مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مهر 1393 - 7:08   |   کد مطلب: 14281
دانشجو در مجمع جامعه اسلامی دانشجویان
در پرونده بورسیه ها کوچکترین مشکلی وجود ندارد
در تمام دولت ها شورای بورسیه تشکیل می شود. اتفاقا در دولت دوم آقای هاشمی بنده نیز به عنوان قائم مقام آقای سلیمانی در شورای بورس حضور داشتم. افراد حاضر در این شورا حکم خود را از وزیر می گیرند و صلاحیت متقاضیان را بررسی می کند. اگر قرار بود طبق یک آیین نامه صلاحیت افراد بررسی شود دیگر نیازی به شورا نبود و یک کارشناس برای این کار می گذاشتیم.
دانشجو

به گزارش صدای دانشجو، کامران دانشجو، وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری در مجمع ماهیانه جامعه اسلامی دانشجویان به تبیین شاخص های مدیر در نظام جمهموری اسلامی ایران پراخت و گفت: نمی شود مدیر ایرانی افتخارش داشتن شاخص های دیگر کشور ها باشد نباید در رفتار افتخارمان ادبیات کامرون یا جان کری باشد و به آن افتخار کنیم. نظام ایران یک نظام کم نظیر است و مدیران ایرانی باید شاخصه های همین نظام را داشته باشند.

ایشان در ادامه به تبیین شاخصه های لازم برای مدیر طراز انقلاب پرداخت و تصریح کرد: یک مدیر انقلابی باید دین را اصل بداند و دغدغه دین داشته باشد. دغدغه به این معنی که اگر هر کجا خلاف دین دید بی تفاوت نباشد و حداقلش ناراحت شود. برخی در این زمینه می گویند که دل باید با خدا باشد ولی این حرف نادرست است و باید ظهور و بروز عقاید در رفتار و گفتار انسانها باشد.

دانشجو در ادامه افزود: دیگر شاخصه مدیریت ولایتمداری است. ولایتمداری در زبان و گفتار مشخص نمی شود بلکه آنجایی مشخص می شود که نظر خود مخالف نظر رهبری است و باید به گفته رهبری عمل کند.

وی در تبیین شاخصه سوم  گفت: مدیر انقلابی باید به خدمت بر مردم اصالت دهد و نباید درگیر قدرت طلبی و جناح بازی شود. برخی به بهانه جناح بازی  و قدرت طلبی، ولایت را هم ابزار قرار می دهند. اگر خودشان سر قدرت باشند انتخابات را دموکراتیک و اگر خودشان نباشند انتخابات را قبول ندارند و آخرش هم دلشان با منتخب مردم صاف نمی شود. این چه شیفتگی قدرت است که انسان خود را محور بداند.

مسئول ستاد انتخابات سال 88 در رابطه با شاخصه چهارم توضیح داد: وفای به عهد شاخصه مهم دیگر است. مدیر باید در تبلیغات بر مبنای واقعیت ها صحبت کند. سیاه نمایی نکند. به جای سیاه نمایی باید کارنامه ارائه دهد.

دانشجو در ادامه اضافه کرد: مدیر انقلابی باید مسائل داخلی و خارجی را خوب تحلیل کند. دشمن و دوست را با هم اشتباه نگیرد. اگر آمریکا دشمن است، دوست معرفی اش نکند.

وی در ادامه افزود: یک مدیر باید قدرت فرمان دهی و رهبری داشته باشد. باید توانایی مدیریت بحران را داشته باشد. دنبال سلسله جویی نباشد و در قلب لشگر کار کند. باید با قلوب مردم کار کند تا بتواند مدیرتشان نماید.

وزیر اسبق علوم و تحقیقات در پاسخ به نفوذ اساتید سکولار گفت: در نظام جمهوری اسلامی نباید به یک آدم سکولار پستی داده شود و خود آن سکولار هم نباید پستی را بپذیرد اما در رابطه با دانشگاه اگر استادی سکولار باشد قطعا ایشان مروج سکولاریسم نیز هست.

وی در رابطه با بورسیه ها توضیح داد: در تمام دولت ها شورای بورسیه تشکیل می شود. اتفاقا در دولت دوم آقای هاشمی  بنده نیز به عنوان قائم مقام آقای سلیمانی در شورای بورس حضور داشتم. افراد حاضر در این شورا حکم خود را از وزیر می گیرند و صلاحیت متقاضیان را بررسی می کند. اگر قرار بود طبق یک آیین نامه صلاحیت افراد بررسی شود دیگر نیازی به شورا نبود و یک کارشناس برای این کار می گذاشتیم.

دانشجو در ادامه با تشریح وظایف شورا گفت: فلسفه شورا برای مشورت کردن و بررسی پرونده هاست. فرض کنید دانشجویی برای سانحه ای نتواند یک ترم نمرات قابل قبولی بیاورد آیا این فرد باید به دلیل معدل پایین برای همین یک ترم از بورس محروم شود. ساز و کاری که شورای بورس زمان من به آن رسید این بود که معدل کارشناسی در عدد سه ضرب شود و معدل کارشناسی ارشد در عدد دو ضرب شود، اگر مجموع این اعداد از هفتاد و چهار بیشتر بود فرد یکی از شرایط بورس را داشت. البته در شرایط خاص این عدد به هفتاد هم می رسید.

کامران دانشجو با اشاره به همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: بنده از ابتدا به دنبال وحدت اصولگرایان بوده ام و حضورم در آن جلسه شخص خاصی را تایید نمی کند. بنده به دنبال وحدت اصولگرایان می باشم و این فعالیت را در راستای تعالی کشور می بینم.

دانشجو در پاسخ به سوالی در رابطه با حضور آقای مشایی در دولت دهم گفت: بنده در هنگام مسئولیت ام هیچ گونه خلاف شرعی از آقای مشایی ندیدم اما چیزی که مرا نسبت به او بد بین می کرد تحلیل های نادرست سیاسی بود.

دانشجویان از وزیر علوم اسبق در رابطه با فضای امنیتی دانشگاه ها در زمان ایشان پرسیدند و وی اینگونه پاسخ داد: اگر منظور از فضای غیر امنیتی، فضایی است که در آن هو و فحاشی کنند، این اصلا فضای غیر امنیتی نیست و حتی در شان یک دانشجو نیز نمی باشد. در دوران ما سه هزار نشست انجام شد ولی در دوران دوم خرداد آیا نشستی انجام شد که در آن جنجال نباشد.

دانشجو با اشاره به دولت نهم و دهم گفت: احمدی نژاد می توانست امیرکبیر ثانی شود اما عده ای اراده کرده بودند که نگذارند این اتفاق بیفتد. هشت سال دولت دوم خرداد ما نه هزار مقاله در اسکوپوز داشتیم ولی در چهار سال از دولت احمدی نژاد این رقم به صدو چهل هزار می رسد. ما در دولت احمدی نژاد بسیار پیشرفت کردیم اما برخی با بزرگ کردن جریان انحرافی جلوی این کار را گرفتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار