مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. دى 1394 - 11:30   |   کد مطلب: 16554
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در فتنه 88 چهره‌‌هایی از درون نظام پنجه بر چهره نظام انداختند، گفت: کسانی که مدعی مدرنیته هستند باید موضع خود را نسبت به وضعیت موجود در جهان مشخص کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازفارس سعید جلیلی دقایقی پیش در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی با عنوان «ما تا آخر ایستاده‌ایم» که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حرکت‌هایی که در دوران انقلاب اسلامی همچون 23 آذر و 9 دی سال 57 در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و دیگر مناطق کشور اتفاق افتاد، روزهای به یاد ماندنی هستند که در تاریخ منطقه، کشور و حتی اسلام ماندگار شدند.

وی با اشاره به حوادث آذرماه سال 57 در مشهد گفت: تمام حرکت‌های مردم قبل و پس از پیروزی انقلاب نشانگر یک حرکت بزرگ در تاریخ منطقه کشور و اسلام است، زیرا این مردم دعوت خدا و پیامبر را اجابت کردند و حقیقتاً به یک حیات دوباره دست یافتند.

با وجود اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد صحبت‌‌هایی بودیم که می‌گفتند برجام به فرجام می‌رسد، اما در 10 روز گذشته بیش از 11 طرح علیه ملت ایران در کنگره آمریکا مطرح شده است

جلیلی با تأکید بر اینکه حتی دشمنان ما نیز امروز به این حرکت‌های مردم اعتقاد داشته و آنها را بیان می‌کنند، افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی یک حیات مجدد پیدا کرد اما هم‌اکنون چه شده که ایران اینگونه مورد توجه ملت‌های دنیا قرار گرفته است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: با وجود اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد صحبت‌‌هایی بودیم که می‌گفتند برجام به فرجام می‌رسد، اما در 10 روز گذشته بیش از 11 طرح علیه ملت ایران در کنگره آمریکا مطرح شده است، که در اینجا این سوال مطرح است که چرا چنین اتفاقاتی علیه ملت ایران رقم می‌خورد و این میزان از اقدامات خصمانه نسبت به ملت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن هر آنچه را که داشته به میدان آورده و بر روی میز قرار داده است، گفت: از روز اول ریشه گرفتن انقلاب اسلامی در کشور، دشمنان هر آنچه که در توان داشته‌اند علیه نظام به‌کار بردند؛ به عنوان مثال در همان روزهای اول انقلاب اسلامی جنگ نرم و جنگ سخت را به صورت همزمان در برابر ما شروع کردند و پس از آن نیز به شکل علنی تقابل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را علیه ملت ما شکل دادند که حاصل آن تحمیل 8 سال جنگ بر مردم بود.

جلیلی بیان کرد:‌ استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال 2015 که توسط خود اوباما نیز امضا شده است بیان می‌کند که آمریکا نه تنها عهده‌دار رهبری جهان است بلکه می‌گوید برای تحقق این هدف هیچ ابایی نداریم که از جنگ‌افزارها و حتی سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنیم، بنابراین آنها در برابر حرکت‌های حقیقت طلبانه به سراغ گزینه نظامی می‌روند، زیرا حوصله صبوری کردن ندارند.

کسانی که شاهد موفقیت و ایمان مردم بودند و بر مبنای همین ایمان هم به مسئولیت‌هایی در کشور رسیده بودند در فتنه 88 پنجه بر چهره نظام انداخته و تلاش کردند در نظام اسلامی تردید ایجاد کنند

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران توانست بر تمام دسیسه‌های دشمن فائق آمده و از موانع عبور کند، گفت: در واقع ایمان و نگاه به هدف بود که توانست ملت ما را به موفقیت برساند اما باید دانست که دشمن کار خود را رها نمی‌کند، بلکه هدف خود را از مسیرهای دیگری دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن به این درک رسیده که ملت ما با داشته‌ها و آرمان‌های خود به موفقیت دست یافته و آنها نمی‌توانند با این داشته‌ها و آرمان‌ها بجنگند، بنابراین روش خود را عوض کردند. به گونه‌ای که در پایان دهه اول انقلاب زمزمه‌های مختلفی شنیده می‌شد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام راحل اظهار کرد: امام از یک سو بر آرمان‌های انقلاب و ترسیم دوباره آنها تأکید می‌کردند و از سوی دیگر نسبت به خطر نفوذی‌ها هشدار داده و از کسانی صحبت می‌کردند که تردید ایجاد می‌کنند، زیرا ایشان به خوبی می‌دانستند آنچه عامل موفقیت ملت ایران بوده ایمان به هدف، روش، اصول و توانایی‌ها است و اگر در این اوامر تردیدی ایجاد شود دشمن می‌تواند به تمام اهداف خود برسد.

جلیلی با اشاره به ایجاد تردیدها از سوی دشمن در آغاز دهه دوم انقلاب گفت: آنها تلاش می‌کردند تا مردم را از مفاهیمی که سبب ایمان آنها می‌شود خالی کنند، به گونه‌ای دیگر زمانی که بحث مانور شکوهمند ایثار در کشور مطرح بود به یکباره موضوع تجمل را مطرح می‌کردند و در واقع هدف آنها خالی کردن مردم از مفاهیم اصلی و جایگزین مفاهیم متضاد بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال 70 مسئله شبیخون فرهنگی را مطرح کردند، گفت:‌ شبیخون فرهنگی یعنی ایجاد تردید در ایمان به خدا؛ به گونه‌ای که در فتنه سال 78 مردم می‌شنیدند که بسیجی دیگر اثر ندارد، چیزی که شاید تصور می‌شد تا 100 سال آینده هم شنیده نشود این حرکت‌ها در واقع همان شبیخون فرهنگی است که تلاش می‌کند حقیقت را یا کتمان کند یا اینکه تغییر دهد یا آن را بپوشاند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود:‌ دشمن تلاش می‌کند مردم را از حقیقت خالی کند و تنها آگاهی و رشادت است که مانع تحقق این هدف می‌شود که فتنه 88 نیز از همین جنبه حائز اهمیت است.

جلیلی با بیان اینکه هدف دشمن در فتنه 88، 22 خرداد نبود بلکه 22 بهمن بود، گفت: دشمن در فتنه 88 به فرصتی دست یافته بود که حرف‌های خود را از زبان چهره‌‌های درون نظام مطرح کرد تا اهداف خود را از طریق این افراد اعمال کند، به گونه‌ای دیگر کسانی که شاهد موفقیت و ایمان مردم بودند و بر مبنای همین ایمان هم به مسئولیت‌هایی در کشور رسیده بودند در فتنه 88 پنجه بر چهره نظام انداخته و تلاش کردند در نظام اسلامی تردید ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در سال 88 نظام، الگوی مردم‌سالاری دینی را به رخ دشمن کشید و نشان داد کسی حق وتوی آرای مردم را ندارند، بلکه مردم به صحنه می‌آیند، انتخاب می‌کنند و حافظ آرای آنها ولایت فقیه است.

هدف نظام اسلامی این نیست که قدرت خود را حفظ کند، بلکه می‌خواهد انسان‌ها از حقیقت دور نشوند، زیرا حقیقت برای نظام اسلامی یک اولویت است و این مسیر را دنبال نمی‌کند که با صلاح هسته‌ای برای خود امنیت فراهم کند، بلکه امنیت پایدار را در ایمان و عدالت می‌داند

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، فتنه 88 را تقابل مردم‌سالاری دینی با لیبرال دموکراسی غرب دانست و افزود: الگوی لیبرال دموکراسی غربی‌ها رژیم غاصب صهیونیستی است که حتی به آن افتخار هم می‌کنند. در چنین شرایطی آنها شاهد قدرتی هستند که از سال 85 تا به امروز در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و پیروز شده و می‌بینند حرکتی که شکل گرفته علاوه بر خرمشهر، جنوب لبنان را نیز آغاز می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در راهپیمایی 9 دی 88 شرکت کردند کسانی بودند که به رئیس جمهور منتخب رأی نداده بودند، حتی در سال 92 نیز شاهد آن بودیم که تنها رأی مردم نتیجه را مشخص می‌کند.

وی اظهار کرد:‌ اینکه آمریکا می‌گوید حتی یک تراکنش بانکی در گوشه‌ای از دنیا به من مربوط می‌شود و برای تحقیقات علمی و هسته‌ای باید با من مشورت شود، در واقع نشان‌دهنده مدل لیبرال دموکراسی غرب است و کسانی که مدعی مدرنیته هستند باید هم‌اکنون موضع خود را نسبت به وضع موجود در جهان مشخص کنند، مدعیان لیبرال دموکراسی باید بگویند که موضع آنها در برابر کشتار مردم بی‌گناه در یمن و بمباران مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی چیست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شکل‌گیری بیش از 170 شبکه تلویزیونی با زبان فارسی برای مردم ایران گفت: در اینجا این سوال مطرح است که آیا شکل‌گیری بیش از 170 شبکه تلویزیونی آن هم به زبان فارسی برای پر کردن اوقات فراغت مردم ایران است یا اینکه این شبکه‌ها تنها برای ایجاد تردید شکل گرفته‌اند، همچنین باید گفت 170 شبکه تلویزیونی یعنی یک لشکر بزرگ رسانه‌‌ای علیه نظام پای کار آمده‌اند.

مدعیان لیبرال دموکراسی باید بگویند که موضع آنها در برابر کشتار مردم بی‌گناه در یمن و بمباران مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی چیست.

وی به موضوع مدل غرب در بحث مدیریت بحران اشاره کرد و گفت:‌ آنها معتقد هستند اگر منافع‌شان در جایی به خطر افتاد باید با اولین امکانات وضعیت را به حالت قبل بازگردانند؛ مثلاً اگر انقلابی در ایران رخ داده می‌توانند با امکانات نظامی آن را به حالت قبل برگردانند اما در مقابل این استراتژی خود با مدلی روبه‌رو می‌شوند که درک صحیحی از حقایق دارد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فتنه‌ها را درک کرده و راه مقابله با آن را نشان دادن حقیقت می‌داند، اظهار کرد: نشان دادن حقیقت رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بوده که برمبنای قدرت و ایمان مردم شکل گرفته است، هدف نظام اسلامی این نیست که قدرت خود را حفظ کند، بلکه می‌خواهد انسان‌ها از حقیقت دور نشوند، زیرا حقیقت برای نظام اسلامی یک اولویت است و این مسیر را دنبال نمی‌کند که با صلاح هسته‌ای برای خود امنیت فراهم کند، بلکه امنیت پایدار را در ایمان و عدالت می‌داند.

جلیلی فتنه را در واقع به معنای ایجاد تردید دانست و افزود: افرادی در مقطعی از زمان این تردید را ایجاد و تلاش کردند تا حقیقت را بپوشانند اما به هدف خود نرسیدند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار