مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. شهريور 1394 - 8:54   |   کد مطلب: 15721
رییس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش نقش این دانشگاه در حوزه‌های پزشکی خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از ایسنا،دکتر حمید میرزاده در دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد(لقمان حکیم)با بیان اینکه دانشگاه آزاد به مشورت با دوستان فرهیخته نیازمند است، افزود: این امر مخصوصا در حوزه پزشکی که با سلامت مردم مرتبط است، اهمیت ویژه‌ای دارد. در همین راستا شوراهایی تشکیل شده و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت توسعه یافته است.

 

وی از افزایش نقش دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی خبر داد و گفت:در حوزه آموزش پزشکی تاکنون 200 هیات علمی جذب شده اند و 1000 نفر دیگر نیز ثبت‌نام کرده‌اند و طی صحبت‌هایی که با وزیر بهداشت در این خصوص انجام شده، قرار شد تعداد بیشتری هیات علمی جذب دانشگاه آزاد شوند.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران به 20 هزار پرستار نیاز دارد، افزود: دانشگاه آزاد می‌تواند با توجه به امکاناتی که دارد این نیاز را برطرف کند. در کشور 200 هزار دانشجوی پزشکی وجود دارد که 70 هزار نفر آنها در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

 

 

رتبه 357 دانشگاه آزاد در زمینه تعداد مقالات در جهان

 

 

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم رییس مرکز توسعه پژوهش و همکاری علوم پزشکی و رییس شورای نظارت اجرایی جشنواره لقمان با اشاره به آمارهای موجود در مورد تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طبق مرکز علم‌سنجی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد از لحاظ تعداد مقاله در رتبه 357 جهان قرار دارد و دارای 104 مقاله پر استناد در بین یک درصدها در حوزه پزشکی است.

دکتر سیدناصر استاد، با بیان اینکه 6.9 درصد مقالات دانشگاه آزاد جزو 10 درصد مقالات پراستناد کشور هستند، افزود: نزدیک به 28.6 درصد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به گروه پزشکی است.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنا و هیات رییسه تصویب شده است، افزود: رییس دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر توسعه حوزه پزشکی در این دانشگاه است. از طرفی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در حوزه پژوهش هم توسعه پیدا کند. اگر دانشکده پزشکی به عنوان رکن اساسی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند دوره تخصصی و فوق تخصصی تاسیس کند میزان مقالات نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

رییس مرکز توسعه پژوهش و همکاری علوم پزشکی و رییس شورای نظارت اجرایی جشنواره لقمان با اشاره به جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم اظهار کرد: این جشنواره برای تشویق متخصصان طراحی شده است. دانشگاه آزاد اسلامی قبل از مدیریت جدید مرکز تحقیقاتی نداشت اما اکنون دارای 49 مرکز تحقیقاتی است که برای بقای آنها نیازمند تدوین چارت سازمانی هستیم که این چارت در مراکز تحقیقاتی در داخل واحدها در حال پیگیری است.

 

استاد در مورد افق‌هایی که در مرکز توسعه پژوهش مدنظر است، گفت: تشویق امر پژوهش و تسهیل امر پژوهش از جمله افق‌هایی است که در مرکز توسعه پژوهش مدنظر است و جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم نیز در این همین راستا برگزار می‌شود.

 

وی در مورد جشنواره‌های امسال با سال قبل اظهارکرد: سال گذشته سازمان مرکزی عهده‌دار برگزاری این جشنواره بود اما از امسال برگزاری آن برعهده واحدهای علوم پزشکی نهاده شده است. تعریف شاخص‌های مجزا توسط دانشجویان و اساتید داخل و خارج دانشگاه، ارائه فرم‌های مشخص براساس شاخص‌های طرحی که برای شرکت در جشنواره تشکیل کمیته‌های داوری مجزا از اساتید از جمله تفاوت‌های امسال با سال گذشته است.

 

 

انتخاب 18 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم

 

 

در ادامه مراسم دبیر اجرایی جشنواره در مورد اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدایت و تشویق واحدهای دانشگاه به داشتن روحیه رقابت ملی و بین‌المللی، توسعه کمی و کیفی تولیدات علمی و حمایت از توسعه فناوری، تجاری‌سازی و... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

سعید اربابی در مورد اقدامات برگزاری این جشنواره نیز توضیح داد: انتخاب واحد علوم دارویی به عنوان واحد مجری، تشکیل شورای نظارتی جشنواره، ارسال فراخوان آثار به کلیه واحدهای حوزه علوم پزشکی، از جمله اقدامات برگزاری این جشنواره است.

 

وی در مورد تعداد اثرات ارسال شده گفت: به طور کلی 400 اثر ارسال شد که 231 اثر قابلیت کدگذاری داشتند.

 

دبیر اجرایی جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در پایان گفت: در این جشنواره 18 نفر برگزیده و 14 نفر شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار