کروبی بازیچه فتنه ۸۸ بودند / آمریکا را در رأس فتنه ۸۸

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره و اظهار کرد: پیش مقدمات فتنه ۸۸ در فتنه ۷۸ شکل گرفت و رهبر نیز فتنه ۸۸ را با زمینه ۱۰ ساله بیان می کنند که اگر دقت می شد، فتنه ۸۸ اتفاق نمی افتاد.

وی در ادامه به دیدار خود به همراه حدود ۶ نفر از نمایندگان مجلس با معترضین انتخابات ۸۸ اشاره و به دلایل اعتراض آن را بیان وآن ها را بی اساس دانست و گفت: از جمله کروبی دلیل اعتراض خود را این بیان می کند که اگر اعتراض نکنم این رای از من می گذرد و حال آیا این دلیل حقانیت می شود؟ دلیلی که اتفاقات تلخ را به دنبال داشت.

زاکانی آمریکا را در رأس فتنه ۸۸ دانست و بیان داشت: موسوی و کروبی بازیچه فتنه بودند و خیلی از کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند، هنوز شناسایی نشده اند در هر صورت این ها خیل در فتنه شدند و کسی مانع آن ها نشد و رهبر نیز تلاش بسیار کردند تا مانع شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدبیر رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ گفت: اگر تدبیر رهبر انقلاب نبود امروز از نظام اسلامی خبری نبود و آمریکایی ها و داعشی ها امروز در این مملکت جولان می دادند.

وی افزود: بنای دروغ نداریم اما نباید بی تفاوت بود و بر روی فتنه بزرگتری که با آن مواجه هستیم سرپوش بگذاریم و حال چه کسانی حرف هایی می زنند که رسانه های بیگانه خشنود شود که بنای انقلاب تغییر کند و رهبری انقلاب شورایی شود.

زاکانی افزود: ۹ دی قله افتخار آمیز بصیرت، دین داری، رشادت و درصحنه بودن مردم است.

کتمان اتفاقات گذشته ظلم به نظام است

نماینده مجلس شورای اسلامی بصیرت و آگاهی را نیاز آینده دانست و گفت: در صورت داشتن بصیرت اگر کسی خلاف مسیر امام حرکت کرد دیگران با توجه به منویات رهبری خلاف نظر وی حرکت می کنند.

وی کتمان اتفاقات گذشته را ظلم به نظام عنوان و اظهار کرد: برای مصنونیت در آینده باید مکتب امام جلودار ما باشد و بصیرت را فزایش داده و اگاهانه و متواضعانه زمینه آرامش در جامعه را فراهم کینم.

زاکانی به تلاش برخی بر اجرای برجام بدون توجه به نامه رهبری، اشاره و تصریح کرد: این بزرگترین خطا است و در تاریخ ثابت شده است که در گذشته  با وجود تعطیلی مجموعه های هسته ای پرونده هسته ای در سال ۸۲ اما به شورای امنیت رفت همچنین برخی مدعی تنش زداعی با اسرائیل و طالبان بودند و اگر این راه را می رفتیم چه اتفاقی می افتاد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی بسته شدن PMD را به خاطر تدبیر رهبری دانست و گفت:  بنا بود تحریم ها برداشته شود اما در برجام چنین چیزی نیست از جمله در کاهش قیمت نفت و نیز  قانونی در زمینه لزوم ویزا گرفتن برای ورود به آمریکا برای کسانی که به ایران سفر کرده اند چرا که به موجب آن حضور گردشگران، بنگاه های اقتصادی کاهش خواهد یافت، نمونه ای بارز از نقض برجام است.

حجت الاسلام مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات هم در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ، گفت: فرمایشات ایشان در راستای تحریف مسیر انقلاب است و نفوذ نیز در همین راستا است.

وی به ایستادگی دشمن در برابر مسیر انقلاب اشاره و اظهار کرد: استکبار وقتی شاهد به نتیجه رسیدن انقلاب است در مسیر آن چالش هایی را ایجاد می کند اما ما باید در این مسیر قرار گرفته و به خصوص اقلیتی در این مسیر باشند که حرکت های ملی را شکل می دهند.

نفوذ در افراد و التقاط فکری در جریان ها از شیوه های دشمن در نفوذ

حجت الاسلام مصلحی به اقسام نفوذ اشاره و تصریح کرد: نفوذ شامل نفوذ فردی و نفوذ جریانی است که در نفوذ موردی با جنسیت و پول افراد را تطمیع می کنند و در این نفوذ ترور شخصیتی فرد و یا به قدرت رساندن شخص صورت کمی گیرد و امروز  در این نفوذ تمام خط قرمز ها و چارچوب های اطلاعاتی کنار گذاشته شده است.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این که در نفوذ جریانی التقاط فکری صورت می گیرد، بیان داشت: این نفوذ در حوزه، دانشگاه و فضای نخبگانی وجود دارد و آن ها را مورد هدف قرار می دهند.

وی به کتاب ایران و آمریکا که نویسنده آن فردی جاسوس به نام حسین موسوی است اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان مسؤلیت من اصرار ورود وی به ایران بودندن که موافقت نکرم اما در دولت دهم به وی اجازه حضور داده شده و بعد از برگشت در این کتاب ۷ مسأله را در خصوص نفوذ جریانی و ایجاد التقاط فکری نام می برد و می گوید آن را برای امریکایی ها نوشته تا آشتی بین آن ها و ملت ایران صورت گیرد.

حجت الاسلام مصلحی افزود: آمریکا شیطان بزرگ است و عده ای به دنبال این هیستند که بگویند دشمن یعنی چه اما درآور این است که ملت ایران را احمق فرض کنند.

وزیر پیشین اطلاعات خاطرنشان کرد: در طول انقلاب و بعد از رحلت امام در بحث نفوذ و تحریف حوادث قابل توجه رخ داد که به سادگی نمی توان از ان عبور کرد.

شیوه های نفوذ در دولت های مختلف در ایران

وی با اشاره به تحریف و نفوذ در دوره دولت سازندگی، گفت: سرمایه داری مسیری مسیری  که در این دوره طرح شده بود و معوقات بانکی که اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است مربوط به حدود ۳۰۰ نفر بود.

حجت الاسلام مصلحی به نفوذ و تحریف در دوره اصلاحات اشاره و اظهار کرد: در دوره اصلاحات نفوذ و تحریف دوره ای قابل ملاحظه را گذراند و اندیشه های امام کنار گذاشته شد و این مسیر امروز پیشرفت کرده و باید در خاطره های آن را جستجو کرد.

وزیر پیشین اطلاعات به نفوذ در کشور بعد از دوره اصلاحات اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از اصلاحات نیروهای ارزشی روی کار آمدند ( البته مجموعه دولت نهم را که نیروهای ارزشی در قدرت قرار گرفتند را از یک فردی که تخلف کرد باید جدا کنیم ) و برنامه های دشمن به هم ریخت اما دشمن آرام ننشست و تلاش برای اعمال نفوذ خود کرد.

وی افزود: در دو سال آخر کار دولت دهم التقاط فکری ایجاد شد و موجب شد تا نفوذ و تحریف به اهدافی برسد و بسیاری از صدمه هایی که وارد شد به خاطر جفای این دو سال بود.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به رفتن پرونده هسته ای به شورای امنیت در دوران اصلاحات، گفت: در دوره اصلاحات ضربه سنگین اطلاعاتی را متحمل شدند و فتنه زمانی اتفاق افتاد که وقتی قطعنامه به سازمان ملل رفت افراد فتنه رفته و راه های فشار را بیان کردند.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این حکومت سعودی الگویی برخی در کشور است، گفت: امام به دنبال اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی بود و اسلام ناب را اسلام پابرهنگان و فقرا می داند و اسلام آمریکایی را اسلام ابوسفیان و اشرافیان می دانند و حال برخی با سفر به قصرهایی که سعودی ساخته است به دنبال چنین قصرهایی هستند.

وی با اشاره به این که تا زمانی که دست از ارزش های خود برنداریم، دشمن با ما درگیر است، اظهار کرد: با فتنه های مختلف دشمن مواجه هستیم و در بحث نفوذ فتنه را طراحی می کند و با ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤلین و خواص زمینه را برای رسیدن به اهداف خود فراهم می کند.

فتنه جمل از فتنه های پیش رو است

حجت الاسلام مصلحی به سابقه تاریخی فتنه دشمن اشاره و تصریح کرد: امیرالمومنین با فتنه جمل، صفین و نهروان مواجه بود، دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر رفتار، افکار و ساختار است و بحث شورایی کردن رهبری نیز چیزی جز تغییر ساختار نیت و با توجه به سیلی که خورده و توطئه هایشان خنثی شده است بنابراین به دنبال شورایی کردن رهبری هستند.

وی زمینه سازی ها قبل از انتخابات را از راه های نفوذ دانست و گفت: قبل از انتخابات ۸۸ بحث صیانت از انتخابات و تقلب مطرح می شود و حال نیز حرف هایی زده می شود، این ها زمینه سازی چه چیزی می شود؟

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که ما امروز در فتنه جمل هستیم، اظهار داشت: باید از تاریخ عبرت گرفت و طلحه و زبیری که برای دفاع از علی(ع) شمشیر می کشید در برابر  ایشان قرار گرفت و در جنگ جمل عایشه، همسر پیامبر را سوار بر شتر کردند تا فردی را از خانه پیامبر آورده باشند و حال ما با همان فتنه مواجه هستیم.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به بی توجهی به روشنگری های قرآن در خصوص فتنه ها، گفت: امروز ما در حق اسلام و قران جفا کره ایم، یک سوم قران وضعیت یهود را بیان می کند که جریان ها و الفردا را بررسی می کند تا با کدام به اسلام ضربه بزرند.

وی افزود: در جنگ نرم دشمن کار را به جایی می رساند که وقتی حضرت علی(ع) در محراب شهید شد، می گفتند مگر ایشان نماز هم می خواند؟

محور های نفوذ دشمن در مسؤلین و خواص

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به چگونگی نفوذ دشمن در دستگاه مسؤلین و خواص اشاره و اظهار کرد: تهدید و ایجلاد ترس، وعده دروغ، مغفول کردن به خیال آرزو های دور و دراز، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه پراکنیو دروغ پراکنی، القاء یأس، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند و اولویت ها و ظرفیت های اصلی کشور، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود، تفسیر سخن حق و ارائه تفسیر باطل از آن از محور های نفوذ دشمن در مسؤلین و خواص است.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: کسانی که ترس از لطمه خوردن داشته و گرایش خود را به غرب بیان می کنند، آیا شاهد وضعیت منطقه نیستند و این که پوتین معادلات بین المللی را زیر پا می گذارد و به حضور رهبر معظم انقلاب می رسد را چه طور تفسیر می کنند؟

وی با اشاره به عملیات های تروریستی در فرانسه گفت: هر اتفاقی که از سوی استکبار رخ می دهد پشت صحنه دارد و با توجه به این که اولین کشور فرانسه بود که بعد از توافق هسته ای به ایران آمد و برخلاف چارچوب آمریکا عمل کرد این انفجارها اتفاق افتاد و حال آن که داعش که نمی آید، بزند و برود.

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به چارچوب فعلی که دشمن در مقابله با نظام در نفوذ و تحریف دنبال می کند، اشاره و اظهار کرد: القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا به عنوان تنها گزینه، ایجاد اشتباه محاسباتی، تلاش برای فرسایش ظرفیت های نظام در داخل و خارج، پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم به جهت گیری سیاست خارجی نظام و ایجاد باور بر مردم برای حل مشکلات اقتصادی مردم باید سیاست خارجی را دنبال کرد از از این چارچوب ها است.

حمیدرضا مقدم‌فر هم در انتهای مراسم با بیان اینکه ‌«از مهم‌ترین تهدیدات کشور نفوذ است» را مقام معظم رهبری بارها هشدار داده‌اند، ‌افزود: در این ‌ارتباط‌ بحث‌های عمیقی صورت نگرفته و مباحث بیشتر ژورنالیستی بوده است.

مقدم‌فر با بیان اینکه نفوذ آخرین هماوردی ملت ایران با آمریکایی‌هاست، ادامه داد: آمریکایی‌ها هرچه داشتند را به میدان آورد‌ند و در پنتاگون دفتری به نام «نفوذ استراتژیک» تاسیس کرده‌اند‌، لذا پشت‌پرده‌های این نفوذ باید به خوبی شناخته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آنها معتقدند در نفوذ نباید عجله کرد و ‌نتیجه ‌را باید در سال ۲۰۳۰ دنبال کنیم، تصریح کرد: ‌آنها به تحمیل ‌اراده‌اشان به ملت ایران هستند ‌و در این مسیر نمی‌خواهند با زور و قدرت عمل کنند که این همان فضای جنگ نرم است و بنا دارند‌ بدون لشکرکشی و جنگ به اهداف خود برسند.

 

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار