رهبر معظم انقلاب اسلامی با محکومیت شدید قتل عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر؛
بدون تردید دست انتقام الهی‌گریبان‌سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت/ دنیا باید احساس مسئولیت کند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از راه دانا؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.
رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.
ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‎ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای آزار و شکنجه مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانه‌های آنان و همچنین بیش از 10 ماه بمباران مردم یمن را نمونه‌های دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند.
رهبر انقلاب همچنین افزودند: یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه تسلّی است.

انتهای پیام/پ

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به خبر اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان که امروز منتشر شد، گفت: این خبر بسیار تاسف‌برانگیز است. زیرا شیعیان به این حکم ظالمانه اعتراض کردند و این اعتراض تنها به ایران محدود نشد بلکه کشورهایی مانند عراق و لبنان نیز به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کردند ولی با وجود تمام اعتراض‌ها حکومت عربستان نسبت به اعدام این عالم شیعی اقدام کرد.

به گزارش صدای ددانشجو، به نقل از راه دانا، آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نخستین اجلاس نماز در قم با اشاره به مذهبی که عربستان پیرو آن است، بیان کرد: مذهبی که عربستان از آن پیروی می‌کند، یک مذهب خرافی است که تنها می‌خواهد اسلام را در جهان بدنام کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: عربستان در حالی خود را پیرو دین اسلام به جهان معرفی می‌کند که بستر پرورش داعش و تشکیل گروهک‌های تکفیری و بوکوحرام است و همچنین نوکری گوش به فرمان برای رژیم صهیونیستی است.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه حکومت و مذهب عربستان مایه تاسف و سرافکندگی جهان اسلام است،‌ تصریح کرد: برادران اهل سنت و شیعه باید در برابر کشتن ظالمانه شیخ نمر النمر عکس‌العمل نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به تمام شیعیان و اهل سنت که نسبت به این حکم اعتراض داشتند دهن‌کجی کرده است، گفت: ما امروز در روزگاری قرار داریم که چنین جریان‌های ناراحت کننده‌ای جهان اسلام را تهدید می‌کند.

پایان پیام/ح

بیانیه دفترنهاد دانشگاه علوم پزشکی همدان:
اتحاد وهمبستگی ، نیاز امروز امت اسلامی
دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی بیانیه ای اعدام رهبر شیعیان مظلوم عربستان را محکوم کرد.

به گزارش صدای دانشجو، دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی بیانیه ای اعدام رهبر شیعیان مظلوم عربستان را محکوم کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت جانگداز عالم جلیل القدر و روحانی مبارز مرحوم شیخ نمر باقر النمر به دست عمال آل‌سعود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این شهید والامقام از مجاهدان خستگی ناپذیر بود که در پیش چشم جهانیان و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و آزادی بیان، پس از تحمّل شکنجه‌های فراوان در زندان‌های آل سعود، به شهادت رسید. 

 به یقین نقش استکبار جهانی  بخصوص آمریکا وصهیونیسم در این جنایت، واضح و آشکار است چرا که نظام سلطه همواره در پی فرصتی بوده تا امت اسلام را از یکپارچگی به تشتت کشانده و به اهداف شوم خود در منطقه وجهان دست یابد.

بر همین اساس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن محکوم کردن این جنایت ، مراتب تسليت خود را به رهبر معظم انقلاب، مسلمانان و آزادگان جهان، شيعيان مظلوم عربستان و عموم دانشگاهیان عرض مي نمايد وازنخبگان، دانشگاهیان و عالمان مسلمان در این شرایط حساس که منطقه خاورمیانه و جهان اسلام درگیر توطئه های صهیونیستی و تکفیری است می خواهد به رسالت واقعی خود که همانا اتحاد واستکبار ستیزی است به خوبی عمل کنند.

 دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان 

برچسب‌ها: 
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در پی شهادت مظلومانه ی شهید شیخ نمر باقر النمر بیانیه ای صادر کرد!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در پی شهادت مظلومانه ی شهید شیخ نمر باقر النمر بیانیه ای صادر کرد!
متن بیانیه بدین شرح است؛
 
《....وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُون》َ
سوره الشعراء آیه( 227)

مهدی تنهاست...
نمیشود داعی حکومت علوی را داشت و در مقابل دشمنان مرجعیت سکوت اختیار کرد . وقایع روزگار ما گواهی است بر عبارت شریف « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » ؛ امروز چشمان زکزاکی همان چشمان حسین (ع) است که آن را بینای ابدیت میکنید و سر شیخ نمر سر حسین بن علی (ع) است که بار دیگر جدا میشود اما اینبار نه در کربلا بلکه در عربستان و نیجریه و خونی که در سوریه و یمن و عراق ریخته میشود امتداد خون هایی است که در کربلا ریخته شد.
زمزمه « نحن ابناء الخمینی » هنوز به گوش میرسد ؛ آری ، فرزندان خمینی همان مردان راه حق و مجاهدان و پیروان ولایتند ؛ اسم خمینی باید توامان با رسم خمینی باشد ؛ فرزندان خمینی شهدای در خون تپیده ی تاریخند که شجره ی طیبه ی ولایت را با خون خود سیراب کردند.
شرح حال ماست واقعه ی اعدام شیخ فضل الله که در میدان شهر مردم را خطاب کرد و فرمود : « امروز امامه از سر من برمیدارند و چون فردایی چادر از سر نوامیستان... »
ما از سیاستمداران و دولتمردان خواستاریم که به سیاست لبخند و دیپلماسی تحکیم روابط خویش پایان دهند و سکوت خود را در مقابل جنایات وهابیت بشکنند و موضع صریح خود را در مقابل دشمنان تبیین کنند...
دشمنان بدانند که این سکوت ما ابدی نیست و روزی آتش خشم مردم ما شعله ور خواهد شد و ما منتظر فرمان مولایمان سید علی هستیم تا نسل آل سعود را از روی زمین برداریم...
سوره آل عمران

《وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون》آل عمران آیه َ(169)
تبریک و تسلیت محضر حضرت صاحب الزمان...
و سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صادق تمهیدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: بعد از شنیدن خبر ناگوار شهادت شیخ نمر باقرالنمر یاد بیانات ارزشمند حضرت امام‌خمینی(ره) افتادم که فرمودن: اگر از جنایات صدام بگذریم، از آل سعود نمی‌گذریم لکه ننگ آمریکا با آب زمزم و کوثر هم از دامن آل سعود پاک نمی شود. جا دارد این واقعه بزرگ را به محضر حضرت امام مهدی (عج) و نایب بر حقشان امام خامنه ای تبریک و تسلیت عرض کنم.

به گزارش صدای دانشجو، یزدان رجبی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان در پی جنایت آل سعود یادداشتی نوشت:

شیخ نمر باقر النمر:
رهبر شیعیان عربستان اعدام شد
وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

شبکه خبری «العربیه»، خبر داد بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.

در میان افرادی که وزارت کشور عربستان می‌گوید آنها را اعدام کرده «فارس آل شویل الزهرانی» نیز به چشم می‌خورد که از اعضای شناخته شده القاعده در عربستان به شمار می‌رود.

برادر شیخ نمر «محمد النمر» در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، ضمن تأیید خبر اعدام برادرش این اقدام آل سعود را محکوم کرد و آن را (شنیع) توصیف کرد.

وی افزود با وجود اینکه انتظار عقلانیت بیشتری از مقامات سعودی داشتیم، در اعتراض به این اقدام به سازمان‌های بین المللی مراجعه نخواهیم کرد زیرا می‌دانیم از دست این سازمان‌ها کاری بر نمی‌آید.

وی همچنین خواستار شد اعتراضات مردمی در شأن جایگاه رهبر شیعیان عربستان و به صورت مسالمت آمیز برگزار شود.

برچسب‌ها: 
به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صورت گرفت:
شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز
دوره آموزشی نماز با رویکرد "شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز" توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان ویژه کارکنان دانشگاه برگزارشد.

  به گزارش  خبرنگارصدای دانشجو ،دوره آموزشی نماز با رویکرد "شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز" توسط  دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان ویژه کارکنان دانشگاه برگزارشد.

 

این دوره با حضور استادان مجرب مرکز تخصصی نماز از شهر مقدس قم در پردیس دانشگاه برگزار شد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «برنامه هسته ای ایران، تاریخچه‌ای پیچیده دارد، و اعتمادی (به آن) وجود ندارد. آنها قبل از سال 2003، تلاشهایی هماهنگ برای ساخت فناورهای مرتبط با سلاح داشتند.»

به گزارش صدای دانشجو،مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «برنامه هسته ای ایران، تاریخچه‌ای پیچیده دارد، و اعتمادی (به آن) وجود ندارد. آنها قبل از سال 2003، تلاشهایی هماهنگ برای ساخت فناورهای مرتبط با سلاح داشتند.»

 

درخواست معلم رودبارى از سیستم آموزشى کشور؛
یک بخارى ۱۰۰هزار تومانى به ما بدهید/ما حتی کپر هم نداریم!
ما حتی کپر هم نداریم و کلاس ها را در زیر سایه کهور و خرما و سایر درختان داریم برگزار میکنیم و الان هم که چند وقت است سرما حسابی دانش آموزان را اذیت کرده است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از دقیانوس ؛چندی است که برای مشکلات آموزشی دانش آموزان مظلوم رودباری که دوران درس و مدرسه خود را در کپر می گذرانند می نویسیم، متاسفانه عادت کرده ایم انتظار نداشته باشیم این مشکلات مهم به این زودی رفع شوند، بخاطر همین مسئولین مربوطه هم مجبورندعادت کنند که ما هم به این زودی ها دست از سرشان بر نمی داریم تا فکری کنند به حال دانش آموزان مظلوم رودباری کپرنشین! در ادامه این سلسله گزارشات، مصاحبه ای انجام داده ایم با پرویز ناروئی از سرباز معلم هائی که در روستای چاهکی جازموریان در حال تدریس می باشد.

سرباز معلمی برای ۶ پایه

پرویز ناروئی هستم و در مدرسه کپری در روستای چاهکی جازموریان درس میدهم. این روستا جمعیتی حدود ۴۰ تا ۵۰ خانوار دارد و حدود ۳۰ دانش آموز دارد که بدلیل کمبود امکانات آموزشی تعدادی از افراد نقل مکان کردند و فقط ۱۰  دنش آموز در این روستا باقی مانده است.

دانش آموزان باقی مانده این روستا، مربوط به ۶ پایه ابتدائی می باشند و هر ۶ پایه را من بعنوان سرباز معلم درس می دهم و واقعا کار سخت هست و هر کس جای من باشد برایش دشواره که در یک روز چند پایه را درس بدهد.  و این باعث میشود این دانش آموزان مظلوم، از پایه ضعیف رشد کنند و در ریاضی و حتی روخوانی هم به مشکل می خورند. و این در آینده آنها  تاثیر سوء می گذارد.

الان من خودم دانش آموز کلاس ششم دارم با اینکه دو ماه از سال تحصیلی گذشته هنوز باهاش جدول ضرب کار میکنم چون دانش آموز پایه ششم من ضرب دو رقمی در سه رقمی را بلد نیست و متاسفانه باید بگویم معلمین قبلی با دلسوزی کار نکردند وگرنه شرایط باید بهتر می بود.

مدرسه ما حتی کپر هم ندارد

ما حتی کپر هم نداریم و کلاس ها را در زیر سایه کهور و خرما و سایر درختان داریم برگزار میکنیم و الان هم که چند وقت است سرما حسابی دانش آموزان را اذیت کرده، پیگیری کردیم تا چادری به ما بدهند و بالاخره هفته قبل بعد از دو هفته پیگیری های فراوان، چادری را از طریق فرانداری به ما دادند. ابتدا که به آموزش و پرورش مراجعه کردیم گفتند ما که بودجه ای نداریم و به فرمانداری زنگ زدند و ما را به آنجا ارجاع دادند و در فرمانداری کار ما را راه انداختند.

 

با این وجود سرما واقعا بچه ها را آزار می دهد و ضی بعدانش آموزان ما حتی ژاکت و لباس گرم ندارند و بیشتر آنها کفش هم ندارند.  هفته قبل توانستم از فرمانداری مقداری البسه کهنه و دست دوم تهیه کنم و به تعدادی از دانش آموزان بدهم. اما کفاف همه آنها را نداد.

نیاز به بخاری ۱۰۰ هزار تومانی و ۲۰ متر سیم برق

الان در همین چادری که ما گرفتیم  موکت یا فرشی نداریم دو تا میز داریم که ۶ نفر روی میز مینشینند که البته میزها از کار افتاده هستند و مخصوصا در این سن پایین بعد از یکی دو ساعت نشستن واقعا اذیت می شوند و آنهائی هم که روی میز جایشان نمی شود روی زمین و در واقع روی خاک می نشینند و درس می خوانند.

هوا هم که سرده، واقعا به وسایل گرمایشی نیاز داریم ولی ما همین چادر را هم که تهیه کردیم غنیمت محسوب می شود و برای چراغ یا بخاری نمی دانیم به چه کسی رو بزنیم.

تا نزدیکی های چادر، برق آمده و اگر بخاری و چند متر هم سیم به ما بدهند میتوانیم جهت گرم کردن چادر از آن استفاده کنیم. صبح زود که میائیم مدرسه، اینقدر هوا سرد است، واقعا می لرزیم و بچه ها هم اذیت می شوند. و اگر یک کلاس بلوکی یک اتاقه بتوانند برای این روستا درست کنند احتمال دارد کسانی هم که نقل مکان کردند برگردند و البته و قاعدتا این درخواست ما از سیستم آموزشی استان و مسئولین مربوطه درخواست زیادی نیست. این درخواست اصلی ست و درخواست فوری ما هم در واقع یک عدد بخاری ۱۰۰ هزار تومانی است با بیست متر سیم.

جواب این دانش آموزان را چه کسی می دهد

من از نزدیک مشکلات این دانش آموزان را لمس می کنم و نمیدانم تا چه زمانی باید با این سختی و مشقت درس بخوانند. یه دانش آموز داریم که گوشش عفونت کرده و رفتم با پدرش دعوا کردم و نهایتا برده تا مرکز بهداشت روستا، چاره ای هم نداره پولی که او را تا نزد متخصص ببرد ندارد. و جواب این را چه کسی باید بدهد. بالاخره اینها هم حقی دارند. اینها اگر در جامعه رها شوند معلوم نیست چه سرنوشتی شامل شان می شود و طبیعتا رودبار هم روز به روز پیشرفت نمی کند که هیچ، عقب تر هم می رود.

از مسئولین در این سال تحصیلی جدید که من در این مدرسه مستقر شدم کسی برای بازدید نیامده است. من سرباز معلم هستم و امیدوارم روزی معلم شوم چون عشقم معلمی است و اهل رودبار هستم. هر روز فاصله ۲۵ کیلومتری خانه تا مدرسه را طی می کنم و به جای ۷ ساعت گاها تا ۸ و ۹ ساعت هم در مدرسه می مانم تا بتوانم عقب افتادگی درسی دانش آموزان را جبران کنم.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS