مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. شهريور 1394 - 19:51   |   کد مطلب: 15884
صادق زیباکلام در نشست بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی برجام و قطعنامه 2231 گفت: بعد از وین مهمترین، اصلی‌ترین، بنیادی‌ترین و پررنگ ترین واکنش آمریکا ستیزان این بوده که آنها توافق را پایان مرگ بر آمریکا نمی‌دانند و این شعار را همچنان اعلام می‌شود که باز هم این موضوع نشان‌دهنده صحت سخنان من مبنی بر اینکه توافق وین یعنی آغاز پایان شعار مرگ بر آمریکا در ایران است، می‌باشد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس،صادق زیباکلام از نویسندگان روزنامه های اصلاح طلب امروز (یکشنبه) در نشست بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی برجام و قطعنامه 2231 در پژوهشکده مطالعات روابط بین‌الملل بسیج گفت: نفس توافق صورت گرفته از جزئیات برجام مهمتر است.

وی افزود: در سایه نتیجه توافق با فضایی که بین ایران و آمریکا به وجود آمده جزئیات مندرج در توافق حل و فصل خواهد شد زیرا قطار برجام که از 24 تیر به راه افتاده بعید است با مشکل خاصی روبرو شود.

زیباکلام اظهار داشت: دو بازیگر اصلی این جریان یعنی ایران و آمریکا بنا به دلایلی به نقطه عطف تاریخی در روابط با یکدیگر رسیده‌اند که بعید است این موضوع تغییری پیدا کند.

ستون نویس روزنامه های اصلاح طلب تصریح کرد: توافق وین یعنی آغاز پایان شعار مرگ بر آمریکا در ایران که البته من این حرف را در گذشته هم بیان کرده‌ام و هم اکنون تبدیل به صحت سخنان گذشته من شده است...

این درحالی است که اولا توافق صورت گرفته نهایی نشده است و مشخص نیست که ایا در مجلس شورای اسلامی یا مجلس سنای امریکا این توافق نهایی شود و مورد تایید قرار بگیرد.

ثانیا: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سخنان خود بارها اشاره فرمودندکه:چه متن تهیه شده تصویب شود چه نشود، به هیچکس اجازه خدشه بر اصول اساسی نظام اسلامی را نمی دهیم. رهبر انقلاب با اشاره به فضای تهدیدآمیز موجود و تکیه دشمنان بر مسائل دفاعی ایران، افزودند: به فضل الهی قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد و جمهوری اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهی دشمنان نخواهد شد.

حال با توجه به واضح بودن دشمنی دشمنان اسلام و استکبار جهانی و اصرار آنها بر این دشمنی ها و زیاده خواهی ها و برنگشتن دشمنان از مواضع ضد انسانی و ضد اسلامی شان مشخص نیست بعضی از سیاستمداران داخل کشور چه اصراری دارند که به مردم بقبولانند دشمنی با آمریکا تمام شده است و با یک توافق احتمالی همه مشکلات و ضدیت ها با دشمنانمان به پایان رسیده است.

ثالثا: مردم همیشه در صحنه و با بصیرت ما همیشه ثابت کرده اند که در برابر لبخندهای ساختگی دشمنان دچار غفلت و سستی نشده و از آرمانهای اسلامی و ملی خود دست نخواهند کشید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار