مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. آذر 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 16498
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در هم اندیشی اساتید علوم پزشکی همدان گفت: استقلال اقتصادی،رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی از اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

 به گزارش خبر نگار صدای دانشجو،حجت الاسلام والمسلمین داود خوش باور مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقش دانشگاههای علوم پزشکی در اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ما امروز در کشوری هستیم که بالاترین ضریب امنیتی را داراست گفت :بخش اعظمی از کلام رییس جمهور وبیشتر کاندیداها ی آمریکا در مورد ایران است و این نشان از جایگاه بلند ایران در منطقه وبین الملل را می رساند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی افزود:کار عملیاتی در این زمینه محدود است و جای کار بیشتری دارد.
مسئول دفتر نهاد علوم پزشکی با بیان اینکه چرا می گوییم اقتصاد مقاومتی نه تهاجمی ،بیان داشت:در اقتصاد مقاومتی بحث کاهش وابستگی و تاکید بر مزیت ها و تلاش برای تولید داخلی و خود اتکایی است.
حجت الاسلام خوش باوربه توصیه های رهبر ی در مقوله فرهنگ عمومی ،مردمی شدن اقتصاد و اقتصاد بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت:بحث اصلاح الگوی مصرف ،پرهیز از تجمل گرایی ،وجدان کاری و کار مضاعف،ارتقا فرهنگ تولید و کار ،پرهیز از مصرف گرایی و حمایت ملی از توصیه های رهبر معظم انقلاب در زمینه ی اقتصاد مقاومتی است.
وی ورود در میدان عمل و هماهنگی بین قوای کشور را لازم دانست و بیان داشت:نظارت بر حسن اجرا ،رفع موانع ، اصلاح پایه های اقتصادی کشور و اقتصاد دانش بنیان از دیگر مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
وی به نقش جامعه پزشکی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:با توجه به گذشت دو سال ازتبیین آیین نامه ی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب،هر چه زودتربرای رفع مشکلات اقتصادی در داخل کشور باید برنامه ریزی کرد و وارد عمل شد.

 در ادامه دکتر حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی دارای دو بعد داخلی و خارجی است گفت:راه حل این جنگ اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود:بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که اقتصاد مقاومتی در مقابل مذاکرات است و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم هاست در حالیکه فقط 20%مشکلات از تحریم ناشی شده است و همین مقدار نیز با مذاکره حل نشده و مسلما دشمن این اسلحه را زمین نخواهد گذاشت.
استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه مکتب سیاسی اسلام مذاکره را نیز اقتضا می کند افزود:پیامبر اکرم ص در چارچوب و شرایطی خاص مذاکره می کردند و ما با مذاکره مخالف نیستیم اما این تفکر که مذاکره راه حل مشکلات اقتصادی است باطل است .
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاوتی الگوی صحیح انقلاب اسلامی است که هرگز کاملا اجرا نشده بیان داشت :تاکید بر اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر به دلیل ضرورتش می باشد اما تحریم علت تامه ی اقتصاد مقاومتی نیست.
عبد الملکی افزود :استقلال اقتصادی،رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی از اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.
وی با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با ما داشتن چند سانتریفیوژ نبوده بلکه جنگ تمدنی است بیان داشت:غرب از فعلیت رسیدن ظرفیت عظیم ایران وحشت داشته و نگران این است که در 30-40سال آینده تمدن جدیدی شکل بگیرد لذا به دنبال تجربه جنگ فرهنگی و نظامی ،به جنگ اقتصادی روی آورده است.
دکتر عبد الملکی به ضرورت تبیین وظایف و نقش ها اشاره کرد و افزود:جنگ اقتصادی جنگ نرم بوده و همه ی آحاد ملت را درگیر می کند لذا هر کس باید در سنگر خود به وظیفه اش عمل کند.
وی افزود : در اقتصاد مقاومتی اول باید دشمن شناسی کرد ه و الگوی مقاومت را شناخت تا بتوان در مقابل دشمن ایستاد .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار