مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. دى 1395 - 11:48   |   کد مطلب: 18815
كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه كساني كه سينه‌چاكان رفع حصر، در خيانت سران فتنه شريك هستند، گفت: به‌ تازگی 30 نفر از کسانی که جزو طرفداران فتنه بودند به ترامپ نامه نوشته و خواستار تشدید تحریم‌های ایران شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، در سالروز حماسه بزرگ 9 دی، محمود قاسمی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در رابطه به تشریح اهمیت این رویداد بزرگ پرداخت و تبیین چرایی وقوع این حماسه ماندگار و لزوم نهادینه کردن یوم‌الله 9 دی را از ضروریات دانست، ضرورتی که امروز برخی دنبال انکار آن هستند و یا به فراموشی سپردن آن،

فارس: در مورد اهمیت تبیین حماسه 9 دی بفرمایید و اینکه تشریح لایه‌های پنهان فتنه 88 چه ضرورتی دارد؟

قاسمی: حماسه 9 دی در کشور روز «بصیرت و حمایت از ولایت» نام‌گذاری شده است، این حماسه که در سال 88 رقم خورد، قوی‌ترین عاملی بود که توانست فتنه فتنه‌گران را جمع کند.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در سال‌های اخیر بارها فرمودند فتنه 88 به دست مردم و با بصیرت مردم در کشور جمع شد و نظام جمهوری اسلامی قدرت خود را اثبات کرد، اما بعد از گذشت 6 سال از فتنه 88 نظام جمهوری اسلامی هنوز مظلوم است.

در فتنه 88 برخی از خواص آزمون خوبی ندادند، این در حالی است که خواص جامعه در مواقعی مانند فتنه 88 باید اعلام موضع کند تا تکلیف برای مردم مشخص شود که طرف کدام جریان باشند.

در 6 سال گذشته مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات مختلف به موضوع فتنه اشاره‌ کرده‌اند و خواستار تبیین لایه‌های پنهان فتنه برای مردم شده‌اند، ایشان همچنین بر تبیین حماسه 9 دی و به‌ خصوص لایه‌های پنهان فتنه تأکیددارند.

*خواص ساکت بی‌بصیرت، آتش فتنه را شعله‌ور کردند

در فتنه 88 برخی خواص سکوت کردند که در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند خواص سکوت نکنند چراکه سکوت خواص کمک به فتنه است اما برخی در فتنه 88 جزو سرشناسان و خواص جامعه بودند اما سکوت کردند که این موضوع خود جرم کوچکی نیست.

کسی که به‌ عنوان یک چهره در جامعه شناخته‌ شده مردم او را به‌ عنوان الگوی خود قرار می‌دهند؛ سکوت او نوعی نقطه‌ ضعف بزرگ است،  نباید متصور شد که خواص باید حتماً در وسط فتنه باشند تا با آن‌ها مقابله شود، بلکه کسانی که سکوت اختیار کردند نیز لیاقت جایگاه و مسئولیت خود را ندارند و با آن‌ها نیز باید برخورد شود.

جمهوری اسلامی مسؤولانی می‌خواهد که در کنار رهبری و همراه رهبری بوده و بصیر باشند، در حالی که مسؤولانی که در برابر فتنه سکوت کردند باید طرد شد و به‌ جای او یک مسؤول بصیر و همراه با ولایت روی کار بیاید.

برخی معتقدند که ساکت بودن برخی خواص در برابر فتنه ایراد ندارد چراکه از اوضاع اطلاع نداشتند، اما همین عدم درک از فتنه خود یک ضعف بزرگ است که نشان می‌دهد این فرد نباید در جایگاه و مسئولیت مهم و حساس قرار گیرد.

*مسائل مربوط به فتنه و فتنه گران را باید به بی‌تعارف به مردم گفت

نظام جمهوری اسلامی مظلومانه در 6 سال گذشته با رأفت اسلامی با فتنه‌گران رفتار کرده است و خوشبختانه اکنون‌ که بسیاری از حقایق روشن‌شده و اعترافات فتنه‌گران منتشر و منعکس شده و حتی این اعترافات در برخی از طریق رسانه‌های خارجی منعکس‌شده است، مایک لیدین مشاور وقت رئیس‌جمهور آمریکا گفت که برخی از خواص طرف فتنه به ما نامه نوشتند و گفتند تحریم‌های ایران را تشدید کنید.

به‌ تازگی 30 نفر از کسانی که جزو طرفداران فتنه بودند به ترامپ نامه نوشته و خواستار تشدید تحریم‌های ایران شده‌اند، که در این رابطه دولت آمریکا اعتراف کرده که این 30 نفر از کدام جناح و رفقای چه کسانی هستند؟

بعد از فتنه بود که 300 نفر از کشور خارج‌ شده و در قالب رسانه‌های جامعه جهانی در اردوگاه شیطان قرار گرفتند، باید دید این 300 نفر مسؤول، خبرنگار، وزیر، معاون وزیر و نماینده مجلسی که علیه نظام جمهوری اسلامی در ماهواره‌ها، رادیوها، رسانه‌ها و فضای مجازی حرف می‌زنند، جزو کدام جناح و رفقای چه کسانی هستند؟

باید مسائل مربوط به فتنه و فتنه گران را بی‌تعارف به مردم گفته و بخش مهم از لایه‌های پنهان فتنه 88 تبیین شود چراکه دشمن بیکار نمی‌نشیند و احتمال شکل‌گیری فتنه‌های جدیدی وجود دارد.

برای واکسینه کردن نظام جمهوری اسلامی نیاز به بصیرت‌افزایی است چراکه تبیین لایه‌های پنهان فتنه و بی‌تعارف بیان کردن خیانت خائنان باعث می‌شود مردم در حوادثی مانند فتنه 88 تصمیم درست را گرفته و زیر پرچم ولایت قرار گیرند.

فارس: بصیرت افزایی به چه شکل در بین مردم ایجاد می شود؟

قاسمی: در بحث بصیرت افزایی بهترین شکل آن بیان حقایق مستند بدون افراط‌ و تفریط است، نباید برای مردم نظرسازی کرد چراکه این اقدام به‌ نوعی توهین به شعور مردم است اما برخی از جناح‌های سیاسی نظرسازی می‌کنند.

بصیرت‌افزایی مد نظر مقام معظم رهبری این است که حقایق به مردم گفته‌ شده و پس از شنیدن حرف‌های جناح مختلف، دشمن و ... مردم را به قضاوت دعوت کرد و ما هم حقایق مستند پشت پرده را بدون اسم بردن، حاشیه درست کردن و حرف و نظر اشتباه را مطرح کرده و فضایی ایجاد می‌کنیم که مردم با شنیدن حقایق به قضاوت درست برسند.

بصیرت‌افزایی ترسیم یک صحنه واقعی از جریاناتی است که اتفاق افتاده تا مردم همه را نگاه کرده و در کنار هم قرار دهند تا به نتیجه درستی برسند.

فارس: عده‌ای به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند، از دیدگاه شما چنین ادعایی با چه هدفی انجام می‌شود؟

قاسمی: کسانی که دانسته یا ندانسته شعار رفع حصر سران فتنه را سر می‌دهند در خیانت سران فتنه شریک بوده و همراه فتنه‌گران هستند، ممکن است برخی هم بگویند که این افراد ناآگاهانه این کار را می‌کنند که البته بعید می‌دانم چون پشت سر این جریان یک فکر خبیث وجود دارد که دنبال این هستند آب به آسیاب دشمن بریزند.

خسارتی که فتنه‌گران به کشور زدند و در دنیا به دنبال از بین بردن آبروی نظام اسلامی بودند، نابخشودنی است، حتی نظام در همان دوران بارها و بارها به این افراد تذکر داد که راه اشتباه را در پیش گرفته‌اند اما آنها قبول نکردند چون با یک برنامه‌ریزی قبلی وارد این اتفاقات شده بودند.

*عده‌ای با هزینه بیت‌المال و شعار رفع حصر اهداف خاصی را دنبال می‌کنند

مرحوم عسگراولادی در آن دوران، واسطه شده و حضوری با سران فتنه صحبت کرده و خواسته بودند که عذرخواهی کنند اما آنها حتی حاضر به عذرخواهی ساده نشده بود که مرحوم عسگراولادی از آن‌ها ناامید شد.

در فتنه 88 آمریکا و 11 سفارتخانه اروپایی و شیوخ منطقه دخیل بودند، نمی‌خواهیم بگوییم که همه بار فتنه بر دوش فتنه‌گران بود چراکه دشمن خارجی نیز دخالت داشت، اما سران فتنه با دادن بیانیه دروغ جوانان را فریب داده و فضا را به نفع دشمن رقم زدند، سران فتنه در فتنه تقصیرکار بودند چراکه فتنه کشته، خسارت و زخمی‌های زیادی را بر جای گذاشت و به اعتبار جمهوری اسلامی در آن دوران ضربه زد.

نظام جمهوری اسلامی به اندازه‌ای مظلوم است که بعد از گذشت 6 سال از فتنه 88 فتنه‌گران حاضر به عذرخواهی نیستند اما عده‌ای با هزینه بیت‌المال و شعار رفع حصر اهداف دیگری را دنبال می‌کنند اما سئوال است که مگر نظام جمهوری اسلامی سران فتنه را در سیاه‌چال انداخته است؟ سران فتنه در خانه‌های خود در بهترین شرایط زندگی می کنند و دارای پزشک خصوصی و رفت‌وآمدها معمولی هستند اما در انجام مصاحبه محدودیت دارند تا دوباره فتنه ایجاد نکنند.

فارس: جریانی در کشور به دنبال فراموش شدن حماسه 9 دی است، در این مورد بفرمایید:

قاسمی: بله همین طور است! اکنون شرایط به گونه‌ای شده که جریانی در داخل کشور به دنبال به فراموشی سپردن حماسه 9 دی است و در ایام حماسه 9 دی کسانی که خواهان فراموش‌ شدن حماسه 9 دی هستند، سکوت می‌کنند و یا دم از رفع حصر می‌زنند.

با این اوصاف کمتر کسی از این جریان سخنران روز 9 دی می‌شود چراکه فکر می‌کند این سخنرانی به ضرر او تمام می‌شود، البته این اتفاق فقط در مورد کسانی است که نان به نرخ روز خور هستند وگرنه انقلابیون واقعی هیچ گاه به چنین مسائلی فکر نمی‌کنند و مدام در حال زنده نگاه داشتن این حماسه هستند.

در مجموع این مسئله که افراد نان به نرخ روزخور بر سر سفره جمهوری اسلامی بنشینند و حقوق جمهوری اسلامی را بگیرند اما جرأت سخنرانی در روز 9 دی نداشته باشد و دنبال فراموشی این حماسه عظیم باشند، یک تهدید، خطر و فاجعه است.

فارس: آیا به نظر شما برای حماسه 9 دی گفتمان سازی صورت گرفته است؟

قاسمی: نه متأسفانه! یکی از ایرادها در عرصه‌های بصیرتی دقیقه 90 بودن است، چراکه نباید فتنه، فتنه‌گران و جذب فتنه‌گران را نادیده گرفت اما متأسفانه بعد از فتنه برخی دوباره به‌ عنوان مدیر در تشکیلات نظام جذب شدند.

*تشریح حماسه 9 دی فقط محدود به همین روز نشود

مسائل مربوط به فتنه نباید فقط در ایام 9 دی گفته شود تا مردم فکر کنند که یک موضوع مناسبتی و جناحی است و البته نباید فصلی و مناسبتی کار کرد، روز 9 دی بهانه‌ای برای تبیین لایه‌های فتنه است اما این نباید در همان دو یا سه روز نزدیک ایام حماسه 9 دی گفته شود.

امیدوارم اشاره به لایه‌های فتنه و عملکرد بد برخی از خواص در همیشه ایام مطرح‌ شده و در ایام حماسه 9 دی به آن بیشتر پرداخته شود، این مهم نیازمند گفتمان‌سازی است که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.

فارس: و سخن پایانی...

قاسمی: حماسه 9 دی را فقط و فقط بصیرت، ولایتمداری و توکل به خدا رقم زد، حماسه‌ای که باید آن را انقلابی دیگر دانست، اینکه جریانی به دنبال از بین بردن این حماسه و یا کمرنگ کردن آن است، خوب می‌داند که تشریح ابعاد فتنه برای آنها آبرویی بر جای نمی‌گذارد بنابراین باید نسبت به تبیین فتنه کوشید و از هر تریبونی در راستای تحقق این مهم استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار