مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آذر 1394 - 8:34   |   کد مطلب: 16370
معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور:
پیاده روی اربعین جنس زینبی دارد
معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور گفت: پیاده روی اربعین جنس زینبی دارد، در رویداد عظیم اربعین 20 میلیون نفر با پیمودن مسیری مشقت بار ولی با حلاوت شرکت می کنند که در ذهن کسی نمی گنجد.

به گزارش صدای دانشجو، حشمت‌الله قنبری همدانی در گردهمایی بسیجیان ادارات و کارخانجات که به همت بسیج کارمندی و کانون فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد همدان برگزار گردیده بود، با اشاره به اینکه اربعین متعلق به زینب (س)و زین العابدین (ع) است اظهارکرد: درس دینداری و آزادگی امام حسین (ع) با پیام‌آوران عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) ماندگار شد،امام سجاد (ع) به لطف خداوند در وقایع کربلا مصون ماندند تا پیام‌آور قیام عاشورا باشند.

وی با اشاره به آنکه برخی در هدف تضعیف نقش حضرت زینب  (س) در پیام آوری قیام عاشورا هستند بیان کرد: زینب یک زن نیست، زینب همه حیثیت کربلا است .

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور افزود: اگر به صفحات تاریخ نگاه کنیم، متوجه می شویم که حضرت زینب (س) توانسته در مقابل بنی امیه پیروز باشد.

قنبری همدانی با بیان اینکه فاجعه هنر نیست بلکه حماسه‌آفرینی هنر است، گفت: بانوی بزرگ اسلام  با سخنان رسای خود حماسه آفریدند و در مجلس بزم یزید، آنچه را در کربلا دیدند چیزی جز زیبایی ندانستند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: با اربعین اباعبدالله صورت بنی امیه در هم کوبیده شد و همه محو عظمت زینب (س) شدند.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سال با دو کنگره عظیم حج و اربعین حسینی روبرو هستند، افزود: در رویداد حج افراد خاص حضور می‌یابند و در مجموع با حدود دو میلیون نفر و همکاری چندین کشور این رویداد معنوی  با وجودبی نظمی های فراوانی برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: اما در اربعین با وجود امکانات خودجوش مردمی  اقشار مختف مردم در آن شرکت می کنند و با نظم  بسیار خاصی برگزار می گردد.

قنبری همدانی با بیان اینکه پیاده روی اربعین جنس زینبی دارد اظهار کرد: در رویداد عظیم اربعین 20 میلیون نفر، راهی مسیری می‌شوند که کیلومترها سختی راه را تحمل کنند و پس از مشاهده پرچم حرم با گفتن لبیک یا حسین برمی گردند که در ذهن کسی نمی گنجد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: دشمنان اسلام در کوتاه‌ترین فاصله زائران  قرار گرفته اند ولی جرات جسارت و آسیب رساندن به میهمانان حضرت زینب (س) را ندارند.

وی تصریح کرد: روزی خواهد رسید که سر این جمعیت در حرم امام حسین (ع) و انتهایش در حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار