مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. شهريور 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 15742
رئیس دانشگاه صنعتی همدان، از انعقاد توافق‌نامه همکاری بین این دانشگاه و بنیاد پژوهش‌های علوم و هنر محمد علی فرشچیان درراستای اتمام پروژه دانشکده مهندسی فناوری های نوین خبر داد.

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا،دکتر محمود نیلی با اشاره به پروژه نیمه‌تمام دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی موجود در بخش حوزه عمرانی، روند این پروژه که از سال 88 شروع شده بود، کند و به تدریج متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث ورود خیرین به بخش‌های آموزش عالی، ظرف سه الی چهار ماه گذشته دانشگاه صنعتی مذاکراتی را با بنیاد پژوهش‌های علوم و هنر محمد علی فرشچیان آغاز کرد و طی جلساتی با متولیان این بنیاد، درخواست کمک داده شد.

دکتر نیلی اظهار کرد: روز گذشته، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان، مراسمی با حضور مسئولین بنیاد علوم و هنر فرشچیان، استاد محمود فرشچیان، نمایندگان عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولین ارشد استان و مسئولین و اساتید دانشگاه، در دانشگاه صنعتی برگزار شد، که در این جلسه توافق‌‌نامه‌ای در راستای همکاری مشترک برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه امضا شد.

پروژه دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با بیان اینکه پروژه دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته تصریح کرد: برای اتمام این پروژه به اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان نیاز بوده که بنیاد فرشچیان پرداخت بیش از 50 درصد آن را تقبل کرده است.

دکتر نیلی در ادامه با بیان اینکه این دانشکده با عنوان دانشکده فناوری فرشچیان در قسمت غربی دانشکده صنعتی در حال احداث است یادآور شد: مساحت این دانشکده شش هزار و 200 متر مربع در هشت طبقه شامل یک کتابخانه، دو سایت کامپیوتر، 12 آزمایشگاه مرکزی، یک آمفی تئاتر و تعدای کلاس‌های آموزشی، اتاق اساتید، اتاق دانشجویان دکتری و لابراتور زبان است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان، با تاکید بر اینکه دانشکده فناوری‌های نوین برای استفاده دانشجویان در هشت رشته آماده می‌شود اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، این دانشکده تا مهر سال آینده به بهره‌برداری برسد تا دانشجویان بتوانند از امکانات و تجهیزات آن بهره‌مند شوند.

دکتر نیلی در بخش دیگری به اهمیت ورود خیرین در حوزه‌های آموزشی اشاره و اظهار کرد: ورود خیرین در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله امریکا، رویه مهمی است و تا به حال نیز بنیاد فرشچیان در حوزه آموزشی وارد نشده بود اما آن‌ها به خوبی متعاقد شدند که ورود به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بنیاد فرشچیان را محرکی برای دولت و دیگر خیرین خواند و افزود: این اقدام باعث شده که دیگران نیز در این عرصه حاضر شوند.

دانشکده برق و کامپیوتر در دانشکده صنعتی همدان احداث می‌شود

دکتر نیلی در پایان از طراحی دانشکده برق و کامپیوتر در محوطه دانشگاه صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: زیربنای این دانشکده شش هزار متر مربع بوده که ساخت آن سال آینده آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار