مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. آبان 1394 - 14:18   |   کد مطلب: 16173
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:یکی از بهترین درس های عاشورا علم توأم با حلم است و اهل دانش باید چگونگی دانش آموختن و بهره‌برداری و ارائه دانش را نیز یاد بگیرند و علم و دانش نباید در مسیر زیان‌بار خرج شود.

به گزارش صدای دانشجو، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برگزاری مراسم عزاداری در محیط دانشگاه بسیار ارزشمند و موثر است و این حرکت مصداق شعور حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار کرد: همان گونه که دانشگاه انسان را به سلاح علم مسلح می کند، امام حسین (ع) نیز انسان را به صلاح و رستگاری رهنمون می سازد.

وی تصریح کرد: مکتب اسلام مکتب شعار و مکتب ذکرو فکر است و عبادت بدون فکر و علم بیهوده است و عابدان بی علم به اسب عصاری شباهت دارند.

وی گفت: همه ما باید پیام های عاشورا را در جامعه به درستی تبیین و آن ها را در بین مردم نهادینه سازیم تا سفینه نجاتی برای مسلمانان باشد.

طه محمدی با بیان اینکه یکی از بهترین درس‌های عاشورا علم توأم با حلم است افزود: آموختن علم و دانش بسیار نیکو و امری مناسب است اما اهل دانش باید چگونگی دانش آموختن و بهره‌برداری و ارائه دانش را نیز یاد بگیرند و علم و دانش نباید در مسیر زیان‌بار خرج شود.

آیت الله محمدی تاکید کرد: اگر دنیا ابزار رسیدن به هدف باشد موجب بصیرت انسان خواهد بود ولی اگر دنیا هدف گردد آدمی کور خواهد شد و به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

در پایان این مراسم، نماز جماعت به امامت امام جمعه شهر همدان برگزار شد و غذای نذری که با مشارکت کارکنان واعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان تهیه شده بود بین عزاداران حسینی توزیع گردید.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار