مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1396 - 12:08   |   کد مطلب: 20211
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان بیان کرد: این حرکت تک حمله ای بود که فشارهای سیاسی در سیاست داخلی و سیاست خارجی آمریکا را کم بکند و اگر هم بیشتر شود قطعا کنش متقابل جریان مقاومت را ایجاد میکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، طیب فریادرس در گفت و گو با نافع در رابطه با حمله موشکی آمریکا به پایگاه شعیرات ارتش سوریه بیان داشت: آمریکا با این حرکت ذات خود را دوباره به نمایش گذاشت، آمریکا کسی است که تروریست ها را شکل و پرورش داده است.

 

وی ادامه داد: آمریکا تروریست ها و دولتهای حامی مالی و نظامی آنها را حمایت کرده است البته از دولت کودک کش و جنایتکار آمریکا انتظاری غیر از این  نیست که از جنایتکارانی مثل تروریست های فعال در سوریه حمایت بکند.

 

فریاد رس افزود: ترامپ ادعا کرد که ما با داعش خواهیم جنگید اما بعد از مدت کوتاهی به همان روالی که در آمریکا طی میشد برگشت یعنی با جریان مقاومت مقابله کردن.

 

 

ذات آمریکا تغییر پذیر نیست

 

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اظهار داشت: کسانی که خواستار تعامل با دولت های مختلف آمریکا به هر شکلی بودند بدانند که آمریکا تغییر پذیر نیست آنهایی که می خواستند در فضای داخلی کشور ما از طریق تعامل سیاسی و بحث در خصوص هسته ای معامله ای کرده و منفعتی در خصوص برجام ببرند، در اشتباه بودند.

 

 

وی ادامه داد: ساختارها و نهادهایی که در آمریکا وجود دارد به گونه ای است که جریان صهیونیست در آن نفوذ دارد.

 

 

فریادرس با اشاره به اینکه دولت اوباما دستکشی مخملی به دست کرده بود و با وعده هایی دروغ در برجام داد بیان کرد: ما مجدد دیدیم که این دولت تحریم هایی را علیه ایران تمدید کردند.

 

 

وی افزود: دولت ترامپ نیز گفت من در مقابل داعش می ایستم ولی کنار داعش علیه مردم سوریه ایستاد.

 

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تأکید کرد: اینها همه نشان میدهد که آمریکا ذاتی ریاکار و دروغگو و استکباری دارد که در فضای داخلی کشور و در بین الملل چاره ای جز مقاومت و پایداری در مقابلش این دولت استکبار نداریم.

 

 

اهداف حمله ترامپ به سوریه

 

 

وی اظهار داشت: آمریکا به بهانه حمله شیمیایی دولت سوریه به مردم خود این حمله را انجام داد در صورتی که در سال 2014 بازرسان سازمان ملل گفتند که ما تمام تسلیحات شیمیایی سوریه را نابود کردیم.

 

 

این مسئول افزود:  دولت اوباما نیز این را مسئله را تأیید کرد یعنی یا آن زمان دروغ گفته اند و یا الان دروغ میگویند، دولت سوریه طبیعتا این کار را نکرده بود بلکه انبار تسلیحات شیمیایی آنها منفجر شده بود.

 

 

فریاد رس خاطر نشان کرد: به خاطر فشارهایی که در بحث ارتباط با سوریه برای آمریکا وجود داشت و در بحث اینکه کشورهای همسایه با آن دائما فشار می آوردند که باید حمایت بیشتری از جریان تکفیر داشته باشد، ترامپ خواست با این حمله فشارها را کم بکند، و با فاصله گیری از روسیه در این موضوع فضای داخلی را برای دولتش فراهم تر شود.

 

 

وی افزود: فشارهایی که به ترامپ از فضای داخلی آمریکا وارد میشود به گونه ای بوده است که طی چند روز گذشته مجبور به کنار گذاشتن یکی از استراتژیست هایش شد و چندی پیش نیز مجبور به کنار گذاشتن یکی از معاونین خود بخاطر ارتباط با روسیه شد.

 

 

فریاد تأکید کرد: با این مخالفت میدانی که با روسیه در صحنه سوریه ایجاد شده است ترامپ برای اغنای فضای داخلی آمریکا میخواست این مسئله که دولت ترامپ با روسیه یکی نیست را نشان دهد.

 

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه این حمله در فضای سیاست خارجی هم به نوعی فشار دولت هایی مثل ترکیه و عربستان را کم کرد، افزود: ترامپ میخواست بگوید که من در کنار شما هستم.

 

حمله ترامپ تداوم نخواهد داشت

 

وی در ارتباط با ادامه حملات این چنینی اظهار داشت: ولی این احتمال را نمیدهم که این حمله تداوم داشته باشد و تک حمله ای بود که فشارهای سیاسی در سیاست داخلی و سیاست خارجی را کم بکند.

 

 

فریاد رس بیان کرد: بعد از سر کار آمدن ترامپ دولت های انگلستان، فرانسه  و آلمان مواضع منفی علیه دولت ترامپ اتخاذ میکردند و این اقدام یک هم سویی و هم گرایی را در سطح خاورمیانه و در سطح اروپا بین دولت آمریکا و این دولت ها بوجود آورد.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از بُعد میدانی جنگ سوریه هیچ نفعی برای آمریکا ندارد طبیعتا یک ضربه معمولی است و این مسئله ذات آمریکا و ارتباطی که با جریان تکفیری دارد را نمایان تر میکند و باعث میگردد انسجام جریان مقاومت در این موضوع بیشتر شود، تأثیر نظامی در منطقه ایجاد نمیکند چون یک تک حمله است و اگر بیشترهم شود کنش متقابل جریان مقاومت را ایجاد میکند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار