مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. فروردين 1394 - 23:46   |   کد مطلب: 15104
رئیس دانشگاه بوعلی سینا خواستار تجدید نظر در مورد مقایسه دانشگاه های جامع با دانشگاه پیام نور شد.
منصور غلامی

به گزارش صدای دانشجو دکتر "منصور غلامی" در گفت و گو با ایسنا، از کسب رتبه 11 توسط دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاه های کشور طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: سال 92 رتبه دانشگاه بوعلی 12 بود که توانست سال گذشته یک رتبه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه 10 را کسب کرده است، تصریح کرد: با توجه به پراکندگی واحدهای دانشگاه پیام نور در سطح کشور، کثرت شاخص های عمومی و همچنین تعداد دانشجویان در این دانشگاهف مقایسه کردن آن با دانشگاه های جامع که تنها از یک واحد تشکیل شده اند کار درستی نبوده و باید در این امر تجدیدنظر شود.

دکتر غلامی با اشاره به برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: امسال تلاش ما برای ارتقاء کیفی برنامه های آموزشی و پژوهشی بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی سینا در سه سال گذشته در رشته ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی شاهد تغییراتی بوده، بنابراین ضرورت دارد تا دقت ها بر روی افزایش کیفیت های آموزشی افزایش یابد تا بتوانیم برنامه های آینده را در شأن و جایگاه دانشگاه بوعلی با حفظ کیفیت و جایگاه علمی بیشتر پیش ببریم.

دکتر غلامی در ادامه به برنامه های دانشگاه بوعلی سینا در زمینه فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال 93، فعالیت هایی از جمله دوره ها، مناسبت ها و کارگاه هایی در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان در حجم و کیفیت خوبی برگزار شد که در تقویت ظرفیت و توان فرهنگی موثر بود.

وی در بخش دیگری استاندارد نسبت استاد به دانشجو در دانشکده های دانشگاه بوعلی سینا را متفاوت دانست و اذعان کرد: در حال حاضر، در شاخص های کلی که شامل دانشجویان روزانه بوده نسبت استاد به دانشجو یک به 19 و در شاخص های خاص که اگر دانشجویان شبانه را در این رابطه حساب کنیم این نسبت یک به 28 است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد: شاخص های اصلی در بعضی از دانشکده ها به ویژه در دانشکده های علوم پایه، فنی مهندسی و کشاورزی استاندارد است.

وی درباره توسعه رشته های جدید در دانشگاه گفت: در این زمینه به دنبال رشته های بین رشته ای و رشته هایی با محتواهای جدید هستیم که با تصویب برنامه راهبردی دانشگاه که در دست بررسی است، اهداف راهبردی تعیین و رشته ها بر اساس اولویت مشخص خواهند شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار